Sivu 17/30

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: La Joulu 09, 2017 8:10 am
Kirjoittaja Timukka
Machist kirjoitti:Ajelin puita viikonloppuja ja välillä kävin polttoainetta kanisterilla ja tankkasin.
Tankkauksen jälkeen avaimesta kun käänsin, niin ei sano yhtään mitään :?:

Tutkin kaikki liitokset yms.. ei vieläkään mitään.
Virta näyttää kulkevan, kun mittarilla katsoin. Herätevirrassa on kuitenkin jotain pientä vikaa kun antoi vain 0.63??
Tekasin sitten solenoidi <-> virtalukko välille uuden johdon ja heti tärähti tulille :mrgreen:

Näyttää nuo johdot olevan melko haperoita
No hyvä kun alkoi starttaamaan ja vikaa löytymään.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Pe Joulu 29, 2017 4:00 pm
Kirjoittaja Machist
Pitäisi lisätä yksi lähtö ja paluu hydrauliikkaan ajatellen hydraulista työnyövartta.

Mistähän noita lohkoja kannattaa kysellä?

ebayssa näkyy olevan joku myynnissä ja kai 300-sarjalaisessa on sama Kontak lohko?

https://www.ebay.co.uk/itm/Massey-Fergu ... SwIFtaBXOF


Tässä linkki tuohon venttiilipöydän huoltoa käsittelevään ketjuun:
viewtopic.php?f=4&t=72537

Pidemmät pinnapultit voinee tehdä ihan kierretangosta?

Vai onko muita ehdotuksia?

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ti Tammi 09, 2018 8:03 am
Kirjoittaja Machist
No nyt tuli taas rahareikä.. :evil:
Ilmat karkas kesken linkouksen.

Kuva

On niin huonot kylet näissä, että en taida alkaa enää millään sisäkumeilla kikkailemaan.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ti Tammi 09, 2018 8:24 am
Kirjoittaja Rokressi
Joo, ei tule välttämättä pitkäikäinen korjaus uudella sisäkumillä tai paikkuulla jos kyljissä on kudosvaurioita. Minulla kesti jotain puoltoista vuotta ja sitten rengaskaupoille :oops: Toissapäivänä oli Deutzin takarenkaan hakussa hevosenkenkä kiinni, onneksi ei ollut naula yltänyt läpi asti :shock:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ti Tammi 09, 2018 8:32 am
Kirjoittaja Machist
Rokressi kirjoitti:Joo, ei tule välttämättä pitkäikäinen korjaus uudella sisäkumillä tai paikkuulla jos kyljissä on kudosvaurioita. Minulla kesti jotain puoltoista vuotta ja sitten rengaskaupoille :oops: Toissapäivänä oli Deutzin takarenkaan hakussa hevosenkenkä kiinni, onneksi ei ollut naula yltänyt läpi asti :shock:
jep.. ja tunnetusti se halpa korjaus tulee kuitenkin sitten kalliimmaksi :mrgreen:

390e kpl rengastöineen olisi Nurmeksessa Malhotra.

Tuolla olisi BKT samoissa hinnoissa.
https://rengasjatarvike.com/tuote/14-9-24-bkt-tr-135/
Hieman halvemmaksi jäisi kun rengastyöt vielä laskee päälle. EDIT: jaa.. rahti vielä puuttui, joten kalliimaksihan ne vähän tulee.

Liekkö noissa laadullista eroa?

Oisko Rokressilla lainata pullotunkkia? pitäs se rengas saada pois alta ja hallitunkki ei oikein sovellu siihen tehtävään tuolla hangessa.
On nimittäin mökillä se traktori. :(

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ti Tammi 09, 2018 8:36 am
Kirjoittaja Rokressi
Olis tuossa semmonen pieni 4t pullotunkki joutavana. Jotain pölkynpätkää vaatii vaan alle, että nostokorkeus riittää.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ti Tammi 09, 2018 12:25 pm
Kirjoittaja Machist
Rokressi kirjoitti:Olis tuossa semmonen pieni 4t pullotunkki joutavana. Jotain pölkynpätkää vaatii vaan alle, että nostokorkeus riittää.
Ok, taisinpa saada tunkin jo ehkä.
Täytyy ilmotella, jos tulee tarvetta.

Alliancen renkaat lähtis noin 360e sisältäen rengastyöt. Suositteli heti sisäkumia myös.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ti Tammi 09, 2018 12:58 pm
Kirjoittaja Tumppi 865
Sisuskumi on ihan hyvä olla, niin kestää paremmin ilmat renkaassa metässä ajaessa. Toisaalta ainakin uutena tubeleksena renkaat vuotaa vähemmän, kun nykysillä harvoilla sisärenkaalla varustettuna?!

Pari vuotta on ollu sisärengas ilman ongelmia tuollasessa kylkivuotavassa renkaassa. Vastapuolen rengas vaati sisärenkaan viime kesänä.
Sitten kun alkaa sisärengasta hieroa puhki, niin sitten uutta päällyskumia kaupasta.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Tammi 15, 2018 10:13 pm
Kirjoittaja Machist
Melko kivuttomasti meni se renkaanvaihto.
30min, niin oli renkaat alla. Nyt on uudet Alliancet + sisuskumit.

Tarkemmin vielä malli: 14.9-24 8PR Alliance FarmPRO 324

Kuva


Paljonko olisi muuten järkevät paineet Etusissa/takasissa=?
Nyt näyttää olevan 1bar pintaan.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 10:31 am
Kirjoittaja Machist
Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?

https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91

Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:02 am
Kirjoittaja stls
Machist kirjoitti:Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?

https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91

Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
Tuo ei ole nelivetoisen raidepää. Oliskohan nelivetoisessa varressa m24 kierre ja kartio jotain 18-20mm.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 11:14 am
Kirjoittaja Machist
stls kirjoitti:
Machist kirjoitti:Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?

https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91

Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
Tuo ei ole nelivetoisen raidepää. Oliskohan nelivetoisessa varressa m24 kierre ja kartio jotain 18-20mm.
No perhana.. niinpä muuten onkin. :mrgreen:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2018 7:49 pm
Kirjoittaja antti.hakamaa
Sopivat rengaspaineet yleiskäyttöön taakse 1,8 bar ja eteen 2,0bar. pellolla pienemmät.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Huhti 23, 2018 7:49 am
Kirjoittaja Machist
Talvi meni ja ei ollut onglemia, jos ei tuota rengashommaa oteta huomioon.
Nyt huomasin että uusilla renkailla tuo ohjauksen tehostus on melkoisen hengetön?

Öljyä on ja suodatin vaihdettu ekassa huollossa.
Kun antaa kierroksia niin toimii hieman paremmin, mutta tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään.

Oisko tuossa pumpussa jotain huollettavaa vai uuden ostoonko joutuu?

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Huhti 23, 2018 9:49 am
Kirjoittaja Lemmy
Varmaan kannattaisi purkaa, niin näkisi olisiko esim pitkiä O-renkaita poikki ja ehkä kulumisen merkit noin muuten. Akselistefojen ohi voi vetää ilmaa jakopään puolelta, joka pitäisi näkyä kyllä vaahtoamisena. Paineenrajoitusventtiilikin pumpussa käsittääkseni on. Luulisi saavan jonkun huoltosarjan, mutta tarkemmin en tiedä.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Huhti 23, 2018 3:04 pm
Kirjoittaja Machist
Tiivistesarjaa näyttää saavan.

https://www.kiertokanki.com/verkkokaupp ... _656#p3730
Tuotenro: MFUET4-025B

Eipä tuohon paljoa muuta kulutusosaa näytä olevan..

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: Ma Huhti 23, 2018 4:52 pm
Kirjoittaja roplaaja
Machist kirjoitti:Talvi meni ja ei ollut onglemia, jos ei tuota rengashommaa oteta huomioon.
Nyt huomasin että uusilla renkailla tuo ohjauksen tehostus on melkoisen hengetön?

Öljyä on ja suodatin vaihdettu ekassa huollossa.
Kun antaa kierroksia niin toimii hieman paremmin, mutta tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään.

Oisko tuossa pumpussa jotain huollettavaa vai uuden ostoonko joutuu?
Omassa 590:ssä ihan samaa tautia mutta syynä ollut aina öljyn vähyys, paa nyt huvikses katsoen se vielä.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: To Huhti 26, 2018 7:01 am
Kirjoittaja Machist
Käänsin renkaat vasemmalle, niin että sylinteri oli kokonaan ulkona.
Tarkastin öljynpinnan ja kyllä siellä on öljyä nyt melkein täyttöaukon reunaan asti.

Ei vaan jaksa tyhjäkäynnillä kääntää renkaita ja kierroksillakin se on vähän nihkeätä.
Täytynee se pumppu purkaa kesällä ja katsoa miltä se näyttää.

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: To Huhti 26, 2018 10:19 pm
Kirjoittaja Ferkku
Jos tuossa se systeemi sama kuin vanhemmissa ja takavetoisissa, niin tehostimen säätöä kannattaa kokeilla ensin. Onko väljyyttä siellä säätöventtiilin putkisokissa?

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Lähetetty: To Huhti 26, 2018 10:24 pm
Kirjoittaja Tumppi 865
Ei siinä ole mitää säätöjä ja kuluvia venttiilin sokkia!