Vw ahtopaineet

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
stoker
Viestit: 217
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2014 12:11 pm
Viesti:

Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja stoker »

Osaako joku sanoa mikä ihme autossa on vikana. Kun moottori on kylmä ja on pakkasta niin auto menee vikatilaan ja tehot laskee. Vikakoodiksi sanoo p0299 eli ahtopaineet ei nouse riittävästi. Sitten kun auto lämpeää ja käynnistää sen uudelleen niin auto toimii hyvin ja tehot on tallella. Kylmällä moottorilla vain on tuota ahtopaine ongelmaa. Auto on Vw Touran 2.0tdi
jpeltoma

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ahtopaineen säätimiä on mennyt noista
http://m.motonet.fi/fi/tuote/283962?ajoneuvo=626
stoker
Viestit: 217
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2014 12:11 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja stoker »

Se on tarkoitus vaihtaa tässä lähipäivinä. En vaan tajua miten tuo moottorin ja ilman kylmyys vaikuttaa ahtoihin.
Avatar
mike
Viestit: 5324
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja mike »

Kosteutta ali/yli paine letkuissa, joka jäätyy.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
jussi77
Viestit: 4455
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Alipainekello turbon kyljestä ja sen letkutus kantsii tarkistaa. Letku säätimestä irti ja imaisee, samalla koplii liikkuuko säätötanko turbon luona. Omaan etsinyt lompakolle sopivaa alipainekelloa, mutta ei oo tärpännyt.
Hervast
Viestit: 4695
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
Paikkakunta: Oku
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Hervast »

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665

Tuo rosstechin wiki on ehkäpä käyttökelpoisin vikakoodien selvittämiseen. Kuten tuoltakin näkyy, niin syitä voi olla monia.

Remonttiin kannattaa hankkia varalle hyvälaatuista alipaineletkua, olikohan se nyt 4 millistä ? Samalla kun tuolla penkoo, voi vaihtaa epäilyttävät letkut uusiin.
Marli
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 5:25 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Marli »

jussi77 kirjoitti:Alipainekello turbon kyljestä ja sen letkutus kantsii tarkistaa. Letku säätimestä irti ja imaisee, samalla koplii liikkuuko säätötanko turbon luona. Omaan etsinyt lompakolle sopivaa alipainekelloa, mutta ei oo tärpännyt.
Tilasin joskus 1.9tdi Golfiin alipainekellon täältä:

https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... and-parts/

Piti säätää tangon pituus vanhan mukaiseksi ja sen jälkeen ei ongelmia.
JiiSPee
Viestit: 1919
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

Millä lukijalla tuo vikakoodi saatu?
Jos jollain yleismallisella niin oisi olla hyvä vielä katsoa että löytyykö muutakin joko merkkiliiikkeessä tai sitten VCDS:llä, kun monet yleismalliset ei osaa kertoa kuin peruskoodit ja merkkikohtaiset jäävät näkymättä, samoin jotkut satunnaisesti aiemmin ilmenneet häiriöt joista kuitenkin tieto tallentunut ja joiden perusteella sitten vikaan saattaisi kuitenkin "päästä kiinni" eivät välttämättä kaikilla lukijoilla näy.
Näissä vikakoodi jutussa kannattaisi tästä syystä aina mainita millä koodit luettu.
Hervast
Viestit: 4695
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
Paikkakunta: Oku
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Vikakoodi viittasi ymmärtääkseni johonkin yleismalliseen obd lukijaan, mut linkitin tuon rosswikin kun sieltä löytyi tuokin koodi. Mut vcds tosiaan ylivoimaisesti paras vikakoodinlukuun ja hankalampia ongelmia varten löytyy logitusominaisuus ym.
lart
Viestit: 411
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 9:25 pm
Paikkakunta: Jönköping/ Ruotsi
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja lart »

Saattaa egr-venttiili jumittaa
lart
stoker
Viestit: 217
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2014 12:11 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja stoker »

Vikakoodit on luettu Delphi ds150e:llä. Turbon kello pitää alipaineen nätisti eikä vuoda. Egr on myös poistettu käytöstä. Vaihdetaan nyt ahtopaineen säätöventtiili ensiksi. Turbon siivetkö ei voi kylmänä jumittaa?
stoker
Viestit: 217
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2014 12:11 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja stoker »

Ahtopaineen säätöventtiili ja alipaineletkuja on nyt vaihdettu, mutta ei auttanu. Eikai tässä auta, kun vaihtaa turbo. Reipas 300tkm kuitenki ajettu jo.
intikka b275
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 9:05 am
Paikkakunta: Savossa
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja intikka b275 »

Itsellä myös samallainen pas....kasa, vnt siellä jumittaa, voi koetta putsata uunin puhdistusaineilla, omassa oli niin loppu ei auttanut. Ohjeet löytyy youtuupista. Turbon korjuutin turbotohtorilla Akaassa, myös Suonenjoella on hyvä turbo korjaamo joka huoltaa Garretin turboja. Ebaysta löytyy vnt /keskiosia garrettiin, mutta niiden laatu on ????. Akaan/Suonenjoen korjaamoilla käyttävät alkup. osia.
Naxxu
Viestit: 820
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

Millähän ne pystyy käyttää alkuperäisiä varaosia kun garrett ei toimita vnt-ahtimiin varaosia ollenkaan vaan myyvät pelkästään uusia turboja
intikka b275
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 9:05 am
Paikkakunta: Savossa
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja intikka b275 »

Näin he ko.virmoissa väittävät :wink: . Tiedän, ettei Garretin turboja voi "virallisesti" korjata vaan aina vaihdetaan tehdasuusi tbo.
Wesulius
Viestit: 58
Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 4:48 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

intikka b275 kirjoitti:Näin he ko.virmoissa väittävät :wink: . Tiedän, ettei Garretin turboja voi "virallisesti" korjata vaan aina vaihdetaan tehdasuusi tbo.
VNT turboja , muita voi.
Ongelma on lähinnä siivikon oikea asento joka pitäisi mitata , turbiinin virtaus ja konpressorin tuotto.
Toki saaha tuon autossakin tehtyä jos ensin loggaa uuden turbon ilmamäärän ahtopaine testissä ja säätää korjatun samaan.
Työläshän tuo on kun turbot yleensä vaggilaisissa koneen takana ja tankoa pitäisi pystyä säätämään.
intikka b275
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Huhti 18, 2017 9:05 am
Paikkakunta: Savossa
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja intikka b275 »

Ainakin Akaasta tuli turbon mukana paperit, jossa oli näkyvillä virtaukset ym parametrit. Ko firmasassa kehuivat heillä olevan tuoreinta tekniikkaa olevat testauslaitteet, ja olen kyllä ollut tyytyväinen turbon toimintaan volkkarissani. Alkup. aiheeseen palaten, jokos olet testannut vnt säädön toiminnan, liikkuuko säätötanko kevyesti, vai tahmeasti? Jos on jäykkä, niin johdinsiivet(vnt) ovat kuluneet/karstaiset.
Wesulius
Viestit: 58
Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 4:48 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

intikka b275 kirjoitti:Ainakin Akaasta tuli turbon mukana paperit, jossa oli näkyvillä virtaukset ym parametrit. Ko firmasassa kehuivat heillä olevan tuoreinta tekniikkaa olevat testauslaitteet, ja olen kyllä ollut tyytyväinen turbon toimintaan volkkarissani. Alkup. aiheeseen palaten, jokos olet testannut vnt säädön toiminnan, liikkuuko säätötanko kevyesti, vai tahmeasti? Jos on jäykkä, niin johdinsiivet(vnt) ovat kuluneet/karstaiset.
Juu , mutta ei he ahtimia korjaa alkuperäisillä osilla , koska osia ei saa ja meille ainakin tuli maahantuojalta kielto ettei saa korjata.
Toki hyviä osia ja jopa parempiakin on kuin alkuperäiset.
stoker
Viestit: 217
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2014 12:11 pm
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja stoker »

Joo vika löyty. Autossa on venttiilikoppaan integroitu alipainevaraaja ja sen letkuliitos vuoti. Yleensä volkkareissa on ollu sellainen musta alipainepallo, mutta tässä ei. Alipaineet siis oli kateissa.
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Vw ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

stoker kirjoitti:Joo vika löyty. Autossa on venttiilikoppaan integroitu alipainevaraaja ja sen letkuliitos vuoti. Yleensä volkkareissa on ollu sellainen musta alipainepallo, mutta tässä ei. Alipaineet siis oli kateissa.

Hyvä että selvisi, joskus teettää enemmänkin ennen kuin sattuu vikakohta kohdalle.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa