Transporter T4 - ongelmat
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Sama vika ja kaksi vasemmalla. Olisikohan ne sen toisen vasurin reiän suunnitelleet antennille?
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Voitko antaa vielä neuvoja, että mistä päin se katkohta on yleensä löytynyt? Ja miten ja mistä päin olet päässyt käsiksi ko katkenneeseen johtoon? Rautalankaneuvoja kaivataan...
Kaikkien neuvojien hyvät neuvot ovat taas tarpeen. =)
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 6695
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Termostaatin nappula on ollut siinä istuintyynyn keskellä ja sen liitoksesta on lämmitysjohto irronnut. Johdinhan on melko sitkeää tavaraa joten se ei helposti katkea vaan liitokset on arka paikka. Tietysti jos johdin jää johonkin rautojen väiin puristukseen tai hankaukseen niin voi katketakin.
Verhoilun ja pehmusteen välissä on ollut muovinen kehikko johon vastuslanka on pujotettu, verhouskangasta olen istuinrungon nittauksista irroitellut ja vetänyt lämmityselementin pois ja korjannut liitoksen. Takaisinlaiton hankaluus riippuu siitä paljonko on verhousta viitsinyt purkaa.
Nämä on varmaan hieman erilailla eri automalleissa toteutettu joten tarvii sitten soveltaa.
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Nyt pitäisi saada -99 T4:sen defan lohkolämmittimestä sisähaaroitus. Onnistuuko tehdä itse?
Eli mitä kaikkia osia pitää ostaa ja mistä kannattaa sisähaaran johto vetää ohjaamoon? Ja mihin kohtaan on järkeä laittaa sisäpistoke ohjaamossa että se olisi vähiten tiellä?
Eli mitä kaikkia osia pitää ostaa ja mistä kannattaa sisähaaran johto vetää ohjaamoon? Ja mihin kohtaan on järkeä laittaa sisäpistoke ohjaamossa että se olisi vähiten tiellä?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 1821
- Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4012550/D ... oitussarja
Tommonen sarja, helppo laittaa itsekin. Läpi sieltä mistä pääsee, missä nyt on esim. sokea läpivienti tai suoraa peltiä eikä mitään edessä. Hanttimiehen jalkatilaan rasia. Keskikonsolin puoli varmaan parempi niin ei osu haulikonkantajan jalka niin helpolla.
Tommonen sarja, helppo laittaa itsekin. Läpi sieltä mistä pääsee, missä nyt on esim. sokea läpivienti tai suoraa peltiä eikä mitään edessä. Hanttimiehen jalkatilaan rasia. Keskikonsolin puoli varmaan parempi niin ei osu haulikonkantajan jalka niin helpolla.
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kiitos, nyt on kaverin kanssa sisähaara asennettu. Hyvin toimii, tosin nyt löytyi uusi vika. Eli tuntuu että lohkolämmitin (Defa) ei toimi. Kaveri mittasi lohkolämmittimen päästä ja näytti noin 90ohmia, mutta sanoi että joku niistä kolmesta nastasta maadoittaa (ei vissiin saisi)? Eli onko vastus hajalla vai mitä tuo tarkoittaa (itse en tajua sähköistä oikein mitään).
ps. ja apukuskin oven saranoiden vieressä oleva oven sisävalon valokatkaisin on vissiin hajalla. Katsoin liitintä ja siihen ei tullut kuin toiseen nastaan johto? Kuuluuko apukuskin puolelle ko kytkimeen tulla vain yksi johto vai kaksi? Kuskin puolelle tulee kaksi johtoa.
ps. ja apukuskin oven saranoiden vieressä oleva oven sisävalon valokatkaisin on vissiin hajalla. Katsoin liitintä ja siihen ei tullut kuin toiseen nastaan johto? Kuuluuko apukuskin puolelle ko kytkimeen tulla vain yksi johto vai kaksi? Kuskin puolelle tulee kaksi johtoa.
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Ihan on kunnossa sinun vastus,n. 575W laskemalla teho ja kuuluukin maadottua.
Ja joo ovikytkin on maadoittava eli pelaa yhdellä johtimella yleensä auttaa kun vähän renkuttaa ovikytkintä,tosin vain tilapäisesti. Itellä ovikytkinten ympäriltä hieman ruosteessa.
Ja joo ovikytkin on maadoittava eli pelaa yhdellä johtimella yleensä auttaa kun vähän renkuttaa ovikytkintä,tosin vain tilapäisesti. Itellä ovikytkinten ympäriltä hieman ruosteessa.
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Eli kerroppa mulle vielä, että miten testaan yleismittarilla ne nastat (sähköistä ei mitään käsitystä). Mitä arvoa pitää näyttää mitkäkin nastat (ja missä asennossa yleismittarin kytkin pitää olla)? Ja siis mitkä nastat pitää yhdistää mitattaessa? Jos joku vääntää asian rautalangasta, niin voisin mielenkiinnosta itsekin yrittää mitata.samiko kirjoitti: ↑Ti Tammi 05, 2021 6:28 am Ihan on kunnossa sinun vastus,n. 575W laskemalla teho ja kuuluukin maadottua.
Ja joo ovikytkin on maadoittava eli pelaa yhdellä johtimella yleensä auttaa kun vähän renkuttaa ovikytkintä,tosin vain tilapäisesti. Itellä ovikytkinten ympäriltä hieman ruosteessa.
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
jacka kirjoitti: ↑Ti Tammi 05, 2021 7:23 amEli kerroppa mulle vielä, että miten testaan yleismittarilla ne lämmittimen nastat (sähköistä ei mitään käsitystä). Mitä arvoa pitää näyttää mitkäkin nastat (ja missä asennossa yleismittarin kytkin pitää olla)? Ja siis mitkä nastat pitää yhdistää mitattaessa? Jos joku vääntää asian rautalangasta, niin voisin mielenkiinnosta itsekin yrittää mitata.samiko kirjoitti: ↑Ti Tammi 05, 2021 6:28 am Ihan on kunnossa sinun vastus,n. 575W laskemalla teho ja kuuluukin maadottua.
Ja joo ovikytkin on maadoittava eli pelaa yhdellä johtimella yleensä auttaa kun vähän renkuttaa ovikytkintä,tosin vain tilapäisesti. Itellä ovikytkinten ympäriltä hieman ruosteessa.
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kaksi nastaa on itse vastus ja kolmas suojamaa. Vastus ja suojamaa ei saa olla yhteydessä sillon palaa sulake.
Se suojamaan nasta on se joka on liittimen haittojen välissä. Haitat on niitä muovikohoumia jotka varmistaa että liitos voidaan yhdistää vain yhdessä asennossa.
Mutta jos sieltä on mitattu 90ohm niin kyllä se kunnossa on ja jos sulake ei pala. Mutta jos se ei lämmitä niin vika on varmasti huonossa liitoksessa. Siis siinä panssarikaapelin ja haaroittimen. Pelaako sisätilanlämmitin siis?
Se suojamaan nasta on se joka on liittimen haittojen välissä. Haitat on niitä muovikohoumia jotka varmistaa että liitos voidaan yhdistää vain yhdessä asennossa.
Mutta jos sieltä on mitattu 90ohm niin kyllä se kunnossa on ja jos sulake ei pala. Mutta jos se ei lämmitä niin vika on varmasti huonossa liitoksessa. Siis siinä panssarikaapelin ja haaroittimen. Pelaako sisätilanlämmitin siis?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 736
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Olisko kuitenkin vaan välijohto rikki. Itselle on vuosien varrella tullut vastaa niin monta rikkinäistä että aloitan selvittelyt aina siitä.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Tarkoitatko siis sitä vihreää kaapelia?
Ensin tosiaan pitää selvittää mitä tapahtuu:
Toimiiko sisätilanpistoke? Ei->tarkista välikaapeli
Kyllä->tarkista haaroituskappaleen liitokset vastukselle asti
Ensin tosiaan pitää selvittää mitä tapahtuu:
Toimiiko sisätilanpistoke? Ei->tarkista välikaapeli
Kyllä->tarkista haaroituskappaleen liitokset vastukselle asti
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 736
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
joo se vihreä seinäjohto on ensimmäinen selvitettävä...
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Sisätilapistoke toimii. Liittimet irroitettu ja kytketty uudelleen. Edelleen vissiin vähän "maadoittaa", näin kaveri kertoi?
Jotenkin kai lohkolämmitin toimii, kun tänään oli 12 astetta pakkasta ja auto oli työpäivän (8h) työmaan pihassa ja iltapäivästä tunnin lohkolämmityksessä. Infrapunamittarilla kun mittasi ennen auton käynnistämistä moottorin alaosaa lohkolämmittimen suunnilta, niin mittari näytti nollaa ja maksimissaan +2 astetta. Esimerkiksi kansi ja muut ylemmän metalliosat näytti -10 astetta. Eli lohkolämmitin kai toimii ainakin jotenkin?
Ja proput ei pala koskaan pistorasiasta.
ps. ja erilaisia jatkojohtoja testattu, eli vika ei ole niissäkään. Ja yleismittarilla on mitattu myös suoraan auton alta itse lohkolämmitinelementistä.
Jotenkin kai lohkolämmitin toimii, kun tänään oli 12 astetta pakkasta ja auto oli työpäivän (8h) työmaan pihassa ja iltapäivästä tunnin lohkolämmityksessä. Infrapunamittarilla kun mittasi ennen auton käynnistämistä moottorin alaosaa lohkolämmittimen suunnilta, niin mittari näytti nollaa ja maksimissaan +2 astetta. Esimerkiksi kansi ja muut ylemmän metalliosat näytti -10 astetta. Eli lohkolämmitin kai toimii ainakin jotenkin?
Ja proput ei pala koskaan pistorasiasta.
ps. ja erilaisia jatkojohtoja testattu, eli vika ei ole niissäkään. Ja yleismittarilla on mitattu myös suoraan auton alta itse lohkolämmitinelementistä.
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Suojamaan ja niiden kahden piuhan välillä ei saa olla yhteyttä
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Jäi pajalle käytetty tt-thermo 1000w pumpullinen letkulämppäri.näpsäytin sen itelle eberin tilalle (eberi tallin hyllyssä) letkujen väliin.
Pari kertaa jakso lämmittää,nyt potkasee vikavirran talon sulakkeelta.
Ohmillako mitataan nastoisra,toimiiko ?ja mitä lukemia olis hyvä tulla?
Todennäkösesti saatto tulla tunnit sille täyteen.
Pari kertaa jakso lämmittää,nyt potkasee vikavirran talon sulakkeelta.
Ohmillako mitataan nastoisra,toimiiko ?ja mitä lukemia olis hyvä tulla?
Todennäkösesti saatto tulla tunnit sille täyteen.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Voi olla mahdotonta todeta ohmisesti yleismittarilla. Kokeile ensin rajata vikaa, eli ota lämmittimen pistoke irti ja kokeile kestääkö vikavirtasuoja silloin. Jos toimii niin vika on sitten varmasti lämmittimessä, eikä esim. roikassa.
Sitten jos se itse lämmitin on rikki, voihan sitä koittaa mitatakkin. Ei siinä mitään häviä ainakaan. Oletan että se on tavallisella schuko pistotulpalla oleva. Pistokkeen maadoitusliuskat pitää olla yhteydessä laitteen metallirunkoon ja tulos lähellä nollaa, eli jotain 0.5 Ohmia. Ja niistä piikeistä molemmista mitattuna noin 50 Ohmia joka on suunnilleen 1000 Watin lämmittimen resistanssi. Piikkien ja laitteen rungon välillä ei saa olla mitään yhteyttä, eli mittarin pitäisi näyttää OL,overload tai vastaavaa. Tämä mittaus jos näyttää jotain muuta kuin ääretöntä, löytyy syy sille miksi laukoo vikavirtasuojaa.
Sitten jos se itse lämmitin on rikki, voihan sitä koittaa mitatakkin. Ei siinä mitään häviä ainakaan. Oletan että se on tavallisella schuko pistotulpalla oleva. Pistokkeen maadoitusliuskat pitää olla yhteydessä laitteen metallirunkoon ja tulos lähellä nollaa, eli jotain 0.5 Ohmia. Ja niistä piikeistä molemmista mitattuna noin 50 Ohmia joka on suunnilleen 1000 Watin lämmittimen resistanssi. Piikkien ja laitteen rungon välillä ei saa olla mitään yhteyttä, eli mittarin pitäisi näyttää OL,overload tai vastaavaa. Tämä mittaus jos näyttää jotain muuta kuin ääretöntä, löytyy syy sille miksi laukoo vikavirtasuojaa.
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Juu roikka ja ne defan välipiuhat on vaihettu ja vatkattu,tuo käytetty tt-thermo on se syy miksi vikavirta laukevaa.
Tarttee vähän mittailla ,enneku ostan uuden.
Tarttee vähän mittailla ,enneku ostan uuden.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Täällä hävis vedot portterista, koneena 88hv 2.5tdi. kulkee ihan suht normaalisti, mutta viimeiset voimat karanneet. Ei kulje kaasupohjassa kuin 115kmh. Saman menee puolikaasullakin. Myös sitämyöten kiihtyvyys hidasta. Mistä vikaa etsimään. Turbosta, sen kellosta vai jostain muualta? Katista?
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mulla etsittiin kauan vikaa samanlaisiin oireisiin.Slammed kirjoitti: ↑Su Helmi 28, 2021 10:21 am Täällä hävis vedot portterista, koneena 88hv 2.5tdi. kulkee ihan suht normaalisti, mutta viimeiset voimat karanneet. Ei kulje kaasupohjassa kuin 115kmh. Saman menee puolikaasullakin. Myös sitämyöten kiihtyvyys hidasta. Mistä vikaa etsimään. Turbosta, sen kellosta vai jostain muualta? Katista?
Vika oli tukkeutuneessa katissa. Uusi halpiskatti tilalle ja taas kulki. Myös MAP anturin johto kerran unohtui irti, niin se söi hieman tehoja.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], tumpeloko ja 20 vierailijaa