Case 1056XL 87->92

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

1000r
Viestit: 130
Liittynyt: 16.01.2013, 20:24
Viesti:

Case 1056XL 87->92

Viesti Kirjoittaja 1000r » 27.02.2013, 15:42

Kertokaa kokemuksia niin hyviä kuin huonoja puolia.
Paljonko on tuntia tullut ja mitä remontteja on tehty.
Mitä turboa asennettu.

jkl
Viestit: 410
Liittynyt: 10.10.2010, 21:58
Paikkakunta: 39810
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkl » 27.02.2013, 16:42

Perusluja työhevonen jossa ei varsinaisia heikkoja kohtia ole, paitsi ranskassa tehty hytti. Vanhemmiten voi katto vuotaa ja sähköt pelaa jos pelaa.
Ajovoimanotolla kärryn kanssa ei saa peruuttaa(kielletty) ,saattaa lähtee pakkirattaista hampaat. Että kannattaa kokeilla onko pakkipuolella kaikki piikit tallella.

Aikanaan ainakin Tampereen Konesokokselta sai ostaa uuden 956:n joka päivitettiin 1056:si käyttämällä pumppu Tammerdieselissä. Maksoi 3000 mk, kun muuten noiden hinnanero oli luokkaa 15000 mk. Ainakin väittivät että tuo pienempi oli tehty alunperinkin kuristamalla isommasta kun tarvittiin mallistoon alle sataheppanen. Muuten aivan sama kone tarroja lukuunottamatta.

Coynty mies
Viestit: 737
Liittynyt: 04.11.2010, 17:56
Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coynty mies » 27.02.2013, 22:33

Kartaanin kannatinlaakeri kannattaa pitää varastossa tyyppivika koneessa.

Eikös 956 ja 1056 suurimpia eroja ole rengas koko rupee olemaan se 10v kun joutui ajamaan tälläisia koneita.

Jammu
Viestit: 16183
Liittynyt: 08.01.2010, 22:39
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu » 27.02.2013, 22:39

Höh ne mitään Caseja ole.

Vanhemmat IH ja 90 luvulla CaseIH

Lujia kylläkin
Joka tuulta tarkkaa, ei kylvä; ja joka pilviä pälyy, ei leikkaa.

karir
Viestit: 408
Liittynyt: 15.10.2007, 23:42
Viesti:

DT358 ja D358 moottori

Viesti Kirjoittaja karir » 28.02.2013, 06:57

Jos traktorissa on ko moottori niin kannattaa varmistaa että öljyn seassa ei ole jäähdytysnestettä. Yleensä vuotaa suuttimien ympäriltä, vaikea saada vuotoa loppumaan. Jos syöttöpumppu on jakaja pumppu niin sen kunto kannattaa tarkastaa.

T kari

kalvaana
Viestit: 6422
Liittynyt: 03.03.2006, 11:15
Paikkakunta: Suur-Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana » 28.02.2013, 14:57

Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa

Savaloja
Viestit: 1064
Liittynyt: 17.12.2005, 16:36
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja » 28.02.2013, 18:31

http://www.konedata.net/Traktorit/caseih956.htm

Hydrauliikan tuottoa ois tuon mukaan 1056:ssa pari litraa enemmän?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua

Alfons
Viestit: 1301
Liittynyt: 22.12.2005, 09:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfons » 28.02.2013, 21:27

Vaikuttaisiko maksimikierroksien erot tuohon hydraliikantuottoon...

Rivikuutonen
Viestit: 297
Liittynyt: 06.02.2008, 13:55
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen » 28.02.2013, 22:08

.
Viimeksi muokannut Rivikuutonen, 08.04.2016, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Savaloja
Viestit: 1064
Liittynyt: 17.12.2005, 16:36
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja » 28.02.2013, 22:27

Rivikuutonen kirjoitti:-hydrauliikan tuotto saisi olla kolmanneksen isompi
Samaa minäki katoin nuista datoista että tuotot on Setoreiden tasolla.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua

Joona.S
Viestit: 169
Liittynyt: 31.01.2011, 10:27
Paikkakunta: Pohjois-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joona.S » 28.02.2013, 22:33

Oli edellisellä työmaalla laittaneen kuormaajan asentajat napin kuormaajan vipuun jota painamalla se ynnää molempien pumppujen tuotot jotta liikkuu rivakampaan , samaa nappia painamalla kippi hyppäs nopeesti kärristä ja liikku kaikki muut hydrauliikkaa tarviavat vehkeet nopeammin.

Rivikuutonen
Viestit: 297
Liittynyt: 06.02.2008, 13:55
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen » 01.03.2013, 09:08

.
Viimeksi muokannut Rivikuutonen, 08.04.2016, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

1000r
Viestit: 130
Liittynyt: 16.01.2013, 20:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1000r » 01.03.2013, 22:52

Tuommonen 1056 -89 tuli hommattua jokin aika sitten. Nyt oon tehnyt ISOA huoltoa.
Onko jollain virtalukosta jotain kaaviota mikä nro on mihinkä.
Venttiilit tuli säädettyä ja käynti ääni tuli pehmeäksi, yksi venttiili oli 0,60.

jani.erola
Viestit: 290
Liittynyt: 03.08.2008, 21:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jani.erola » 02.03.2013, 09:01

Joona.S kirjoitti:Oli edellisellä työmaalla laittaneen kuormaajan asentajat napin kuormaajan vipuun jota painamalla se ynnää molempien pumppujen tuotot jotta liikkuu rivakampaan , samaa nappia painamalla kippi hyppäs nopeesti kärristä ja liikku kaikki muut hydrauliikkaa tarviavat vehkeet nopeammin.
mä en nyt oikeen tajuu, että minkä molempien pumppujen tuoton ynnää?
eikös ne koneen kyljessä olevat pumppaa aina rinnan?

Make
Viestit: 795
Liittynyt: 17.12.2005, 20:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make » 02.03.2013, 10:36

Niihin tuli jo Internationalin aikaan servoventtiili ohjaukseen. Noissa oli ulkopuolisen hydrauliventtiilin yhteydessä kytkin, joka summasi molemmat hydraulipumput ulkopuoliseen käyttöön kun vivun veti loppuun asti. Etukuormaajakoneisiin yleensä laitettiin. sähkökytkin kojelautaan, jolla sai kuormaustyössä isomman tuoton jatkuvasti käyttöön. Hydrauliikan kanavat olivat ilmeisesti senverran ahtaat, että öljyt lämpenivät jos iso tuotto oli päällä pidempään esim tieajossa.

Joona.S
Viestit: 169
Liittynyt: 31.01.2011, 10:27
Paikkakunta: Pohjois-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joona.S » 02.03.2013, 11:34

Se oli siinä ihan tavallinen kuormaajan kahvassa yleisimmillään oleva palautuva nappi. Ilmeisesti ei pelannu se oma systeemi niissä ulkopuolisen lohkoissa koska aina kun nappia paino kahvasta nii liikkeet nopeutu työlaitteissa.

jani.erola
Viestit: 290
Liittynyt: 03.08.2008, 21:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jani.erola » 02.03.2013, 11:48

mistäpäin traktoria löytyy sähköjohtoja mitä pitää ohjailla että pumput pelais pariin? tai siis missä sijaitsee joku sähkömötikkä joka jakaa pumpun painetta?
kone on 956 -88

Joona.S
Viestit: 169
Liittynyt: 31.01.2011, 10:27
Paikkakunta: Pohjois-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joona.S » 02.03.2013, 11:59

Siinähä se taitaa olla hydrauliikan suodatinjalassa se venttiili , siihen menevään johtoon oli laitettu kiinni kuormaajan kepistä tuleva piuha

jani.erola
Viestit: 290
Liittynyt: 03.08.2008, 21:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jani.erola » 02.03.2013, 14:03

pitääkö sinne sitte syöttää virtaa? onko montako johtoo?

Joona.S
Viestit: 169
Liittynyt: 31.01.2011, 10:27
Paikkakunta: Pohjois-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joona.S » 02.03.2013, 15:23

Mahto kaks johtoa mennä siihe venttiiliin ja toiseen niistä se oli kytketty , kyllä se kytki virran kelaan. Ei kaikea muista ko jo useamp vuos aikaa niihe kanssa pelaamisesta.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 2xford4000, Petri, TunturiPappa ja 32 vierailijaa