4240 ohjekirjassa lukee; hydraulimoottori käytössä, älä siirrä vipua vapaa-asentoon kun moottori pyörii
vaan käytä kellunta asentoa moottorin pysäyttämiseksi.
Näköjään samat venttiilit kuin 685:ssa. Kuormaajan käyttö käytännössä mahdotonta ilman tuota lukitusta. Isä teki aikoja sitten vastaavan haka systeemin.
Venttiili liikkeet on noissa mun mielestä niin selkeät ettei kovinkaan vahingossa mene väärään asentoon.
Mietin, että vippais ton Solidin 784:een ja asentais kakstoimksen Kontakin lisäks. Vetää vaan yhden linjan vapaapaluuseen. Ei tars käyttää ulkoista pöytää koko aikaa. On kieltämättä vittumainen käyttää asentolukituksen kanssa ja en viittisi ottaa tota asentolukittuvaa ykstoimista pois. 784 kun pääsee toisenlaisiin tehtäviin, maanrakennuspuolelle ja suursäkkien nosteluun. 584 ja 895 ovat peltokoneita. Suursäkkien nostelua varten vaan pitää väsätä kahdelle säkille passaava nostin, koska Tumen täytössä tarvii tyhjennysventtiilin ja apulantasäiliö vetää 300l siinä, kun siemensäiliö 250l niin tyhjenemissuhde on aika tarkkaan 2:1. Ei tarttis vetää säiliöö ihan tyhjäks ettei säkkiä joudu laskemaan välissä tyhjennysventtiilin päälle.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
2900h. Eli ei paljon mitään. Ollut 10v pihakoneena, joten hieman tukkoinen ja kuolaa pakosarjasta, mutta eiköhän se keväällä aukea kun lyödään äes perään. Toivotaan vaan että hieman hapero putki ei sula vituiks
Jos pakosarjaan vuotaa, niin todennäköisesti venttiilin varsien tiivisteet vuotaa=tyyppivika. Mutta halpa ja helppo renontti kuitenkin.
Noitten tiivisteiden laadussa ilmeisesti aika paljon eroja, kovettumista jne.
Jammu kirjoitti:Näköjään samat venttiilit kuin 685:ssa. Kuormaajan käyttö käytännössä mahdotonta ilman tuota lukitusta. Isä teki aikoja sitten vastaavan haka systeemin.
Venttiili liikkeet on noissa mun mielestä niin selkeät ettei kovinkaan vahingossa mene väärään asentoon.
Minulla on 595xl:ssä samat venttiilit ja mp-liftin kuormaaja, eikä siinä ainakaan tarvi noihin hydr.vipuihin koskea, eikä koukuilla lukita...ja molemmat on vapaana käyttöön. En ole kontannut alle miten se Mikko kävi putket vetämässä, mutta hyvin toimii Eli nyt heräsi mielenkinto miten erilailla tuo voidaan toteuttaa?
Ja muutenkin outoa...minusta tuossa -91vm 595:ssa saa muistaakseni vihreänuppisen hydr.vivun lukittumaan itsestään paine päälle. Peräkärryä kippaillessa käyttänyt ja palautuu vapaalle kun max paine saavutettu
Ainakin 845XL:ssä on noin, se on varmaa, mutta muistaisin tosiaan että tuossa 595:ssa olisi samoin? (Vai onko tämä pikkucase 595 taas aivan eri traktori mitä isommat tässä esiintyneet 895 ja 685?)
Selvyyden vuoksi mainitsen etten tarkoita etukuormaajaa vaan kourakuormaaja/maatilakaivuri.
Siinä on myös etukuormaaja jonka samainen perän Mikko aikoinaan repsikkansa kanssa laittoi. Kopin alla yhdys putki pois ja etukuormaajan lohko siihen väliin. Hyvä ek. Ei ole suomalainen vaan vreten mp lift tarroilla
Se koukun lukituksen varoitusvalon kytkin on ainakin minulla hyvin herkkä. Valo voi syttyä, kun rytkäyttää työkoneen maahan. Sammuu, kun kopauttaa koukun vapautusvipua vasemmalle.
Minusta nuo vasemmalla olevat vaihdevivut ovat kätevät, kun oikealla kädellä on etukuormaajan joystick. Ja etukuormaajan hydrauliikka on tosiaan kätevä asentaa, kun penkin alta poistaa sen putken pätkän ja lohko sen tilalle. Takana olevien liitäntöjen käyttö jää ennalleen. Minulla etukuormaaja oli alun perin kytketty niihin.
penttiko kirjoitti:Minusta nuo vasemmalla olevat vaihdevivut ovat kätevät, kun oikealla kädellä on etukuormaajan joystick. Ja etukuormaajan hydrauliikka on tosiaan kätevä asentaa, kun penkin alta poistaa sen putken pätkän ja lohko sen tilalle. Takana olevien liitäntöjen käyttö jää ennalleen. Minulla etukuormaaja oli alun perin kytketty niihin.
584:ssa kuormaaja on kytketty ykstoimiseen asentolukittuvaan lohkoon. 784:ssa kuormaajan vois vetää suoraan lohkolta letkuilla sovitteille, mihin tälläis omat pikaliittimet jos pitää irrottaa eikä tarvisi vetää takana pikaliittimien kautta. Taakse valaa betonista painon, missä kiinnitys tulee vetovarsien päälle että saa tuotua maakärryn samalla.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Eilen heitetty pieni rundi ja tutustuttu. Hytti todellakin on hyvä. Tosin, penkki vaatisi käsinojat. Vaihteisto pelaa kuin ihmisen mieli ja kone kulkee kuin juna. Kuitenkin muutamia huomioita.
-Kytkintä painettaessa powershifti menee pienelle ja nostettaessa takas isolle. Mutta jossain on kränää kun ei palauta ihan heti ja nykäisee sitten ajossa.
-Lämpömittariin ei tuu tolppia ja polttoainemittarin tolpat vilkkuvat. Samoten nopeusmittari näyttää täyslaukassa 10km/h.
-Auto Hitch -valo palaa koko ajan riippumatta nostolaitevipujen asennosta.
Mikä näihin avuksi
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Löpömittari vilkkuu jos on vähän ainetta tankissa. Lämpömittari ei omassa 845:ssa näytä kuin kaksi tolppaa olettaen että kone on normaali lämmöissä. Nopeusmittarin voi kalibroida mittaritaulun kahta näppäintä ja virtalukon vasemmalle kääntyvää toimintoa käyttämällä. En muista tarkalleen miten se tehtiin mutta googlesta löysin apuja. Eli käännät virta avaimen vasemmalle niin että käyttötunnit tulee näkyviin ja sitten näppäimiä painelemaan yhdessä ja erikseen...
Polttismittari vilkkuu kun tankki alkaa tyhjentyä, on kai ihan varoitustoiminto. Hepalla on jano.
Lämpömittariin ei välttämättä paljon tulekaan tolppia näillä keleillä pihapyörinnässä. Vika korjaantuu toukotöissä...
Cx casen korjaamokirjassa oli maininta että kytkintä painaessa pikavaihde menee aina pienelle puolelle jos pikavaihde on isolla puolella. Ja kytkintä nostaessa kytkeytyy isolle puolelle automaattisesti jos pikavaihde on isolla puolella.
Helpottaa vaihteiden kytkeytymistä.
Toimintoa ohjaa mikrokytkin kytkinpolkimen juuressa.
Et oisko tuossa 895 samanlainen toiminta periaate?
Jos pikavaihde kytkeytyy isolle vasta kun poljin on ylhäällä niin vika voisi olla katkaisimen hitaudessa.
Vetokoukun valo ilmoitta että koukku ei ole lukittu, vetovarret ei vaikuta siihen. (säätövirhe katkaisimessa)
antti78 kirjoitti:Cx casen korjaamokirjassa oli maininta että kytkintä painaessa pikavaihde menee aina pienelle puolelle jos pikavaihde on isolla puolella. Ja kytkintä nostaessa kytkeytyy isolle puolelle automaattisesti jos pikavaihde on isolla puolella.
Helpottaa vaihteiden kytkeytymistä.
Toimintoa ohjaa mikrokytkin kytkinpolkimen juuressa.
Et oisko tuossa 895 samanlainen toiminta periaate?
Ilmeisesti sama toiminto pikavaihteen kanssa kuin sekarotuvalmetissa....mutta siinä oli ”hauska” ominaisuus kun ajoi mettässä pikavaihde hitaalla ja hiljenti hankalaan paikkaan kaasulla niin pikavaihteen vaihtoi itsekseen nopealle....sitten kun päästiin vaikean paikan ohi ja painoi kaasua niin pikavaihde vaihtui hitaalle.....niin IHANA Valmet.....
Matsikka kirjoitti:
Ilmeisesti sama toiminto pikavaihteen kanssa kuin sekarotuvalmetissa....mutta siinä oli ”hauska” ominaisuus kun ajoi mettässä pikavaihde hitaalla ja hiljenti hankalaan paikkaan kaasulla niin pikavaihteen vaihtoi itsekseen nopealle....sitten kun päästiin vaikean paikan ohi ja painoi kaasua niin pikavaihde vaihtui hitaalle.....niin IHANA Valmet.....
Matsikka kirjoitti:
Ilmeisesti sama toiminto pikavaihteen kanssa kuin sekarotuvalmetissa....mutta siinä oli ”hauska” ominaisuus kun ajoi mettässä pikavaihde hitaalla ja hiljenti hankalaan paikkaan kaasulla niin pikavaihteen vaihtoi itsekseen nopealle....sitten kun päästiin vaikean paikan ohi ja painoi kaasua niin pikavaihde vaihtui hitaalle.....niin IHANA Valmet.....
Pakan paineet putoaa ja vaihde vaihtuu?
Jotain siinä oli.....aina välillä korjattihin. Se kohta oli välillä kunnossakin.
Matsikka osaa moittia sekarotuvalmettia Caseih-ketjussakin...
Mulla olisi sähköposteissa erään ystävällisen masinistin lähettämät mittarin kalibrointiohjeet, jos Osmo antaa mulle sähköpostiosoitteensa.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
tommi kirjoitti:Matsikka osaa moittia sekarotuvalmettia Caseih-ketjussakin... .
Mun uusimmassa videossa on vähän syvällisempiä mietteitä sekovallusta, ei se niin huono oo miltä äkkiä kuullostaa.
Hyvä kone kun pidetään niillä varusteilla mitkä insinöörit siihen alunperin suunnittelivat.