Tuo prikka kun olisi ollut laturin korvakon toisella puolella olisi voinut välttää tuon rikkoontumisen.
Valmet 702
-
- Viestit: 28167
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valmet 702
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valmet 702
Enpäs huomannutkaan että oli neliveto...Jiitek kirjoitti: ↑Ke Loka 04, 2023 11:55 am903:ssa on eri tankki kardaanin vuoksi, että voi hyvinkin olla erilainen varsi anturissa.SSe kirjoitti: ↑Ti Loka 03, 2023 8:18 am Samanlainen se on, ei kai sillä mallilla ole niin väliä kunhan on suunnilleen oikean pituinen/syvyinen, sopii reikäänsä ja resistanssialue on oikea. Mut tosiaan tuon kolmella pultilla kiinni olevan metallilätkän joutuu tekemään ainakin Bilteman anturin kanssa uusiksi.
- Eräilves
- Viestit: 205
- Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
- Paikkakunta: Inari
- Viesti:
Re: Valmet 702
Onko suosituksia latureista valluun? Tuo mahlehan ainakin laatupeli pitäisi olla kait.. Pitää kysyä minkä kokoinen tuo siivapyörä siinä on, monessa näyttää aika pieni olevan ja jollekin 9,7mm hihnalle?
https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... -60392-212
Tuo ainakin mittojen puolesta menisi, kun 13mm hihna onpi. Ja olisi 65A, eikä 45A kuten ikh:n tarvikelaturi. Laadukkaampikin varmaan mitä ikh:n tarvike laturi?
https://www.ikh.fi/fi/laturi-ford-18-acr-uusi-st0005
Onhan näitä monennäköisiä..
https://verkkokauppa.turunkonekeskus.fi ... ri=product
https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... -60392-212
Tuo ainakin mittojen puolesta menisi, kun 13mm hihna onpi. Ja olisi 65A, eikä 45A kuten ikh:n tarvikelaturi. Laadukkaampikin varmaan mitä ikh:n tarvike laturi?
https://www.ikh.fi/fi/laturi-ford-18-acr-uusi-st0005
Onhan näitä monennäköisiä..
https://verkkokauppa.turunkonekeskus.fi ... ri=product
Inarin ilvus
Valmet 702 -76
Valmet 702 -76
-
- Viestit: 2249
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702
802 ja 903 malleissa on kardaanin kolo tankissa myös takavetoisissa, 702 mallin takavetoisessa tätä kardaaninkoloa ei ole.SSe kirjoitti: ↑Ke Loka 04, 2023 7:09 pmEnpäs huomannutkaan että oli neliveto...Jiitek kirjoitti: ↑Ke Loka 04, 2023 11:55 am903:ssa on eri tankki kardaanin vuoksi, että voi hyvinkin olla erilainen varsi anturissa.SSe kirjoitti: ↑Ti Loka 03, 2023 8:18 am Samanlainen se on, ei kai sillä mallilla ole niin väliä kunhan on suunnilleen oikean pituinen/syvyinen, sopii reikäänsä ja resistanssialue on oikea. Mut tosiaan tuon kolmella pultilla kiinni olevan metallilätkän joutuu tekemään ainakin Bilteman anturin kanssa uusiksi.
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702
Nuita Volkkarin raatoja kertynyt niin onkohan itsellä ihan kakkosgolffin laturi tai 200-900 sarjan volvosta. Ei täyttä takuuta mutta muistasin vahvastiEräilves kirjoitti: ↑Ke Loka 04, 2023 7:52 pm Onko suosituksia latureista valluun? Tuo mahlehan ainakin laatupeli pitäisi olla kait.. Pitää kysyä minkä kokoinen tuo siivapyörä siinä on, monessa näyttää aika pieni olevan ja jollekin 9,7mm hihnalle?
https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... -60392-212
Tuo ainakin mittojen puolesta menisi, kun 13mm hihna onpi. Ja olisi 65A, eikä 45A kuten ikh:n tarvikelaturi. Laadukkaampikin varmaan mitä ikh:n tarvike laturi?
https://www.ikh.fi/fi/laturi-ford-18-acr-uusi-st0005
Onhan näitä monennäköisiä..
https://verkkokauppa.turunkonekeskus.fi ... ri=product
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valmet 702
Olikos tässä myös hydraulipumpun imusiivilä siinä laturin takana? Mulla oli joku vaihtanu 411CS:ään ACR (tai mikälie intian konehallin ) tarvikelaturin ja se on pidempi kuin alkuperäinen. Aiheuttaa sen, että laturin perä ottaa tuohon imusiivilän runkoon kiinni ennenkuin säädöistä loppuu vara. Mun piti hommata lyhempi hihna siihen, että alkoi toimimaan. Vanha oli 1300 pitkä ja laitoin siihen B49 (1290mm) hammastamattoman hihnan.
Viimeksi muokannut ch, To Loka 05, 2023 9:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 10753
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Valmet 702
Kakkosesta kolmoseen...Mazaman kirjoitti: ↑Ke Loka 04, 2023 10:07 pm Nuita Volkkarin raatoja kertynyt niin onkohan itsellä ihan kakkosgolffin laturi tai 200-900 sarjan volvosta. Ei täyttä takuuta mutta muistasin vahvasti
Sovittelin ensin kolmos-Golffin laturia kiilahihnapyörälle vaihdettuna traktoriin, mutta ei ollut lähellekään sopiva. Akselin näkyvä osa on lyhyt ja alkuperäisen moniurahihnan pyörän kiinnityspinta on syvällä pyörän silmässä. Olisi siitä toimivan varmaankin saanut sorvia ja hitsiä käyttäen, mutta helpommalla ja takuulla asia ratkesi tilaamalla sopiva, kiilahihnapyörällä valmiiksi varustettu laturi.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Valmet 702
Eipä noihin 90 ja 120 A latureihin ole juurikaan katsottu tarpeelliseksi kiilahihnapyöriä sovitella kun pito ei vaan yhdellä perintrisellä hihnalla riitä.
- Eräilves
- Viestit: 205
- Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
- Paikkakunta: Inari
- Viesti:
Re: Valmet 702
Tuohon Mahlen laturiin taidan päätyä, pitäisi laadukkaampi ainakin olla mitä long lifet tms alta satasen laturit..
https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... ra-p-60392
Jos on pienempi siivapyörä, mutta muuten sopiva hihnalle niin onko siitä mitään haittaa? Etäisyyttähän pystyy säätämään kun varaa on.
https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... ra-p-60392
Jos on pienempi siivapyörä, mutta muuten sopiva hihnalle niin onko siitä mitään haittaa? Etäisyyttähän pystyy säätämään kun varaa on.
Inarin ilvus
Valmet 702 -76
Valmet 702 -76
-
- Viestit: 6794
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Valmet 702
Vastaava Mahle laturi ollut monta vuotta jo 305:ssa ilman yhtäkään häiriötä. Eri liikkeistä ostettuja halpiskopio- Lucas ACR-latureita mennyt jo kaksi vialliseksi 502:ssa paljon pienemmillä käyttötunneilla, tosin toisen niistä sai pelastetua puhdistuksella kun siinä oli vaan hiilet niin pehmeää ainetta että hiilipöly alkoi johtaa sähköä laturin sisällä ja lataus häiriintyi.Eräilves kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 7:04 am Tuohon Mahlen laturiin taidan päätyä, pitäisi laadukkaampi ainakin olla mitä long lifet tms alta satasen laturit..
https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... ra-p-60392
Jos on pienempi siivapyörä, mutta muuten sopiva hihnalle niin onko siitä mitään haittaa? Etäisyyttähän pystyy säätämään kun varaa on.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
- Eräilves
- Viestit: 205
- Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
- Paikkakunta: Inari
- Viesti:
Re: Valmet 702
SamiT kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 7:15 amVastaava Mahle laturi ollut monta vuotta jo 305:ssa ilman yhtäkään häiriötä. Eri liikkeistä ostettuja halpiskopio- Lucas ACR-latureita mennyt jo kaksi vialliseksi 502:ssa paljon pienemmillä käyttötunneilla, tosin toisen niistä sai pelastetua puhdistuksella kun siinä oli vaan hiilet niin pehmeää ainetta että hiilipöly alkoi johtaa sähköä laturin sisällä ja lataus häiriintyi.Eräilves kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 7:04 am Tuohon Mahlen laturiin taidan päätyä, pitäisi laadukkaampi ainakin olla mitä long lifet tms alta satasen laturit..
https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... ra-p-60392
Jos on pienempi siivapyörä, mutta muuten sopiva hihnalle niin onko siitä mitään haittaa? Etäisyyttähän pystyy säätämään kun varaa on.
Sitä vähän ajattelinkin, että laadukkaampi saisi olla.
Tuota siivapyörää mietin vaan, ettei se kait haittoo jos on pikkuisen pienempi. Ei pitäisi järjen mukhaa ainakaa?
Ja tuossahan on samat liittimet mitä alkuperäisessäkin laturisssa, toki tässä on vielä täysin alkuperäiset johdotkin paikallaan. Ne varmaan kestää kyllä tuon laturin vielä, ettei täydy paksumpia johtoja ruveta laittelemaan?
Tuosta vanhasta laturista ei mitään tekstejä tunnu löytyvän, mutta tuntuu ettei olisi 45A..
Tuossahan tuo jotenkute pysyy kun kunnolla on kiristetty, muttei uskalla lähteä kyllä pitemmälle käymään ennenkuin uuden saa tilalle.
Inarin ilvus
Valmet 702 -76
Valmet 702 -76
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702
Kyllä tuo laturi näyttää ihan Lucas ACR 18:lta, joka on 45 A.
Mitään haittaa pienemmästä hihnapyörästä ei ole. Hyötyä voi olla. Jos tähän asti on tarvinnut painaa hiukan kaasua että latausvalo sammuu, niin pienemmällä hihnapyörällä voi ruveta lataamaan jo tyhjäkäynnillä.
Mitään haittaa pienemmästä hihnapyörästä ei ole. Hyötyä voi olla. Jos tähän asti on tarvinnut painaa hiukan kaasua että latausvalo sammuu, niin pienemmällä hihnapyörällä voi ruveta lataamaan jo tyhjäkäynnillä.
- Eräilves
- Viestit: 205
- Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
- Paikkakunta: Inari
- Viesti:
Re: Valmet 702
Sitä vähän ajattelinkin, kiitoksiaJKAVS kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 9:54 am Kyllä tuo laturi näyttää ihan Lucas ACR 18:lta, joka on 45 A.
Mitään haittaa pienemmästä hihnapyörästä ei ole. Hyötyä voi olla. Jos tähän asti on tarvinnut painaa hiukan kaasua että latausvalo sammuu, niin pienemmällä hihnapyörällä voi ruveta lataamaan jo tyhjäkäynnillä.
Nyt noita tien kuoppia aattelin täytellä, joten otin kuupan kyythi ja sinne sit soraa.. mutta nyt sitten kokeilin kiristää näitä sivurajottimia ekaa kertaa, niin vaikka papukaijapiheillä vääntää kiinni, niin sivusuunnassa silti heiluu mikä vaan takana oleva laite?
Onko mitään poppaskonstia tuohon?
Inarin ilvus
Valmet 702 -76
Valmet 702 -76
-
- Viestit: 2249
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702
En ole tuollaisten sivurajoittimien kanssa ollut koskaan missään tekemisissä, mutta olettaisin tilanteen korjautuvan lisäämällä öljyä rajottimien sisälle ja "ilmaamalla" ne liikuttamalla edestakaisin venttiiliruuvi löysättynä. En tiedä paljonko noissa kuuluisi olla öljyä, mutta voisi kuvitella, että kun varsi on painettuna sisään, voi täyttää propusta piripintaan. Varmasti hyvät laitteet oikein toimiessaan. Joku tuollaisia käyttänyt osannee neuvoa paremmin.
- Eräilves
- Viestit: 205
- Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
- Paikkakunta: Inari
- Viesti:
Re: Valmet 702
Njoo, pitänee tutkia jossai vaiheessa.. ja jos jollai kokemusta niin mitä öljyä, miten täyttö yms.SPS1975 kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 10:57 am En ole tuollaisten sivurajoittimien kanssa ollut koskaan missään tekemisissä, mutta olettaisin tilanteen korjautuvan lisäämällä öljyä rajottimien sisälle ja "ilmaamalla" ne liikuttamalla edestakaisin venttiiliruuvi löysättynä. En tiedä paljonko noissa kuuluisi olla öljyä, mutta voisi kuvitella, että kun varsi on painettuna sisään, voi täyttää propusta piripintaan. Varmasti hyvät laitteet oikein toimiessaan. Joku tuollaisia käyttänyt osannee neuvoa paremmin.
Tulipahan hommat tehtyä kuitenkin, vähän varoen vuan kun ei nuo sivurajottimet tosioo pitäny oikein.
Kyllähän vallulla mukava oli tehä hommia. Huomasin, että näyttävästi tuolta ruiskutuspumpulta tiputtelee öljyä hieman tuolta pultista. Onkohan huohotin / ylitäytön tulo?
Ja Pal:lin pumppu tässä näyttää olevan. Kuullut vua, ettei ole niin hyvä mitä simms tai minimec? Vai onko mitää haittaakaan.
Ja hydrauliliittimestä takana vähän tihuttelee öljyä myös näyttäväste. Mut ei mitenkää pahaste.
Inarin ilvus
Valmet 702 -76
Valmet 702 -76
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702
Tuollaiset sivurajoittimet 900, ilmaa siellä vain on. Mielestäni paremmat mitä esim 702s mulla, ei kolise samanlailla. Nopea säätää tarpeen mukaan. Löytyis jostain samanlaiset toiset niin laittaisin 702s
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
- Eräilves
- Viestit: 205
- Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
- Paikkakunta: Inari
- Viesti:
Re: Valmet 702
Ahaa, eli pitäskö kokonaa tuo säätö ottaa auki vai mitenkä sais kuntoho?
Inarin ilvus
Valmet 702 -76
Valmet 702 -76
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: Valmet 702
EIkös tuo ole kaasuvivun rajotin pultti? Taitaa vuotaa jostain muualta?Eräilves kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 11:50 am
Kyllähän vallulla mukava oli tehä hommia. Huomasin, että näyttävästi tuolta ruiskutuspumpulta tiputtelee öljyä hieman tuolta pultista. Onkohan huohotin / ylitäytön tulo?
Ja Pal:lin pumppu tässä näyttää olevan. Kuullut vua, ettei ole niin hyvä mitä simms tai minimec? Vai onko mitää haittaakaan.
Ja hydrauliliittimestä takana vähän tihuttelee öljyä myös näyttäväste. Mut ei mitenkää pahaste.
Tällä kanssa truo importin pumppu 702:ssa, ja ainoa ongelma mikä siinä on että katoaa öljyt pumpusta. Saa aina lisätä Muuten käy ja kukkuu hyvin.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 6696
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Valmet 702
Missä pumpussa (Bosch?) on se että ruiskutuspumpun voiteluöljy laimenee polttoaineesta ja ylivuotoputkesta tulee ylimäärä pois. Käyttö- ja hoito-ohjeessa (v. 1975) on mainittu ruiskutuspumpun öljynvaihtoväli 150 tuntia.
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
- Viesti:
Re: Valmet 702
Simms/Minimec. Tahtoo olla normaalia että laskee "öljyt" niin tulee pelkkää polttoainetta. Voitelee se sekin nähtävästi tarpeeksi
En kai minä muuta kuin löysään aina molempien päältä tuota ilmaruuvia tjsp ja kiinni kun kohta mieluinen
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 40 vierailijaa