Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Rokka
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Loka 25, 2017 9:37 pm
Viesti:

Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja Rokka »

Miten masinistit toimii auton huollon suhteen?
Huollatteko itse vai käytättekö liikkeessä, itse olen huoltanut alle kymppitonnin autot itse vaikka siihen asti olisi täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria, olen laskeskellut että leimoilla ei sen kummemmin ole vaikutusta auton jälleenmyynti hintaa siitä eteenpäin.
Säästöhän on huomattava vaikka käyttäisi alkuperäis suodattimia ym.
nyt olisi alla reilun kymppitonnin auto ja huoltokirja näyttäs olevan liikkeenleimoilla tähän saakka, alkasko vaan huoltaan itte :|
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Itse oon huoltanu mutta nyt aattelin viedä seuraavaksi oikein merkkihuoltoon. Moottoriöljyt vaihdoin itse puolessa välissä, 25tkm on liikaa.
vaniljacreme
Viestit: 4740
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

kyl noita leimasimia saa ja kätevä ihminen voi veistellä vaikka ihan omankin jos haluaa.. :lol: en halua väheksyä mutta tietyltä alaväestöltä suomessa en osta autoja ollenkaan, enkä puhu nyt jobbareista taikka vaikkapa tuusulan sulan alueen pommiautokaupoista..
Rokka
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Loka 25, 2017 9:37 pm
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja Rokka »

vaniljacreme kirjoitti:kyl noita leimasimia saa ja kätevä ihminen voi veistellä vaikka ihan omankin jos haluaa.. :lol: en halua väheksyä mutta tietyltä alaväestöltä suomessa en osta autoja ollenkaan, enkä puhu nyt jobbareista taikka vaikkapa tuusulan sulan alueen pommiautokaupoista..
Monenlaista huoltajaa tietysti on, mutta hieman pelisimmää omaava huomaa kyllä että onko auto huollettu vai merkattu pelkästään.
Avatar
rattori
Viestit: 11106
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja rattori »

Itse huollan kaikki omat ajoneuvot paitsi takuuajan huollot jätän liikkeelle.
------------
tractors
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Ite. Jakohihnan vaihtoa harkitsin teetettäväksi, kun aika likainen homma ja huonot tilat. Ja hieman epävarma omista taidoista, kun en ole montaa kertaa vaihtanut. Piheys sitten iski kuitenkin ja tein ite.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Jenkula11
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Elo 14, 2017 7:16 pm
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja Jenkula11 »

Aina huoltanu autot itse ja huollan jatkossakin.Sitten kun kortti lähtee niin ajetaan taksilla.
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Huollan ja korjaan miltei kaikki itse. Huoltokirjaan merkinnät kaikista päivämäärinen ja kilometreineen sen mitä muistaa. Saa sitten pojat afrikassa kuuklekäännellä mitä tojon huoltomerkinnät tarkoittaa. Tosin omaksi iloksi merkinnät pääosin ollut kun paaliin pirssit yleensä tontilta menee.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Rokka kirjoitti: nyt olisi alla reilun kymppitonnin auto ja huoltokirja näyttäs olevan liikkeenleimoilla tähän saakka, alkasko vaan huoltaan itte :|
Todella reilun kymppitonnin maksoin autosta, 4v, mutta ei käsi taipunut 500€ huollosta maksamaan.
Vaikkakin kyllä tuonne niitä kaikenlaisia litkuja monella eurolla oma-huollossakin menee.
Ainut mitä ei ole voinut itse tehdä, on vikakoodien luku.
No, kun auto oli ollut oma-huollon varassa 5 vuotta, luettiin vikakoodit. Ei mitään.
Joko vikoja ei ole ollut, tai dementia vaivaa autoa.
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Ite huollan ja korjaan, hitsaan ja maalaan.
Huollossa käytän Tojotan omaa öljynputsaria, ei juur sen kalliimpi ku muukaan.
Muut hilppeet haen Atoyn aluetukusta.
Auton omaa huolto-ohjelmaa tulee noudatettua sovelletusti.
Ilmastointihuolto merkkiliikkeessä.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Tuntuu vaan autoa myydessä olevan tärkeä että olis se merkkiliikkeen huoltokirja. Mun autossa on sähköinen niin sen väärentäminen ei onneksi onnistu.
jip59
Viestit: 2875
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja jip59 »

Itse huollan ja korjaan autojani. Tuo kun sattuu olemaan leipätyötä.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
vaniljacreme
Viestit: 4740
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

Rokka kirjoitti:
vaniljacreme kirjoitti:kyl noita leimasimia saa ja kätevä ihminen voi veistellä vaikka ihan omankin jos haluaa.. :lol: en halua väheksyä mutta tietyltä alaväestöltä suomessa en osta autoja ollenkaan, enkä puhu nyt jobbareista taikka vaikkapa tuusulan sulan alueen pommiautokaupoista..
Monenlaista huoltajaa tietysti on, mutta hieman pelisimmää omaava huomaa kyllä että onko auto huollettu vai merkattu pelkästään.
se on vaikea arvioida onko kantta käytetty auki vai ei..onko kaksoimassavauhtipyörä vaihdettu ja kytkinpaketti pistetty. jälestäen tämmösiä ilmoituksia ainaki facebookin yhdellä autonmyynti palstalla on näkyny ja vähemmistöön kuuluvat kansalaiset myymässä.. :lol: lisättäköön että tietosuojalain takia mitkään korjaamot eivät saa antaa ajoneuvosta tietoja, jos auto ei ole ollut silloin nimissäsi kun kyseiset huollot ja korjaukset on tehty, eli helppo kusettaa tekaistuilla kuiteilla.
Rokka
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Loka 25, 2017 9:37 pm
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja Rokka »

8400 kirjoitti:Tuntuu vaan autoa myydessä olevan tärkeä että olis se merkkiliikkeen huoltokirja. Mun autossa on sähköinen niin sen väärentäminen ei onneksi onnistu.
kyllä sitä huoltokirjaa usein kysytään mutta onko sitten auton hintaan niin suurta merkitystä, itse vaihdoin juuri autoliikkeen kanssa autoja ja minun vaihdokissani olin huollot tehnyt itse.
Näytti kauppias kelpuuttaneen huoltokirjan kun näky olevan ilmoituksessa maininta huoltokirjasta :D
antti.hakamaa
Viestit: 681
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
Paikkakunta: urjala
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Itse huollan autot, mutta täytän huoltokirjan ja leiman paikalle vedän allekirjoituksen joka on yhtä pätevä todistus tehdystä työstä kuin liikkeen leima.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
vaniljacreme
Viestit: 4740
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

mutta joo..itsekin huollot teen sen mitä osaan. kirjaan sitten ylös. kalustokin on se verran vanhaa ettei mitkään leimat paljoa arvoa nosta.
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Aikoinaan paikalliselta Teboililta sai lainata leimasinta. Jokaisen itse tekemän huollon perään vaan leima.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
YxJampe
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja YxJampe »

Itsellä ollu autossa vihko mihin huollot merkannu mitä huollossa tehty, öljylaatu, kilometrit ja päivä.
Appiukolla vähän perusteellisempi vihko johon merkkaa myös renkaanvaihdot ja tankkaukset.
Vihko käytössä vaikka jonkinsorttinen huoltomuisti autoista löytyy.
hamsteri
Viestit: 2789
Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
Paikkakunta: keskisuomi
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja hamsteri »

niin esimerkkinä eräs automerkki josa tehdas lupasi jakoketjun takuuvaihdon 200tkm asti, omistaja huolsi ite eikä käynyt merkkikorjaamolla jossa olisi otettu asia esiin huollon yhteydessä, no ketju katkesi hieman yli 200 mittarissa joten homma meni ns ohi ja auto seisomaan 8)
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Auton huoltokirja itse huoltaminen vs huoltoliike

Viesti Kirjoittaja jopetin »

antti.hakamaa kirjoitti:Itse huollan autot, mutta täytän huoltokirjan ja leiman paikalle vedän allekirjoituksen joka on yhtä pätevä todistus tehdystä työstä kuin liikkeen leima.
Toi on hyvä pointti. Leima lyödään todennäköisesti vaan käytännöllisyys syistä. Ei tuu käsi kipiäksi kun lyö koko päivän vaan leimasinta.. :D Mutta jos on taiteellisesta vaikutelmasta kiinnostunut niin saahan noita leimasimia teetettyä millä tekstillä vaan. Teettää itselle pari kolme eri leimasinta jollakin höpö huollon nimellä ja lätkii niillä vuoronperään kirjan täyteen. Kuka niitä tarkastaa kunhan leimaa löytyy..
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, Bing [Bot], Google [Bot] ja 59 vierailijaa