Transporter T4 - ongelmat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
Aakku
Viestit: 8292
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Slammed kirjoitti: Ma Syys 06, 2021 10:10 pm Onkos täällä kukaan vaihtanut portteria 2-paikkaisesta 3-paikkaiseksi? Omani voisin vaihtaa kun olisi kokoajan tarve. Onnistunee ihan muutoskatsastuksella, jos käyttää alkuperäisiä penkkejä ja vöitä?
Töissä vaihdettiin aikoinaan 3-paikkainen 2-paikkaiseksi. Kiinnikkeet oli valmiina kumpaankin istuinmalliin.
Kannattaa säilyttää se hanttarin penkki. Sillä voi olla kysyntää, kun rakennetaan retkiautoja.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Ei sitä pois kehtaa heittää. Ja suoraan noiden pitäis tosiaan mennä paikoilleen. Mietin vain tuon katsastuksen suhteen tuleeko ongelmia. Tässä on penkki metsästyksen alla.
Joutuu kyllä penkin vaihdon myötä tekemään uuden subbari kotelon. Nykyinen kotelo sujautettu penkkien väliin ja toimii samalla tasona/istuimena.

Pakoputki lyhenee kokoajan kun tuntuu ruoste syövän sen. Nyt etukiinnike irronnut putkesta ja aiheuttaa räminää. Pitää leikata pois. Vois samalla katalysaattoriin tippua rautakanki :roll:
Avatar
Aakku
Viestit: 8292
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Slammed kirjoitti: Ma Syys 06, 2021 10:59 pm Pakoputki lyhenee kokoajan kun tuntuu ruoste syövän sen. Nyt etukiinnike irronnut putkesta ja aiheuttaa räminää. Pitää leikata pois. Vois samalla katalysaattoriin tippua rautakanki :roll:
Mulla meni kaksi kattia tukkoon peräkkäisinä vuosina. Kovasti ihmeteltiin, josko öljyä palaisi koneessa väljyyttään. Syyksi selvisi öljyn liikatäyttö. Saksalaisilta sivuilta luin, että öljyä ei missään tapauksessa saa olla mittatikun ylärajamerkkiin, vaan puolivälissä. Se varoitus itseasiassa lukee öljykorkissakin. Nyt on tyhjäksi poltettu katti hyllyssä, mutta eipä ole tarvittu. Kone 2,5 tdi.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Mulla se ei ole tukossa, vielä. Mutta ei sen tarvias keretä menemäänkään. Ja kun ei tuo laiskin 2,5tdi ole kovinkaan tehokas aluperinkään. Softaus taas olis kiva, mutta tuo on tietenkin heikommalla lootalla joten en ole uskaltanut.
KPEEE47
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 11:38 am
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja KPEEE47 »

Oisko täällä ideoita ostin 1999 vuoden portterin 2.4D kylmänä ei lähde enää käyntiin ilmojen viilennettyä. Lohkolämmittimellä lämmittää 1h ja lähtee kerrasta käyntiin. Sen jälkeen toimii normaalisti. Kaikki hehkut, polttoainesuodatin, hehkujen ohjain rele ja jäähdytysneste anturit vaihdettu muttei vaikutusta vikaan.
zukka
Viestit: 7805
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja zukka »

Onko mitattu tai katsottu infrapuna lämmittarilla että ne hehkut myös lämpeävät vaikka uudet ovatkin?
Mietin jos virta ei mene sinne asti.
Kyllähän tuo näillä keleillä pitäisi hyvin käynnistyä
KPEEE47
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 11:38 am
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja KPEEE47 »

Täytyy vielä mitata 👍🏻
rokkimatti
Viestit: 1629
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Ekana kannattaa kattoa kyllä pumpun ajotus.
Ei lähe kirveelläkään käyntiin jos on myöhäsellä.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja epe2 »

Slammed kirjoitti: Ma Syys 06, 2021 11:28 pm Mulla se ei ole tukossa, vielä. Mutta ei sen tarvias keretä menemäänkään. Ja kun ei tuo laiskin 2,5tdi ole kovinkaan tehokas aluperinkään. Softaus taas olis kiva, mutta tuo on tietenkin heikommalla lootalla joten en ole uskaltanut.
eikös sille hehkulle ollu siellä kuskin puolella konehuoneessa metalli liuska sulake,jokka joskus näyttää et olis ehjä mutta ku ottaa mutterien alta irti ni on poikki
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Pumpulle ääni täältäkin. Ainakin 2.5:n on kauhean sahaamisen takana saada tulille jos on vähänkin myöhässä ruiskutus. En ole tuosta vanhemmasta varma mutta jos siinä on samanlainen kiristyssysteemi pumpun remmissä kuin tdi:ssäkin niin saatat kiristinrullia kääntämällä ennakkoa lisää.
U140
Viestit: 540
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 10:16 am
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja U140 »

2.5TDI-ssä pumpun ajoituksen hienosäätö tehdään sähköisesti, ja testerillä tarkistetaan moottorin käydessä että ajoitus on ”ikkunassa”.

Googlaa VCDS Timing check.
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

skuikka kirjoitti: Ke Loka 13, 2021 7:56 pm Pumpulle ääni täältäkin. Ainakin 2.5:n on kauhean sahaamisen takana saada tulille jos on vähänkin myöhässä ruiskutus. En ole tuosta vanhemmasta varma mutta jos siinä on samanlainen kiristyssysteemi pumpun remmissä kuin tdi:ssäkin niin saatat kiristinrullia kääntämällä ennakkoa lisää.
2.5 TDI on kaks kiristinrullaa joilla voi käännellä ajoitusta. 2.4D on vaan yks kiristinrulla joten siinä ei voi. ajoitusta voi kääntää myös nokkaakselinpyörästä ku siellä ei oo mitää kiilaa. itte kääntelin täältä ku oli nopeampi ja helpompi.
SPS1975
Viestit: 2246
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

KPEEE47 kirjoitti: Ke Loka 13, 2021 4:58 pm Oisko täällä ideoita ostin 1999 vuoden portterin 2.4D kylmänä ei lähde enää käyntiin ilmojen viilennettyä. Lohkolämmittimellä lämmittää 1h ja lähtee kerrasta käyntiin. Sen jälkeen toimii normaalisti. Kaikki hehkut, polttoainesuodatin, hehkujen ohjain rele ja jäähdytysneste anturit vaihdettu muttei vaikutusta vikaan.
Hehku ongelmaksi veikkaisin.Mulla on T4 vm.-96 2.4D vapari,siinä alkoi viime syksynä hehkunrele oikuttelemaan ja lopetti lopulta toimintansa kokonaan,sitä sai startata melkein akun tyhjäksi ennen kuin heräsi ja huonosti sittenkin.Tuo lohkolämmittimen tuoma apukin viittaa hehkujen toimimattomuuteen,koska jos ajoitus olisi pielessä,niin tuskin sen käynnistymiseen silloin lämmittäminen auttaisi.Minun autoni alkoi toimia kun vaihdoin hehkunreleen,jos se on jo vaihdettu,niin kannattanee tutkia se "pistoke" johon rele laitetaan,josko siellä on vaikka joku napa hapettunut tai löysä eikä siksi saa kontaktia uudellakaan releellä.
A-P
Viestit: 623
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja A-P »

Onko 2,4:ssa pakkosyöttöä? 1,9 td:ssä on, ja melkoinen rykiminen ja pölläytys ilman sitä käynnistettäessä ilman pakkasiakin.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
rokkimatti
Viestit: 1629
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

2,4 on myös se vipu .
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
jake74
Viestit: 1737
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 3:15 am
Paikkakunta: ii/oulu
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja jake74 »

vipu muuttaa vain ennakkoa
Avatar
Kunone
Viestit: 22
Liittynyt: Su Tammi 12, 2020 8:05 pm
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kunone »

Kannattaa katsoa se hehkun ohjausrele, itsellä oli juotokset murtunut, juotettuani takas kiinni,pelasi taas.
Vielä hengissä :mrgreen: ....
Slammed
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2020 12:17 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Slammed »

Tuli vaihdettua iskarit eteen, mutta keula on edelleen löysä ku mikä. Voiko se vääntösauva olla väsähtänyt kokonaan? Vai miks se on edelleen löysä?
samiko
Viestit: 1208
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja samiko »

U140 kirjoitti: To Loka 14, 2021 9:19 am 2.5TDI-ssä pumpun ajoituksen hienosäätö tehdään sähköisesti, ja testerillä tarkistetaan moottorin käydessä että ajoitus on ”ikkunassa”.

Googlaa VCDS Timing check.
Sen verta täytyy oikasta tekstiä kun monet lukee ja hakee täältä tietoa että ei sitä pumppua sähköisesti säädetä, tarkistetaan että on kartalla. Itse säätö jos tarvitaan, tehdään kiristinrullia kääntämällä mekaanisesti, hurjat tekee käydessä. Ite käännän nokkapyörää ja tarkistan uudelleen. Ja onnistuu myös autocomilla/delphillä.
Viil@ri
Viestit: 1164
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
Viesti:

Re: Transporter T4 - ongelmat

Viesti Kirjoittaja Viil@ri »

Ainakin diesel golfissa hehkujen pimeys alkoi olemaan ongelma vasta nollan tuntumassa ja sitä kylmemmillä keleillä. Ääni polttoainevehkeille
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hydraulipumppu, mattiolavi, mtuitto, retsi, transit ja 67 vierailijaa