Valmet 702 ilmaus?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Major58
Viestit: 1991
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Major58 »

Majori pitää aina pitemmän seisonnan jälkeen ilmata, saa muuten pyörittää akun tyhjiin eikä meinaakkaan lähtä, ilmauksen jälkeen samantien käyntiin.
TT
Viestit: 295
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 5:17 pm
Paikkakunta: Evijärvi
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja TT »

Jos ainut vika on löpön loppuminen, niin helpoin tapa ilmata vanha Valmetti. Toki pitää muistaa laittaa ainetta tankkiin ensin. Ilmausruuvi auki, ei tartte kuin toinen. Tartilla pyörittää ja sitten kun lähtee käyntiin, ilmausruuvi kiinni. Ei tule sormet niin kipeäksi. Saattaa vähän päkättää jos jää jonnekin ilmakuplia. Eivät ole niin ranttuja pienelle ilmamäärälle. Koskee siis Simssin pumppua
"Kun on piippu ja pyssy ja akka niin on aina jotain rassattavaa"
aarno
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 10:02 am
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja aarno »

Jos puhaltaa tankkiin päin ilmaa voi tankissa(,onko) oleva sihti myös lentää pois,jos on vähänkin likainen :x
Mazaman
Viestit: 633
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

En tiedä mutta epäilen juuri puhaltamalla mulla lähti irti :D en tosin ole varma onko edes alkuperäinen tai uutena laitettu tankkiin mutta semmonen sihtin tapainen tuli korkista ongittua ja nyt jää viitisen senttiä ainetta pohjalle kun vetää ilmat :x
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
seulanen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja seulanen »

Tervehdys

Valmet 702 jostain saa ilmaa polttoainejärjestelmään, lumitöitä joutunut tekemään aikalailla viimepäivinä. Joutuu joka päivä ilmaamaan ruiskutuspumpun ilmausruuvista, tai joutuu vaihtoehtoisesti starttailemaan pitempään käyntiin saamiseksi. Onneksi aika vähä ilmaus riittää sentään.

Mistähän kohdasta saanee ilmaa, kun ei tarvitse polttoainesuodattimen luota ilmata?
plaanari
Viestit: 342
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja plaanari »

Olisko motorpallin pumppu ja o-renkaat alkanut vuotamaan. Seistessä vetää ilmat ja käydessä tulee pilttoaine pumpun öljytilaan.
http://www.akaandiesel.fi
https://www.facebook.com/akaandiesel.fi/
Olemme Suomen johtava Valmet/ Valtra ruiskutuslaitteiden korjaus, vaihtolaite ja maahantuontiin keskittyvä yritys (poislukien linnavuoren tehdas) noin 30v kokemuksella.
seulanen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja seulanen »

plaanari kirjoitti: Su Maalis 12, 2023 7:15 pm Olisko motorpallin pumppu ja o-renkaat alkanut vuotamaan. Seistessä vetää ilmat ja käydessä tulee pilttoaine pumpun öljytilaan.
Tämän näköinen pumppu on: /https://dieselkauppa.com/tuote/ruiskutu ... al-import/
Pystyykö niitä o-renkaita itse vaihtamaan, vai pumppu vaihtoon?
SPS1975
Viestit: 2238
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

Lasisen sakkakupin tiiviste kannattaa vaihtaa ja tutkia ettei kupissa ole säröjä reunassa, myös sen kupin jalan tiivistepinta voi olla kiero, jos lasikupin kiinnityspantaa on kierretty liian tiukalle. Kun pumppaa käsipumpulla polttoainetta, niin jos silloin tuossa sakkakupissa näkyy vähänkään ilmakuplia, niin vika on siinä, mutta vaikka ei kuplia näkyisikään, niin tiiviste kannattaa silti vaihtaa.
Mekaanikko 2
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 2:40 pm
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Mekaanikko 2 »

seulanen kirjoitti: Su Maalis 12, 2023 9:06 pm
plaanari kirjoitti: Su Maalis 12, 2023 7:15 pm Olisko motorpallin pumppu ja o-renkaat alkanut vuotamaan. Seistessä vetää ilmat ja käydessä tulee pilttoaine pumpun öljytilaan.
Tämän näköinen pumppu on: /https://dieselkauppa.com/tuote/ruiskutu ... al-import/
Pystyykö niitä o-renkaita itse vaihtamaan, vai pumppu vaihtoon?
On tehtävissä mutta on aika monta asiaa jotka pitää ottaa huomioon, joten epäonnistumisen vaarakin piilee. Elementtien paikat kiertosuunnassa pitäisi merkitä erittäin tarkkaan ennen niitten ylös nostamista ja takaisin asentaessa tulisi varmistua että elementin hammastus sattuu oikeille hampaille koska muuten elementtikohtaiset syötöt ovat mitä sattuu, ja lisäksi on ryntäysvaara olemassa. Ryntäysvaara ja tästä johtuva moottorivaurion riski on myös siksi jos elementtien asennuksen aikana säätötangon hammastus vahingoittuu ja säätötanko jumittuu isolle syötölle.

Meillä nuo Importin pumput tiivisteremontin yhteydessä myös painetestataan, jolloin nähdään että ne eivät vuoda mistään. Samalla tietysti myös katsotaan nuo elementtikohtaiset syötöt, säätimen toiminta ym. Näitä on meillä työn alla joka kuukausi muutama kappale.

Ota yhteyttä jos tarve vaatii, niin varaosien, huollon kuin myös vaihtopumpun puolesta

-M2-
Todistetusti laadukkaat diesellaitteet ja dieselvaraosat noin 300 kone- ja venemerkkiin.
Verkkokauppamme https://dieselkauppa.com on avoinna 24/7. Tervetuloa ostoksille!
Uutiset ja tilapäivitykset osoitteessa https://www.facebook.com/dieselkauppacom
seulanen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja seulanen »

Vaihdoin vedenerotinkotelon tiivisteen ja ruiskutuspumppuun ilmausruuvin kupariprikan, ei auttanut ongelmaan.
Tiiviste näytti olevan litistynyt epätasaisesti,

Kokeiltu sitten, irrotettu vedenerotin ja syöttöpumpulle menevään putkeen letkunpätkä ja letkun pää polttoaineeseen, imi hyvin käsipumpulla ja ilmausruuveista tuli polttoainetta ja ilmakuplia.

Vaihdettu uusi vedenerotin ja vaikutti korjaantuvan sillä, muutaman päivän taukoa ajossa ja lähti käyntiin ilmaamatta ja toimi hyvin. Kiitokset vinkeistä!
seulanen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 9:48 pm
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja seulanen »

Edit:

Viikon oli ajamatta, joutui ruiskupumpun ilmausruuvista vähäsen ilmaamaan.

Näyttää kaasuvivun akselin juuresta vuotavan vähän polttoainetta, voisikohan sitten siitä saada ilmaa?
Tumppi 865
Viestit: 8189
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Valmet 702 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Näyttää kaasuvivun akselin juuresta vuotavan vähän polttoainetta, voisikohan sitten siitä saada ilmaa?
Ei se siitä ilmaa, eikä polttoainetta vuoda, koska vivun akseli menee öljytilaan. Tai ainakin pitäs olla vastapuolella öljy, mut vanhana polttoaine yleensä vuotaa jostain sinne öljytilaa, ja viimein se on lähes pelkkää polttoainetta!? :roll:
Ei kuitenkaa ilmavaiva siitä vivun akselista johdu.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Pikkuvalmet, Viil@ri ja 39 vierailijaa