Deutz ongelma

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
omistaja
Viestit: 21
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
Paikkakunta: paltamo
Viesti:

Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja omistaja »

Terve Masinistit pitkästä aikaa,nyt olisi arvokasta teidän tieto,lumikone temppuilee ja talvi alussa.Traktori on deutz fahr dx 80-83 ja vika että alkoi työntää öljyä pakosarjasta,ensin mietin voisiko olla palamatonta polttainetta ja tarkistelin mm imusarjahehkun pitävyyden,ongelma ei näyttäis siellä olevan.Käynnistyvyys on erittäin hyvä samoin käynti,kylmänä öljysade ei ala vaan öljyn lämmettyä.Aika nopeella syklillä vika tuli,joskus tiputellu halonteon jälkeen pakosarjan vesireijästä oon aatellu että se on palamatonta löpöä.nyt se on aika varmasti öljyä,tyhjäkäynnillä tupsuttaa tuulilasille kun ei oo putki paikoillaan,kierroksilla ei niinkään,hävinneekö taivaan tuuliin.Veto on ihan normaali eikä mitään sivuääniä kuulu,ihmettelin myös pakosarjassa olevaa jakotukin näköistä murikkaa johon tulee öljyputkia,mikähän sekin lienee.pikkusen tuo on huohottanu meillä ollessa,mielestäni ei ole lisääntynyt se ilmiö.
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja imppu »

Tuulijäähytteinen?

Eikös kuulosta perinteiseltä pienenkuormantipottelulta?

Tahi, männänrenkaat karstassa?
Jos oikeeseen kuormitukseen?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Osmo_
Viestit: 8619
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Aja kuumaks ja täyskierroksilla. Rupee karsta palamaan. Moottori on pikee täynnä.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
omistaja
Viestit: 21
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
Paikkakunta: paltamo
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja omistaja »

kyllä se on ilmajäähytteinen,aattelin sitäki että kunnolla antais käskyä tuolle vaan mietin mitä muuta se vois olla,melko paljo sitä öljyä näkyy tulevan.liekkö perhana lauennu koko mylly van hyvin kyllä käy.
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

Veikkaisin seuraavaa:
Jos siinä pakosarjassa oleva murikka sattuisi olemaan vaikka turbo niin se voi vuotaa öljyä pakosarjaan. ÄLÄ PYÖRITÄ KONETTA jos turbo vuotaa, kohta tiedossa kallista remonttia.
Toinen öljyn vuotokohta on kansissa olevat kannenpulttien roput (tulpat). Venttiilin kopat irti ja kokeile niitä roppuja onko löysällä. Näitä vikoja ollut jonkin verran näissä myllyissä.
omistaja
Viestit: 21
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
Paikkakunta: paltamo
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja omistaja »

Turbohan se ei ole eikä semmoista oo tässä koneessa,se on kopin puolimmaisessa pakosarjan yhteessä,aivan pakosarjan juuressa anturimainen pötkylä noin 15 cm jossa useampi öljyputki banjoliittimillä,hyviä neuvoja nuo,tarkistelen tässä,perjantaina leikkasivat vähän ranteesta hermopinnettä niin ei ihan justiin pääse ruuvailemaan vaan nyt on hyvää aikaa miettiä mahollisia vikapaikkoja,mitenkähä voiko öljyä mennä venttiilinvarren läpi,ainaki kun käy tyhjäkäyntiä ja polkaisee niin komeen sinisen pölläytyksen antaa sitte loppuu savutus.
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

Kyllä venttiiln varret voi vuotaa sen verran. Imusta syö öljyä ja pakovuoto antaa huohotusta. Joskus myös käynyt niinpäin että ohjuri takertunut venttiiliin ja heilunut kannessa ja kohta öljyvuotoja on.

Käsitin että se vuoto olisi suurempi. Tuo pikkuvuoto voi olla ihan takertuneet männänrenkaat. Myös kusevasuutin pölläyttää savut.
valmet20
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 1:43 pm
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja valmet20 »

Häviääkö sitä öljyä minkäverran koneesta, minä ainakin, jos ei ääntele kummemmin niin ajaisin kyllä kunnolla lämpimäksi ja seurailisin.. Onko muuten kellään kokemusta noista litkuista mitkä pitäisi puhdistaa moottoria polttoaineeseen sekoitettuna..
omistaja
Viestit: 21
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
Paikkakunta: paltamo
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja omistaja »

Eipä malttanu olla aukomatta venttiilikoppia kun ovat yhdellä pultilla per koppa, ja juuri niin kuin rastuhannu epäili yksi kannenpultin korkeista oli irti kokonaan onneksi se eikä kuparitiiviste ollut menny liikkuviin,eli suurkiitos tiedosta ja kaikille muille myös.öljyn ruuttailu loppui siihen,ainoastaan jäi mietittämään kun piti käyttää keinuvipuakselin pukki irti että mitenkähän tarkka lienee momentista,olisi vielä helppo tarkastaa.Siinä 3 m8 pinnapulttia.Oli oljy vajunu alarajaan,toista litraa sinne lisäsin.
rekola
Viestit: 1490
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja rekola »

Hyvä että vika löytyi.Eikös se mysteerimötikkä siellä pakosarjassa kuulu tähän jäähdytyspuhaltimen toimintaan.Lämmetessään antaa lisää öljynpainetta puhaltimen kytkimelle ja tuulettimen nopeus kasvaa.Voin olla väärässäkin,viisaammat varmasti kertoo oikean totuuden.
omistaja
Viestit: 21
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:17 pm
Paikkakunta: paltamo
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja omistaja »

Hyvin paljon mahdollista että on juuri tuohon puhaltimeen liittyvä, siitä menee sinne putket.
jsj
Viestit: 406
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 7:25 am
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja jsj »

Sama tulppavika oli kerran Poclainissa. Savusi kyllä reilusti.
JKH
Viestit: 820
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 11:38 pm
Paikkakunta: Kalvola
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja JKH »

rekola kirjoitti:Hyvä että vika löytyi.Eikös se mysteerimötikkä siellä pakosarjassa kuulu tähän jäähdytyspuhaltimen toimintaan.Lämmetessään antaa lisää öljynpainetta puhaltimen kytkimelle ja tuulettimen nopeus kasvaa.Voin olla väärässäkin,viisaammat varmasti kertoo oikean totuuden.
Se on just tämä pakosarjassa, pakolämpötermostaatti. Kaikissa ilmajäähyissä ei ole, ne ei kylmällä kelillä lämpiää oikein ollenkaan. Deutzi jollain lailla kun flekti ei puhalla aina täysiä...
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

3.90 DX Deutzista tuo puhaltimen termostaatti puuttuu. Kovemmilla pakkasilla joutuu tukkimaan maskia :(
rassari
Viestit: 522
Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
Paikkakunta: Turun eteläpuoli
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja rassari »

Mulla on luultavasti sama vika 1602 atlaksessa,Kone käy nätisti ja lähtee hyvin käyntiin mutta puskee öljysavua putkentäydeltä.Oire alkoi ykskaks ensin luulin että suutin meni kun on harmaata mutta öljylle haisee ja öljyä häviää avata pitäis kun kerkeis.
rekola
Viestit: 1490
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
Viesti:

Re: Deutz ongelma

Viesti Kirjoittaja rekola »

Lisäkysymys pakolömpötermostaatista.Vaikuttaako sama termostaatti myös ohjaamon lämpöpuhaltimen öljynkiertoon?
Välillä ajossa tuntuu siltä,kun joku säätäis lämpötilaa.Moottoriöljyn lämpötila ei niin nopeasti voi muuttua.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 39 vierailijaa