Konekorjauksen tuntihinta

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Osmo_
Viestit: 8619
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Rupesin tuossa järkeilemään, että mitähän konekorjaamo mahtaa ottaa keikkahintana, jos normisti tuntihinta on vaikka 60€+alvi? Keikkapaikalla asiakkaalla on omat työkalut käytettävissä ja kohteena on useampi kone. En enää viitti kysellä korjaamoitten hintoja, sillä ne tietävät että saatan olla uhka heille :twisted:
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
volvo220d
Viestit: 233
Liittynyt: Ke Elo 06, 2014 9:34 pm
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja volvo220d »

Sielä korjaamolla mihinä mä oon ollu hommis,nii ei vaikuttanu mitenkää tuntihintaan ja kyllä asentajat varmaan mielummin käyttää omiatyökaluja kun isännän.
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Tuo hinta on ihan firma/sopimuskohtainen, jokainen voi laatia sellaiset veloitusperusteet kuin haluaa. Voisin kuvitella että pääosalla tuntihinta sama oli pajalla tai keikalla mutta päälle kilometrikorvaukset, matkatunnit ja mahdolliset päivärahat? Hälytyskeikat voi olla hinnoiteltu eri tavalla.
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja t-40 »

60e/h +alv ollut ainakin minulla, ei väliä olinko pajalla vai asiakaalla, eikä vaikutusta kenen työkaluilla. Mutta mieluiten omilla

Km korvaus toki asiaan päälle

, vanhemissa koneissa ,entisöineissä yms.. Tapauksissa ynnätty könttähintaa satunaisesti
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja olliki »

Rtv-korjauksissa siirryttiin jo ammoin suoriteperusteiseen hinnastoon. Tuntiveloitus suosii osaamattomia poropeukaloita ja heikkoa valmiustasoa. Hyvä ammattimies, jolla kunnon välineet, selviytyi monesti työstä vartissa, kun saman vian korjaaminen kesti roposnikkarilta 2 tuntia, jos onnistui ollenkaan. Jos suoriteperusteista veloitusjärjestelmää arvosteltiin, kysyin kumman haluatte ostaa? Korjataan laite kuntoon, vai korjataan laitetta 2 tuntia? Traktorin korjaus on toki aivan eri asia, mutta joiltakin osin olisi siinäkin perusteltua käyttää toimenpidekohtaista hintaa. Näin voi ollakin, en tiedä?
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
YxJampe
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja YxJampe »

Kaverin työnantaja tekee välillä alihankintana omalle työnantajana hommia. Oli jättänyt tarjouksen hinnoteltuna omilla työkaluilla tai jos käyttävät meidän.

Tuntivelotukseen senverran että omassa työssä sama tuntiveloitus oli sitten hallissa tai maastossa.
Tänhetkiset taksat työ 85e/tunti ja matkoista 2.10/km ALV0%
Työkalut mitä tarttee kulkee mukana niin sähköt kuin paineilmat.
Osaan hommista kiinteät hinnat, vianhaut testaukset menee ihan ajan mukaan. Isommista hommista järjestäen tehdään tarjoukset.
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja poweri »

Hinnasta ei muuta kuin eiköhän jokainen sen itsemäärää ja toisinaan sovi homman äärellä tapauskohtaisesti. Mielestäni työkalut oltava omat jo ihan työn sujuvuuden vuoksi omassa pakussa järjestyksessä ja tietenkin perustyökalujen (min monipuolinen vaunu + pakki), lisäksi tratit kannut astiat, agrikaatti, paineilmakamat+akkupyssyt nykyään, kaasut tietenkin, nostopukit, kunnolliset hallinostimet+ pullotunkit. Missään "takakontissa" sätöstelyssä en usko pitempään jatkoon. Paku on siis täynnä jos meinaa oikeesti jotain tehdä ja saada aikaan myös rahaa tuosta työstä.
Osmo on nyt pahin uhka itse itselleen, jos lähdet kunnolla tosissaan liikkeelle kartuttaa kokemusta ja tekemään se voi johtaakin johonkin. Sata ekaa on aina vaikeeta pätee aika moneen hommaan, minusta pätevällä konekorjaajalla siis mekaanisella puolella ei tarvitse olla can väylä expertti, on kysyntää ja tarvetta. Jo tänä syksynä on moni kusessa kun puimuri tai kuivuri leipoo ja syksy pitkällä....tiedä vaikka olis itse vuorossa. Traktorin katkaisuissa tarvitset halli tilaa jos niin pitkälle aikoo.
Voihan tota tehdä pienessäkin mittakaavassa apuna josjakun joku tarvii mutta minusta pitää tietty valmiustaso olla (kunnolliset työkalut ja perusjutut) ei tule mitään jos alkaa pyörii ja hyörii ja kokoajan etsii jotain itse en pystyisi tekemään toisen nurkissa toisen työkaluilla.
Tämä kaikki yleisellä tasolla hajatelmaa ei välttämättä liity mihkään.
Osmo_
Viestit: 8619
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

poweri kirjoitti:Osmo on nyt pahin uhka itse itselleen, jos lähdet kunnolla tosissaan liikkeelle kartuttaa kokemusta ja tekemään se voi johtaakin johonkin. Sata ekaa on aina vaikeeta pätee aika moneen hommaan, minusta pätevällä konekorjaajalla siis mekaanisella puolella ei tarvitse olla can väylä expertti, on kysyntää ja tarvetta. Jo tänä syksynä on moni kusessa kun puimuri tai kuivuri leipoo ja syksy pitkällä....tiedä vaikka olis itse vuorossa. Traktorin katkaisuissa tarvitset halli tilaa jos niin pitkälle aikoo.
Voihan tota tehdä pienessäkin mittakaavassa apuna josjakun joku tarvii mutta minusta pitää tietty valmiustaso olla (kunnolliset työkalut ja perusjutut) ei tule mitään jos alkaa pyörii ja hyörii ja kokoajan etsii jotain itse en pystyisi tekemään toisen nurkissa toisen työkaluilla.
Tämä kaikki yleisellä tasolla hajatelmaa ei välttämättä liity mihkään.
Mitä tarkoitat johonkin johtamisella?
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja tommi »

85€+alv tunnille ei ole yrittäjälle liikaa, mutta työmiehelle 20€ tunti on? :lol: Se on tämä aika... Itse olen yrittäjä ja olen yrittänyt jotenkin pitää kohtuullisena tuntitaksoja, pelkkä mies 10-30 hommasta riippuen, ja traktori 30-40, sirkkelisaha tukki ja losokuljettimella 50 tunti. Kattoin netistä, jossakin oli sirkkelisahan tuntitaksa 110€ ... silloin tosiaakin sama ostaa laudat kaupasta. JOKU KOHTUUS PITÄÄ OLLA TÄSSÄKIN MAASSA, virolaiset vie kohta kaikki hommat, ja se on omaa meidän omaa syytä.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Paha varmaan kenenkään toisen sanoa, mitä sitä kehtaisi asiakkaalta veloittaa. Jos toitä piisaa ja itse saa elantonsa, hinta varmaan ok. Kaksi eri huoltomiestä, toinen ottaa 40€/tunti ja korjaa vikaa 10h. Toinen ottaa 80€/tunti ja korjaa vikaa 4h.
Ja kolmas ottaa 80€/h ja korjaa vikaa 10h :mrgreen:

Ja varmasti tuo valmiustasokin vaikuttaa. Onko autossa 5t€ edestä työkaluja vai 30t€.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
elk
Viestit: 1296
Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja elk »

42€ on veroton tuntihinta, ihan kohtuullinen hinta asiakkaalle ja joten kuten itsellekkin.
Eipä työkaluissa ja varusteissa nyt kovin isoja rahoja ole kiinni ehkä noin 12k€ verran.
Se on jännä juttu kun monet korjaajat laskuttaa lähemmäs satasen veron kanssa tunnilta...tunnissa ei kuitenkaan vielä paljoa tehdä.
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja tommi »

Näimpä se just on. Kohtuullisuus on hämärtynyt ajat sitten. ...ja ihmiset ovat valmiita maksamaan. Se ehkä oudointa onkin. Laskutaito on ihan kadoksissa. Maatiloilla itsellään tunnille jää konehankitonjen jälkeen vitonen, ei sitäkään, mutta SILTI ihan hyvillä mielin teetetään John Deereen 20 000€ euron laatikkoremppa portaattomaan, huippuasentajelle satanen tunnilta. :mrgreen: Ja siihen päälle teetetään kattoremontti a' 30 000€, värkit maksoi firmalle 5000€.. :mrgreen:
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Osmo_
Viestit: 8619
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kyse siis on kaluston perushuoltojutuista. Autossa on työhommasta riippuen 200-2000€ arvosta kamaa, mut tää ei tarvii erikoislaitteita. Mulla on se ongelma, et en kehtaa pyytää liikaa, mut kuitin kirjotan et on tak
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

poweri kirjoitti: Voihan tota tehdä pienessäkin mittakaavassa apuna josjakun joku tarvii mutta minusta pitää tietty valmiustaso olla (kunnolliset työkalut ja perusjutut) ei tule mitään jos alkaa pyörii ja hyörii ja kokoajan etsii jotain itse en pystyisi tekemään toisen nurkissa toisen työkaluilla.
Tämä kaikki yleisellä tasolla hajatelmaa ei välttämättä liity mihkään.
Harvoin asiakas on valmis maksamaan siitä että tekijä etsii työkaluja maksajan pakista, mitä on myös yleensä useampi ja loput työkaluista on sikinsakin määrättömissä paikoissa pyörien kuin puolukka p****ssa ilman määränpäätä.

Menee korjaajan hermot ja maksajan.
Kuva

Tehkääpä perässä
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

En oo kyllä kuullutkaan asentajasta joka tekis hommia talon työkaluilla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja 8400 »

85€+alv tuntihinnalla homman pitää todellakin sujua, tai olla jotain vaativampaa hommaa. Meneehän tuosta veroihin ynnä muihin maksuihin iso osa mutta silti.
Osmo_
Viestit: 8619
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Matsikka kirjoitti:En oo kyllä kuullutkaan asentajasta joka tekis hommia talon työkaluilla.
Tuttu talo, missä oon ennenkin ollut, tosin kaveria jeesimässä niin tiedän työkalujen sijainnin. Mutta sitten on nekin paikat, misä ne on pitkin nurkkia.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jammu
Viestit: 22701
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Jos talossa on pylväsporakone ja järeä hitsauskone niin ennemmin niillä tekijä tekee kuin käsivaralta. Joskus kotopaikassa on kelvanneet kyllä asentajan käyttöön em vehkeet.

Mut eipä sen varaan kannata laskea että monella olisi saati tarpeen tullen löytyisi.


Kuvittelisin enempi edukkaammaksi teettäjälle olevan jos on asianmukaiset tilat, hyvällä valaistuksella ja sääsuojalla keikkamiehelle, korjattava/huollettava kone pestynä ettei tarvitse ensin laahia kuutio lehmänpaskaa ja savea. Etukuormaajankin voi pudottaa pois ja purkua tehdä... Sillä saa niitä tunteja vähemmäksi vaikka kalliimpia olisivatkin
Suomi kuuluu länsimaihin
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

Osmo_ kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:En oo kyllä kuullutkaan asentajasta joka tekis hommia talon työkaluilla.
Tuttu talo, missä oon ennenkin ollut, tosin kaveria jeesimässä niin tiedän työkalujen sijainnin. Mutta sitten on nekin paikat, misä ne on pitkin nurkkia.
Mitä tutumpi sitä huonompi. Tuppaavat odottamaan ilmaiseksi tekemistä enemmän kuin tuntemattomat.
Kuva

Tehkääpä perässä
Rustaaja
Viestit: 195
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 8:52 pm
Paikkakunta: Keskipohjanmaa
Viesti:

Re: Konekorjauksen tuntihinta

Viesti Kirjoittaja Rustaaja »

Kyllä se on niin, kun minä koneita tai laitteta huollatan tai korjutan niin oletan asentajan/huoltajan omaavan tarvittavan arsenaalin työkaluja. Kuka siinä sitten kantaa vastuun kun jotain särkkee tai pahimmassa tapauksessa vammautuu talon epäkuntoisilla laitteilla. Miettisin kerrran jos toisenkin huoltomiehenä kenen arsenaalia käytän.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Amazon [Bot], Matsikka, MOP, Semrush [Bot], valme655 ja 36 vierailijaa