Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
-
- Viestit: 1906
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Onhan se laturin liitin varmasti W eikä DF josta saa ulos laturin kuormitustiedon eli käytännössä magnetoinnnin
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Peilin kanssa tänään vielä omasta mielestä katsoin sen siinä olevan.
Pari kertaa jo tarkistanut aiemminkin.
Jos nyt kotisohvalta oikein muistan,niin liittimen ylempi nasta olisi W.
Alempi nasta D+.
Tuosta D+ menee volttimittarille,joka näyttelee noin 14v tyhjäkäynnillä, ehkä ihan himpun verran alle.
Vähän tekisi mieli kokeilla johtoja toisinpäin kuitenkin
Jos ymmärtäisin asiasta enemmän ja olisin varma ettei mitään hajoa,niin ei olisi ongelmaa kokeilla. Lähinnä koneen muut sähköt. Tuolla mittarilla ei ole juurikaan väliä, vaikkakin jos se pysyy ehjänä niin saatan saada rahat takaisin jos en sitä saa toimimaan
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Nykylatureissa on useimmiten säädin kiinni laturissa joten DF navalle ei edes ole näkyvissä ulkoista liitintä.
Vanhemmissa oli (ehkä joissain nykyisinkin?) irrallinen säädin jolle tarvittiin liittimet D- D+ ja DF
-
- Viestit: 1906
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Kylläpä vaan juuri monessa on, auton ECU saa tästä tiedon laturin kuormituksesta ja säätelee kuormia pois jos tarve on.
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
-
- Viestit: 1906
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Esim. juuri VAG:n latureista noita DF-napoja löytyy ja käsittääkseni esim. juuri tuon ikäisissä 1,9Tdi latureistakin se löytyy.
Jos laturin päässä 2-napainen liitin niin niistä navoista toinen on DF ja toinen D+
Jos laturin päässä 2-napainen liitin niin niistä navoista toinen on DF ja toinen D+
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
No täytyy vielä tarkistaa asia ensi kerralla ja koittaa ottaa kuva sieltä välistä.
Jos asia olisi noin,niin voisi sovitella jonkun toisen laturin jota sattuu löytymään ja olisi tehokkaampikin.
Jos asia olisi noin,niin voisi sovitella jonkun toisen laturin jota sattuu löytymään ja olisi tehokkaampikin.
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Tuo moottori ja apulaitteet on turbodieselistä jossa ei ole ecua josta kiekkamittari saisi tietoa eikä ole tarvetta sille df tiedolle, eli kyllä tässä tapauksessa se laturin 2-napaisen liittimen toinen napa on w
-
- Viestit: 1906
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Jaa ko. moottori olikin sitten hieman vanhempaa ikäluokkaa kuin kuvittelin.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Juu, 1995 aaz.
Omaa tyhmyyttä, olisi pitänyt jo alkujaan tehdä oma aihe eikä jatkaa tämän otsikon alle. Kun tajusin että 95 ja 98 vuoden moottoreissa on paljon eroja niin tässä ketjussa oli jo asiaa käsitelty aika reilusti.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
No joku näitä googlella etsii jossain päin maailmaa joten ei nyt niin pieleen mennyt…
Mutta jos se mittari ei ala tottelemaan niin nakkaa se kuikkaan, laita tilalle joku hyödyllisempi mittari. Eli joko lämpö tms.mittari.
Mutta jos se mittari ei ala tottelemaan niin nakkaa se kuikkaan, laita tilalle joku hyödyllisempi mittari. Eli joko lämpö tms.mittari.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Täytyy vielä taistella ja tuskailla tuon kanssa.
Lämpö, voltti ja ahto mittarit löytyvät jo
Öljynlämpö voisi tietysti olla yksi...
Mutta mielummin pidän kierroslukumittarin, kunhan sen saisi toimimaan.
Lämpö, voltti ja ahto mittarit löytyvät jo
Öljynlämpö voisi tietysti olla yksi...
Mutta mielummin pidän kierroslukumittarin, kunhan sen saisi toimimaan.
- Rh-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Nakkaa tuolla halppiksella vesilintua ja hae VDO tai vastaava.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Varmaankin juu.
Katsotaan vielä tuleeko myyjäliikkeeltä/ maahantuojalta kokeiltavia ehdotuksia.
Varmaan lopulta täytynee hankkia laadukkaampi. Ainut kriteeri siihen on että sopii 52mm telineeseen.
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Miten olisi Virtasen kaupasta Veratron VL Flex 52
Hinta 176 €
Käy 52 mm aukkoon
Näyttöön voi valita paristakymmenestä esim. rpm, V, A jne
Sisäänmenoja: W, vastus jne
1,44 tuuman numeronäyttö
(Veratron = VDO Marine)
Hinta 176 €
Käy 52 mm aukkoon
Näyttöön voi valita paristakymmenestä esim. rpm, V, A jne
Sisäänmenoja: W, vastus jne
1,44 tuuman numeronäyttö
(Veratron = VDO Marine)
- Rh-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Veratron on toinen hyvä.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 7780
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Tuohan voisikin olla hyvä.
Saako sen toimimaan tuolla w nastan tiedolla suoraan ilman kikkailuja?
Saisi öljynlämmönkin samaan näyttöön näkymään samaan aikaan jos haluaisi
Saako sen toimimaan tuolla w nastan tiedolla suoraan ilman kikkailuja?
Saisi öljynlämmönkin samaan näyttöön näkymään samaan aikaan jos haluaisi
- Rh-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Kyllä pystyy, ja on sovelluksella kalibroitavissa.
En kerennyt datalehteä kaivaa, mutta antaneen myös kalibroida lämmöt, öljynpaineet yms koneen nykyisille antureille.
En kerennyt datalehteä kaivaa, mutta antaneen myös kalibroida lämmöt, öljynpaineet yms koneen nykyisille antureille.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Äkkiä vaikuttaa kalliilta, mutta saman maksaa pelkkä jenkamittari. Joten ei tuo sitten niin kallis olekkaan.
Lähes saman on maksanut yhteensä omat kaksi toimimatonta halpista.
Lähes saman on maksanut yhteensä omat kaksi toimimatonta halpista.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ
Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...
0500-752101 / Antsa
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Pe Kesä 11, 2010 6:02 am
- Paikkakunta: 40420
- Viesti:
Re: Vw Golf 1.9 tdi -98 paikallismoottorikäyttöön
Mielestäni molemmat B+ ja D+ ovat kokoaaltosuunnattuja.mauri kirjoitti: ↑Pe Loka 14, 2022 3:30 pm Siinä D+ navassa on generaattorin magnetointia varten tekemää tasasähköä, sitä jännitteensäädin sitten annostelee roottorin magnetointikäämille kulloinkin tarvittavan määrän. Poikkeaa (yleensä) B+ navan sähköstä siinä että on tehty kolmella diodilla (kolmevaihesähkön puoliaaltotasasuuntaus).
B+ navan (lataukseen tarkoitettu) sähkö on tehty kuudella (isompivirtaisella) diodilla (kolmevaihesähkön kokoaaltotasasuuntaus).
W navassa taas on jonkinlaista vaihtosähköä josta pulsseja mittaava (oikean tyyppinen) laite saa kierrosnopeustiedon.
Niiden maapuolen isot 3-diodia on yhteiset molemmille +navoille.
Latauslamppukin huomaa sammua, kun molemmin puolin on sama jännitetaso.
Näin ajattelen, lienenkö erehtynyt?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], trantor ja 49 vierailijaa