kingi kateruuvi

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Ford-5000
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2012 9:35 pm
Paikkakunta: Aura
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja Ford-5000 »

OIU kirjoitti: To Elo 26, 2021 6:39 pm Värillä ei väliä, kun kuivurin katto kyseessä ja sinne ei kukaan näe

Mutta asia toistaiseksi ratkaistu: ostin tänään Puuilosta wyrtin LVI-ruuvi 6,3x70 nimellä myytäviä ruuveja ja otin niihin kumiprikat tavallisista kateruuveista. Prikkoihin piti reiät suurentaa.
meikäläinen vaihtoi talon katon ruuvit. Hain Wurthilta 5,5mm sekä6,3mm ruuveja sekätiiviste prikat. siellä myydään irto prikkoja.
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja imppu »

menikö helposti prikat ruuviin?
kumma, ettei ole höillä 6,3mm kateruuvia, vaikka prikkoja on.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja imppu »

Imatran pultissa ainaki vastaavaa kuin kingi. Satasella 500kpl.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja jouto »

Mie tehin kans niin, että katonmaalaushankkeen alla ostin Würthilästä nuita 6,3/50 LVI-ruuveja ja sopevia tiivisteprikkoloita. Samoja ruuveja taitaa saaha myös Puuilosta, ainakin. Kovasti hyvin tuntuu tuo ruuvi toimivan naulan holessa, vaikka harjapellin alla ei puu ihan joka paikassa oo enää aivan kovaa. Muuten on toi katto naulattu aallon harjalta, mutta harjapelli pohjasta. Tää vanha katto on paaaksua pläkkiä 50-luvun lopulta. 80-luvin maalaus vähän kesi ja pintaruostetta, vaan muutoin aivan harasoo vielä

Maalaushankkeen jälkeen jää vielä vaihdettavaa naulaa jonkinkin verran, mutta pitää tiukimmille nauloille kehittää joku suoravetosysteemi. Vaikka sorkkaraudan tai vasaran alla on kaksi aaltopellin palaa naimisiin keskenään popniitattuna, niin hirvittää lujimpia nauloja vääntää poies. Ne vaan pitää vaihettaa kun ovat niiden tiivisteet jo ammoin kadonneet. Mehii se vesi aallon harjaltakin alan oloon siitä kannan ohi.
Dippailin tuossa äsken noita maalauksen jälkeen vaihettavia ruuvinkantoja kattofäriin sikseen, jos jotakuta silmään ottais se kirkas sinkitty...

t. Kauko Ollila
Jammu
Viestit: 22705
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja Jammu »

onko kuumasinkittyjä? kaikki LVI ruuvit ei ole. isompi halkaisijako se juju on? Ite oon ajanut hiukka vinoon uusia ruuveja niin ei aina ole naylanreiässä
Suomi kuuluu länsimaihin
jiipee
Viestit: 10726
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Asettuuko tiiviste kunnolla, jos vinoon ruuvaa?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Jki
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Huhti 10, 2013 8:35 pm
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja Jki »

Mulla on kans -90 tehty toi talli ja nyt parissa vuodessa on ruuvit alkanu ruostuun pahasti. Muovipintapelti on ihan hyvä, kun muutama vuosi sitten korjasin räystään puolen pykimät. Jotain noi ruuvit varmaan vaatis...
Jammu
Viestit: 22705
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja Jammu »

jiipee kirjoitti: Ma Elo 30, 2021 9:46 pm Asettuuko tiiviste kunnolla, jos vinoon ruuvaa?
Kyllä kun ei liian vinoon... Ja voihan vedättää pelliä hiukan lommolle niin sitten ainakin pitää.

Tuossa just hetki sitten kattelin noita oman katon nauloja, juuressa lyijyprikka. Vuodesta 1964. Ei ole naulat poikkiruostuneet. Ruosteessa tientenkin ovat
Suomi kuuluu länsimaihin
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja imppu »

imppu kirjoitti: Ma Elo 30, 2021 5:00 pm Imatran pultissa ainaki vastaavaa kuin kingi. Satasella 500kpl.
70mm pitkää, 5,5mm ruuvi. Jos oikeen horo reikä, niin lisäksi laittas wurtin 6mm irtoprikkaa.

Tapaus, mikä kohalla, on vanhaa kunnon aaltopeltiä, tilapäiskorjauksella vuoden parin päähän peltien vaihto.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
jiipee
Viestit: 10726
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: kingi kateruuvi

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Spämmään tännekin, kun on aiheen mukainen...

Viime vuoden tai sitä edeltävän kevättalvella putosi lumien sulaessa tippa vettä päälakeen, kun kävelin verstaan räystään alla. Tarkemmin tarkkailtuna muutama kohta vuoti sulamisvesiä pellin alle ja tiputteli räystään otsalaudasta, eli selvästi aluskatteen reunan jälkeen. Kattopellin alimmissa ruuveissa on varmaankin tällöin vika. Katolla käynti seuraavana kesänä kertoi, että osa lounaan suuntaan olevan lappeen alimmista ruuveista on kiertynyt osittain auki. Ilmeisesti auringon paahteessa pellin lämpölaajeneminen pumppaa ruuveja ylös katosta. Aika heikko esitys niiden ruuvien osalta, kun hädin tuskin 8 vuotta kestivät.

Kävin tänään vaihtamassa räystään alimman ruodelaudan ylös nousseet, ja myös kannastaan selvästi ruostuneet ruuvit Kingi vaihtoruuveihin. Tämä ei ole Kingin mainos, mutta hyvin ne ruuvit vielä vetivät vanhoihin reikiin ja tiiviste painui tiiviisti peltiä vasten.

Kokeilin alkuperäisen ruuvin tilalle ensin myös Würthin piikkikärkistä normaalia kateruuvia, mutta se ei kiristynyt vanhaan reikään kunnolla, vaikka näyttää olevan hieman paksumpi kuin alkuperäinen urakkaporukan käyttämä 1/8 tuuman kannalla oleva ruuvi. Tarvitaan siis paksumpi ruuvi. Kuvassa on kolme Kingi-ruuvia ja kourallinen irroitettuja alkuperäisiä (kuva suurenee klikkaamalla):

Kuva
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 8400, juntunen, Semrush [Bot] ja 51 vierailijaa