Jalkakaasun asennus FE35 23C
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Jalkakaasun asennus FE35 23C
Hei!
Onko kukaan masinisteista asentanut kiertokangen jalkakaasusarjaa 35 Fergusoniin? Jos on, niin havainnollistavia kuvia ja vinkkejä saisi jakaa. Itse ajattelin kesän mittaan moisen värkin viritellä. Alkaa se oikean käden kiire vähän helpottaa ensitalven lumitöissä.
-Severi
Onko kukaan masinisteista asentanut kiertokangen jalkakaasusarjaa 35 Fergusoniin? Jos on, niin havainnollistavia kuvia ja vinkkejä saisi jakaa. Itse ajattelin kesän mittaan moisen värkin viritellä. Alkaa se oikean käden kiire vähän helpottaa ensitalven lumitöissä.
-Severi
FE-35 "kultamaha"
Case IH 885XL
Case IH 885XL
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Tein joskus vuosia sitten omana 3-pyttyseen 35:een jalkakaasun. Samantyyppinen vivusto se taitaa olla 23 C-koneisessakin.
Kone kaakana, eikä kuvia juuri tähän hättään, mutta tosta linkistä saa jotain vinkkiä > https://gwaza.co.uk/en/productdetail/5340.
Jos lähistöllä on 135 tai 165 Ferku, niin siitä vakoilemalla näet, mitä pittää tehhä.
Itse hitsasin jostakin laturin säätöraudasta sen hahlon, joka mahdollistaa polkimelta tulevan vivun liikkeen niin, että käsikaasuvipu on tavallaan pois pelistä sillon kun kaasua annetaan polkimella. Polkimen tekasin pyörötangosta, joka laakeroitu putkiholkkiin astinlaudan eteen.
Kone kaakana, eikä kuvia juuri tähän hättään, mutta tosta linkistä saa jotain vinkkiä > https://gwaza.co.uk/en/productdetail/5340.
Jos lähistöllä on 135 tai 165 Ferku, niin siitä vakoilemalla näet, mitä pittää tehhä.
Itse hitsasin jostakin laturin säätöraudasta sen hahlon, joka mahdollistaa polkimelta tulevan vivun liikkeen niin, että käsikaasuvipu on tavallaan pois pelistä sillon kun kaasua annetaan polkimella. Polkimen tekasin pyörötangosta, joka laakeroitu putkiholkkiin astinlaudan eteen.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
kalvaana kirjoitti:Tein joskus vuosia sitten omana 3-pyttyseen 35:een jalkakaasun. Samantyyppinen vivusto se taitaa olla 23 C-koneisessakin.
Kone kaakana, eikä kuvia juuri tähän hättään, mutta tosta linkistä saa jotain vinkkiä > https://gwaza.co.uk/en/productdetail/5340.
Jos lähistöllä on 135 tai 165 Ferku, niin siitä vakoilemalla näet, mitä pittää tehhä.
Itse hitsasin jostakin laturin säätöraudasta sen hahlon, joka mahdollistaa polkimelta tulevan vivun liikkeen niin, että käsikaasuvipu on tavallaan pois pelistä sillon kun kaasua annetaan polkimella. Polkimen tekasin pyörötangosta, joka laakeroitu putkiholkkiin astinlaudan eteen.
Juuri tuon linkin mukainen sarja minulla siis itsellänikin on. Kyllähän nuo osat rakentamalla paikkansa hakee, mutta valmiista toteutuksesta kaipaan kuvia ihan vaan etukäteen hahmottelun ja suunnittelun vuoksi. 3-pyttysessä pakoputki on toisella puolella kuin tässä standardin versiossa. Mieleen vaan juolahti, että onko 3-pyttysen imupuoli sitten vastakkaisella puolella (standardin pakopuoli)? Silloinhan vivustot eivät mitenkään olla saman näköiset..
FE-35 "kultamaha"
Case IH 885XL
Case IH 885XL
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Syöttöpumputhan on samalla puolella moottoria Standardin diisleissä ja Perkinsin kolmosessa, että arvelen rakenteen olevan samanlainen. Vivuthan menee syöttöpumpulle - ei imusarjalle.
Akkukotelon alla menee se poikkiaskeli, johon käsikaasuvipu menee ja sen poikkiakselin oikeaan päähän se kuvassakin näkyvä hahlollinen mutikka kiinnitetään. Alunperinhän siinä on vain korva, jossa reikä, josta menee tanko käsikaasuvivulle.
Löyty tommonen > http://forums.yesterdaystractors.com/tt ... 71e7f00c2a
Akkukotelon alla menee se poikkiaskeli, johon käsikaasuvipu menee ja sen poikkiakselin oikeaan päähän se kuvassakin näkyvä hahlollinen mutikka kiinnitetään. Alunperinhän siinä on vain korva, jossa reikä, josta menee tanko käsikaasuvivulle.
Löyty tommonen > http://forums.yesterdaystractors.com/tt ... 71e7f00c2a
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:53 am
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Olen asentanut agrilinen jalkakaasusarjan. Sarja pitää olla fe35 standard 23c traktoriin tarkoitettu. Poikittais akseliin akunalle pitää tulla https://www.agrilineproducts.com/parts/ ... ottle.html mukainen osa johon liitetään käsikaasun ja jalkakaasun tanko.
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Elikkä se messinginvärinen kolmion mallinen kappale joka minulla on (joka noissa aiempien linkkien kuvissa näkyy), ei pelitä tuossa traktorissa? Poljin sekä välitanko ovat kuitenkin varmaan ok? Olisiko liikaa pyytää vielä valokuvia sinun toteutuksesta? Jos et saa mihinkään muuten näkyville, niin voin tarvittaessa laittaa mailiosoitteen, niin sinne sitten.standard23c kirjoitti:Olen asentanut agrilinen jalkakaasusarjan. Sarja pitää olla fe35 standard 23c traktoriin tarkoitettu. Poikittais akseliin akunalle pitää tulla https://www.agrilineproducts.com/parts/ ... ottle.html mukainen osa johon liitetään käsikaasun ja jalkakaasun tanko.
-Seve
FE-35 "kultamaha"
Case IH 885XL
Case IH 885XL
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:53 am
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Voi pelittääkin messinginvärinenosa jos saat sen kiinni siihen akselinpäähän. Itse en sitä saanut kiinni vaan laitoin tuolla agrilinen osalla. Ilmoita sähköpostiosoitteesi niin laitan valokuvia
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Laitoin yksityisviestin jo eilen illalla mutta se jää jostain syystä "Lähtevät" kansioon. Tässä nyt tämä maili: severi.poho ät gmail.comstandard23c kirjoitti:Voi pelittääkin messinginvärinenosa jos saat sen kiinni siihen akselinpäähän. Itse en sitä saanut kiinni vaan laitoin tuolla agrilinen osalla. Ilmoita sähköpostiosoitteesi niin laitan valokuvia
FE-35 "kultamaha"
Case IH 885XL
Case IH 885XL
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Sinne sen kuuluukin jäädä, ja siirtyy lähetettyihin kun vastaanottaja on käynyt avaamassa postinsa.Laitoin yksityisviestin jo eilen illalla mutta se jää jostain syystä "Lähtevät" kansioon.
-
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 8:22 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Tämä nyt ei vastaa viestiin , mutta onko joku viritellyt 188 jalkakaasua lyhyt jalkaiselle sopivaksi.
Penkki on etuasennossa mutta jalka ei ylety kunnolla kaasulle , pitäisi saada lattiaa vasten painettava niin kuin esim, zetorissa.
Penkki on etuasennossa mutta jalka ei ylety kunnolla kaasulle , pitäisi saada lattiaa vasten painettava niin kuin esim, zetorissa.
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Kyllähän sen kolmion patentilla paikalleen sai, mutta mitat tuntuu olevan väärät. Polkimelta kolmiolle tuleva yhdystanko on noin 5cm liian pitkä ja verrattuna tuohon sinun kertomaan 23C "kolmioon" tässä on reijät liian kaukana akselista.. Tänään taas hieman osien työstöä niin katsotaan mitä tapahtuu. Perus periaate on kuitenkin jo selvä.standard23c kirjoitti:Voi pelittääkin messinginvärinenosa jos saat sen kiinni siihen akselinpäähän. Itse en sitä saanut kiinni vaan laitoin tuolla agrilinen osalla. Ilmoita sähköpostiosoitteesi niin laitan valokuvia
FE-35 "kultamaha"
Case IH 885XL
Case IH 885XL
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Re: Jalkakaasun asennus FE35 23C
Noniin.. Kyllähän tosta nyt jonkinlainen viritys tuli. Testiajot on suoritettu ja toiminta on kerrassaan mallikasta. Aika rankalla kädellä piti kyllä osia modata. Polkimen rungosta sai työstää pinnapulttien kohdalta aika isot palat pois että pultit riittivät rungon läpi. Astinlauta sai kokea kovia kun piti moukaroida vanha taitettu osa suoraksi ja vielä hieman lyhentää ja reijittää. Kuvien "kolmiopalaan" piti porata uusi reikä jalkakaasun yhdystangolle ja vanhan reijän kohdalle tehdä uusi ura käsikaasua varten. Myös jalkakaasun yhdystankoa piti lyhentää noin 5cm.. Ihan oli sellainen "bolt on"-kit tyyppinen ratkaisu..
https://www.dropbox.com/s/3k6xp3n1bh3u3 ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ivqjm5iord3uw ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/lae9jvmqj6d46 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/uuqdknefztyqy ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/czz275829rjek ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/sonm9ksz8idnn ... 5.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3k6xp3n1bh3u3 ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ivqjm5iord3uw ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/lae9jvmqj6d46 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/uuqdknefztyqy ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/czz275829rjek ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/sonm9ksz8idnn ... 5.mp4?dl=0
FE-35 "kultamaha"
Case IH 885XL
Case IH 885XL
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa