Transporter T4 - ongelmat
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Liukuoven lukko jähmettyy pakkasella.
Tämä ongelma lienee tyyppivika T4 malleissa. Pakkasella lukitus aukeaa hyvin, mutta ovea ei saa enää kiinni. Lukitus jää tuulihaka asentoon.
Olen korjaillut ongelmaa öljyämällä lukkosalpaa, mutta nyt löysin korjausohjeen T4-Wiki sivustolta. Viputangon liikerataa tehostetaan vetojousella. Helppo asennus. Talvi näyttää sitten toiminnan.
Tuolta sivun alareunasta löytyy niksin toteutus.
https://t4-wiki.de/wiki/Schiebet%C3%BCr
Käännösversio, jos aukeaa.
https://1-t4--wiki-de.translate.goog/wi ... x_tr_hl=fi
Tämä ongelma lienee tyyppivika T4 malleissa. Pakkasella lukitus aukeaa hyvin, mutta ovea ei saa enää kiinni. Lukitus jää tuulihaka asentoon.
Olen korjaillut ongelmaa öljyämällä lukkosalpaa, mutta nyt löysin korjausohjeen T4-Wiki sivustolta. Viputangon liikerataa tehostetaan vetojousella. Helppo asennus. Talvi näyttää sitten toiminnan.
Tuolta sivun alareunasta löytyy niksin toteutus.
https://t4-wiki.de/wiki/Schiebet%C3%BCr
Käännösversio, jos aukeaa.
https://1-t4--wiki-de.translate.goog/wi ... x_tr_hl=fi
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Tuossa omassa jäi yksi päivä sivuovi tuulihakaan.
Aikani tuskailin ja pähkäilin kun ei aukea eikä mene helpolla kiinnikään. Alkoi sen verran ärsyttämään että kunnon taklaus oveen jolloin meni kiinni eikä mennyt lommolle.
Seuraavana päivänä kokeilin niin toimi normaalisti taas.
Saa nähdä kauanko tuota tulee pidettyä.
Periaatteessa ihan ok ja vaikuttaisi toimivan, mutta turhan laiska.
Varsinkin jos on jarruton kärry täynnä puuta kyydissä tai 1000kg tavaraa kontissa
Evryä tullut harkittua,mutta en sitten tiedä.
Purkaamoilta tarkoitus etsiä parempi kipparin jakkara kun tuota ei tahdo saada hyvään asentoon millään.
Korkeus säätö ja istuinosan kaltevuuden säätö saisi olla.
Väliseinääkin voisi katsoa jos saisi vähän siirrettyä että penkin saisi taaksepäin.
Nuo kun saisi kuntoon niin enää ei tarvisi kun ajaa kapeilla kengillä ettei käy kuten turvakengillä että jäävät jarrupolkimen alle välillä jumiin kun nostaa jalan kaasulta jarrulle.
Sekä vasen jalka pitäisi amputoida polven kohdilta.
Aikani tuskailin ja pähkäilin kun ei aukea eikä mene helpolla kiinnikään. Alkoi sen verran ärsyttämään että kunnon taklaus oveen jolloin meni kiinni eikä mennyt lommolle.
Seuraavana päivänä kokeilin niin toimi normaalisti taas.
Saa nähdä kauanko tuota tulee pidettyä.
Periaatteessa ihan ok ja vaikuttaisi toimivan, mutta turhan laiska.
Varsinkin jos on jarruton kärry täynnä puuta kyydissä tai 1000kg tavaraa kontissa
Evryä tullut harkittua,mutta en sitten tiedä.
Purkaamoilta tarkoitus etsiä parempi kipparin jakkara kun tuota ei tahdo saada hyvään asentoon millään.
Korkeus säätö ja istuinosan kaltevuuden säätö saisi olla.
Väliseinääkin voisi katsoa jos saisi vähän siirrettyä että penkin saisi taaksepäin.
Nuo kun saisi kuntoon niin enää ei tarvisi kun ajaa kapeilla kengillä ettei käy kuten turvakengillä että jäävät jarrupolkimen alle välillä jumiin kun nostaa jalan kaasulta jarrulle.
Sekä vasen jalka pitäisi amputoida polven kohdilta.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Muuan vuosi sitten ku oli portteri niin irroitin väliseinän ja tein uuden taaksepäin, kuitenkin siten että alaosaan jäi täysi tila takaosaan levyille yms. Muistaakseni kulmaraudasta ja vanerista, päälle liimasin kankaan. Penkki tuli Saab 9-5:stä, olipahan pirun hyvä ja mukava ajaa sen jälkeen. Ei ollu bolt on asennus, piti muistaakseni madaltaa ja muokata kiinnikettä mutta sellainen peltilaatikkohan se taisi alla olla.zukka kirjoitti: ↑Pe Touko 20, 2022 3:01 pm Tuossa omassa jäi yksi päivä sivuovi tuulihakaan.
Aikani tuskailin ja pähkäilin kun ei aukea eikä mene helpolla kiinnikään. Alkoi sen verran ärsyttämään että kunnon taklaus oveen jolloin meni kiinni eikä mennyt lommolle.
Seuraavana päivänä kokeilin niin toimi normaalisti taas.
Saa nähdä kauanko tuota tulee pidettyä.
Periaatteessa ihan ok ja vaikuttaisi toimivan, mutta turhan laiska.
Varsinkin jos on jarruton kärry täynnä puuta kyydissä tai 1000kg tavaraa kontissa
Evryä tullut harkittua,mutta en sitten tiedä.
Purkaamoilta tarkoitus etsiä parempi kipparin jakkara kun tuota ei tahdo saada hyvään asentoon millään.
Korkeus säätö ja istuinosan kaltevuuden säätö saisi olla.
Väliseinääkin voisi katsoa jos saisi vähän siirrettyä että penkin saisi taaksepäin.
Nuo kun saisi kuntoon niin enää ei tarvisi kun ajaa kapeilla kengillä ettei käy kuten turvakengillä että jäävät jarrupolkimen alle välillä jumiin kun nostaa jalan kaasulta jarrulle.
Sekä vasen jalka pitäisi amputoida polven kohdilta.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Onks väliseinä pakollinen vai muuten vaan turvallinen?
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Eikai se pakollinen ole, onhan noita bussimalleja jotka muutettu pakuiksi ilma väliseinää. Vaan, tokihan se turvallinen on ettei oo kamat niskassa jos tulee äkkipysäys vaikki kiinnihän ne pitäs aina sitoa, kuten kuomukärryssäki, eikö
VALLU ON PARAS!
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mulla on sellainen käsitys, että uusissa sidontamääräyksissä ei etuseinällä saada enää hyväksilukua sidontaan. Ainoa poikkeus raskaalla puolella taitaa olla puukuljetus, jossa pääty ilmeisesti vaaditaan.
Oletan, että sidontapisteet pitää olla niin vahvat, että kuorma ei olennaisesti liiku. Voisin kuvitella näin ollen, että väliseinää ei enää tarvittaisi.
Oletan, että sidontapisteet pitää olla niin vahvat, että kuorma ei olennaisesti liiku. Voisin kuvitella näin ollen, että väliseinää ei enää tarvittaisi.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 820
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kyllä raskaalla puolella edelleen lasketaan etuseinästä sidonta-arvoa, mutta kitkalle ei lasketa ellei ole sidontaa.
Ja ei ole välisenä pakollinen, minullakin oli Caravelle bussisisustalla paketti-autona ja lattiamatossa ei ollut reikiä että penkkejä olisi ikänä ollutkaan takana, toki jos ei ole taka lämmityslaitetta eikä eristystä takana saattaa olla melko kylmä talvella
Ja ei ole välisenä pakollinen, minullakin oli Caravelle bussisisustalla paketti-autona ja lattiamatossa ei ollut reikiä että penkkejä olisi ikänä ollutkaan takana, toki jos ei ole taka lämmityslaitetta eikä eristystä takana saattaa olla melko kylmä talvella
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
ei oo pakollinen mutta ennen oli trafin määräys että jos pakettiauton tavaratila jaetaan kahtia väliseinällä ni väliseinä pitää olla kevytrakenteinen ja irrotettavissa ilman työkaluja.
omassa on neliskanttista ohutseinällä olevalla putkesta runko joka pultattu autoon kiinni. vanerista väli seinä mikä tulee pikalukoilla kiinni runkoon. ei oo haitannut katastuksessa mitää.
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kyllä itse tulee kaikki kiinnitettyä liinoilla pakunkin konttiin.
Olkoon työkalupakki, rengas sarja tai mikä tahansa joka veisi pään mennessään jos ei väliseinää olisi.
Tuohan väliseinä lisäturvaa, mutta enemmänkin arvostan sitä sen takia että rengasmelu on pienempi ja ohjaamo lämpeää talvella nopeammin.
Olkoon työkalupakki, rengas sarja tai mikä tahansa joka veisi pään mennessään jos ei väliseinää olisi.
Tuohan väliseinä lisäturvaa, mutta enemmänkin arvostan sitä sen takia että rengasmelu on pienempi ja ohjaamo lämpeää talvella nopeammin.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mistä voisi johtuakun -95 2.5 bensa portteri t4 ei lähde käymään. Kipinää ei tule.
Eilen ajettu ja nyt ei lupaakkaan.
Moottorin tunnus acu
Eikä löytynyt obd pistoketta
Eilen ajettu ja nyt ei lupaakkaan.
Moottorin tunnus acu
Eikä löytynyt obd pistoketta
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Eikö ollu siinä radion alapuolellakaan semmosen muovin alla, vähä kuin lisäkatkasijan paikka? Vanhemmissa siinä ollu mutta bensaa ei oo kohille osunu
-
- Viestit: 6675
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kirjoitin hakukoneeseen "T4 OBD location"
Pitäisi olla lätkän takana joka on hätävilkun ja takalasinlämmittimen kytkimien alapuolella, vähän vasemmalle, siis mittariston vieressä.
Pitäisi olla lätkän takana joka on hätävilkun ja takalasinlämmittimen kytkimien alapuolella, vähän vasemmalle, siis mittariston vieressä.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Poistin kaikki muovit eikä löydy kyllä mistään, katoin itekkin nuo kuvat obd sijainnista mutta ei vaan löydy.
Voisko muka olla että tässä mallissa ei ole.
Tais selvitäkkin, siellä on 2 kpl 2-johtoista liitintä joista luetaan adapterin avulla mutta semmosta sovitinta ei nyt ole
Voisko muka olla että tässä mallissa ei ole.
Tais selvitäkkin, siellä on 2 kpl 2-johtoista liitintä joista luetaan adapterin avulla mutta semmosta sovitinta ei nyt ole
-
- Viestit: 6675
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
No löytyi tälläinenkin video.
Kun katsoo rattipylvään alapuolen suojamuovia. Sitä mihin polvella kolhaisee niin onko siinä myös suorakaiteen muotoinen lätkä minkä takana olisi obd liitin?
Kun katsoo rattipylvään alapuolen suojamuovia. Sitä mihin polvella kolhaisee niin onko siinä myös suorakaiteen muotoinen lätkä minkä takana olisi obd liitin?
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Onkohan bensakoneellisissakin rele 109 ? Siitä löytyy juttua pilvin pimein ja varmaan yleisin käyntiinlähdön vika diisseleissä ainakin.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
siinä voi olla vanhanmallin obd pistoke mihin tarvii adapterin että pääsee nykyajan obd lukijalla kattoo. valkonen ja musta liitin ja molempii tulee 2 johtoo
https://www.fueleconomysolutions.com.au ... pins-diagn
https://www.fueleconomysolutions.com.au ... pins-diagn
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Aika metka kun saman ikäsissä henkilö volkkareissa obd jo löytyy. Koitan kaivella josko löytäisin ton adapterin itseltä niin vois vaikka karvaperse-liitoksilla saada koodit katottua. Audeihin oon tota adapteria joutunu käyttään mutta 80-90 luvun taitteen vehkeisiin. Siitähän ei saa muuta kun moottorinohjaimeen mutta sitähän tässä just tarttettas.
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Joo elikkäs jake74 linkkaamassa adapterissa tuo musta liitin syöttää jännitteen testilaitteelle, sanotaan että alempi on plussa obd:n napa 16. Ylempi on miinus=obd:n napa 5. Tää on aateltu siten kun tuossa adapterissa semmonen nykämä et olis "yläpää" . No mittaamalla auton 2+2 töpselistä selviää kumpi plus ja kumpi miikka.
Vastaavasti toisen eli valkosen töpselin alempi on K-linja obd:n napa 7. Ylempi on L-linja obd:n napa 15.
Ja obdstä pinnikuvan löytää kuukkelilla helposti obd wiring tai obd pinout.
Täytyy vaan muistaa kattoo että miten se lukija siihen töppeliin menis eli peilikuvaa joutuu miettiin
Vastaavasti toisen eli valkosen töpselin alempi on K-linja obd:n napa 7. Ylempi on L-linja obd:n napa 15.
Ja obdstä pinnikuvan löytää kuukkelilla helposti obd wiring tai obd pinout.
Täytyy vaan muistaa kattoo että miten se lukija siihen töppeliin menis eli peilikuvaa joutuu miettiin
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Hei kaikille!
-99 vuosimallin T4. Kuskinpuolelta on irronnut vilkun linssi, eli linssi pohjaosineen roikkui johtojen varassa. Se sain kyllä työnnettyä takaisin (niihin uriin), mutta millä se lukitaan paikoilleen ettei enää pääse putoamaan?
-99 vuosimallin T4. Kuskinpuolelta on irronnut vilkun linssi, eli linssi pohjaosineen roikkui johtojen varassa. Se sain kyllä työnnettyä takaisin (niihin uriin), mutta millä se lukitaan paikoilleen ettei enää pääse putoamaan?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 820
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
En nut varmaksi muista kun itellä ei oo portteria ollu ainakaan 5 vuoteen mutta oliskos siinä alunperin kuulunut olla sellainen jousi millä se ikäänkuin lukitaan ajovalo umpioon
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot] ja 27 vierailijaa