VW transporter jätti tielle.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Superdextaaja
Viestit: 12986
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisi kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?
Tekemällä virheistä oppii.
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja jake74 »

minusta ei oo tuossa moottorissa kampiakselilla asentoanturia. jakajassa on anturi.
oas
Viestit: 73
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja oas »

jake74 kirjoitti:minusta ei oo tuossa moottorissa kampiakselilla asentoanturia. jakajassa on anturi.
Samaa mieltä.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja 361 »

Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisi kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?


Vm 94 volkkarissa vai?
SamiT
Viestit: 6793
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Virranjakajan Hall-anturi ja sen johdot erityisesti jakajan kuoren läpiviennissä voisi olla syynä. Erimerkkisessä ollut vastaavaa vikaa siellä seudulla aikanaan.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Superdextaaja
Viestit: 12986
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

361 kirjoitti:
Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisikö kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?


Vm 94 volkkarissa vai?
Bensakoneellisissa varsinkin 5 sylinterisessä ruiskukoneessa automaattilaatikolla (abs, airbagit) on vanhemmissakin eli -94 malleissakin joku vikakoodien lukupaikka, sulake- ja relekotelon ylälaidassa kotelon suojakannen alla. Vanhemmissa dieselmoottorimalleissa tuota ei ole.
Tekemällä virheistä oppii.
oas
Viestit: 73
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja oas »

Superdextaaja kirjoitti:
361 kirjoitti:
Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisikö kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?


Vm 94 volkkarissa vai?
Bensakoneellisissa varsinkin 5 sylinterisessä ruiskukoneessa automaattilaatikolla (abs, airbagit) on vanhemmissakin eli -94 malleissakin joku vikakoodien lukupaikka, sulake- ja relekotelon ylälaidassa kotelon suojakannen alla. Vanhemmissa dieselmoottorimalleissa tuota ei ole.
Kyllä. Tämä on juuri sellainen malli.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja 361 »

Superdextaaja kirjoitti:
361 kirjoitti:
Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisikö kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?


Vm 94 volkkarissa vai?
Bensakoneellisissa varsinkin 5 sylinterisessä ruiskukoneessa automaattilaatikolla (abs, airbagit) on vanhemmissakin eli -94 malleissakin joku vikakoodien lukupaikka, sulake- ja relekotelon ylälaidassa kotelon suojakannen alla. Vanhemmissa dieselmoottorimalleissa tuota ei ole.
Mihin mahdoit vastata?

Diagnoosipistokkeita löytyy vaikka kuplavolkkareista mutta tuon ikäisestä portterista (eikä mistään muustakaan ennen väylätekniikkaa) tarvitse osan vaihdon jälkeen mitään "kuittailla" Moottori käynnistyy kyllä jos on käynnistyäkseen.
kaitsur
Viestit: 2366
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
Paikkakunta: Oulun eteläinen
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja kaitsur »

________________________________________________
Same Explorer 65 -86
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja masankp »

Mulla oli 5-pyttynen pensa transportteri olikohan -95 ja siinä ilmeni sellainen vika, että meni ajonesto satunnaisesti päälle ja se kuitattiin pois, toimi muutaman viikon hyvin ja sitten alkoi menemään päälle kun ajoi 25km.
Vikaa etsittiin oikein tosissaan ja oli se ammattisähkömiehen hoidossakin ja väitti että mitään ei löydy. Sain sen kuitenkin toimimaan ohittamalla ohjauspoksista ajoneston, mutta joskus alkoi nykiminen ja kun taas jäähtyi, niin toimi hyvin.
Otin sitten hall-anturin malliks ja hain uuden, niin sen jälkeen pelas hyvin. Hallissa oli käämikatkos, kun lämpeni, alkoi nykiminen joka laukas ajoneston. Hall-anturi on virranjakajan sisällä ja ajoneston rasia on mittaritaulun takana, avaimen siru on avaimen kannassa, tunnistin virtalukon ympärillä. Ajon eston saa lopullisesti pois päältä moottorinohjausboksiin lisäämällä virolainen palikka. Virran vähyys ei ole syynä tähän ongelmaan, vaan ajonesto on päällä ehkä hallin vian takia, joka voi tulla täydessä vauhdissakin.
Ps. Mulla on yks ehjä moottorinohjausboksi tuohon, jos joku tarttee.
Transportteri ei kyllä jättänyt mua kertaakaan tien päälle, mutta minä jätin sen usein.
oas
Viestit: 73
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja oas »

masankp kirjoitti:Mulla oli 5-pyttynen pensa transportteri olikohan -95 ja siinä ilmeni sellainen vika, että meni ajonesto satunnaisesti päälle ja se kuitattiin pois, toimi muutaman viikon hyvin ja sitten alkoi menemään päälle kun ajoi 25km.
Vikaa etsittiin oikein tosissaan ja oli se ammattisähkömiehen hoidossakin ja väitti että mitään ei löydy. Sain sen kuitenkin toimimaan ohittamalla ohjauspoksista ajoneston, mutta joskus alkoi nykiminen ja kun taas jäähtyi, niin toimi hyvin.
Otin sitten hall-anturin malliks ja hain uuden, niin sen jälkeen pelas hyvin. Hallissa oli käämikatkos, kun lämpeni, alkoi nykiminen joka laukas ajoneston. Hall-anturi on virranjakajan sisällä ja ajoneston rasia on mittaritaulun takana, avaimen siru on avaimen kannassa, tunnistin virtalukon ympärillä. Ajon eston saa lopullisesti pois päältä moottorinohjausboksiin lisäämällä virolainen palikka. Virran vähyys ei ole syynä tähän ongelmaan, vaan ajonesto on päällä ehkä hallin vian takia, joka voi tulla täydessä vauhdissakin.
Ps. Mulla on yks ehjä moottorinohjausboksi tuohon, jos joku tarttee.
Transportteri ei kyllä jättänyt mua kertaakaan tien päälle, mutta minä jätin sen usein.
Kiitos hyvästä vastauksesta! Transportteri on nyt hinattu korjaamolle, jossa vika pitäisi selvitä ? Palaan asiaan ...
oas
Viestit: 73
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja oas »

No niin. Soittivat merkkiliikkeen korjaamolta. "Ajonesto on lukinnut moottorinohjausyksikön". Eli niin kuin masankp arvelikin.
Lukitus on nyt avattu ja lähtee kuulemma käyntiin normaalisti. Syytä kyseiseen vikaan ei sitten siellä osattu sanoa.. Ilmeisesti vaihdan ainakin hall anturin masankp.n neuvon perusteella. Hinausköysi on kai syytä pitää edelleen valmiina. :evil:
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja masankp »

Joo se halli kannattaa vaihtaa, kun ei oo kovin kalliskaan, nimittäin jos tulee jonkunmoinen kipinähäiriö, niin ajonesto noissa menee heti päälle.
steami

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja steami »

Sytytysyksikkö!

Löytyy virranjakajan kopan sisältä pyörijän alta. Wanhemmissa autoissa oli tuossa kohtaa katkojan kärjet.
Mulla meni wanhassa Mazdassa 50 000 km välein.
Ei ollut kallis. Jotain 40€
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja masankp »

Se hall on samassa paketissa jakajan sisällä näissä viranomaismalleissa.

https://www.youtube.com/watch?v=KI-tOUA4EHQ
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja 361 »

Kyllä hall anturi oli hall anturi, myös 30 vuotta sitten.
sportswgn

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja sportswgn »

steami kirjoitti: Voi piiras tätä tätä touhua. Te puhutte jostain hall -anturista, kun minä puhun sytytysyksiköstä! Täsmälleen sama asia. 30 vuotta sitten se oli sytytysyksikkö, nyt se on hall -anturi.. :shock:
Kyllä hall-anturi ja sytty-yksikkö on ihan eri asiat. Kumpikaan ei ilman toista saa sytytystä ohjattua. Joissakin japanian kotteroissa ne molemmat on tukittu jakajan sisälle ja vielä puolakin ahdettu sinne.
pajs
Viestit: 680
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 6:01 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja pajs »

masankp kirjoitti:Se hall on samassa paketissa jakajan sisällä näissä viranomaismalleissa.

https://www.youtube.com/watch?v=KI-tOUA4EHQ
Eikö tuo jakaja purkaudu päältäpäin, anturin vaihtoon?
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja masankp »

Ei purkaudu päältäpäin, (sähköosaa ei saa ylöspäin pois), koska akselin viis sakaraa on akselissa kiinteästi, on kyllä helppo avata kun lyö akselin kiinnitystapin pois ja vetää akselin ylös.
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: VW transporter jätti tielle.

Viesti Kirjoittaja jake74 »

masankp kirjoitti:Ei purkaudu päältäpäin, (sähköosaa ei saa ylöspäin pois), koska akselin viis sakaraa on akselissa kiinteästi, on kyllä helppo avata kun lyö akselin kiinnitystapin pois ja vetää akselin ylös.
ei oo kiintesti kiinni mutta sitä ei muistaakseni saanut ehjän irti ihan helpolla
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa