CAV-296 suodattimesta

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja masankp »

Hyvinhän nuo cav.t on toiminut, jos vain vaihtaa riittävän usein, ovat ilmeisesti vähän tiheämpiä kuin muut. Kerran olen joutunut metsässä tuplasuodattimen pahimmin tukkeentuneen nuotiossa tyhjentämään, jotta sain pelkän peltikuoren sen paikalle ja matka jatkui savotan loppuun sydänmaalla.
Juho M-P
Viestit: 4370
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Osmo_ kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 10:41 am Kaikki Cavilaiset suodattimet kuuluis heittää menemään ja alkaa tarjoomaan kohtuuhintasta sarjaa millä saa sovitettua puolen litran Boschit koneeseen. Kamalempia suodattimia saa hakee.
Mä oon niin samaa mieltä. CAV:in insinööri oli kait masokisti tai mielisairas. Hänet olis pitäny laittaa vaihtaan keksimäänsä suodatinta talvipakkasessa.

Ja en usko tuohon hyvään suodatustehoon vaan siihen että se suodatin on liian pieni pinta-alaltaan. Menee nopeasti virtauskyvyttömäksi.

Omiin autoihinki olen ostanut käsipumpulliset Bosch tyypin suodatinjalat. Siihen kun saa vaikka millasella suodatusasteella olevia peltipurkkeja.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Suurin ongelma noissa suodattimissa on tiivisteiden puuttuminen, jos on se lasikuppi tai alumiini kuppi siinä pohjassa, niin paketissa ei ole siihen tiivistettä. Kerran sen vanhankin voi saada pitämään, mutta kun sen lasikupin ylikiristys tapahtuu helposti. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja lukke »

Halkaisataakaa halki CAV! tai tarvike ni rupee ero näkymään iliman inssi koulua!
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja masankp »

lukke kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 12:26 pm Halkaisataakaa halki CAV! tai tarvike ni rupee ero näkymään iliman inssi koulua!
Niissä on selvä ero cav/tarvike. tarvikesuodattimen paperista näkyy läpi kuin hyttysverkosta. Alkuperäisessä Cav.ssa on 4 tiivistettä aina mukana, iso yläpäähän , vähän pienempi kupin puolelle, pienet suodattimen sisään keskelle ja kiinnityspulttiin.
Mulla on ainakin 40v.n kokemus noista, eikä ne aivan kuraa oo ollu, pumppujakaan ei oo särkyillyt. Polttoaineet pitää kuitenkin olla normaalin puhtaita, eikä mitään lämmitysöljysäiliöiden pohjasakkaa.
nakki
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
Paikkakunta: päijät-häme
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja nakki »

En tiedä pystyiskö joku neropatti suunnittelemaan jonkun näkösen adapterin siihen. Niin kävis moneen vehkeeseen, jos korkeus suunnassa on tilaa. Niitä itse suodatin jalkoja varmaan paljon erilaisia. Kyllä kysyy hermoja kun kädet polttoaineessa vaihtaa ja pulaa uutta putsaria paikalleen, vielä jos hommaa helpottamassa kuormaajan aisat/tuennat. Varmaan niissä tiivisteissä myös eroja eri merkkien välillä. Viimeksi kun vaihdoin oli eri merkkiä keskenään toinen ihmemerkkiä ei meinannut alkaa pitämään millään. Oli kyllä varmaan 20v varastoinnin jäljiltä. Seuraavaksi ostan kokeeksi Mannit.
sata10
Viestit: 1543
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja sata10 »

ei mulla ole kyllä mitään ongelmia noiden kans ollu,cnh ja delphi merkkisiä käyttänyt.
Juho M-P
Viestit: 4370
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Donaldsonin 296 korviketta on tullut käytettyä paljon. Siinä oli pussissa niitä tiivisterenkaita muistaakseni ainakin 4kpl isoja ja sitten propulle ja ruuville omat.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja Make »

sata10 kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 1:39 pm ei mulla ole kyllä mitään ongelmia noiden kans ollu,cnh ja delphi merkkisiä käyttänyt.
Samaten. Caseen olen Valtralta hakenut niitä pidempiä (796 vastaavia) IH 955 tukkeutuu melko nopeasti kun turbotettuna pitäis mennä soppaa aika vauhdilla läpi.
05-sarjan Valmettien vedeneroitin on myös tyhjä pönttö 296 mitoilla.
Ranta-Tapsa
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2021 11:12 am
Viesti:

Re: CAV-296 suodattimesta

Viesti Kirjoittaja Ranta-Tapsa »

"Myynnissä on huonoja CAV-296 suodattimia" Mistä näitä voi ostaa? Näkeekö eron suodatinta purkamatta? Miten monta kerrosta paperia on hyvässä ja huonossa CAV-296 suodattimessa? Onko näiden suodatustehossa eroa? Se "Huonommin läpäisevä" suodattaa tehokkaammin?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa