Wallius i1800

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

Kertyikö tuosta ko kokemusta?

Entäpä miten hyvin nuo synergisen puolen säädöt osuu migin kanssa kohdilleen?
jarikos
Viestit: 4395
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Nyt on puikkopuolikin testattu. Mielestäni se toimii varsin tyydyttävästi mutta on huomattava, että puikkohitsauskokemukseni on vähäistä. Testasin Lincolnin emäksisillä puikoilla kun niitä sattui olemaan. Koneessa pitäisi olla liimapuikon tunnistus mutta epäilen, ettei se aina toiminut koska ainakin kerran hehkutti lyhyen puikon keltaiseksi. Sytytys toimii melko hyvin. Jos pitäisi kouluarvosanoilla arvostella puikkopuoli, niin se lienee jossain 8 paikkeilla tai hiukan yli. MIG/MAG on tässä koneessa kyllä todella hyvä ja se oli ensisijainen hankintaperusteenikin. Säädöt toimivat kuten kuuluu ja hallinta on helppoa. Hintaansa nähden pidän hankintaa kaikkiaan onnistuneena.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

Päädyin lopulta Walliukseen (i2000), vaikka harkinnassa kävi myös Timcon kiinamig. Valintaperusteena amatöörihitsarille helpommat säädöt, 3v takuu ja on tämä muutenkin laadukkaamman oloinen kampe. Lisäksi löytyy tarvittaessa kaikenlaista hienosäätöä esimerkiksi kaasun jälkivirtausajalle ja liipaisimen toimintamoodille.

Mukana tullut MIG-kahva on ihan asiallisen oloinen ja kaikki kaapelit todella notkeaa kumia. Maakaapelissa on jämäkkä Parweldin puristin. Liitäntäjohto saisi olla hieman pidempi, käyttöohjeen mukaan pitäisi olla 3m mutta todellisuudessa noin metrin lyhyempi.

Harmittavasti mukana ei tullut vetorullaa 0.6mm langalle kuten jotkut nettikaupat väittävät, koneessa olleessa on urat 0.8 ja 1.0 mm langoille. Peltihommissa ohuemmalle langalle voisi olla tarvetta, joten täytyy etsiä moinen jostain.

Nätisti kyllä pelaa MIG-puoli tuossa, ei tartte juuri arpoa säätöjä ja ekoilla testeillä sain nätimpää hitsiä kuin vanhalla koskaan. Samoin potkua löytyy selkeästi enemmän kuin vanhasta 160A voimavirtavehkeestä (Wallius LKE 168). Veikkaan ettei tuota tule kauheasti ikävä :mrgreen:

Elämäni ekan puikon poltin tällä testiksi, maksimivirta puikkopuolella on vain 160A (MIG ja TIG 200A). 2mm puikko paloi ihan nätisti, sen sijaan 3.2mm OK55.00 puikkoon ei enää oikein potku riitä. Helposti tarttui kiinni, mutta paloi ainakin hetken nätisti. Puikot on kyllä seisseet vuosikymmeniä puolikylmässä pajassa ja oma kokemus nolla. Olisipa hienoa jos näyttö osaisi edes hieman ohjeistaa oikean virta-arvon valinnassa, selkeästi näkyy että tuotekehitys on laitetty MIG puolelle. MIG asetuksilla kone näyttää sopivan materiaalipaksuuden kullekin virralle ja langalle.

Seuraavaksi tarttee etsiä sopiva kärry jostain, Puuilon Pitstone vaikuttaisi hintaansa nähden asialliselta: https://www.puuilo.fi/Hitsauskaerry-4-vetolaatikkoa
jarikos
Viestit: 4395
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Minultakin puuttui 0.6/0.8 vetorulla mutta olin yhteydessä Walliukseen ja he lähettivät sen minulle erikseen. On ilmeisesti paketointivaiheessa jäänyt matkasta. Walliuksen esitteessäkin se mainitasn ja siksi osasin sen perään kysellä. Rullan hinta näyttää varaosana olevan lähes 40€.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

Kiitos tiedosta! Täytyypä kysellä Walliukselta.
-Masa-
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja -Masa- »

SSe kirjoitti: Pe Elo 28, 2020 10:43 pm Elämäni ekan puikon poltin tällä testiksi, maksimivirta puikkopuolella on vain 160A (MIG ja TIG 200A). 2mm puikko paloi ihan nätisti, sen sijaan 3.2mm OK55.00 puikkoon ei enää oikein potku riitä. Helposti tarttui kiinni, mutta paloi ainakin hetken nätisti. Puikot on kyllä seisseet vuosikymmeniä puolikylmässä pajassa ja oma kokemus nolla. Olisipa hienoa jos näyttö osaisi edes hieman ohjeistaa oikean virta-arvon valinnassa,
Jos ei paketin päässä ole virta-arvoja, niin olen itse käyttänyt nyrkkisääntöä 40A x puikon paksuus.
MF 4245 -98
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

-Masa- kirjoitti: La Elo 29, 2020 9:25 am
SSe kirjoitti: Pe Elo 28, 2020 10:43 pm Elämäni ekan puikon poltin tällä testiksi, maksimivirta puikkopuolella on vain 160A (MIG ja TIG 200A). 2mm puikko paloi ihan nätisti, sen sijaan 3.2mm OK55.00 puikkoon ei enää oikein potku riitä. Helposti tarttui kiinni, mutta paloi ainakin hetken nätisti. Puikot on kyllä seisseet vuosikymmeniä puolikylmässä pajassa ja oma kokemus nolla. Olisipa hienoa jos näyttö osaisi edes hieman ohjeistaa oikean virta-arvon valinnassa,
Jos ei paketin päässä ole virta-arvoja, niin olen itse käyttänyt nyrkkisääntöä 40A x puikon paksuus.
Kiitos vinkistä! Näistä paketeista on tekstit häipyneet ajat sitten. Tuolle testaamalleni 2mm puikolle 80...90A tuntui riittävän hyvin joten lähelle osuu nyrkkisääntö.
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

jarikos kirjoitti: Pe Elo 28, 2020 11:43 pm Minultakin puuttui 0.6/0.8 vetorulla mutta olin yhteydessä Walliukseen ja he lähettivät sen minulle erikseen. On ilmeisesti paketointivaiheessa jäänyt matkasta. Walliuksen esitteessäkin se mainitasn ja siksi osasin sen perään kysellä. Rullan hinta näyttää varaosana olevan lähes 40€.
Olin yhteydessä Walliuksen myyneeseen kauppaan (Puuilo) ja siellä kerrottiin ettei 0.6mm syöttöpyörän kuulu olla paketissa. Epäselvien tuotetietojen takia Wallius kuitenkin lähettää minulle tuon nyt kirjeenä, en tiedä menikö myyjän vai Walliuksen piikkiin. Lupasivat tarkentaa tuotekuvausta. Hyvää ja ripeää palvelua nyt kuitenkin Puuilolta, mainitaan nyt liike kun on kerrankin positiivista palautetta 8)

Esitettä jossa asia olisi selkeästi mainittu en löytänyt ja käyttöohjekin vaan puhuu mahdollisuudesta kaikkien kolmen lankapaksuuden hitsaamiseen. Käyttöohjeessa on muitakin virheitä, esimerkiksi siellä mainittua kaasun testipainiketta en koneesta löytänyt. Sen sijaan langan syötölle löytyy erillinen nappi ja lisäksi sama toiminto valikosta.

Omiin viesteihini (yhteydenotto nettilomakkeella tai sähköposti) Walliukselta ei ole vastattu lainkaan, ei oikein anna hyvää kuvaa asiakaspalvelusta. Seuraavaksi olisin soittanut sinne, mutta luulisi niiden nyt myynnin osoitteeseen laitettuja sähköposteja lukevan :?

Kärrykin tälle nyt tuli haettua samasta puljusta, tarkoitus kasata tämmöinen viikonloppuna: https://www.puuilo.fi/Hitsauskaerry-4-vetolaatikkoa
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

Menee ohi topikin aiheen, mutta kerrotaan nyt kommentit hitsauskärrystä kun asian mainitsin:
- Kasaukseen meni noin 30min, ohjeena ainoastaan räjäytyskuva ja kuva paketin päällä
- Viimeistely ehtaa kiinalaista, alin laatikko ei toimi täysin sujuvasti vaan ottaa pohjasta kiinni. Kaikki ruuvit noin 5mm liian pitkiä, siistimpään lopputulokseen pääsee kun vaihtaa tason päällä näkyvät hieman lyhyempiin ja päälle vaikka kupumutterit. Alkuperäisillä on mahis raapia migin kylkiä jos kone ei ole keskellä.
- Laatikot pieniä ja alhaalla, juuri sai survottua puikkokolvin kaapeleineen yhteen, paremmin nuo soveltuu pikkuhilun säilöntään. Plussana ovat teleskooppikiskoilla joten laatikko tulee kokonaan ulos.
- Kaasupullo jää aika alas, 5l pullon kanssa piti laittaa alle koroke jolloin ylempi tukiketju saisi olla ylempänä.

Puutteista huolimatta hintaisekseen ihan ok, kohtuu tukeva ja ainakin i2000 käyttöpaneeli asettuu hyvälle korkeudelle. Pyörät sen verran isot että liikkuu hyvin ainakin karkeahkolla betonilattialla.
jarikos
Viestit: 4395
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja jarikos »

SSe kirjoitti: Ke Syys 09, 2020 7:56 pm
Esitettä jossa asia olisi selkeästi mainittu en löytänyt ja käyttöohjekin vaan puhuu mahdollisuudesta kaikkien kolmen lankapaksuuden hitsaamiseen. Käyttöohjeessa on muitakin virheitä, esimerkiksi siellä mainittua kaasun testipainiketta en koneesta löytänyt. Sen sijaan langan syötölle löytyy erillinen nappi ja lisäksi sama toiminto valikosta.

Omiin viesteihini (yhteydenotto nettilomakkeella tai sähköposti) Walliukselta ei ole vastattu lainkaan, ei oikein anna hyvää kuvaa asiakaspalvelusta. Seuraavaksi olisin soittanut sinne, mutta luulisi niiden nyt myynnin osoitteeseen laitettuja sähköposteja lukevan :?

Esitteenkin sain alkujaan Walliukselta pyytämällä kun heidän nettisivulla ei sitä ollut tarjolla.

Nyt olen ehtinyt jo noin 3,5 kiloa ajaa lankaa koneen läpi enkä vaihtaisi hetkeäkään pois. Kone on tarkoituksiini täydellisesti sitä mitä etsinkin.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

No nyt on Wallius uusinut nettisivunsa ja esitekin löytyy. Siellä mainitaan edelleen että syöttörulla olisi paketissa, Puuilo taas on korjannut tietohinsa että rulla pitää ostaa erikseen.

Samalla tuonne on nyt ilmestynyt mahdollisuus 3v takuun rekisteröintiin, eilen sitä ei vielä löytynyt mistään ja meinasin heille asiasta soitella. Tiedä sitten miten välttämätön tuo on kun ostokuitissa jo mainitaan 3v takuu.

Poltin muuten ei ainakaan mulla ollut tuommoinen sininen BluePower, vaan harmaa "merkitön" jossa kaapelin liitos kuulanivelellä ilman kierrejousta. Muuten kyllä ihan laadukkaan oloinen.
jarikos
Viestit: 4395
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja jarikos »

SSe kirjoitti: Ti Syys 22, 2020 7:59 pm No nyt on Wallius uusinut nettisivunsa ja esitekin löytyy. Siellä mainitaan edelleen että syöttörulla olisi paketissa, Puuilo taas on korjannut tietohinsa että rulla pitää ostaa erikseen.

Samalla tuonne on nyt ilmestynyt mahdollisuus 3v takuun rekisteröintiin, eilen sitä ei vielä löytynyt mistään ja meinasin heille asiasta soitella. Tiedä sitten miten välttämätön tuo on kun ostokuitissa jo mainitaan 3v takuu.

Poltin muuten ei ainakaan mulla ollut tuommoinen sininen BluePower, vaan harmaa "merkitön" jossa kaapelin liitos kuulanivelellä ilman kierrejousta. Muuten kyllä ihan laadukkaan oloinen.
Saitko muuten lopulta sen puuttuvan syöttörullan Walliukselta? Pidän tuota valmistajan esitettä luotettavampana lähteenä kuin Puuilon speksejä. Hyvä kun saivat nyt Walliuksella nettisivut päivitettyä, olivat vielä kesällä tekeillä kun juttelin heidän kanssaan. Minulla oli paketissa se sininen poltin ja katsoin sen olevan riittävän asiallinen vaikka siinä ei mielestäni ole mikrokytkintä.

Mitä olet tykännyt itse koneesta?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

jarikos kirjoitti: Ti Syys 22, 2020 8:27 pm
SSe kirjoitti: Ti Syys 22, 2020 7:59 pm No nyt on Wallius uusinut nettisivunsa ja esitekin löytyy. Siellä mainitaan edelleen että syöttörulla olisi paketissa, Puuilo taas on korjannut tietohinsa että rulla pitää ostaa erikseen.

Samalla tuonne on nyt ilmestynyt mahdollisuus 3v takuun rekisteröintiin, eilen sitä ei vielä löytynyt mistään ja meinasin heille asiasta soitella. Tiedä sitten miten välttämätön tuo on kun ostokuitissa jo mainitaan 3v takuu.

Poltin muuten ei ainakaan mulla ollut tuommoinen sininen BluePower, vaan harmaa "merkitön" jossa kaapelin liitos kuulanivelellä ilman kierrejousta. Muuten kyllä ihan laadukkaan oloinen.
Saitko muuten lopulta sen puuttuvan syöttörullan Walliukselta? Pidän tuota valmistajan esitettä luotettavampana lähteenä kuin Puuilon speksejä. Hyvä kun saivat nyt Walliuksella nettisivut päivitettyä, olivat vielä kesällä tekeillä kun juttelin heidän kanssaan. Minulla oli paketissa se sininen poltin ja katsoin sen olevan riittävän asiallinen vaikka siinä ei mielestäni ole mikrokytkintä.

Mitä olet tykännyt itse koneesta?
Wallius ei vastannut sähköpostiviesteihini lainkaan, mutta Puuilo sai tilattua rullan mulle Walliukselta. Puuilo oli ilmeisesti sieltä selvittänyt ettei rullan kuuluisi olla paketissa, joten tieto on ristiriitaista. En tiedä kumpi ton lopulta maksoi, mutta postissa tuli suoraan Walliukselta rulla, mainoskynä ja pastillirasia :lol:

En ole kovin paljoa tuolla ehtinyt vielä hitsailemaan, mutta vaikuttaa mielestäni ihan asialliselta. Lanka palaa nätisti, ei tuon osto ainakaan vielä kaduta.
Viimeksi muokannut SSe, Ti Loka 06, 2020 9:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

Tässä itekki pohtinu walliusta.i1800 595€ ja i2000 895.sen verran walliuskokemusta että eka mikkini oli 150 wallius n.-82 vuonna.mutta jos noita kahta vertaa niin kannattaako maksaa 300€ 20amppeerista?jos puikolla kumminkin paksummat.ja on mul 280a esabbikin.alko vaan uus kone himottaan kun naapurin walliusta testasin.onkohan koneissa muuta eroa??töissä meillä oli 180 kempomat ja sillä hitsasin kaikki kauhan huulilevyt ynnä muut.takana olevan ison hiekoittimenkin muutin kaivurin etupäähän sopivaksi ja hyvin kaikki korvakkeet kesti.kaivuriin tein takakauhan ym.
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

On tuossa isommassa erilainen näyttö ja käyttöpaneeli ja ainakin äkkiä vilkaistuna näytti jotenkin laadukkaamman oloiselta. Kaikenlaisia hienosäätöjä ainakin on enemmän. Kannattaa käydä vertailemassa kaupassa ja lukaista manuaalit Walliuksen sivuilta.

Kyllähän virran puolesta pienemmälläkin hitsaa, 160A koneella on tullut tähän asti hitsattua paksuimmatkin raudat. Useampaa palkoa vaan päällekkäin. Toki tuossa 200A koneessa tuntuu olevan huomattavasti enemmän potkua.

Edit: Selasin i1800 manuaalin läpi ja ainoa ero taitaa olla kaasun jälkivirtauksen tai ainakin sen aikasäädön puute. Muuten samat toiminnot ja erilliset napit voi olla käytössä jopa näppärämmät kuin tuo i2000 monitoiminäyttö. Samat varusteet näyttää tulevan mukana, ehkä tuo mainitsemani ”laatuvaikutelma” johtuu enempi käyttöpaneelista kun tuo i2000 paneeli on aika hieno.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

No niin marssin puuiloon ja katselin koneita.oli kakstonninen mutta vissiin viime vuonna pakattu ja poltin oli se köyhännäkönen versio.sitten oli juur saapunu tonnikasisatanen ja siinä walliuksen oma sininen poltin sekä 0.6-0.8 lankapyörä mukana lisänä.kaikkien johtojen pituus 3 metriä ja hyvälaatuisia.eli ostin sen pienemmän kun tarve ohutlevyhommiin.hintaeroksi jäi 334euroa ja viiskytsenttiä.isompaan ois tarvinu tilata pienempi lankapyörä.sen verran testailin että 0.5millin peltejä sai hyvin yhteen hitsattua jopa päittäin.kuhan oppii noi säödöt vaan kunnolla.ohuempaa pelliä ei ollu kotona eikä tarvettakaan.ostin sitten sen pitstonen hitsuukärryn kun rahaa säästy.en tiedä mikä versio sattu mut mä jouduin poraileen uusia reikiä kun reijät ei kohalleen osunu.ja ne laatikot tosiaan oishan siihen vähän leveemmätkin saanu olla.joku valitti pulttien pituudesta mutta laitoin yläkannen niin että pallokantapäät sisäänpäin ja katkoin ulkopuolelta liiat pois.ihan hyvähän siitä tuli mut ei minulla kyllä syntyny puolessa tunnissa🤔Aika näyttää mikä kone tuo on.uskon ettei nykykoneet kestä kymmeniä vuosia niinkuin vanhan liiton vehkeet.mun esabbikin käytettynä ostettu viistoista vuotta sitten ja aina toimii kun junan vessa.
rock-ola
Viestit: 826
Liittynyt: Pe Touko 19, 2017 6:51 am
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja rock-ola »

Ai niin piti kysymän onko joku moiseen tig poltinta hankkinu.mulle ihan outo ala mut tekis mieli kokeilla.onko raapasupoltin ainut vaihtoehto tuohon vai toimiiko liipasimella varustetulla myös??
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja SSe »

Ei kai noissa toimi kuin raapaisusytytys kun ei koneessa ole mitään HF sytytysominaisuutta kuten oikeassa TIGissä. Mielenkiintoa olisi joskus testata, mutta suojakaasu täytyisi vaihtaa puhtaaseen Argoniin.

Mielenkiintoisesti kyllä vaihtelee noi Walliuksen varusteet, tosiaan i2000 verkkokaapeli on 2m vaikka manuaalissa mainitaan 3m. Onneksi riittää pistorasiaan. Nyt paikallisessa Puuilossa olevat i2000 laatikot olivat erilaisella painatuksella kuin ostamani, joten lienee tullut uudempaa erää. Kuukausi sitten kun tuon i2000 ostin ei noita i1800 malleja ollut missään, ei oikein voinut vertailla.

Asiakaspalvelun surkeutta kyllä voi vaan ihmetellä, nettisivujen lomakkeelle erikseen mainostetaan 24h vasteaikaa ja nyt olen kohta viikon odottanut vastausta takuuseen liittyen. Koneessa kun ei ole mitään tyyppikilpeä jossa olisi takuulomakkeen vaatima sarjanumero. Kai sinne vaan on pakko soitella.
joku valitti pulttien pituudesta mutta laitoin yläkannen niin että pallokantapäät sisäänpäin ja katkoin ulkopuolelta liiat pois
Minä ainakin valitin, päädyin muuten samaan ratkaisuun ja käänsin pultit toisinpäin.

Edit: Mikä siinä i1800 on minimivirta MIG asetuksella? i2000 manuaali sanoo 30A mutta ei tuo mene alle 50A.
jarikos
Viestit: 4395
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja jarikos »

SSe kirjoitti: Ti Loka 06, 2020 8:56 pm Edit: Mikä siinä i1800 on minimivirta MIG asetuksella? i2000 manuaali sanoo 30A mutta ei tuo mene alle 50A.
Minulla minimivirta i2000 koneessa on 30A. Onkohan noissa jotain eroja erien kesken, hmm.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
jarikos
Viestit: 4395
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Wallius i1800

Viesti Kirjoittaja jarikos »

i1800 ja i2000 koneissa on tosiaan lift TIG eli elektrodi kappaleeseen kiinni ja nappi pohjaan samalla nostaen elektrodin ylös kappaleesta. En ole kokeillut koskaan tuollaisella mutta varmasti se harjoittelulla onnistuu. Kappaleeseenhan tahtoo sitten aina jäädä se karbidisulkeuma ja joissain sovelluksissa sitä ei sallita. Omissa TIG koneissa on HF sytkä niin ei ole tarvetta kokeilla mutta kiinnostaisi kuulla jonkun kokemuksia.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], karir, Mpaseppä, RS ja 66 vierailijaa