Onnellinen masinisti?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Oletkos onnellinen? Kannattaako sitä tavoitella?

En ole ollut koskaan.
4
6%
Joskus, hetkittäin.
22
31%
On ollut sellaisia pidempiä aikoja.
3
4%
Yleisesti, kyllä.
19
27%
Aina olen ollut.
1
1%
Onnellisuutta kannattaa tavoitella
14
20%
Onnellisuuden perässä ei kannata juosta
8
11%
 
Ääniä yhteensä: 71

Eepee
Viestit: 6380
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Oletteko...tuotas...onnellisia?

Nojuu, vähän hämärä käsite, en itse oikein sitä edes ymmärrä. Jossakin sanottiin, että joillakin vain on "onnellisuus-geeni" ja joillakin ei. Ehkä minulla ei ole ja siksi en ihan ymmärrä asiaa. Jokin tyytymättömyys vaivaa lähes aina. Onnellisuudessa on jotain...pelottavaa. Jos sellaista tuntee, niin kuitenkin vaivaa ajatus siitä, että jokin sudenkuoppa odottaa nurkan takana. Yleisesti onnellisena oleminen on kovasti taitolaji?

Yhden kuntosalin seinällä oli lappu "kehitys loppuu tyytyväisyyteen". Onhan se osin niinkin, mutta pitääkö loputtomasti kehittää ja kehittyä?

On sitä joskus hemskutin hyvä ja tyyni olo. Se kai on onnea, eikös. Hyvä kun edes joskus sen aistii. Joo, se taitaa riittää minulle oikein hyvin.
The idea is to die young as late as possible
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Mitä on onnellisuus? https://youtu.be/ur4_CdXqE5g?t=202

Olen siis onnellinen. :mrgreen:
Ajomies
Viestit: 28141
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Onnellisuus on niitä suhteellisia asioita, ellei ole ollut pettymyksiä ja epäonnea tuskin tietää mitä se onnellisuus on. Terveelle ihmiselle yleensä terveyttä ei pidetä minään, mutta jos jostain syystä se terveys menee, niin silloin vasta sitä osaa arvostaa. Nykyään tahtoo vaan sillä maallisella omaisuudella märitellään omaa onnellisuutta, ennen kuin joku sysäys tulee muuttamaan arvomaailmaansa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Terveys on tietenkin tärkee.
Viimeksi muokannut PuuhaPate, La Maalis 07, 2020 9:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hervast
Viestit: 4695
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
Paikkakunta: Oku
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Oma onnellisuuteni tulee siitä kun minulle on selkeytynyt melkoisen kattavasti miten tämä mailma toimii. Syynä siihen on 2 hienoa ihmistä, isäni ja paras ystäväni. Tunnen itseni etuoikeutetuksi että olen saanut viettää aikaa heidän kanssaan.
Joku saattaa ajatella että eikö se puoliso tai lapset ole se tärkein elämään vaikuttanut/vaikuttava henkilö? No tässä tapauksessa täytyy sanoa että ei.

Elämähän on suurimmaksi osaksi melko tylsää sekaan ripoteltuine muutamine kohokohtineen. Se kuka saa kiksinsä noista tavallisen tylsistä jutuista on enemmän aikaa onnellinen, kuin se joka tavoittelee noita suuria tuntemuksia.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Saunan lempeässä löylyssä on onnellinen olo.
Viimeksi muokannut PuuhaPate, La Maalis 07, 2020 9:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jammu
Viestit: 22723
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Niin kauan on v1tuttanut kuin muistan..

Mutta paljon onnellisuutta on oma perhe työyhteisö ja harrastukset tuoneet. Kyllä säännölliset tulot myös, paskapuhetta on etteikö onnellisuus vaadi sen verran rahaa ettei perus asioissa tarvitse joka hetki tuskailla. Liika on ihan varmasti liikaa ja myös saattaa johtaa epäilyyn ettei kanssa ihmisten mielenkiikto jne ole aitoa vaan rahan tuomaa
Suomi kuuluu länsimaihin
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Pääsääntöisesti olen tyytyväinen, toisinaan oikeinkin onnellinen. Viikonloppuna oli 13kk tytär ekaa kertaa isovanhemmilla yökylässä ja vanhemmat hotellissa. 4 kertaa olin oikeinkin onnellinen :wink:
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Osmo_
Viestit: 8625
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Miten senkin nyt määrittää. Ittee harmittaa aina lähes kaikki ja nihilismi tekee hyvän lisän. Mutta arjen pikkuasiat saavat pienen onnellisuuden tunteen, kun emännyys onkin laittanut evästä, näkee kavereita, pääsee mieluisiin hommiin jne. Ei kannata jahdata aurinkoo päästäkseen onnellisuudentunteeseen. Koska kun oot onnellinen niin pieni negatiivinen juttu vie sen.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja maukka »

Jos ei kenkä hierrä niin kuitenkin k..lli seisoo ja maailma hylkii ja joskus jopa kotiväki vit...lee, kaikesta huolimatta olen onnellinen ja tyytyväinen olooni ja elooni.
Ajomies
Viestit: 28141
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jammu kirjoitti:Niin kauan on v1tuttanut kuin muistan..

Mutta paljon onnellisuutta on oma perhe työyhteisö ja harrastukset tuoneet. Kyllä säännölliset tulot myös, paskapuhetta on etteikö onnellisuus vaadi sen verran rahaa ettei perus asioissa tarvitse joka hetki tuskailla. Liika on ihan varmasti liikaa ja myös saattaa johtaa epäilyyn ettei kanssa ihmisten mielenkiikto jne ole aitoa vaan rahan tuomaa
Harvoin vaan löytyy niin "onnellista" ja rikasta ettei lisää hamuaisi. ;)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
mihkali
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:47 pm
Paikkakunta: joensuun kupeella
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja mihkali »

onnellinen masinisti??ihan oikeesti mikä teitä vaivaa :shock: :shock: :shock: :shock: ainoa asia jota tulee tavoitella on lesken lempi!!seon tulista!eräs ystäväni kysyi minulta tovi sitten.miksi sinä et koskaan kadehdi toisia/puhu selän takana pahaa????mixi puhuisin/kadehtisin!!!olen onnellinen jos joku menestyy paremmin kuin minä!!!!ystäväni kysyi miksi?no hän maksaa enemmän veroja kuin minä!!ihan rehellisesti sanottuna olen onnellinen siitä että minulla on pirun vihainen eukko!ai mix....rakkaat siskot/veljet taivas paikkani on ansaittu sillä olen pelastanut jonku viattoman elämän....sitten vakavasti puhuttuna.....eiköhän se ole jokaisen oma asia!!en pahoittele avautumistani!!mutta jos jollain tavalla pitää tästä kurjuudesta olla onnellinen.sillä sitä minä en ole!!huomenna on uusi päivä,jos en opi eilisen virheistä niin ekonatzit minusta tofua tehkööt...onnea ja menestystä teille kaikille....älkää syökö keltaista lunta!!!no söittäpääntä tai ei niin siitä oun onnellinen jallu pulloa myöhemmin vaik puimuri paloi(tänään) pellolle niin vuollaan sit seipäitä. :lol: kiitos ja anteex.
sohvi
Viestit: 4575
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja sohvi »

Ei saa olla liian helppoo. Semmonen on tylsää. Äkkiäkös jotaki hankaluutta järjestää, mihin saa upottaa vähän tylsyneet torahampaansa. Ai että, oikeen ku vääntää ja taistelee, niin veri kiertää ja pysyy virkeenä :-)
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
Hervast
Viestit: 4695
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
Paikkakunta: Oku
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Asiahan on niinkuin eräs lääkintämajuri sanoi armeijaan mentyä. Mies ei ole terve jos ei armeijassa vituta :D

Ja sama se pätee yleisemminkin elämässä.
Jammu
Viestit: 22723
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Jammu »

mihkali kirjoitti:....huomenna on uusi päivä,jos en opi eilisen virheistä niin ekonatzit minusta tofua tehkööt......
Tää oli hyvä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
rattori
Viestit: 11126
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja rattori »

Masinisti on onnellinen kun on mm.

-emäntä reissussa
-sauna kuuma, olut kylmä
-tallissa kaverina toinen masinisti(soul mate)
-näpit rasvassa, rystysistä nahkat rullalla
-uusi ostos pihalla
-loma alkaa
-ikuisuusprojekti antaa ensisavut
-ym.ym.ym.

Ollaanhan sitä onnellisia. Sitä vain ei silloin siinä hetkessä huomaa.
Ennemmin huomaa vastakohdan kuten muissakin asioissa. Ihmisluonto on sellainen perus negatiivinen.
------------
tractors
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja olliki »

Kaikki kokemani läpikäyneenä riittää mainiosti, ettei ole onneton ja sellaiset pienet hyvänolon tuikahdukset ovat mausteina, kuin rusinat pullassa.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
mihkali
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:47 pm
Paikkakunta: joensuun kupeella
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja mihkali »

nyrkki sääntönä muistettakoon sääliä saa kaikki!!mutta kateus pitää ansaita!!!va ny pitää paskanäppien kaa lahtee seikkailuun jokisen valinnan kautta tehtaan puolel vaihtaan linjaan rojua etttei kapitalismin ratttat pysähdy-no ei niin kiire ettei kaville kerkee t.entinen rasva näppi.
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja t-40 »

Kyä see kädet mustana nahka rullalla ei kovin onneliselta tunnu, mutta ei vielä riittävästi ahista että oppelis elämäs jottai muute tekeen...oppimista kun ei passaa lopett

Mutta juu, joskus oli tekevinään nee rompeet onniseks, perheen ja vuosie myötä asiat muuttuivat.. saa olla omasta ja perhee terveelisyydestä onnelinen ja jälkikasvu yksi suurempia onnen aiheita.
Ei oo mikään rompe aiheuttan yhtä suurta rinta rottingilla oloa ' mie sain aikaseks"

No ehkä tähän hieman liityy see kädet mustanakin kun työkseen tekee niin mikä jottei kun töitä riittää.

Mutta havaittu on että ei see tavara paljous onnelisks tee, kulissit voi olla rameat eikä kellää hyvä olla... Suomalais ugrilaisessa kultuurissa purkaantuu sitten paha olo alkoholin kanssa. J kyähän siellä on nee perusasiat melke ain, muija o enää nalkutava kämppäkaveri ja velkaa joka suuntaan...

Kyllä tähän onnelisuuteen on vähän niinkuin markola lauloi aikanaan " kun aika tullut on sen tietää, sen ääni sydämmen paljastaa"... Toivottaa että meni lainaus oikeen, ei viittin enää kömpiä vinyyli kaapille tarkistaan muistikuvaa
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Onnellinen masinisti?

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Yksi sellainen onnistumisen tunne tuli vuosia sitten, kun sain pahvilaatikollisesta osia kasattua toimivan vaihteiston ilman räjäytyskuvia.

Aluksi ajattelin, ettei tästä mitään tule, mutta hieman päättelemällä mikä prikka mihinkin menee, niin siitä se lutviutui.
Asumaniemeä lainatakseni " kundit tsiikatkaa, mä osasin" :D
Sellaisia elämän pieniä iloja.

Mutta jos joku (harraste)projekti vetää pinnan kireälle kuin viulun kieli, voi hyvillä mielin luovuttaa. Muksu, muija ja minä ollaan terveitä, kannattaa nauttia siitä. Huomenna asiat voivat olla toisin.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jarikos, juntunen, SPS1975, Ukso2 ja 80 vierailijaa