VW transporter jätti tielle.
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisi kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
minusta ei oo tuossa moottorissa kampiakselilla asentoanturia. jakajassa on anturi.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Samaa mieltä.jake74 kirjoitti:minusta ei oo tuossa moottorissa kampiakselilla asentoanturia. jakajassa on anturi.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisi kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?
Vm 94 volkkarissa vai?
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Virranjakajan Hall-anturi ja sen johdot erityisesti jakajan kuoren läpiviennissä voisi olla syynä. Erimerkkisessä ollut vastaavaa vikaa siellä seudulla aikanaan.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Bensakoneellisissa varsinkin 5 sylinterisessä ruiskukoneessa automaattilaatikolla (abs, airbagit) on vanhemmissakin eli -94 malleissakin joku vikakoodien lukupaikka, sulake- ja relekotelon ylälaidassa kotelon suojakannen alla. Vanhemmissa dieselmoottorimalleissa tuota ei ole.361 kirjoitti:Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisikö kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?
Vm 94 volkkarissa vai?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Kyllä. Tämä on juuri sellainen malli.Superdextaaja kirjoitti:Bensakoneellisissa varsinkin 5 sylinterisessä ruiskukoneessa automaattilaatikolla (abs, airbagit) on vanhemmissakin eli -94 malleissakin joku vikakoodien lukupaikka, sulake- ja relekotelon ylälaidassa kotelon suojakannen alla. Vanhemmissa dieselmoottorimalleissa tuota ei ole.361 kirjoitti:Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisikö kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?
Vm 94 volkkarissa vai?
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Mihin mahdoit vastata?Superdextaaja kirjoitti:Bensakoneellisissa varsinkin 5 sylinterisessä ruiskukoneessa automaattilaatikolla (abs, airbagit) on vanhemmissakin eli -94 malleissakin joku vikakoodien lukupaikka, sulake- ja relekotelon ylälaidassa kotelon suojakannen alla. Vanhemmissa dieselmoottorimalleissa tuota ei ole.361 kirjoitti:Superdextaaja kirjoitti:Olisiko mahdollista, että puolan vaihdon jälkeen pitäisikö kuitata pois puolan toiminnan vikailmoitus ja vasta sitten antaa uudella puolalla toimia?
Vm 94 volkkarissa vai?
Diagnoosipistokkeita löytyy vaikka kuplavolkkareista mutta tuon ikäisestä portterista (eikä mistään muustakaan ennen väylätekniikkaa) tarvitse osan vaihdon jälkeen mitään "kuittailla" Moottori käynnistyy kyllä jos on käynnistyäkseen.
-
- Viestit: 2366
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
- Paikkakunta: Oulun eteläinen
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Pistoke löytyy tuolta https://www.outilsobdfacile.com/locatio ... orter-t4-1
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
Same Explorer 65 -86
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Mulla oli 5-pyttynen pensa transportteri olikohan -95 ja siinä ilmeni sellainen vika, että meni ajonesto satunnaisesti päälle ja se kuitattiin pois, toimi muutaman viikon hyvin ja sitten alkoi menemään päälle kun ajoi 25km.
Vikaa etsittiin oikein tosissaan ja oli se ammattisähkömiehen hoidossakin ja väitti että mitään ei löydy. Sain sen kuitenkin toimimaan ohittamalla ohjauspoksista ajoneston, mutta joskus alkoi nykiminen ja kun taas jäähtyi, niin toimi hyvin.
Otin sitten hall-anturin malliks ja hain uuden, niin sen jälkeen pelas hyvin. Hallissa oli käämikatkos, kun lämpeni, alkoi nykiminen joka laukas ajoneston. Hall-anturi on virranjakajan sisällä ja ajoneston rasia on mittaritaulun takana, avaimen siru on avaimen kannassa, tunnistin virtalukon ympärillä. Ajon eston saa lopullisesti pois päältä moottorinohjausboksiin lisäämällä virolainen palikka. Virran vähyys ei ole syynä tähän ongelmaan, vaan ajonesto on päällä ehkä hallin vian takia, joka voi tulla täydessä vauhdissakin.
Ps. Mulla on yks ehjä moottorinohjausboksi tuohon, jos joku tarttee.
Transportteri ei kyllä jättänyt mua kertaakaan tien päälle, mutta minä jätin sen usein.
Vikaa etsittiin oikein tosissaan ja oli se ammattisähkömiehen hoidossakin ja väitti että mitään ei löydy. Sain sen kuitenkin toimimaan ohittamalla ohjauspoksista ajoneston, mutta joskus alkoi nykiminen ja kun taas jäähtyi, niin toimi hyvin.
Otin sitten hall-anturin malliks ja hain uuden, niin sen jälkeen pelas hyvin. Hallissa oli käämikatkos, kun lämpeni, alkoi nykiminen joka laukas ajoneston. Hall-anturi on virranjakajan sisällä ja ajoneston rasia on mittaritaulun takana, avaimen siru on avaimen kannassa, tunnistin virtalukon ympärillä. Ajon eston saa lopullisesti pois päältä moottorinohjausboksiin lisäämällä virolainen palikka. Virran vähyys ei ole syynä tähän ongelmaan, vaan ajonesto on päällä ehkä hallin vian takia, joka voi tulla täydessä vauhdissakin.
Ps. Mulla on yks ehjä moottorinohjausboksi tuohon, jos joku tarttee.
Transportteri ei kyllä jättänyt mua kertaakaan tien päälle, mutta minä jätin sen usein.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Kiitos hyvästä vastauksesta! Transportteri on nyt hinattu korjaamolle, jossa vika pitäisi selvitä ? Palaan asiaan ...masankp kirjoitti:Mulla oli 5-pyttynen pensa transportteri olikohan -95 ja siinä ilmeni sellainen vika, että meni ajonesto satunnaisesti päälle ja se kuitattiin pois, toimi muutaman viikon hyvin ja sitten alkoi menemään päälle kun ajoi 25km.
Vikaa etsittiin oikein tosissaan ja oli se ammattisähkömiehen hoidossakin ja väitti että mitään ei löydy. Sain sen kuitenkin toimimaan ohittamalla ohjauspoksista ajoneston, mutta joskus alkoi nykiminen ja kun taas jäähtyi, niin toimi hyvin.
Otin sitten hall-anturin malliks ja hain uuden, niin sen jälkeen pelas hyvin. Hallissa oli käämikatkos, kun lämpeni, alkoi nykiminen joka laukas ajoneston. Hall-anturi on virranjakajan sisällä ja ajoneston rasia on mittaritaulun takana, avaimen siru on avaimen kannassa, tunnistin virtalukon ympärillä. Ajon eston saa lopullisesti pois päältä moottorinohjausboksiin lisäämällä virolainen palikka. Virran vähyys ei ole syynä tähän ongelmaan, vaan ajonesto on päällä ehkä hallin vian takia, joka voi tulla täydessä vauhdissakin.
Ps. Mulla on yks ehjä moottorinohjausboksi tuohon, jos joku tarttee.
Transportteri ei kyllä jättänyt mua kertaakaan tien päälle, mutta minä jätin sen usein.
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: To Maalis 28, 2019 7:25 am
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
No niin. Soittivat merkkiliikkeen korjaamolta. "Ajonesto on lukinnut moottorinohjausyksikön". Eli niin kuin masankp arvelikin.
Lukitus on nyt avattu ja lähtee kuulemma käyntiin normaalisti. Syytä kyseiseen vikaan ei sitten siellä osattu sanoa.. Ilmeisesti vaihdan ainakin hall anturin masankp.n neuvon perusteella. Hinausköysi on kai syytä pitää edelleen valmiina.
Lukitus on nyt avattu ja lähtee kuulemma käyntiin normaalisti. Syytä kyseiseen vikaan ei sitten siellä osattu sanoa.. Ilmeisesti vaihdan ainakin hall anturin masankp.n neuvon perusteella. Hinausköysi on kai syytä pitää edelleen valmiina.
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Joo se halli kannattaa vaihtaa, kun ei oo kovin kalliskaan, nimittäin jos tulee jonkunmoinen kipinähäiriö, niin ajonesto noissa menee heti päälle.
Re: VW transporter jätti tielle.
Sytytysyksikkö!
Löytyy virranjakajan kopan sisältä pyörijän alta. Wanhemmissa autoissa oli tuossa kohtaa katkojan kärjet.
Mulla meni wanhassa Mazdassa 50 000 km välein.
Ei ollut kallis. Jotain 40€
Löytyy virranjakajan kopan sisältä pyörijän alta. Wanhemmissa autoissa oli tuossa kohtaa katkojan kärjet.
Mulla meni wanhassa Mazdassa 50 000 km välein.
Ei ollut kallis. Jotain 40€
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Se hall on samassa paketissa jakajan sisällä näissä viranomaismalleissa.
https://www.youtube.com/watch?v=KI-tOUA4EHQ
https://www.youtube.com/watch?v=KI-tOUA4EHQ
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Kyllä hall anturi oli hall anturi, myös 30 vuotta sitten.
Re: VW transporter jätti tielle.
Kyllä hall-anturi ja sytty-yksikkö on ihan eri asiat. Kumpikaan ei ilman toista saa sytytystä ohjattua. Joissakin japanian kotteroissa ne molemmat on tukittu jakajan sisälle ja vielä puolakin ahdettu sinne.steami kirjoitti: Voi piiras tätä tätä touhua. Te puhutte jostain hall -anturista, kun minä puhun sytytysyksiköstä! Täsmälleen sama asia. 30 vuotta sitten se oli sytytysyksikkö, nyt se on hall -anturi..
-
- Viestit: 680
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 6:01 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Eikö tuo jakaja purkaudu päältäpäin, anturin vaihtoon?masankp kirjoitti:Se hall on samassa paketissa jakajan sisällä näissä viranomaismalleissa.
https://www.youtube.com/watch?v=KI-tOUA4EHQ
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
Ei purkaudu päältäpäin, (sähköosaa ei saa ylöspäin pois), koska akselin viis sakaraa on akselissa kiinteästi, on kyllä helppo avata kun lyö akselin kiinnitystapin pois ja vetää akselin ylös.
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: VW transporter jätti tielle.
ei oo kiintesti kiinni mutta sitä ei muistaakseni saanut ehjän irti ihan helpollamasankp kirjoitti:Ei purkaudu päältäpäin, (sähköosaa ei saa ylöspäin pois), koska akselin viis sakaraa on akselissa kiinteästi, on kyllä helppo avata kun lyö akselin kiinnitystapin pois ja vetää akselin ylös.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa