ei varmaa kestä juuri mitää, on se sen verran pieni. mulla on toisessa porterissa holsetin HX25W ahdin ja laitan sen tähän uudempaan koska vanhempi menee varaosiksi.rokkimatti kirjoitti:Orkkis Hukkaportti turpohan sielä on.
Siitä ei oikein passaa liikoo painetta nostaa.
Transporter T4 - ongelmat
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Paljos tuollaisessa Transporterissa pitäisi sitten olla tehoja?
Mulla on T4:ssä papereitten mukaan 100 heppaa ja kulkee minusta ihan hyvin. Jatkuva massa on vaakan mukaan 2450 kg varusteineen ja kulutus on ollut n. 7,5.
Mulla on T4:ssä papereitten mukaan 100 heppaa ja kulkee minusta ihan hyvin. Jatkuva massa on vaakan mukaan 2450 kg varusteineen ja kulutus on ollut n. 7,5.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Sama juttu ja huiput kokeiltu Saksassa 171 km/h navigaattorin mukaan. Nelivedoksi oikein hyvä lukema.Aakku kirjoitti:Paljos tuollaisessa Transporterissa pitäisi sitten olla tehoja?
Mulla on T4:ssä papereitten mukaan 100 heppaa ja kulkee minusta ihan hyvin. Jatkuva massa on vaakan mukaan 2450 kg varusteineen ja kulutus on ollut n. 7,5.
-52..... and still kicking !
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mä ostin ja asensin joskus 2005 paikkeilla sellasen dieseloptimoinnin. sellanen pieni boxi johtosarjan väliin ja johto ilmamäärämittarille.Katkaisimen vein kojelautaan. Unohtunu joskus ottaa pois päältä katsastuksessa muttei mitään mainintaa ole tullu. Teho lisäänty niin että tuntu ja kulutus laski. Kun säädin asennuksen jälkeen potikkaa niin tehoa tuli paljon mutta turbo putos pois päältä. Piti säätää alas niin että turbo jäi pysyyn päällä. Siihen jätin ja siinä on ollu... Alkuun tuli kiihdyteltyä kilpaa muiden pakujen kanssa. Aina jäivät.... Tais hiasemiehiä jurppia.... Nyt vaan säästelen autoa että jaksis mun kans eläkkeelle....
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Siinä 150-200hp:n kieppeillä.Aakku kirjoitti:Paljos tuollaisessa Transporterissa pitäisi sitten olla tehoja?
Mulla on T4:ssä papereitten mukaan 100 heppaa ja kulkee minusta ihan hyvin. Jatkuva massa on vaakan mukaan 2450 kg varusteineen ja kulutus on ollut n. 7,5.
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Höpöä.361 kirjoitti:Siinä 150-200hp:n kieppeillä.Aakku kirjoitti:Paljos tuollaisessa Transporterissa pitäisi sitten olla tehoja?
Mulla on T4:ssä papereitten mukaan 100 heppaa ja kulkee minusta ihan hyvin. Jatkuva massa on vaakan mukaan 2450 kg varusteineen ja kulutus on ollut n. 7,5.
Mulla on Scudossa 90 heppaa ja Expertissä 177 heppaa. Ei niiden tehoerolla käytännössä ole mitään eroa. Ainoa järkevä ero on siinä, että Expert tehoista huolimatta kuluttaa vähemmän.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kommentti oli puoliksi vitsi mutta hyödyllisempää se teho pakettiautossa on kuin henkilöautossa. Ja sellaista vääntävää woimaa ettei tunnu kuorma.... Olkoon hevosia vähän tai paljon. Kuitenkin sen verran että täydellä kuormalla pääsee rekasta heittämällä ohi vaikka olisi millainen ylämäki.Aakku kirjoitti:Höpöä.361 kirjoitti:Siinä 150-200hp:n kieppeillä.Aakku kirjoitti:Paljos tuollaisessa Transporterissa pitäisi sitten olla tehoja?
Mulla on T4:ssä papereitten mukaan 100 heppaa ja kulkee minusta ihan hyvin. Jatkuva massa on vaakan mukaan 2450 kg varusteineen ja kulutus on ollut n. 7,5.
Mulla on Scudossa 90 heppaa ja Expertissä 177 heppaa. Ei niiden tehoerolla käytännössä ole mitään eroa. Ainoa järkevä ero on siinä, että Expert tehoista huolimatta kuluttaa vähemmän.
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 10:27 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Kun noita T-nelkun ongelmia tunnutaan täällä paljon käsiteltävän, niin tuolta löytyy kans ratkaisuja:
https://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tr ... 4#Johdanto
https://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tr ... 4#Johdanto
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Muovilapuan alla on vaan keskellä läpimenevä reikä, millä on tuo muovilappu kiinni. Ei mene minnekään...ylioyja kirjoitti:Mitä löytyy, kun ton mustan muovin vipuaa pois? Olisko rasvan paikka siellä?jacka kirjoitti: Pariovet ja tuommoiset on saranat.
Luulen, että kun tarpeeks kauan vääntelee ovia väkisin kii ja auki, niin pelti saranan lähellä ei tykkää.
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Mites jos poraat reiän, tappiin saakka, väännät siihen rasvanipan ja laitat pakolla rasvaa. Nipan saattaa joutua ottamaan pois että mahtuu ovi auki mutta äkkiäkös sen takaisin ruuvaa kun haluaa taas rasvata.
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Lyön tähän topikin kylkeen kysymyksen ,jottei uutta aloteta suotta.
Minkälaiset talkoot on 2.5tdi kytkimen vaihtohommat???
En ou portteriin tarvina ennen vaihtoo.käytössä pieni talli,pilarinosturi,työnkaluja,vähän amatitaitoa ja nuukkuutta.
Minkälaiset talkoot on 2.5tdi kytkimen vaihtohommat???
En ou portteriin tarvina ennen vaihtoo.käytössä pieni talli,pilarinosturi,työnkaluja,vähän amatitaitoa ja nuukkuutta.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Taas pari kysymystä -99 2.5 tdi Transporterista.
1. Miten ja minkä kautta kiristetään laturin remmi? Joku vinkuu, veikkaan sitä vai onko jotain muuta mahdollisuutta/remmiä mikä vinkuu?
2. Autossa on se alkuperäinen pohjapanssari, joka on saanut vuosien saatossa osumia ja todella vaikea laittaa takaisin (ei osu reiät kohdilleen ym)? Oletteko jättäneet pohjapanssarin pois vai yrittänyt saada sen takaisin paikoilleen?
1. Miten ja minkä kautta kiristetään laturin remmi? Joku vinkuu, veikkaan sitä vai onko jotain muuta mahdollisuutta/remmiä mikä vinkuu?
2. Autossa on se alkuperäinen pohjapanssari, joka on saanut vuosien saatossa osumia ja todella vaikea laittaa takaisin (ei osu reiät kohdilleen ym)? Oletteko jättäneet pohjapanssarin pois vai yrittänyt saada sen takaisin paikoilleen?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Automaattikiristin on ainakin miulla.
Alakautta täytyy operoida hihnanvaihto.se panssari on hiukan huono laitella yksin jos on vääntyny.
Alakautta täytyy operoida hihnanvaihto.se panssari on hiukan huono laitella yksin jos on vääntyny.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Joku vinkuu. Eli laturin remmikö vaihtoon että vinkunan sais pois? Vai kiristinkö hajalla? Ja pyörittääkö ohjaistehostinta oma remmi?rokkimatti kirjoitti: ↑La Touko 11, 2019 4:05 pm Automaattikiristin on ainakin miulla.
Alakautta täytyy operoida hihnanvaihto.se panssari on hiukan huono laitella yksin jos on vääntyny.
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
En tiedä mikä vinkuu mutta pohjapanssariin olen tehnyt reijän öjynsuodattaimen kohdalle ettei joka öljynvaihdossa tartte tapella pohjapanssarin kanssa.
takana loistava tulevaisuus
-
- Viestit: 1632
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Uutta remmii vuan.
Laturi ja ohjaustehostin on samassa, ja kai ilmastointi jos on.
Laturi ja ohjaustehostin on samassa, ja kai ilmastointi jos on.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 1737
- Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
- Paikkakunta: ii/oulu
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
jos on valorauta vai mikä karjapuskuri se oikeella nimellä on ni joutuu irrottaan jos ottaa suojapellin pois, tietenki valoraudan/karjapuskurin malli vaikuttaa myös. mulla ainakin joutuu irrottaan.
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Taas uutta ongelmaa. Eli -99 T4 ja takaovet ovat siis mallia kaksioviset. Apukuskinpuolen takalasinpyyhin ei meinaa enää liikkua. Jumittelee mihin kohtaan sattuu ja pitää vaivalloisesti liikkuessa kitisevää ääntä. Mikä tuolta hajoaa vai onko vaan jotain voiteen puutetta? Jos on voiteen puutetta, niin mikä noissa yleensä ahdistaa ja mistä kautta rasvattavaan/vaihdettavaan osaan pääsee helpoiten käsiksi?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Katso että on akselilla tiukassa, siis onko mutteri kireällä.
-52..... and still kicking !
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Transporter T4 - ongelmat
Lisäohjeita tarvitaan. Missä ko akseli on? Mistä mutteri kiristetään?
Ferguson TED20 -52
VW Transporter -99, 2.5 TDI
VW Transporter -99, 2.5 TDI
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa