Deutz ongelma
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
- Paikkakunta: paltamo
- Viesti:
Deutz ongelma
Terve Masinistit pitkästä aikaa,nyt olisi arvokasta teidän tieto,lumikone temppuilee ja talvi alussa.Traktori on deutz fahr dx 80-83 ja vika että alkoi työntää öljyä pakosarjasta,ensin mietin voisiko olla palamatonta polttainetta ja tarkistelin mm imusarjahehkun pitävyyden,ongelma ei näyttäis siellä olevan.Käynnistyvyys on erittäin hyvä samoin käynti,kylmänä öljysade ei ala vaan öljyn lämmettyä.Aika nopeella syklillä vika tuli,joskus tiputellu halonteon jälkeen pakosarjan vesireijästä oon aatellu että se on palamatonta löpöä.nyt se on aika varmasti öljyä,tyhjäkäynnillä tupsuttaa tuulilasille kun ei oo putki paikoillaan,kierroksilla ei niinkään,hävinneekö taivaan tuuliin.Veto on ihan normaali eikä mitään sivuääniä kuulu,ihmettelin myös pakosarjassa olevaa jakotukin näköistä murikkaa johon tulee öljyputkia,mikähän sekin lienee.pikkusen tuo on huohottanu meillä ollessa,mielestäni ei ole lisääntynyt se ilmiö.
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Tuulijäähytteinen?
Eikös kuulosta perinteiseltä pienenkuormantipottelulta?
Tahi, männänrenkaat karstassa?
Jos oikeeseen kuormitukseen?
Eikös kuulosta perinteiseltä pienenkuormantipottelulta?
Tahi, männänrenkaat karstassa?
Jos oikeeseen kuormitukseen?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 8619
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Aja kuumaks ja täyskierroksilla. Rupee karsta palamaan. Moottori on pikee täynnä.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
- Paikkakunta: paltamo
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
kyllä se on ilmajäähytteinen,aattelin sitäki että kunnolla antais käskyä tuolle vaan mietin mitä muuta se vois olla,melko paljo sitä öljyä näkyy tulevan.liekkö perhana lauennu koko mylly van hyvin kyllä käy.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Veikkaisin seuraavaa:
Jos siinä pakosarjassa oleva murikka sattuisi olemaan vaikka turbo niin se voi vuotaa öljyä pakosarjaan. ÄLÄ PYÖRITÄ KONETTA jos turbo vuotaa, kohta tiedossa kallista remonttia.
Toinen öljyn vuotokohta on kansissa olevat kannenpulttien roput (tulpat). Venttiilin kopat irti ja kokeile niitä roppuja onko löysällä. Näitä vikoja ollut jonkin verran näissä myllyissä.
Jos siinä pakosarjassa oleva murikka sattuisi olemaan vaikka turbo niin se voi vuotaa öljyä pakosarjaan. ÄLÄ PYÖRITÄ KONETTA jos turbo vuotaa, kohta tiedossa kallista remonttia.
Toinen öljyn vuotokohta on kansissa olevat kannenpulttien roput (tulpat). Venttiilin kopat irti ja kokeile niitä roppuja onko löysällä. Näitä vikoja ollut jonkin verran näissä myllyissä.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
- Paikkakunta: paltamo
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Turbohan se ei ole eikä semmoista oo tässä koneessa,se on kopin puolimmaisessa pakosarjan yhteessä,aivan pakosarjan juuressa anturimainen pötkylä noin 15 cm jossa useampi öljyputki banjoliittimillä,hyviä neuvoja nuo,tarkistelen tässä,perjantaina leikkasivat vähän ranteesta hermopinnettä niin ei ihan justiin pääse ruuvailemaan vaan nyt on hyvää aikaa miettiä mahollisia vikapaikkoja,mitenkähä voiko öljyä mennä venttiilinvarren läpi,ainaki kun käy tyhjäkäyntiä ja polkaisee niin komeen sinisen pölläytyksen antaa sitte loppuu savutus.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Kyllä venttiiln varret voi vuotaa sen verran. Imusta syö öljyä ja pakovuoto antaa huohotusta. Joskus myös käynyt niinpäin että ohjuri takertunut venttiiliin ja heilunut kannessa ja kohta öljyvuotoja on.
Käsitin että se vuoto olisi suurempi. Tuo pikkuvuoto voi olla ihan takertuneet männänrenkaat. Myös kusevasuutin pölläyttää savut.
Käsitin että se vuoto olisi suurempi. Tuo pikkuvuoto voi olla ihan takertuneet männänrenkaat. Myös kusevasuutin pölläyttää savut.
-
- Viestit: 838
- Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 1:43 pm
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Häviääkö sitä öljyä minkäverran koneesta, minä ainakin, jos ei ääntele kummemmin niin ajaisin kyllä kunnolla lämpimäksi ja seurailisin.. Onko muuten kellään kokemusta noista litkuista mitkä pitäisi puhdistaa moottoria polttoaineeseen sekoitettuna..
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
- Paikkakunta: paltamo
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Eipä malttanu olla aukomatta venttiilikoppia kun ovat yhdellä pultilla per koppa, ja juuri niin kuin rastuhannu epäili yksi kannenpultin korkeista oli irti kokonaan onneksi se eikä kuparitiiviste ollut menny liikkuviin,eli suurkiitos tiedosta ja kaikille muille myös.öljyn ruuttailu loppui siihen,ainoastaan jäi mietittämään kun piti käyttää keinuvipuakselin pukki irti että mitenkähän tarkka lienee momentista,olisi vielä helppo tarkastaa.Siinä 3 m8 pinnapulttia.Oli oljy vajunu alarajaan,toista litraa sinne lisäsin.
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Hyvä että vika löytyi.Eikös se mysteerimötikkä siellä pakosarjassa kuulu tähän jäähdytyspuhaltimen toimintaan.Lämmetessään antaa lisää öljynpainetta puhaltimen kytkimelle ja tuulettimen nopeus kasvaa.Voin olla väärässäkin,viisaammat varmasti kertoo oikean totuuden.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
- Paikkakunta: paltamo
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Hyvin paljon mahdollista että on juuri tuohon puhaltimeen liittyvä, siitä menee sinne putket.
-
- Viestit: 406
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 7:25 am
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Sama tulppavika oli kerran Poclainissa. Savusi kyllä reilusti.
-
- Viestit: 820
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 11:38 pm
- Paikkakunta: Kalvola
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Se on just tämä pakosarjassa, pakolämpötermostaatti. Kaikissa ilmajäähyissä ei ole, ne ei kylmällä kelillä lämpiää oikein ollenkaan. Deutzi jollain lailla kun flekti ei puhalla aina täysiä...rekola kirjoitti:Hyvä että vika löytyi.Eikös se mysteerimötikkä siellä pakosarjassa kuulu tähän jäähdytyspuhaltimen toimintaan.Lämmetessään antaa lisää öljynpainetta puhaltimen kytkimelle ja tuulettimen nopeus kasvaa.Voin olla väärässäkin,viisaammat varmasti kertoo oikean totuuden.
-
- Viestit: 1502
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
3.90 DX Deutzista tuo puhaltimen termostaatti puuttuu. Kovemmilla pakkasilla joutuu tukkimaan maskia
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
- Paikkakunta: Turun eteläpuoli
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Mulla on luultavasti sama vika 1602 atlaksessa,Kone käy nätisti ja lähtee hyvin käyntiin mutta puskee öljysavua putkentäydeltä.Oire alkoi ykskaks ensin luulin että suutin meni kun on harmaata mutta öljylle haisee ja öljyä häviää avata pitäis kun kerkeis.
-
- Viestit: 1490
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
- Viesti:
Re: Deutz ongelma
Lisäkysymys pakolömpötermostaatista.Vaikuttaako sama termostaatti myös ohjaamon lämpöpuhaltimen öljynkiertoon?
Välillä ajossa tuntuu siltä,kun joku säätäis lämpötilaa.Moottoriöljyn lämpötila ei niin nopeasti voi muuttua.
Välillä ajossa tuntuu siltä,kun joku säätäis lämpötilaa.Moottoriöljyn lämpötila ei niin nopeasti voi muuttua.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 39 vierailijaa