Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Nuo pikku setkat näyttää niikun oltas oltu linja-autoa tekemässä, mut huomattu ettei meillä ole siihen alustaa, niin laitetaa tuo kottikärrin pyörillä oleva setka alustaksi.
Naapurikylällä oli tuollanen 4711 malli, niin se uppos jo sillon kun oli tiedossa että tuolla sadan metrin päässä voi olla pehmeä paikka tavalliselle traktorille.
Neljä henkeä sillä matkusti kirkolle kauppa asioille, ja asvaltti tiellä matka sujui, mitä nyt seriffit välillä pysäytti, kun oli liikaa porukkaa kyydissä.
Zetorit ja Belarukset on rumia. Mutta Leyland, Nuffield, David Brown, MF sekä tosiaan uudet Valtrat ovat hirveän näköisiä. Äänestin kuitenkin Belarusta. Niissä on mittasuhteet oudot, nokka pystössä, valuosat sen oloisia että eivät voi kestää, aivan kuin suunnittelijoilla ei olisi ollut yhtään silmää millekään. Noissa MF-rumiluksissa on sentään valuosat jämerän näköisiä, koppi ja satasarjassa konepelti ovat muotoilultaan tökeröitä. Yritystä on ollut, mutta ei vaan ole onnistunut.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Ylivoimaisesti rumin traktori kautta aikojen on itänaapurissamme kuutisenkymmentä vuotta sitten valmistettu Täystuho. Se on niin ruma, että vaikuttaa jopa kauniilta.
Jos on insinööri tehnyt muotoilun tai teollinen muotoilija, eron näkee hyvin.
Nyt tuntuu, että muotoilijat hakee muotoja jostain hyönteisistä, varsinkin autoissa.
MF 500 sarjassa ihmetyttää moottorin edessä oleva löhes tyhjä ja suhteeton peltilaatikko, joka peittää näkyvyyttä. Vai korostetaanko tällä moottorin voimaa?
fiat-agri kirjoitti: Voi hitsi, pitää lopettaa tämän ketjun lukeminen tältä iltaa kun emäntä ei saa nukutuksi naurun remakan takia
Joo, minullakin pärskähti iltajogurttia pöydälle, kun jonkun kuvalinkin aukaisin ...
Tuo ulkonäköfiilis varmaan muuttuu, kun muotoiluun "kasvaa sisään" vaikkapa omistuksen kautta. Itekin pidin vaikkapa Fiiatteja vähän kumman näköisinä, mutta kun sellainen on tallissa, niin ihan komeahan se nyt onkin . Ja täytyy myöntää, että kun näkee oikein siistin 500-sarjan massikan, niin siinä näkee jonkinmoista jämeryyttä ja ideaa. Mutta kun oma näkemäni yksilö ei ole siisti missään mielessä, niin...lähinnä pillastuneelta se näyttää, varsinkin takaviistosta .
Niinkuin tuossa ylempänä nähdään niin kyllä renkaat tekevät traktorin, monesti nuo vanhat traktorit näyttää rumilta kun on onnettomat kuluneet pikkurenkaat alla, koko ilme muuttuu kun vaihetaan muhkea rengastus alle.
tommi kirjoitti:Zetorit ja Belarukset on rumia. Mutta Leyland, Nuffield, David Brown, MF sekä tosiaan uudet Valtrat ovat hirveän näköisiä. Äänestin kuitenkin Belarusta. Niissä on mittasuhteet oudot, nokka pystössä, valuosat sen oloisia että eivät voi kestää, aivan kuin suunnittelijoilla ei olisi ollut yhtään silmää millekään. Noissa MF-rumiluksissa on sentään valuosat jämerän näköisiä, koppi ja satasarjassa konepelti ovat muotoilultaan tökeröitä. Yritystä on ollut, mutta ei vaan ole onnistunut.
Jos Nuhvit on rumia niin sitte on majoritkin rumia, nehän on ihan samannäkösiä, erivärisiä vain