Slammed kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 10:10 pm
Onkos täällä kukaan vaihtanut portteria 2-paikkaisesta 3-paikkaiseksi? Omani voisin vaihtaa kun olisi kokoajan tarve. Onnistunee ihan muutoskatsastuksella, jos käyttää alkuperäisiä penkkejä ja vöitä?
Töissä vaihdettiin aikoinaan 3-paikkainen 2-paikkaiseksi. Kiinnikkeet oli valmiina kumpaankin istuinmalliin.
Kannattaa säilyttää se hanttarin penkki. Sillä voi olla kysyntää, kun rakennetaan retkiautoja.
Ei sitä pois kehtaa heittää. Ja suoraan noiden pitäis tosiaan mennä paikoilleen. Mietin vain tuon katsastuksen suhteen tuleeko ongelmia. Tässä on penkki metsästyksen alla.
Joutuu kyllä penkin vaihdon myötä tekemään uuden subbari kotelon. Nykyinen kotelo sujautettu penkkien väliin ja toimii samalla tasona/istuimena.
Pakoputki lyhenee kokoajan kun tuntuu ruoste syövän sen. Nyt etukiinnike irronnut putkesta ja aiheuttaa räminää. Pitää leikata pois. Vois samalla katalysaattoriin tippua rautakanki
Slammed kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 10:59 pm
Pakoputki lyhenee kokoajan kun tuntuu ruoste syövän sen. Nyt etukiinnike irronnut putkesta ja aiheuttaa räminää. Pitää leikata pois. Vois samalla katalysaattoriin tippua rautakanki
Mulla meni kaksi kattia tukkoon peräkkäisinä vuosina. Kovasti ihmeteltiin, josko öljyä palaisi koneessa väljyyttään. Syyksi selvisi öljyn liikatäyttö. Saksalaisilta sivuilta luin, että öljyä ei missään tapauksessa saa olla mittatikun ylärajamerkkiin, vaan puolivälissä. Se varoitus itseasiassa lukee öljykorkissakin. Nyt on tyhjäksi poltettu katti hyllyssä, mutta eipä ole tarvittu. Kone 2,5 tdi.
Mulla se ei ole tukossa, vielä. Mutta ei sen tarvias keretä menemäänkään. Ja kun ei tuo laiskin 2,5tdi ole kovinkaan tehokas aluperinkään. Softaus taas olis kiva, mutta tuo on tietenkin heikommalla lootalla joten en ole uskaltanut.
Oisko täällä ideoita ostin 1999 vuoden portterin 2.4D kylmänä ei lähde enää käyntiin ilmojen viilennettyä. Lohkolämmittimellä lämmittää 1h ja lähtee kerrasta käyntiin. Sen jälkeen toimii normaalisti. Kaikki hehkut, polttoainesuodatin, hehkujen ohjain rele ja jäähdytysneste anturit vaihdettu muttei vaikutusta vikaan.
Onko mitattu tai katsottu infrapuna lämmittarilla että ne hehkut myös lämpeävät vaikka uudet ovatkin?
Mietin jos virta ei mene sinne asti.
Kyllähän tuo näillä keleillä pitäisi hyvin käynnistyä
Slammed kirjoitti: ↑Ma Syys 06, 2021 11:28 pm
Mulla se ei ole tukossa, vielä. Mutta ei sen tarvias keretä menemäänkään. Ja kun ei tuo laiskin 2,5tdi ole kovinkaan tehokas aluperinkään. Softaus taas olis kiva, mutta tuo on tietenkin heikommalla lootalla joten en ole uskaltanut.
eikös sille hehkulle ollu siellä kuskin puolella konehuoneessa metalli liuska sulake,jokka joskus näyttää et olis ehjä mutta ku ottaa mutterien alta irti ni on poikki
Pumpulle ääni täältäkin. Ainakin 2.5:n on kauhean sahaamisen takana saada tulille jos on vähänkin myöhässä ruiskutus. En ole tuosta vanhemmasta varma mutta jos siinä on samanlainen kiristyssysteemi pumpun remmissä kuin tdi:ssäkin niin saatat kiristinrullia kääntämällä ennakkoa lisää.
skuikka kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 7:56 pm
Pumpulle ääni täältäkin. Ainakin 2.5:n on kauhean sahaamisen takana saada tulille jos on vähänkin myöhässä ruiskutus. En ole tuosta vanhemmasta varma mutta jos siinä on samanlainen kiristyssysteemi pumpun remmissä kuin tdi:ssäkin niin saatat kiristinrullia kääntämällä ennakkoa lisää.
2.5 TDI on kaks kiristinrullaa joilla voi käännellä ajoitusta. 2.4D on vaan yks kiristinrulla joten siinä ei voi. ajoitusta voi kääntää myös nokkaakselinpyörästä ku siellä ei oo mitää kiilaa. itte kääntelin täältä ku oli nopeampi ja helpompi.
KPEEE47 kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 4:58 pm
Oisko täällä ideoita ostin 1999 vuoden portterin 2.4D kylmänä ei lähde enää käyntiin ilmojen viilennettyä. Lohkolämmittimellä lämmittää 1h ja lähtee kerrasta käyntiin. Sen jälkeen toimii normaalisti. Kaikki hehkut, polttoainesuodatin, hehkujen ohjain rele ja jäähdytysneste anturit vaihdettu muttei vaikutusta vikaan.
Hehku ongelmaksi veikkaisin.Mulla on T4 vm.-96 2.4D vapari,siinä alkoi viime syksynä hehkunrele oikuttelemaan ja lopetti lopulta toimintansa kokonaan,sitä sai startata melkein akun tyhjäksi ennen kuin heräsi ja huonosti sittenkin.Tuo lohkolämmittimen tuoma apukin viittaa hehkujen toimimattomuuteen,koska jos ajoitus olisi pielessä,niin tuskin sen käynnistymiseen silloin lämmittäminen auttaisi.Minun autoni alkoi toimia kun vaihdoin hehkunreleen,jos se on jo vaihdettu,niin kannattanee tutkia se "pistoke" johon rele laitetaan,josko siellä on vaikka joku napa hapettunut tai löysä eikä siksi saa kontaktia uudellakaan releellä.
Onko 2,4:ssa pakkosyöttöä? 1,9 td:ssä on, ja melkoinen rykiminen ja pölläytys ilman sitä käynnistettäessä ilman pakkasiakin.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
U140 kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 9:19 am
2.5TDI-ssä pumpun ajoituksen hienosäätö tehdään sähköisesti, ja testerillä tarkistetaan moottorin käydessä että ajoitus on ”ikkunassa”.
Googlaa VCDS Timing check.
Sen verta täytyy oikasta tekstiä kun monet lukee ja hakee täältä tietoa että ei sitä pumppua sähköisesti säädetä, tarkistetaan että on kartalla. Itse säätö jos tarvitaan, tehdään kiristinrullia kääntämällä mekaanisesti, hurjat tekee käydessä. Ite käännän nokkapyörää ja tarkistan uudelleen. Ja onnistuu myös autocomilla/delphillä.