Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 2110
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kusiaisella vai Ferrarilla?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Noinhan sen pitäisi tapahtua, eli hetkellinen ylinopeus ohituksen aikana ei olisi rangaistava. Silloin ohitukset suoritettaisiin nopeasti ja turvallisesti.
Tietysti seuraksena olisi se, että ryhtyisi esiintymään kuskeja, jotka "ohittaisivat turvallisesti" nopeudella 150 km/h esimerkiksi koko matkan Oulusta Kemiin.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 2110
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei mainittu automerkkiä tai -mallia asiayhteydessä.
-
- Viestit: 28150
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet.rautakasa kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 7:51 pmMinulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kun ajoin kuorma-autokortin, en ajanut metriäkään henkilöautolla. Eikä ohittamisestakaan paljon puhuttu.Ajomies kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 9:58 pmKuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet.rautakasa kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 7:51 pmMinulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 28150
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä tuolloin kun itse korttia hommasin, niin ihan ohjeistuksessa oli tuo henkilöautolla suoritettava ns. maantie ajo.Matsikka kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 10:01 pmKun ajoin kuorma-autokortin, en ajanut metriäkään henkilöautolla. Eikä ohittamisestakaan paljon puhuttu.Ajomies kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 9:58 pmKuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet.rautakasa kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 7:51 pmMinulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
No minä en ajanut.Ajomies kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 10:03 pmKyllä tuolloin kun itse korttia hommasin, niin ihan ohjeistuksessa oli tuo henkilöautolla suoritettava ns. maantie ajo.Matsikka kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 10:01 pmKun ajoin kuorma-autokortin, en ajanut metriäkään henkilöautolla. Eikä ohittamisestakaan paljon puhuttu.Ajomies kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 9:58 pmKuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet.rautakasa kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 7:51 pmMinulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.Aakku kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Oli vähän outoa kun tuli kotia kortti taskussa ja sai oikeen luvan kans lähtiä Cortinalla tielle. Ei oikein osannut ajaakkaan kun oikealla puolella ei ollut peiliä eikä nähnyt kuinka lähellä reunaa ajaa…
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- Aakku
- Viestit: 8294
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
En ajanut minäkään autokoulussa metriäkään henkilöautolla. Kuorma-autollakin vain jotain 5 tuntia ja siitäkin ajasta suurin osa meni kuorman purkuun opettajan raksatyömaalla.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kun mietin seuraavan ajatuksen eteenpäin, keksin ratkaisun tuohon ongelmaan: keskinopeusvalvonta. Silloin nopeutta ei valvottaisikaan yksittäisillä kameroilla tai tutkilla, vaan kamerapareilla, jotka rekisteröivät tiettyyn matkaan käytetyn ajoajan. Jos ajoaika menee niin lyhyeksi, ettei sitä tyhjälläkään tiellä pysty ajamaan rajoituksia noudattaen, tiketti tulee. Ja mikä parasta, tämä mittaustapa korostaisi matalimpien rajoituksien ehdottomampaa noudattamista, mutta ohitukset saattaisivat silti nopeutua.Jäärä kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 8:44 pmNoinhan sen pitäisi tapahtua, eli hetkellinen ylinopeus ohituksen aikana ei olisi rangaistava. Silloin ohitukset suoritettaisiin nopeasti ja turvallisesti.
Tietysti seuraksena olisi se, että ryhtyisi esiintymään kuskeja, jotka "ohittaisivat turvallisesti" nopeudella 150 km/h esimerkiksi koko matkan Oulusta Kemiin.
Kyllä se siitä.
- Aakku
- Viestit: 8294
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ja jos minä olisin Palsternakka, niin laittaisin siihen välille silloin tällöin poliisin passiin tutkan kanssa.Jäärä kirjoitti: ↑Pe Loka 08, 2021 11:06 pm Kun mietin seuraavan ajatuksen eteenpäin, keksin ratkaisun tuohon ongelmaan: keskinopeusvalvonta. Silloin nopeutta ei valvottaisikaan yksittäisillä kameroilla tai tutkilla, vaan kamerapareilla, jotka rekisteröivät tiettyyn matkaan käytetyn ajoajan. Jos ajoaika menee niin lyhyeksi, ettei sitä tyhjälläkään tiellä pysty ajamaan rajoituksia noudattaen, tiketti tulee. Ja mikä parasta, tämä mittaustapa korostaisi matalimpien rajoituksien ehdottomampaa noudattamista, mutta ohitukset saattaisivat silti nopeutua.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tietysti tutkan kanssa sojottelu on poliisille helppoa rutiinityötä, jossa tämän ei kannata kytkeä edes aivojaan päälle. Katsoo vain, osoittaako tutka rajoitusta isompaa lukemaa, ja pysäyttää tällaisen ajoneuvon sakotettavaksi. Mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, onko se poliisiresurssien oikeaa käyttöä, saati sitten oikea tapa valvoa liikennettä. Rahankeräyksenkin voisi jättää enemmän valtionvarainministeriön tehtäväksi.
Tietysti liikenteen muunlainen liikenteenvalvonta edellyttäisi poliisin kulkemista liikenteen seassa ja yleensä vielä tunnuksettomilla autoilla sekä tehdä ajotapavalvontaa. Vain näin pystyttäisiin puuttumaan kiilailuihin, törkyohituksiin, liian lyhyiin ajoneuvoväleihin, huonokuntoisiin tai peräti katsastamattomiin ja vakuuttamattomiin ajoneuvoihin tms.
Kyllä se siitä.
- Aakku
- Viestit: 8294
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei se keskinopeusvalvonta auta, jos kuski tietää aloitus ja päätepisteen. Sillä välillä voi sitten tehdä mitä vain. Kyllä se satunnainen mahdollisuus jäädä kiinni on tehokkain ennalta ehkäisevä konsti. Tälläkin hetkellä järjestelmäongelmien takia jopa 80% peltipoliiseista on poissa käytöstä, mutta pelotteina pöntöt silti varmasti toimii.Jäärä kirjoitti: ↑La Loka 09, 2021 1:03 amTietysti tutkan kanssa sojottelu on poliisille helppoa rutiinityötä, jossa tämän ei kannata kytkeä edes aivojaan päälle. Katsoo vain, osoittaako tutka rajoitusta isompaa lukemaa, ja pysäyttää tällaisen ajoneuvon sakotettavaksi. Mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, onko se poliisiresurssien oikeaa käyttöä, saati sitten oikea tapa valvoa liikennettä. Rahankeräyksenkin voisi jättää enemmän valtionvarainministeriön tehtäväksi.
Tietysti liikenteen muunlainen liikenteenvalvonta edellyttäisi poliisin kulkemista liikenteen seassa ja yleensä vielä tunnuksettomilla autoilla sekä tehdä ajotapavalvontaa. Vain näin pystyttäisiin puuttumaan kiilailuihin, törkyohituksiin, liian lyhyiin ajoneuvoväleihin, huonokuntoisiin tai peräti katsastamattomiin ja vakuuttamattomiin ajoneuvoihin tms.
"Peltipoliisit räpsyneet poikkeuksellisen vähän: "Pudonnut jopa 80 prosentilla"
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... ae443e0e45
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Mutta jos ei tiedä? Keskinopeuksiakin voi mitata minkä kameraparin välillä tahansa. Jos auto ilmestyy liian aikaisin jälkimmäiselle, salaiselle aikatarkastusasemalle, niin virhepisteitä tulee. Silmänpalvonta ei auta.
Kyllä se siitä.
- Aakku
- Viestit: 8294
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Silloin se peloite auttaa. Palsternakka voisi sitten pystyttää kylmiä kameratolppia lisää tuon keskinopeusvalvonnan väliin. Tosiasiassahan tällä hetkellä suurin osa tolpista onkin kylmiä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28150
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://www.youtube.com/watch?v=nXx_b_VC5yw
Noissa tilanteissa se kiire viimeistään menee ohi! Mutta kun noita sattuu vain muille, ei MINULLE, niin meno jatkuu entisellään.
Noissa tilanteissa se kiire viimeistään menee ohi! Mutta kun noita sattuu vain muille, ei MINULLE, niin meno jatkuu entisellään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7604
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
- Paikkakunta: Pöytyä
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ainakin vielä 22-04 välillä on ollut moottoripyöräpoliisia VT-9 Turun pään moottoritiellä liikenteessä.
Toisinaan on ollut myös "valeasussa".
Siinä on sitten heikoilla kuka tuolla vauhtiaan kokeilee, kun ninja vilhtaa takakonttiin
-
- Viestit: 4469
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Oli asfalttityömaa ja liikennevalot sekä johtoauto. Oli pimeätä ja pysähdyin ensimmäiseksi ja toinen tuli kohta perään. Se ei kauaa jaksanut odotella ja paineli liikenteenohjaajan ohi. Aika kauan tuossa sai odotella kun taisivat päästää ennemmin isoja autoja toisesta suunnasta.
-
- Viestit: 28150
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei vaan ne takavalot noihin autoihin näytä sumussa automaattisesti syttyvän. Tänään aamulla sellainen parikymmentä autoa tuli havaittua joissa ei tuikkuakaan perässä näkynyt, tiedä sitten montako meni edellä joita ei nähnyt?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4469
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
EIkä aina pimeälläkään. Äsken täysin pimeällä ajoin valottoman perässä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], raktori63 ja 48 vierailijaa