Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
ramair
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 9:00 pm
Viesti:

Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja ramair »

Tervehdys. Kysymys tietäjälle/tietäjille miten säädetään matalapainehydrauliikan painetta esim,6610 Fordissa missä on kaksi pumppua?.Vai onko paineensäätö ollenkaan mahdollista.
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja olliki »

ramair kirjoitti:Tervehdys. Kysymys tietäjälle/tietäjille miten säädetään matalapainehydrauliikan painetta esim,6610 Fordissa missä on kaksi pumppua?.Vai onko paineensäätö ollenkaan mahdollista.
Ei ainakaan vuoden -82 mallissa ole mitää säätöä. Oikea paine on 11-12,4bar. Tuli joskus takuttua oikein perusteellisesti nelivedon kytkeytymisen kanssa, joten asia on tuoreessa muistissa.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

Ei nyt liity aloittajan kysymykseen mutta hydrauliöljyyn kuitenkin. 6610:n hytin alla suodattimen
yläpuolella on putki, joka vuotaa. Aika kepposenoloinen o-rengas tiivistys. Saako sitä millään
pitämään, kun tiivisteen vaihto ei auttanut?
ramair
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 9:00 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja ramair »

Onko se paineputki joka lähtee pumpulta? Jos se vuotaa niin se on uusittava,tiivistyspinta viallinen putkessa.
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

ramair kirjoitti:Onko se paineputki joka lähtee pumpulta? Jos se vuotaa niin se on uusittava,tiivistyspinta viallinen putkessa.

Sellanen lyhyt mutkallinen putki. Lienee paineellinen, kun vuotaa aika paljon.
5424155
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja 5424155 »

meijerikkö kirjoitti:Ei nyt liity aloittajan kysymykseen mutta hydrauliöljyyn kuitenkin. 6610:n hytin alla suodattimen
yläpuolella on putki, joka vuotaa. Aika kepposenoloinen o-rengas tiivistys. Saako sitä millään
pitämään, kun tiivisteen vaihto ei auttanut?
Siihen putkeen on omanlaisensa tukirengas o-renkaan taakse, ja ilman sitä ei pidä ainakaan pitkän päälle. Kipaise merkkiliikkeen marmoritiskiltä semmonen halkaistu tukirengas, mikä siihen kuuluu, ja sille o-rengas kaveriksi, niin pitäis vuodon loppua.
ramair
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 9:00 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja ramair »

Minulla vuoti kanssa ja putken laipassa oli hiushalkeama niin ajattelin että olisiko sama vaiva? Ja tietenkin oikeanlaiset tiivisteet kuten edellä.
5424155
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja 5424155 »

Jauhetaan vielä samaa aihetta senverran, että takapyörä kannattaa ottaa pois sen mutkaputken kanssa taistellessa. Alakautta se homma on semmosta sorraamista, ettei tahdo mennä ne tiivisteet oikein kohdalleen,mutta kun pyörä on pois se käy helposti ja tulee hyvä.
karir
Viestit: 829
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja karir »

Minä korvasin dual power metalliletkun 2SN kumiletkulla. IKH:lla puristivat kasaan. Veikkaan että kestää hyvin noilla paineilla. Mittasin samalla paineet tyhjäk. oli 25 bar ja kierroksilla 32 bar. Mitattu aivan uudella pumpulla. Ylipaineventiilliä dual power pumpulla ei ole. Muovinen imusihti imupuolella.
meijerikkö
Viestit: 1127
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2009 8:56 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja meijerikkö »

5424155 kirjoitti:Jauhetaan vielä samaa aihetta senverran, että takapyörä kannattaa ottaa pois sen mutkaputken kanssa taistellessa. Alakautta se homma on semmosta sorraamista, ettei tahdo mennä ne tiivisteet oikein kohdalleen,mutta kun pyörä on pois se käy helposti ja tulee hyvä.

Täytyypä alkuviikosta ottaa fordi remonttiin, kun verstaalle tulee tilaa. Ei kehtaa pihalla alkaa.
ramair
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 9:00 pm
Viesti:

Re: Ford 10- sarjan matalapainehydrauliikka

Viesti Kirjoittaja ramair »

karir kirjoitti:Minä korvasin dual power metalliletkun 2SN kumiletkulla. IKH:lla puristivat kasaan. Veikkaan että kestää hyvin noilla paineilla. Mittasin samalla paineet tyhjäk. oli 25 bar ja kierroksilla 32 bar. Mitattu aivan uudella pumpulla. Ylipaineventiilliä dual power pumpulla ei ole. Muovinen imusihti imupuolella.
Mitenkäs sitten pystyykö painetta nostamaan millään venttiilillä jos varoa ei ole.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jäähdyttelijä, rokkimatti, RS, SPS1975, toyotacorolla ja 39 vierailijaa