Sivu 1/3

Case 1056XL 87->92

Lähetetty: Ke Helmi 27, 2013 3:42 pm
Kirjoittaja 1000r
Kertokaa kokemuksia niin hyviä kuin huonoja puolia.
Paljonko on tuntia tullut ja mitä remontteja on tehty.
Mitä turboa asennettu.

Lähetetty: Ke Helmi 27, 2013 4:42 pm
Kirjoittaja jkl
Perusluja työhevonen jossa ei varsinaisia heikkoja kohtia ole, paitsi ranskassa tehty hytti. Vanhemmiten voi katto vuotaa ja sähköt pelaa jos pelaa.
Ajovoimanotolla kärryn kanssa ei saa peruuttaa(kielletty) ,saattaa lähtee pakkirattaista hampaat. Että kannattaa kokeilla onko pakkipuolella kaikki piikit tallella.

Aikanaan ainakin Tampereen Konesokokselta sai ostaa uuden 956:n joka päivitettiin 1056:si käyttämällä pumppu Tammerdieselissä. Maksoi 3000 mk, kun muuten noiden hinnanero oli luokkaa 15000 mk. Ainakin väittivät että tuo pienempi oli tehty alunperinkin kuristamalla isommasta kun tarvittiin mallistoon alle sataheppanen. Muuten aivan sama kone tarroja lukuunottamatta.

Lähetetty: Ke Helmi 27, 2013 10:33 pm
Kirjoittaja Coynty mies
Kartaanin kannatinlaakeri kannattaa pitää varastossa tyyppivika koneessa.

Eikös 956 ja 1056 suurimpia eroja ole rengas koko rupee olemaan se 10v kun joutui ajamaan tälläisia koneita.

Lähetetty: Ke Helmi 27, 2013 10:39 pm
Kirjoittaja Jammu
Höh ne mitään Caseja ole.

Vanhemmat IH ja 90 luvulla CaseIH

Lujia kylläkin

DT358 ja D358 moottori

Lähetetty: To Helmi 28, 2013 6:57 am
Kirjoittaja karir
Jos traktorissa on ko moottori niin kannattaa varmistaa että öljyn seassa ei ole jäähdytysnestettä. Yleensä vuotaa suuttimien ympäriltä, vaikea saada vuotoa loppumaan. Jos syöttöpumppu on jakaja pumppu niin sen kunto kannattaa tarkastaa.

T kari

Lähetetty: To Helmi 28, 2013 2:57 pm
Kirjoittaja kalvaana

Lähetetty: To Helmi 28, 2013 6:31 pm
Kirjoittaja Savaloja
http://www.konedata.net/Traktorit/caseih956.htm

Hydrauliikan tuottoa ois tuon mukaan 1056:ssa pari litraa enemmän?

Lähetetty: To Helmi 28, 2013 9:27 pm
Kirjoittaja Alfons
Vaikuttaisiko maksimikierroksien erot tuohon hydraliikantuottoon...

Lähetetty: To Helmi 28, 2013 10:08 pm
Kirjoittaja Rivikuutonen
.

Lähetetty: To Helmi 28, 2013 10:27 pm
Kirjoittaja Savaloja
Rivikuutonen kirjoitti:-hydrauliikan tuotto saisi olla kolmanneksen isompi
Samaa minäki katoin nuista datoista että tuotot on Setoreiden tasolla.

Lähetetty: To Helmi 28, 2013 10:33 pm
Kirjoittaja Joona.S
Oli edellisellä työmaalla laittaneen kuormaajan asentajat napin kuormaajan vipuun jota painamalla se ynnää molempien pumppujen tuotot jotta liikkuu rivakampaan , samaa nappia painamalla kippi hyppäs nopeesti kärristä ja liikku kaikki muut hydrauliikkaa tarviavat vehkeet nopeammin.

Lähetetty: Pe Maalis 01, 2013 9:08 am
Kirjoittaja Rivikuutonen
.

Lähetetty: Pe Maalis 01, 2013 10:52 pm
Kirjoittaja 1000r
Tuommonen 1056 -89 tuli hommattua jokin aika sitten. Nyt oon tehnyt ISOA huoltoa.
Onko jollain virtalukosta jotain kaaviota mikä nro on mihinkä.
Venttiilit tuli säädettyä ja käynti ääni tuli pehmeäksi, yksi venttiili oli 0,60.

Lähetetty: La Maalis 02, 2013 9:01 am
Kirjoittaja jani.erola
Joona.S kirjoitti:Oli edellisellä työmaalla laittaneen kuormaajan asentajat napin kuormaajan vipuun jota painamalla se ynnää molempien pumppujen tuotot jotta liikkuu rivakampaan , samaa nappia painamalla kippi hyppäs nopeesti kärristä ja liikku kaikki muut hydrauliikkaa tarviavat vehkeet nopeammin.
mä en nyt oikeen tajuu, että minkä molempien pumppujen tuoton ynnää?
eikös ne koneen kyljessä olevat pumppaa aina rinnan?

Lähetetty: La Maalis 02, 2013 10:36 am
Kirjoittaja Make
Niihin tuli jo Internationalin aikaan servoventtiili ohjaukseen. Noissa oli ulkopuolisen hydrauliventtiilin yhteydessä kytkin, joka summasi molemmat hydraulipumput ulkopuoliseen käyttöön kun vivun veti loppuun asti. Etukuormaajakoneisiin yleensä laitettiin. sähkökytkin kojelautaan, jolla sai kuormaustyössä isomman tuoton jatkuvasti käyttöön. Hydrauliikan kanavat olivat ilmeisesti senverran ahtaat, että öljyt lämpenivät jos iso tuotto oli päällä pidempään esim tieajossa.

Lähetetty: La Maalis 02, 2013 11:34 am
Kirjoittaja Joona.S
Se oli siinä ihan tavallinen kuormaajan kahvassa yleisimmillään oleva palautuva nappi. Ilmeisesti ei pelannu se oma systeemi niissä ulkopuolisen lohkoissa koska aina kun nappia paino kahvasta nii liikkeet nopeutu työlaitteissa.

Lähetetty: La Maalis 02, 2013 11:48 am
Kirjoittaja jani.erola
mistäpäin traktoria löytyy sähköjohtoja mitä pitää ohjailla että pumput pelais pariin? tai siis missä sijaitsee joku sähkömötikkä joka jakaa pumpun painetta?
kone on 956 -88

Lähetetty: La Maalis 02, 2013 11:59 am
Kirjoittaja Joona.S
Siinähä se taitaa olla hydrauliikan suodatinjalassa se venttiili , siihen menevään johtoon oli laitettu kiinni kuormaajan kepistä tuleva piuha

Lähetetty: La Maalis 02, 2013 2:03 pm
Kirjoittaja jani.erola
pitääkö sinne sitte syöttää virtaa? onko montako johtoo?

Lähetetty: La Maalis 02, 2013 3:23 pm
Kirjoittaja Joona.S
Mahto kaks johtoa mennä siihe venttiiliin ja toiseen niistä se oli kytketty , kyllä se kytki virran kelaan. Ei kaikea muista ko jo useamp vuos aikaa niihe kanssa pelaamisesta.