Laitoimme joskus kölvipoikina autojen kanssa harrastellessamme sellaiseen kypärämallin Honda Civiciin jonkun pienemmän Valmetin ahtimen. Pakosarja tehtiin niin, että ahdin tuli konpellistä läpi.
Imupuolelle laitettiin muistaakseni jonkun Wauxhallin juuttuvakurkkuinen kaasutin letkulla suoraan ahtimen kylkeen.
Voimaa koneeseen tuli ja se toimi todella hyvin --- mutta vain 15 minuttia.
Kiire oli kova,eikä keritty paljon puristussuhteita ja seoksia miettimään.
Ilmeisesti kone oli vakionakin melko korkeapuristeinen.
Jälkeenpäin tehtiin kuparista levy kannen alle,mutta paras maku koneesta hävisi sen myötä.
Tarinan opetus:
Hyvä laulu ei kestä kauan
Muutama kilpa-auto aiheinen kysennys
-
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 4:48 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Hyvin ne muuttuvakurkkuiset siinä ainakin pelaa. Onhan alkuperäiset turbo Metrotkin kyseisellä kaasarilla. Tuollainen metron kone oli laitettu Miniin ja lisätty ahtoja, niin syöttöä oli parannettu isontamalla neulaventtiiliä... Eihän jokkiksessa saa käyttää kun 1.6 fiatin twin camia. Tosin kyllä niistäkin otetaan yli sata heppaa yhdellä vaakatuplakaasuttimella.
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: juntunen, Juontokouramies, mtj, Smirkelimies, transit, zukka ja 42 vierailijaa