Käyttövesiputkien uusiminen

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja tommi »

Uutta taloa oli mahdoton vakuuttaa (palo) kiinteällä hinnalla. Ei sopinut kellekkään. Ei, auttanut puhua ettette pysty samanlaista koskaan teettämään tilalle. (liian kalliiksi tulee) Mitään jukkataloa en hyväksy tilalle. Vanhassa talossa ei ollut ongelma, eikä ulkorakennuksissa: Sovittiin summa mikä maksetaan jos palavat maantasalle.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
McCormic B-250-57
Viestit: 3621
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 10:41 am
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja McCormic B-250-57 »

Mika 82 kirjoitti:
McCormic B-250-57 kirjoitti:
ihmehitsari kirjoitti: Tämäpä onkin ihan huomionarvoinen juttu. Aina vedotaan vakuutuksiin lupien ja oikeintekemisen tarpeellisuuden takeeksi.
Missä on laki joka vaatii esim velattomaan kiinteistöön vakuutuksen? Pankki voi vaatia velan vakuutena olevaa vakuuttamaan, mutta onko lakia joka omassa käytössä olevaan vaatisi?
Täytyy kyllä sanoa että melko v***n tyhmä ihminen säästää kiinteistön täysarvovakuutuksessa sen 250€ vuodessa ja elää riskillä. Ei minullakaan vesivahingon takia ole kotivakuutusta vaan tulipalon. Vesi kuivuu mutta palanutta ei tartte kuivailla.
450€ tällä hetkellä kotari, ihan joka firmasta kyllä en ole kysynyt, mutta monesta. Jotain nyt kusetetaan, ja epäilen että se olen minä :|
Vanha rintsikka, putket uusittu 2017. On tossa 36m2 talli mukana.
Missään ajoneuvossa ei ole kaskoa, mutta samaa mieltä kormikin kanssa, että kotivakuutusta en ihan heti lakkauttaisi, vaikka perse kestäisikin vahingon ( tuskin koskaan tulee kestämään)
Sinua on ja ei ole kusetettu.
Tarkastappa paljollako olet irtaimistoa vakuuttanut, sieltä osiosta kertyy se 200€/v lisämaksua ja yleensä ihmisillä on jörjettömät irtain vakuutukset, 100-200t€ ja oikeasti vakuutuskorvaus olisi 8-10t€ vahingon sattuessa. Tärkein on vakuuttaa kiinteistöt täysarvostaan, jollain 5-10v vanhalla taulutelkkarilla ei saa korvauksia kuin 10-30€.
Paha saa palkkansa hyvälle jää talkootyöt.
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Vanhassa vakuutuksessa ei mielestäni vaikuttanut paljoakaan tuo irtaimiston maksimi korvaus summa. Mutta vaihdoin yhtiötä ja klikkasin ostoskoriin sillä summalla minkä se tarjosi (+100t€). Pitääpä tarkistaa asia. Irtaimiston arvo ei tosiaan mahdottomia ole. Tallissa nyt on työkaluja ehkä muutaman tonnin edestä.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Puuha2 kirjoitti:
jopetin kirjoitti:Köyhät vakuuttelee.
Hauska juttu tuo täysarvo vakuutus. Todistellut tässä männä vuosina paria täysarvovakuutettua tulipaloa.. :roll:
Niin, täysarvovakuutus korvaa vain jällehankintahinnan ei siis päivän hinta ja kaikenlisäksi on vielä monesti huomattavasti kalliimpi nähden kuin tiettyyn vakuutusarvoon vakuutettuna. Jälleenhankinta hinta jossain rintsikassa voi jäädä siihen muutamaan tonniin vaikka remppaa olisi tehty paljonkin.
Ei nyt ihan tajunnut mitä hän selittää mutta täysarvovakuutus tarkoittaa että arvot katotaan vahingon jälkeen niin että kenenkään ei tarvi päivitellä talovakuutuksiensa lukemia säännöllisin väliajoin että pysyy turvat ja summat voimassa ja kuosissa. Eli tavallaan se just on päivän hinta vahinkohetkellä. Nämä ei tietenkään huomioi tasonparannuksia ja kaikkea semmosta mitä ämmät tiskillä ei tietenkään kerro koska se vaikeuttaisi pisnestä. Eli toisinsanoen yhtiö korjaa tai pykää uuden vastaavan. Jos tulee liian hyvä se haluaa tasonparannuksesta lisäkorvauksen. Summat ja kompensaatiot tapellaan sitten tapauskohtaisesti. Kannattaa muistaa että kotivakuutus ei korvaa yhtiötä itseään vastaan oikeudessa kohdistuvia itkuja..
tven
Viestit: 188
Liittynyt: Su Kesä 19, 2016 7:01 pm
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja tven »

tumes kirjoitti:"Mua kyl kiinnostaa kestävätkö 10bar paineen ja täyttävätkö muutkin vaatimukset."

Eli mitkä muut ?
Ei löydy omasta huushollista 10 barin paineita. Pytty on kellarissa, maximi käyttöpaine rosterisella 4 baria. Yläpaine 3.5 ja alapaine alle 3. Kun noustaan viitisen metriä ylöspäin niin paine laskee puolen baria. Alapaine on sillai säädetty että suihku pelaa.
Eikös ne kuitenkin koeponnisteta 10 baarin paineella kun ovat valmiit??
McCormic B-250-57
Viestit: 3621
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 10:41 am
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja McCormic B-250-57 »

Mika 82 kirjoitti:Vanhassa vakuutuksessa ei mielestäni vaikuttanut paljoakaan tuo irtaimiston maksimi korvaus summa. Mutta vaihdoin yhtiötä ja klikkasin ostoskoriin sillä summalla minkä se tarjosi (+100t€). Pitääpä tarkistaa asia. Irtaimiston arvo ei tosiaan mahdottomia ole. Tallissa nyt on työkaluja ehkä muutaman tonnin edestä.
Minulla oli vuosia kotivakuutus 450-500€.
Oli vakuutuksessa irtaimistoa vakuutettuna asunnossa 150.000€ ja tallissa 120.000€.
Ynnäilin että tallissa on max 5000€ edestä ja talossa 10.000€ edestä järkevää vakuutettavaa. Putosi vakuutusmaksu 250€:oon.
Paha saa palkkansa hyvälle jää talkootyöt.
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

jopetin kirjoitti:
Puuha2 kirjoitti:
jopetin kirjoitti:Köyhät vakuuttelee.
Hauska juttu tuo täysarvo vakuutus. Todistellut tässä männä vuosina paria täysarvovakuutettua tulipaloa.. :roll:
Niin, täysarvovakuutus korvaa vain jällehankintahinnan ei siis päivän hinta ja kaikenlisäksi on vielä monesti huomattavasti kalliimpi nähden kuin tiettyyn vakuutusarvoon vakuutettuna. Jälleenhankinta hinta jossain rintsikassa voi jäädä siihen muutamaan tonniin vaikka remppaa olisi tehty paljonkin.
Ei nyt ihan tajunnut mitä hän selittää mutta täysarvovakuutus tarkoittaa että arvot katotaan vahingon jälkeen niin että kenenkään ei tarvi päivitellä talovakuutuksiensa lukemia säännöllisin väliajoin että pysyy turvat ja summat voimassa ja kuosissa. Eli tavallaan se just on päivän hinta vahinkohetkellä. Nämä ei tietenkään huomioi tasonparannuksia ja kaikkea semmosta mitä ämmät tiskillä ei tietenkään kerro koska se vaikeuttaisi pisnestä. Eli toisinsanoen yhtiö korjaa tai pykää uuden vastaavan. Jos tulee liian hyvä se haluaa tasonparannuksesta lisäkorvauksen. Summat ja kompensaatiot tapellaan sitten tapauskohtaisesti. Kannattaa muistaa että kotivakuutus ei korvaa yhtiötä itseään vastaan oikeudessa kohdistuvia itkuja..
Päivän hinta voi olla 150 000 euroa ja vakuutena 100 000 eurolla mutta talon jälleenhankintahinta voi olla vakuutusyhtiön mielestä 40 000 euroa. Kun jälleenhankintahinta on alle puolet vastaavan uuden päivän hinnasta saa vain rahallisen korvauksen rakennuksesta. Jos jälleenhankintahinta ylittää yli puolet uuden vastaavan rakentavat tilalle.

Jällenhankintahinta on aika laajakäsite kun se määritellään jälkikäteen vahingon sattumisen jälkeen. Yleensä myös parannuksiin liittyvät paperit tuhoutuvat vahingossa joten valuutuksen ottajalle jää luu kouraan.
Kuva

Tehkääpä perässä
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja jopetin »

En nyt ihan ymmärrä kaikkia termejäsi mutta suurinpiirtein noin. Yhtiö korvaa vaan vahingon arvon ja senkin vaan kaikkien vähennysten jälkeen. Eli jos vanha paska palaa ei ne uutta tilalle tee. Ne kattoo paskalle arvon ja antaa rahaa. Tai jos rakentaa(kin) uuden vaatii ylimenevältä osuudelta korvausta. Tosiaan oma erillinen sota seuraa siitä passkan arvon määrityksestä ja erityisesti ellet pysty osoittamaan tehtyjä remppoja ym..
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

McCormic B-250-57 kirjoitti:
Mika 82 kirjoitti:Vanhassa vakuutuksessa ei mielestäni vaikuttanut paljoakaan tuo irtaimiston maksimi korvaus summa. Mutta vaihdoin yhtiötä ja klikkasin ostoskoriin sillä summalla minkä se tarjosi (+100t€). Pitääpä tarkistaa asia. Irtaimiston arvo ei tosiaan mahdottomia ole. Tallissa nyt on työkaluja ehkä muutaman tonnin edestä.
Minulla oli vuosia kotivakuutus 450-500€.
Oli vakuutuksessa irtaimistoa vakuutettuna asunnossa 150.000€ ja tallissa 120.000€.
Ynnäilin että tallissa on max 5000€ edestä ja talossa 10.000€ edestä järkevää vakuutettavaa. Putosi vakuutusmaksu 250€:oon.
Laskin vakuutuksen ilman irtaimistoa, ja hinnaksi tuli ~240€. Pistin irtimiston arvoksi 20 000€, entisen 105t€ sijaan ja nyt vakuutus 340€.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
McCormic B-250-57
Viestit: 3621
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 10:41 am
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja McCormic B-250-57 »

Mika 82 kirjoitti:
McCormic B-250-57 kirjoitti:
Mika 82 kirjoitti:Vanhassa vakuutuksessa ei mielestäni vaikuttanut paljoakaan tuo irtaimiston maksimi korvaus summa. Mutta vaihdoin yhtiötä ja klikkasin ostoskoriin sillä summalla minkä se tarjosi (+100t€). Pitääpä tarkistaa asia. Irtaimiston arvo ei tosiaan mahdottomia ole. Tallissa nyt on työkaluja ehkä muutaman tonnin edestä.
Minulla oli vuosia kotivakuutus 450-500€.
Oli vakuutuksessa irtaimistoa vakuutettuna asunnossa 150.000€ ja tallissa 120.000€.
Ynnäilin että tallissa on max 5000€ edestä ja talossa 10.000€ edestä järkevää vakuutettavaa. Putosi vakuutusmaksu 250€:oon.
Laskin vakuutuksen ilman irtaimistoa, ja hinnaksi tuli ~240€. Pistin irtimiston arvoksi 20 000€, entisen 105t€ sijaan ja nyt vakuutus 340€.
Minulla ryöstäjä-Tapiolassa. Varmaan samaa luokkaa ja sitten tulee niitä alennuksia 17% jne.
Paha saa palkkansa hyvälle jää talkootyöt.
KyrmyNiska
Viestit: 1122
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2012 9:19 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja KyrmyNiska »

Tämähän ei välttämättä liity vesiputkiin,mutta kaikenlaisista korttivaatimuksista otan asiaan kantaa. Olin eräässä suomen johtavassa teollisuuslaitoksessa komennustöissä ja siellä tuli turvallisuuspäällikkö mekkaloitsemaan ja kinuamaan ns. "trukkikorttia". Eipä auttanut selitys,että olin ollut panimolla trukkikuskina yli puolen vuotta 80-luvulla ja voin esittää seuraavalla viikolla siitä työtodistuksen. Eihän se sille "kortsupäälle" kelvannut,jätin trukin kuormineen hallin keskelle,sanoen aja sitten itse.Eipä ollut "kortsupäällä" trukkikorttia.
Siinä VOLVO veti,missä SCANIA vapis.
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja Jammu »

McCormic B-250-57 kirjoitti:
Mika 82 kirjoitti:
McCormic B-250-57 kirjoitti:
Mika 82 kirjoitti:Vanhassa vakuutuksessa ei mielestäni vaikuttanut paljoakaan tuo irtaimiston maksimi korvaus summa. Mutta vaihdoin yhtiötä ja klikkasin ostoskoriin sillä summalla minkä se tarjosi (+100t€). Pitääpä tarkistaa asia. Irtaimiston arvo ei tosiaan mahdottomia ole. Tallissa nyt on työkaluja ehkä muutaman tonnin edestä.
Minulla oli vuosia kotivakuutus 450-500€.
Oli vakuutuksessa irtaimistoa vakuutettuna asunnossa 150.000€ ja tallissa 120.000€.
Ynnäilin että tallissa on max 5000€ edestä ja talossa 10.000€ edestä järkevää vakuutettavaa. Putosi vakuutusmaksu 250€:oon.
Laskin vakuutuksen ilman irtaimistoa, ja hinnaksi tuli ~240€. Pistin irtimiston arvoksi 20 000€, entisen 105t€ sijaan ja nyt vakuutus 340€.
Minulla ryöstäjä-Tapiolassa. Varmaan samaa luokkaa ja sitten tulee niitä alennuksia 17% jne.
Meillä aika olematon vuosimaksu koska irtaimiston arvo laitettu minimiin ja omavastuu isoksi... Kun ei ole uutta arvokasta irtaimistoa..
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

McCormic B-250-57 kirjoitti:
ihmehitsari kirjoitti: Tämäpä onkin ihan huomionarvoinen juttu. Aina vedotaan vakuutuksiin lupien ja oikeintekemisen tarpeellisuuden takeeksi.
Missä on laki joka vaatii esim velattomaan kiinteistöön vakuutuksen? Pankki voi vaatia velan vakuutena olevaa vakuuttamaan, mutta onko lakia joka omassa käytössä olevaan vaatisi?
Täytyy kyllä sanoa että melko v***n tyhmä ihminen säästää kiinteistön täysarvovakuutuksessa sen 250€ vuodessa ja elää riskillä. Ei minullakaan vesivahingon takia ole kotivakuutusta vaan tulipalon. Vesi kuivuu mutta palanutta ei tartte kuivailla.
No asiahan on tietysti jokaisen harkinnassa, vakuuttaako vai ei.
Lain perään kyselin.
säästellen sippiin
korjailija
Viestit: 5516
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Hyvä ketju, aloittaja tiedusteli että millä kannattaa uudet putket vetää ja voiko tehdä itse niin ketjussa väännetään palovakuutuksesta :cry:
Toivottavasti joku sekoittaa seuraavaan bensan seoskeskusteluun oumannit mukaan :lol:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Kyllä ihan tarkoituksella mainitsin vakuutusasiat jo aloituksessa, koska haluan kuulla niistäkin monelta kantilta. Aina yhtä kiinnostavaa, koska nykyään saa kyllä vakuutuksia maksaa vaikka kuinka paljon niin silti on aika varmaa, että itse ei mitään korvauksia saa kuitenkaan. Putkista vielä, että öljykattilan uusinnan yhteydessä noin viitisen vuotta sitten tuli kyllä jo kosolti uutta kupariputkea pannuhuone täyteen, että osittain niitä jättäisin olemaan. Mutta mikäs on parempi kupariputkien kaveriksi, komposiitti- vai muoviputket? Vaiko kupari sittenkin? Kaupungin vesi ei näyttäisi kovasti hapattavan noita entisiäkään.. Täytyy nyt ensin joku vuotovahti asentaa ainakin.
Tekemällä virheistä oppii.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

korjailija kirjoitti:Hyvä ketju, aloittaja tiedusteli että millä kannattaa uudet putket vetää ja voiko tehdä itse niin ketjussa väännetään palovakuutuksesta :cry:
Toivottavasti joku sekoittaa seuraavaan bensan seoskeskusteluun oumannit mukaan :lol:
Kyllä ne vakuutusjutut oleellisesti liittyy putkiasioihinkin.
Väitän että vakuutusyhtiöt korvaavat kappalemääräisesti enempi vesi- kuin palovahinkoja.
Johtuuko ajatukseni siitä että vesivahingolla on helpompi huijata yhtiöä kuin tulen kanssa pelautumalla, en osaa varnaksi sanoa.
Ja kyllä, tahallisiakin vahinkoja tapahtuu ja jopa korvataan.
säästellen sippiin
metval
Viestit: 1404
Liittynyt: Su Kesä 10, 2012 5:29 pm
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja metval »

Vaan mitä nuo koijarifirmojen takuut kattaa jos vesivahinko sattuu? Kävi asiantuntija kartoittamassa tilannetta:
Putket syytä uusia,antoi tarjouksen + 30v takuu-ja järjestelmätodistus.
Kun ihmettelin ja epäilin noin pitkää takuuta että ei kai materiaalin valmistajat ja maahantuojat ota vastuuta
tehdystä asennustyöstä.Lopulta aikansa venkoiltuaan myönsi että työlle firma antaa kahden vuoden takuun.
Suutuin niin p....leesti,mentiin liukkaasti peräkkäin pihalle ja kierrettiin pari kertaa autonsa mutta enhän
mitä sitä kiinni saanut.
Sanoi soittavansa poliisille mutta pomolleen soitti että täällä tilanne eskaloitui,lopulta uskalsi antaa mulle kännykän
mulle.
Taisin osua arkaan paikkaan, pomo oli "yhteistyöhaluinen",pyytämättä lupasi lähettää lahjakortin, ja lähetti:100€
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Kyllä myyntitilanteessa voi olla kiusausta selitellä niitä takuita parhain päin omaan pussiin jotta kauppa syntyisi. Viimeksi kun olin aiheesta kartalla takuuta ei tarvi antaa ollenkaan mutta virhevastuu rakennustyössä se kymmenen vuotta lainsäädännön puolesta ilman firmojen selittämisiäkin. Tahtoo ja onkin ne takuut vain myynninedistämistä. Toki niilläkin määrätyt systeemit jos antaa ylipäätään.
Nuo myyntikoirat voi sekoitella jotain valmistaja sertifiointeja tms. arvioita elikaaresta takuukysymyksiin joko kierouttaan tai ymmärtämättömyyttään tai hyvinkin selkeästi mutta myyntikohteelta menee asia korvista viuhuen ohi kun on niin paljon muutakin hälyä myyntihetkellä. Yksi syy ja pääsyy miksei koskaan saa allekirjoittaa myyntihetkellä mitään...
Eli toisin sanoen voi hyvinkin olla kolmeakymmentäkin vuotta mutta tuskinpa niin että siitä ostaja hyötyy.

Juu kyllä vakuutuskorvauksissa ja korjauksissa vuodoilla on suuri tai suurempi osuus. Tosin taas(kaan) vakuuttava kansa ei aina muista putkivähennyksiä ja vakuuttamisen dynamiikkaa. Oikeastaan vuodot ei kuulu ollenkaan korvattavien vahinkojen piiriin. Tavallaan vuoto on helposti jo lähtökohtaisesti korvauksen ulkopuolella. Vakuutusliiketoiminnan kulmakiviä on rikot ja äkillisyys. Jos esim. putki vaan vuotaa ja aiheuttaa aikaa myöten vahinkoa se ei ole tavallaan putkirikko eikä äkillinen vahinko. Se on vakuutus logiikan silmissä verrattavissa jonkinsortin törkeään huolimattomuuteen jolla ei ole vakuutussuojaa ollenkaan.
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Käyttövesiputkien uusiminen

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

KyrmyNiska kirjoitti:Tämähän ei välttämättä liity vesiputkiin,mutta kaikenlaisista korttivaatimuksista otan asiaan kantaa. Olin eräässä suomen johtavassa teollisuuslaitoksessa komennustöissä ja siellä tuli turvallisuuspäällikkö mekkaloitsemaan ja kinuamaan ns. "trukkikorttia". Eipä auttanut selitys,että olin ollut panimolla trukkikuskina yli puolen vuotta 80-luvulla ja voin esittää seuraavalla viikolla siitä työtodistuksen. Eihän se sille "kortsupäälle" kelvannut,jätin trukin kuormineen hallin keskelle,sanoen aja sitten itse.Eipä ollut "kortsupäällä" trukkikorttia.
Mä jouduin kerran uhdeksi päiväksi sellaisiin hommiin, että joudun ajamaan trukkia ja pyöräkuormaajaa. Mainitsin työnjohtajalle hieman pilke silmäkulmassa, että ei ole trukkikorttia. Ja tämän kortin samainen työnjohtaja pystyi kirjoittamaan, eli ei siihen mitään kursseja käyty.

No katotaan, jos tämä päivä menee hyvin, niin hän tekee sulle sellaisen :mrgreen:
Meni ilman vahinkoja, mutta ei kuulu edes toimenkuvaan, niin en ole sen jälkeen trukkia ajanut.
Mietin vain, että jos olisin jotain toheloinut, niin miten niinku työsuojehommat jne, että menikö se ihan pykälien mukaan.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], kkuula ja 35 vierailijaa