Tein tänään keittiössä...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

mrjb425 kirjoitti:Madekeittoa, sipulia runsaasti, vähän porkkanaa ja perunoita.
Nahkoineen keitetty made (ilman ruotoja ) paloiteltuna mukaan. Voita ja tilliä. Lopuksi kermaa. Eipä tarttenut väkisin niellä!!
Muistitko laittaa maksan mukaan....???? :?:
takana loistava tulevaisuus
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Tota noin,tuli ostettua LIDL:stä sellainen parila grilli,olisko kellään kokemusta tällaisen laitteen käytöstä,minulla on nyt,ensimmäisenä tavoitteena saada aikaan rapea kuoriset grilli makkarat ja sitten,ehkä joskus siirtyä vaativimpiin elintarvikkeisiin.
hapa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:53 pm
Paikkakunta: Taivalkoski
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja hapa »

2 kg kebabbia.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.prisma.fi/fi/prisma/potturi-perunapesuri

Tuommoinen sitä pitää nyt heti käydä ostamassa......miten ihmeessä sitä ollenkaan on tähän asti tultu toimeen.....
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja olliki »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Kesä 15, 2020 8:03 am https://www.prisma.fi/fi/prisma/potturi-perunapesuri

Tuommoinen sitä pitää nyt heti käydä ostamassa......miten ihmeessä sitä ollenkaan on tähän asti tultu toimeen.....
Paras apuväline uusien perunoitten kanssa on (uusi)vessaharja, jonka varren veistelee sopivaksi porakoneen istukalle ja perunat ämpäriin pienen vesimäärän kanssa ja sitten muutamaksi minuutiksi kyytiä. Kyllä irtoaa kuoret iloisesti.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

olliki kirjoitti: Ma Kesä 15, 2020 8:21 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ma Kesä 15, 2020 8:03 am https://www.prisma.fi/fi/prisma/potturi-perunapesuri

Tuommoinen sitä pitää nyt heti käydä ostamassa......miten ihmeessä sitä ollenkaan on tähän asti tultu toimeen.....
Paras apuväline uusien perunoitten kanssa on (uusi)vessaharja, jonka varren veistelee sopivaksi porakoneen istukalle ja perunat ämpäriin pienen vesimäärän kanssa ja sitten muutamaksi minuutiksi kyytiä. Kyllä irtoaa kuoret iloisesti.
Minä olen ostanut "pirkka" perunoita,ei tarvi pestä ja hyviä ovat (tähän asti) olleet ja niin kauan kun,vaan saa hyviä vanhoja perunoita,niin syön niitä,varhaisperunoita semmoisia veteliliä plissakoita,ei semmoisia syö kukaan.
jiipee
Viestit: 10749
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja jiipee »

En minä, mutta emäntä ja tytär kokkasivat. Olin ruoka-ainesten hankintapuolella; sain virvelillä hyvän kokoisia ahvenia ja jänkäkoiran.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Jammu »

tänään ollut vain syömäpuolella. Eilen grillasin Herefordin palasia ja aattoaamuna savustelin kalaa itselle ja anopille
Suomi kuuluu länsimaihin
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja zukka »

Keräsin kuolleet muurahaiset lattialta.
Aiemmin ei mitään ongelmia,pari päivää sitten aloittivat marssin keittiöön.
Talon ulkopuolelta kävin katsomassa niin puruja oli tippunut maahan laudoituksen välistä yhdestä kohtaa jossa niitä näkyikin teputtelevan edestakas. Talon ulkopuolelle maahan sellaista raetta ja sisäpuolelle taloa jalkalistaan raidia.
Nyt on meno hiljentynyt.

Aika isoja olivat,noin 0,5-1 cm mittaisia. Varmaan tuo 1 cm on lähempänä.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Joo,ei varmaaan sovi:
"Mitä hyvää tänään....
Otsikon alle mutta,teki vaan niin pirusti mieli,perunoita ja makkara kastiketta,eikä siinä sitten muu auttanut,kuin ruveta väsäämään,perunoita ja makkara kastiketta,perunoiden keitto minulta jotenkin onnistuu,eikös siinä tarvittu kattila ja siihen vettä mutta,tuo kastikkeen teko,siiinä on minulle haastetta,minä kun,en ole mikään keittiö ihminen...ollenkaan...
No,minä pilkoin pari pientä sipulia ja pötkön uunimakkaraa,ne pannulle paistumaan kissanrasvan kanssa (flora) ne kun,oli aikansa pannulla kärisseet,niin päälle purkki ruokakermaa,hämmennystä ja varovasti maizena suurustetta,jota lipsahti liikaa,siis vettä kastikkeen ohennukseen ja mausteeksi suolaa.
Juu,no sain minä jonkunlaisen aterian aikaan ja vielä syötyäkin,hyvin se meni kurkusta alas,sandelsin oluen kanssa,paras osa ateriasta oli,kun kaavin lautaselta ja paistinpannulta,pehmeän leivän kanssa kastikkeen jämät.
Ja nyt sitten,on asiat sillä tavalla että,jos vähänlkään arvostaa fyysistä terveyttään,niin ei kannata tulla kyöräämään minua minnekään päin,meinaan saatan unohtaa että,olen perusluonteeltani,erittäin rauhallinen mies.
Tuli vaan hetkeks,aika pahuksen vetämätön olo,vois olla pienet torkut paikallaan.
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja olliki »

Eilen vaimoni paistoi hapanleivät, josta syystä leivinuuni on tänään aamulla sopivan lämpöinen silakkalaatikolle. Otin siis suolasilakat likoamaan ja kohtpian laitetaan paistos uuniin muhimaan.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
korjailija
Viestit: 5526
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Toin perunapussin kellarista keittiöön ja korkkasin oluen :mrgreen:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

korjailija kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:35 pm Toin perunapussin kellarista keittiöön ja korkkasin oluen :mrgreen:
Joo.....on otsikon mukaisten kriteerien rajoissa..
korjailija
Viestit: 5526
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:59 pm
korjailija kirjoitti: La Huhti 24, 2021 6:35 pm Toin perunapussin kellarista keittiöön ja korkkasin oluen :mrgreen:
Joo.....on otsikon mukaisten kriteerien rajoissa..
Unohtui että vaihdoin myös auton avaimeen uuden patterin keittiössä :mrgreen:

Ehkä tarkemmin otsikkoon sopiva tapahtuma oli eilen kun tein uunikanaa ja kyytipojaksi monipuolisen salaatin.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.lidl.fi/p/kotikokin-kaverit ... evy/p42950

Tämmöinen vempain,voiko sillä paistaa jotain muuta kanssa,kuin lettuja?
LIDL:n parila minulla,jo onkin,suht kätevä sillä on käristää yhdelle aterioitsijalle makkarat.
Avatar
Aprikoitselija
Viestit: 1275
Liittynyt: Pe Touko 15, 2020 5:52 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Aprikoitselija »

Sorruin alkoholin väärinkäyttöön. Multa läikähti viinaa lattialle.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Aprikoitselija kirjoitti: Su Huhti 17, 2022 1:45 pm Sorruin alkoholin väärinkäyttöön. Multa läikähti viinaa lattialle.
Pahus :!: :!: mikä vahinko. naapurin äijä (jo edesmennyt) minulta nassikkana tenttasi että,tiedänkö mitä on alkoholin väärinkäyttö?
"No,se on sitä....kun,sitä kaataa maahan.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.google.com/search?q=toast+r ... e&ie=UTF-8

Millä nimellä tuo suomessa kulkee ja onko mahdollista löytää suomen kaupoista?
mauri
Viestit: 6695
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja mauri »

Toast rack = paahtoleipäteline.
Löytyy mm Chez Marius
jiipee
Viestit: 10749
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tein tänään keittiössä...

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Tai no, itse asiassa eilen ja emäntä paistoi maukkaat iltapala-ahvenet minun narraamista raitapaidoista. Oli illan tullessa syönti päällä ja oli mukava kelata UL-vehkeillä reilun kokoisia ahvenia ylös. Puna-musta-valko Calico Cat -lippa oli siiman päässä.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, Google [Bot], korsteeni ja 51 vierailijaa