Tasoristeys
Tasoristeys
Mielestäni Veturiis voisi olla keltaiset vilkku majakat jotka vilkuttais joka puolella veturia 500-1000m ennen tasoristeystä ,niistä olisi parenpi näköhavainto huonossa kelissä.
-
- Viestit: 2962
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Hyvä idea. Vaikkapa punaisetkin, MUTTA: kun seuraa nykyautoilijoita, on ihankuin kerjäämistä jäädä junan alle. Kukaan ei hidasta, eikä katsele. Itselleni on iskostunut autokoulun Simpan neuvot. Aina hidastetaan ja katsotaan tarkkaan.
Jos kone kaatuu, PIDÄ KIINNI NÄPPÄIMISTÖSTÄ!!!
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Miksi sallitaan tasoristeyksiä joissa tie menee viistosti rautatien yli?
Suunnittelijoiden pitäis joskus kokeilla ajaa niihin kuorma-tai pakettiautolla, apukuskin puolelle takaviistoon on todella vaikea nähdä. Siinäpä suurin syy moneen onnettomuuteen.
Suunnittelijoiden pitäis joskus kokeilla ajaa niihin kuorma-tai pakettiautolla, apukuskin puolelle takaviistoon on todella vaikea nähdä. Siinäpä suurin syy moneen onnettomuuteen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Re: Tasoristeys
Niinhän se vilkkukin pitäis laittaa päälle niin aikaisin ,että itteekin hävettää,mutta se maksaa valtiolle ku niitä tasoristeyksiä ruvettas laittaan kuntoon ,kaikki muu on tärkeempää.Kauniisti puhutaan ja luvataan.Rötös rerrat kiinni.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Tasoristeys
Jos tieliikennelakia noudattaa, on epätodennäköistä jäädä junan alle.
Tuli tie mistä kulmasta tahansa rataan nähden.
Tuli tie mistä kulmasta tahansa rataan nähden.
Re: Tasoristeys
Hyvä idea tuo huomio valo. Itse tulee pysähdyttyä ja varmistettua vartiomiomattomilla. Varovasti ylitän kyllä puomillisetkin. Ei voi luottaa. Ei niitä pois saada, eikä ihmiset koskaan niitä tarpeeksi koskaan varo. Aina voi sattua vaikka kuinka yrittäisi.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Tasoristeys
Olisko mitkään vilkkuvalot tässä ensimmäisessä, tai monessa muussakaan, auttaneet?
https://youtu.be/MRsJ_ehDTC8?t=14
https://youtu.be/MRsJ_ehDTC8?t=14
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Tasoristeys
tuollainen tasoristeys jossa kaksi kiskoparia on aika kätevä ylittää kun näppärä puutavarakuski tukkirekalla perävaunuineen pujottelee puomien ohi vaikka ne on alhaalla..
Suomi kuuluu länsimaihin
Re: Tasoristeys
Eikait välttämättä pelasta ,mutta ihmisten välinpitämättömyys.samaa kulttuuria on tienpäälläkin.Edelle pitää päästä ,kyllä minä kerkeen mulla on asenne kohillaan tuonpuoleiseen.Jos ajettais niinku tiellä ajetaan kelien mukaan ei satu näitä, otettas muutkin tiellä liikkujat huomioon, tavalla joka on koulus opetettu pitäs olla muistis kaikilla jotka on kortin saanut ,muutenkin elämän arvot kohillaan sekä lähinmäisestä välittäminen.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Tasoristeys
Lähimmäisestä välittäminen! Tää on mun suosikki!
https://www.youtube.com/watch?v=IZjSQn1fzLw
https://www.youtube.com/watch?v=IZjSQn1fzLw
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Täällä Ylistarossa jäi viljarekan perävaunu junan alle. Tasoristeys on vaarallisten listalla. Siinäkin tie tulee viistosti niin että juna tuli takaoikealta viistosta. Paikalla on Stop-merkki. Kun siihen pysäyttää rekan, on kuskin kiivettävä puoliksi apukuskin puolelle niin että näkee radalle ja mahdollisen tulevan junan. Siinäpä menee pirun monta sekunttia kun jumppaat kopissa, istut istuimelle, laitat vaihteen päälle ja saat yhdistelmän ylämäkeen talvella vähän liukkaallakin kelillä vauhtiin ja radan yli. Se on kellotettu eikä siinä montaa sekunttia jäänyt aikaa siitä kun junan valot tulee metsän takaa. Asia olis ihan toinen kun tie tulisi kohtisuoraan rataan nähden ja kuski voisi pysäyttää yhdistelmän eikä vaihdettakaan tarvitsisi laittaa vapaalle.
Junan onni oli se, että oli täysi viljarekka...tukkirekka olis voinut olla toinen juttu.
Junan onni oli se, että oli täysi viljarekka...tukkirekka olis voinut olla toinen juttu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Re: Tasoristeys
Taitaa olla kaverin täysperävaunu ,sillä jäi kärryn nurkka junan alle jossain sielläpäin.Olisko kolomisen vuotta aikaa.Veteli vuokra kärryä peräs jonkin aikaa.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Tasoristeys
Oliko vuonna -14 tai -13?Matsikka kirjoitti:Täällä Ylistarossa jäi viljarekan perävaunu junan alle.
https://www.liikennevirasto.fi/document ... 107cd1576e
https://www.liikennevirasto.fi/document ... b24fefa171
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Joskus silloin.PuuhaPate kirjoitti:Oliko vuonna -14 tai -13?Matsikka kirjoitti:Täällä Ylistarossa jäi viljarekan perävaunu junan alle.
Kun radalle tuli sähköt ja junat alkas ajamaan vauhdilla Ylistaron pimenneen aseman ohi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Marras 27, 2012 9:00 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Tasoristeys
En ole aikoihin junia nähnytkään joten voin olla väärässä.
Ennen niissä oli ajovalot päällä päivälläkin.
Ilman niitä valoa ölisin nuoruudessani ratatöissä kuollut. Monta kertaa.
Kiskoilla liikkuvia on muiden väistettävä jonkin (ehkä vanhan) lain mukaan.
Ennen niissä oli ajovalot päällä päivälläkin.
Ilman niitä valoa ölisin nuoruudessani ratatöissä kuollut. Monta kertaa.
Kiskoilla liikkuvia on muiden väistettävä jonkin (ehkä vanhan) lain mukaan.
- MF135-72
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 2:08 am
- Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Kyllä se auto esim. vaikka täysperä pitää kääntää siihen ennen tasoristeystä niin, että näkee tuleeko junaa. Ei siitä voi sokeena mennä yli, vaikka tie menis kuinka viistoon radan yli.Matsikka kirjoitti:Täällä Ylistarossa jäi viljarekan perävaunu junan alle. Tasoristeys on vaarallisten listalla. Siinäkin tie tulee viistosti niin että juna tuli takaoikealta viistosta. Paikalla on Stop-merkki. Kun siihen pysäyttää rekan, on kuskin kiivettävä puoliksi apukuskin puolelle niin että näkee radalle ja mahdollisen tulevan junan. Siinäpä menee pirun monta sekunttia kun jumppaat kopissa, istut istuimelle, laitat vaihteen päälle ja saat yhdistelmän ylämäkeen talvella vähän liukkaallakin kelillä vauhtiin ja radan yli. Se on kellotettu eikä siinä montaa sekunttia jäänyt aikaa siitä kun junan valot tulee metsän takaa. Asia olis ihan toinen kun tie tulisi kohtisuoraan rataan nähden ja kuski voisi pysäyttää yhdistelmän eikä vaihdettakaan tarvitsisi laittaa vapaalle.
Junan onni oli se, että oli täysi viljarekka...tukkirekka olis voinut olla toinen juttu.
Korjasin sen rikki
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Ei sitä rekkaa siihen voi kääntää kun on kapea tie. Pakko kuikuilla apukuskin istuimen yli ja sitten ripeästi istua paikalleen ja lähteä.MF135-72 kirjoitti:Kyllä se auto esim. vaikka täysperä pitää kääntää siihen ennen tasoristeystä niin, että näkee tuleeko junaa. Ei siitä voi sokeena mennä yli, vaikka tie menis kuinka viistoon radan yli.Matsikka kirjoitti:Täällä Ylistarossa jäi viljarekan perävaunu junan alle. Tasoristeys on vaarallisten listalla. Siinäkin tie tulee viistosti niin että juna tuli takaoikealta viistosta. Paikalla on Stop-merkki. Kun siihen pysäyttää rekan, on kuskin kiivettävä puoliksi apukuskin puolelle niin että näkee radalle ja mahdollisen tulevan junan. Siinäpä menee pirun monta sekunttia kun jumppaat kopissa, istut istuimelle, laitat vaihteen päälle ja saat yhdistelmän ylämäkeen talvella vähän liukkaallakin kelillä vauhtiin ja radan yli. Se on kellotettu eikä siinä montaa sekunttia jäänyt aikaa siitä kun junan valot tulee metsän takaa. Asia olis ihan toinen kun tie tulisi kohtisuoraan rataan nähden ja kuski voisi pysäyttää yhdistelmän eikä vaihdettakaan tarvitsisi laittaa vapaalle.
Junan onni oli se, että oli täysi viljarekka...tukkirekka olis voinut olla toinen juttu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- MF135-72
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 2:08 am
- Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Se on sitten huonompi juttu, jos ei mahdu keulaa koukkaamaan. Sitten toi on varmaan ainoa konsti millä voi varmistaa, että junaa ei tule. Tommosia paikkoja pitäisi parantaa jotenkin. Leventää tietä tai jotain.Matsikka kirjoitti:Ei sitä rekkaa siihen voi kääntää kun on kapea tie. Pakko kuikuilla apukuskin istuimen yli ja sitten ripeästi istua paikalleen ja lähteä.MF135-72 kirjoitti:Kyllä se auto esim. vaikka täysperä pitää kääntää siihen ennen tasoristeystä niin, että näkee tuleeko junaa. Ei siitä voi sokeena mennä yli, vaikka tie menis kuinka viistoon radan yli.Matsikka kirjoitti:Täällä Ylistarossa jäi viljarekan perävaunu junan alle. Tasoristeys on vaarallisten listalla. Siinäkin tie tulee viistosti niin että juna tuli takaoikealta viistosta. Paikalla on Stop-merkki. Kun siihen pysäyttää rekan, on kuskin kiivettävä puoliksi apukuskin puolelle niin että näkee radalle ja mahdollisen tulevan junan. Siinäpä menee pirun monta sekunttia kun jumppaat kopissa, istut istuimelle, laitat vaihteen päälle ja saat yhdistelmän ylämäkeen talvella vähän liukkaallakin kelillä vauhtiin ja radan yli. Se on kellotettu eikä siinä montaa sekunttia jäänyt aikaa siitä kun junan valot tulee metsän takaa. Asia olis ihan toinen kun tie tulisi kohtisuoraan rataan nähden ja kuski voisi pysäyttää yhdistelmän eikä vaihdettakaan tarvitsisi laittaa vapaalle.
Junan onni oli se, että oli täysi viljarekka...tukkirekka olis voinut olla toinen juttu.
Korjasin sen rikki
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Suora lainaus omasta kirjoituksesta toisella foorumillaMatsikka kirjoitti:Miksi sallitaan tasoristeyksiä joissa tie menee viistosti rautatien yli?
Suunnittelijoiden pitäis joskus kokeilla ajaa niihin kuorma-tai pakettiautolla, apukuskin puolelle takaviistoon on todella vaikea nähdä. Siinäpä suurin syy moneen onnettomuuteen.
"Jostain luin, että risteyksessä huono näkyvyys oikealle. Itse tiedän raskaan ajoneuvon kuljettajana useita tuollaisia risteyksiä. Käytännössä risteykseen pitää ajaa aivan tien vasenta reunaa ja hieman ennen kiskoja kääntää renkaat ääriasentoon oikealle ja siitä muutama metri eteenpäin. Muuten oikealle ei näe.
Välillä osuu vastaan henkilöautonkuljettaja, joka varmasti ihmettelee toimintaa."
Itsellä tosin vain kaksi tai kolmeakselisia autoja ilman kärryä. Ja jos kapea tie, ei välttämättä onnistu. Ovat typerästi tehtyjä ja vaarallisia risteyksiä. Jos tulisi vastaan tuollainen risteys, josta ei vekslaamisella näe, peruutan pois. Mutta ymmärrän, että yhdistelmäkuljettajalla hieman haastavampaa..
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Tasoristeys
Tarttis olla yks (peruutus)kamera nokalla ja pyöriteltävissä katsomaan sinne minne ei muuten näe.
Onko hullu ajatus?
Onko hullu ajatus?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aulispoika, Bing [Bot], boxer2000, Google [Bot], m_kane ja 65 vierailijaa