Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
metval
Viestit: 1404
Liittynyt: Su Kesä 10, 2012 5:29 pm
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja metval »

Seuraavaksi kun joku provikkapalkkanen asiakashankkija soittaa ja tarjoaa ilmaista kuntotarkastusta
katolle/viemärille/ikkunoille jne,niin sanon että tervetuloa,mielenkiintoista nähdä että kykeneekö
provikkapalkkainen asiantunteva myyntimies minua kusettamaan. Valinta on asiakashankkijan että
tuleeko myyntimies vai ei.
jip59
Viestit: 2878
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja jip59 »

Vm -61 kirjoitti: Pe Joulu 13, 2019 7:39 am Lehtimyyjiä varten mulla on tällainen menettely:
Alustavasti olen kiinnostunut houkuttelevasta "määräaikaisesta" tarjouksesta. Sitten takerrun siihen, että mutta jatkuukos tää sitten automatik ittekseen jos ei huomaa ajoissa erikseen tilausta lopettaa? No joo jatkuuhan se kestona ja normihintaisena mutta se on helppo katkaista kun vaan ajoissa toimii. Johonka minä että joopa joo mutta jospa sinä tällä kertaa hoitaisit tän niin ETTEI MUN TARTTE ITTE TOIMIA MITENKÄÄN. No tietenkään juuri tuo ei nyt onnistu. Joudunkin toteamaan että tämähän oli sitten tässä. Yleensä ymmärtävät, tosin kerran siihen meni noin kaksikymmentä minuuttia.
Juuri näin... Otin määräaikaisen tarjouksen joka jatkuisi kestona ellei peruutusta tule. Myyjä pyhästi lupasi soittaa/laittaa viestiä/sähköpostia kun tarjous loppuu että voin katkaista tilauksen. Eipä sitä yhteydenottoa tullut. Tuli vain lasku jatkuneesta tilauksesta. Maksoin sen laskun MUTTA laitoin (kenties turhan tylyn) sähköpostin asiasta lehden asikaspalveluun. Lehtien myyjäthän ovat vain "alihankkijoita" lehtitaloissa. Lehtitalon asiakspalvelun kautta onnistui helposti tilauksen lopettaminen joten siitä iso kiitos. Mainitsivat vielä että palaute on tarpeellinen että voivat virheen tehnyttä toimijaa ohjeistaa vastaavien tapausten kanssa.

Joo... Tiedän että firmojen yhteyden otot ovat "sanahelinää" mutta jos oikeasti yksikin asiakas saisi lakiin perustuvan selvityksen myytävästä tuotteesta niin elämä oiisi noilta osin paljon helpompaa
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja olliki »

Taidan olla ainoa henkilö, joka on toivonut puhelinmarkkinoijan soittoa, mutta eihän sitä silloin tule kun odottaa. Vaimoni Dna-liittymä nimittäin täytti vuoden, jolloin kuukausihinta nousi kympillä ja olisin halunnut keskustella asiasta. Kun soittoa ei kuulunut, piti itse soittaa. Aluksi vastaaja yritti olla tiukkana, mutta kun kerroin vaihtavani kilpailijan leiriin, niin löytyihän se vanha hinta takaisin. Aika kepulia toimintaa asiakkaita kohtaan.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Avatar
Matsikka
Viestit: 16230
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

olliki kirjoitti: Pe Kesä 19, 2020 8:35 am Taidan olla ainoa henkilö, joka on toivonut puhelinmarkkinoijan soittoa, mutta eihän sitä silloin tule kun odottaa. Vaimoni Dna-liittymä nimittäin täytti vuoden, jolloin kuukausihinta nousi kympillä ja olisin halunnut keskustella asiasta. Kun soittoa ei kuulunut, piti itse soittaa. Aluksi vastaaja yritti olla tiukkana, mutta kun kerroin vaihtavani kilpailijan leiriin, niin löytyihän se vanha hinta takaisin. Aika kepulia toimintaa asiakkaita kohtaan.
Ainakin mulle liittymien hankinnan yhteydessä myyjät ovat käskeneet ottaa yhteyttä ennen tarjoushinnan loppumista jotta voi jatkaa samalla hinnalla. Se vaan on vaikia muistaa , vuosi menöö niin äkkiä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja zukka »

olliki kirjoitti: Pe Kesä 19, 2020 8:35 am Taidan olla ainoa henkilö, joka on toivonut puhelinmarkkinoijan soittoa, mutta eihän sitä silloin tule kun odottaa. Vaimoni Dna-liittymä nimittäin täytti vuoden, jolloin kuukausihinta nousi kympillä ja olisin halunnut keskustella asiasta. Kun soittoa ei kuulunut, piti itse soittaa. Aluksi vastaaja yritti olla tiukkana, mutta kun kerroin vaihtavani kilpailijan leiriin, niin löytyihän se vanha hinta takaisin. Aika kepulia toimintaa asiakkaita kohtaan.
Tämän takia dna on ainut kenen kanssa mielellään juttelen näistä jotka puhelinmyyntiä harrastavat. Ehkä pari viikkoa sitten soitti viimeksi ja uusittiin taas littymät halvemmalla hinnalla kun mitä oli aiemmin.
Eikös tämäkin menty myymään norjalaisille?
Se oli iso miinus ja harkinnassa vieläkin pitäisikö vaihtaa liittymää. Täytyisi kysellä hintoja muualta.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7805
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.google.com/search?client=fi ... ogQ4dUDCAw

https://ambrogio.ovh/palveluhakemisto/p ... 491150000/

+358491153372

Tuollaisesta numerosta tuli puhelu,en vastannut,fonecta ei tuntenut numeroa mutta,googlettamalla tuli tuollainen tieto,mikä tuolta linkin takaa löytyy,olenkohan kirjautunut liian monta kertaa fonectan sivuille,kun olen etsinyt numeroa tai,lähinnä että,kenelle numero kuuluu.
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja imppu »

miulle soitti tuuttis.
kerkesin kuulemaan sanan automaatti..jotain, kiireesti löin punasta.
kuukletin, lähitapiolan masina.
en kinostunut.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
tumes
Viestit: 3128
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja tumes »

Elisa-tyttö aktivoitunut. Muutaman viikon sisään on 4 kertaa tarjottu Viihdettä. Eivät uso että minä viihdytän itse itseäni. Ja Canalin sopparia vuosi jäljellä. Kanavia on jo nyt liikaa jottei lisää tarvi.
Puhelinmyyjiä on varmaankin Elisalla omia ja alihankkijoita eli tietänevätkö toistensa toimista, tokkopa.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7805
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Tänään
+358482592652 Puhui englantia
+358580104887 Puhelimessa vilkuttu kymi,en vastannut
+358505193262 Puhui englantia
+35840517185 Joku länsivoima,sanoin ettei ole aikaa puhua nyt...
Hollo
Viestit: 1001
Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Vähän menee ohi aiheen, ei sähköpostimarkkinoinnista.
Alkutilanteessa minulla oli kaksi liittymää (puhelin- ja liikkuva laajakaistaliitymä) Telialta ja sitten tuli sähköpostitarjous, johon piti syöttää puhelinnumero. Syötin tuon puhelinliitymän numeron jonka perusteella sain tarjoushinnan 100 Mbps nopeuksiselle 4G-liittymälle hintaan 16,95 €/kk. Tilasin tarjotun liittymän ja irtisanoin sen vanhan reititinliitymän. Kun irtisanotun reitinliittymän irtisanomisaika loppui, niin Telia nostikin tilatun liittymän hintaa 10€/kk. Kun kysyin perustetta hinnan nousulle, niin Telialta vastattiin että minulla ei enää ollut perustetta keskittämisalennukselle. Tätä en ymmärrä, sillä minulla on edelleen käytössä se puhelinliittymä, jonka numeron syötin siihen sähköpostimainokseen ja jonka perusteella liittymätarjous tehtiin :(
Lisäksi en ymmärrä Telian käytäntöä, että liittymän kuukausimaksu lähtee heti juoksemaan, kun liittymä makaa Telian postituksessa ja supernopean Suomen posti kuljetuksessa :?:
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
Avatar
ETS
Viestit: 731
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 3:39 pm
Paikkakunta: L-virta
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja ETS »

Hollo kirjoitti: Pe Helmi 19, 2021 7:27 pm Vähän menee ohi aiheen, ei sähköpostimarkkinoinnista.
Alkutilanteessa minulla oli kaksi liittymää (puhelin- ja liikkuva laajakaistaliitymä) Telialta ja sitten tuli sähköpostitarjous, johon piti syöttää puhelinnumero. Syötin tuon puhelinliitymän numeron jonka perusteella sain tarjoushinnan 100 Mbps nopeuksiselle 4G-liittymälle hintaan 16,95 €/kk. Tilasin tarjotun liittymän ja irtisanoin sen vanhan reititinliitymän. Kun irtisanotun reitinliittymän irtisanomisaika loppui, niin Telia nostikin tilatun liittymän hintaa 10€/kk. Kun kysyin perustetta hinnan nousulle, niin Telialta vastattiin että minulla ei enää ollut perustetta keskittämisalennukselle. Tätä en ymmärrä, sillä minulla on edelleen käytössä se puhelinliittymä, jonka numeron syötin siihen sähköpostimainokseen ja jonka perusteella liittymätarjous tehtiin :(
Lisäksi en ymmärrä Telian käytäntöä, että liittymän kuukausimaksu lähtee heti juoksemaan, kun liittymä makaa Telian postituksessa ja supernopean Suomen posti kuljetuksessa :?:
No ei kai nyt yhdellä liittymällä saa mitään keskittämisalennuksia! Vai oliko tuo sähköpostitarjouksesta tilattu liittymä myös Telian?
Hollo
Viestit: 1001
Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Kyllä kaikki liittymät ovat olleet Telian liittymiä
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

On se vaikeeta jos yrittää saada tarjousta halvemmista liittymistä kun edellistä sopimusta on vaikka kuukausi jäljellä. Mutta kun sitten vaihtaa palvelun tarjoajaa, niin jo alkaa puhelimet ja sähköposti täyttymään viesteistä ja kyselyistä. Ja ellet vaihda vaan jatkat niin saman tien pompsahtaa hinnat ja se on sitten määräaikainen jota ei voi lopettaakaan. Taitaa olla enää harvassa sellaiset puljut joissa kerrotaan rehellisesti mitä mikäkin maksaa ja mitä ehtoja pitää täyttää? Olen jo kuvitellut että olen ainoa "nenästä vedettävä" mutta on tässä nyt nähty että samalla tavalla muitakin "koijataan".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja zukka »

Eihän määräaikaisen hintaa voi nostaa?
Jos uusit kännykkäliittymän kahdeksi vuodeksi 20€/kk joka sisältää netin, tekstiviestit ja puhelut niin jostain maksullisista numeroista ja viesteistä yms voit joutua maksamaan mutta et muusta.

Itselle tulee aina dna:lta noin kk ennen päättymistä puhelu ja yleensä aina uusin liittymän samalla. Viimeksi en suostunut kun tuntui kalliilta, joten kysyin muualta liittymää ja tein jo sopimuksenkin. Soittivat samana päivänä dna:lta ja tekivät vielä paremman tarjouksen johon kilpailija ei enää vastannut hintaa laskemalla yhtä alas.
Peruin tuon tehdyn sopimuksen koska etämyynnin peruutusaika.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

zukka kirjoitti: La Helmi 20, 2021 3:48 pm Eihän määräaikaisen hintaa voi nostaa?
Jos uusit kännykkäliittymän kahdeksi vuodeksi 20€/kk joka sisältää netin, tekstiviestit ja puhelut niin jostain maksullisista numeroista ja viesteistä yms voit joutua maksamaan mutta et muusta.

Itselle tulee aina dna:lta noin kk ennen päättymistä puhelu ja yleensä aina uusin liittymän samalla. Viimeksi en suostunut kun tuntui kalliilta, joten kysyin muualta liittymää ja tein jo sopimuksenkin. Soittivat samana päivänä dna:lta ja tekivät vielä paremman tarjouksen johon kilpailija ei enää vastannut hintaa laskemalla yhtä alas.
Peruin tuon tehdyn sopimuksen koska etämyynnin peruutusaika.
Kyllä kun sen sopimuksen määräaika menee umpeen, niin kyllä ne vaan hinnat tahtoo nousta, mutta eniten on se kun ilmoittavat että se jatkokin on sitten määrä-aikainen, eikä ehtoja voi muuttaa! Näin kävi pojalle kun ei hoksanut operaattorilta tullutta ilmoitusta, jossa oli mainittu sopimuksen päättymisestä, mutta ei mitään mainintaa että hinnatkin muuttuu kun sopimus jatkuu "automaattisesti". Sellaista sanelupolitiikkaa sitten kun ottaa yhteyttä että hei, mitäs nyt on tapahtunut? Kyllä se raha revitään jos siihen vähänkään on mahdollisuuksia.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ajomies kirjoitti: La Helmi 20, 2021 4:09 pm
zukka kirjoitti: La Helmi 20, 2021 3:48 pm Eihän määräaikaisen hintaa voi nostaa?
Jos uusit kännykkäliittymän kahdeksi vuodeksi 20€/kk joka sisältää netin, tekstiviestit ja puhelut niin jostain maksullisista numeroista ja viesteistä yms voit joutua maksamaan mutta et muusta.

Itselle tulee aina dna:lta noin kk ennen päättymistä puhelu ja yleensä aina uusin liittymän samalla. Viimeksi en suostunut kun tuntui kalliilta, joten kysyin muualta liittymää ja tein jo sopimuksenkin. Soittivat samana päivänä dna:lta ja tekivät vielä paremman tarjouksen johon kilpailija ei enää vastannut hintaa laskemalla yhtä alas.
Peruin tuon tehdyn sopimuksen koska etämyynnin peruutusaika.
Kyllä kun sen sopimuksen määräaika menee umpeen, niin kyllä ne vaan hinnat tahtoo nousta, mutta eniten on se kun ilmoittavat että se jatkokin on sitten määrä-aikainen, eikä ehtoja voi muuttaa! Näin kävi pojalle kun ei hoksanut operaattorilta tullutta ilmoitusta, jossa oli mainittu sopimuksen päättymisestä, mutta ei mitään mainintaa että hinnatkin muuttuu kun sopimus jatkuu "automaattisesti". Sellaista sanelupolitiikkaa sitten kun ottaa yhteyttä että hei, mitäs nyt on tapahtunut? Kyllä se raha revitään jos siihen vähänkään on mahdollisuuksia.
Kyllä nuo minua ainakin koittavat saada kiinni todella useasti jos en pääse vastaamaan aiemmin. Noin kolmen päivän välein koittavat soittaa noin kuukauden ajan ennen päättymistä.
Puhelussa kysytään että uusitaanko sopimus, usein tarjoaa samaa liittymää vähän aiempaa halvemmalla tai vähän kalliimmalla tuplasti nopeampaa.
Ja koittavat kaupata uutta tablettia tms lisäksi
Hollo
Viestit: 1001
Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Hollo »

No tämä minun Telia keissini sai ihan kohtuullisen lopun, irtisanoin tuon hinnaltaan nousseen Telian liittymän ja marssin DNA:n myymälään ja otin 400 Mbps maksiminopeuksisen 5G-liittymän. Ja tuo DNAn liittymä on vielä euro/kk halvempi kuin tuo Telian (korotetun hinnan) liittymä :wink:
No sai tuo Telia tuolla markkinointitempullaan minut pois asiakkuudestaan :cry:
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
jussi77
Viestit: 4468
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Joku bambuheppu soitti ja uteli mitä tiedän bambuvaatteista ym. lopulta oli pakko kysyä, että oliko jotakin asiaa. Nyt olis saanu todella edullisesti bambusukkia vajaa 7 egee pari.
Tällä tyypillä oli selkeästi joku lista minkä mukaan heitteli kysymyksiä ja sitten lopulta alkoi latoa markkinointipuhetta siitä listasta.
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

jussi77 kirjoitti: La Helmi 20, 2021 6:41 pm Joku bambuheppu soitti ja uteli mitä tiedän bambuvaatteista ym. lopulta oli pakko kysyä, että oliko jotakin asiaa. Nyt olis saanu todella edullisesti bambusukkia vajaa 7 egee pari.
Tällä tyypillä oli selkeästi joku lista minkä mukaan heitteli kysymyksiä ja sitten lopulta alkoi latoa markkinointipuhetta siitä listasta.
Työtäänhän ne nuokin vaan tekevät, aika heikoin ehdoin. Eikä sekään homma kaikille sovi.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
poweriko
Viestit: 423
Liittynyt: La Joulu 24, 2011 12:24 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puhelinmarkkinointi, tuo belsebuupin keksintö

Viesti Kirjoittaja poweriko »

Tällä bambu jutulla höynäytetään ihmisiä mennen tullen. Tosiasiassa se on viskoosikuitua niinkuin useimmissa bambusukkien tuoteselosteissa pienellä tekstillä kerrotaan. Viskoosi on tehty selluloosasta ja on ihan samanlaista olipahan sellu peräisin bambusta, koivusta,eukalyptuksesta tai mistä tahansa selluraaka-aineesta. Viskoosikuitua sukissa on varsin pieni prosentti.
Esim. takin vuorikangas voi olla 100% viskoosia - olis kovin liukas sukkana :(
4000 -73
Power Major -60
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 61 vierailijaa