Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

rautakasa
Viestit: 2110
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rautakasa »

Aakku kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
EKo
Viestit: 4542
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Kusiaisella vai Ferrarilla?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Noinhan sen pitäisi tapahtua, eli hetkellinen ylinopeus ohituksen aikana ei olisi rangaistava. Silloin ohitukset suoritettaisiin nopeasti ja turvallisesti.

Tietysti seuraksena olisi se, että ryhtyisi esiintymään kuskeja, jotka "ohittaisivat turvallisesti" nopeudella 150 km/h esimerkiksi koko matkan Oulusta Kemiin.
Kyllä se siitä.
rautakasa
Viestit: 2110
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rautakasa »

EKo kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 8:35 pm
rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Kusiaisella vai Ferrarilla?
Ei mainittu automerkkiä tai -mallia asiayhteydessä.
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm
Aakku kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Kuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Matsikka
Viestit: 16232
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ajomies kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 9:58 pm
rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm
Aakku kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Kuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet. :)
Kun ajoin kuorma-autokortin, en ajanut metriäkään henkilöautolla. Eikä ohittamisestakaan paljon puhuttu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Matsikka kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 10:01 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 9:58 pm
rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm
Aakku kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Kuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet. :)
Kun ajoin kuorma-autokortin, en ajanut metriäkään henkilöautolla. Eikä ohittamisestakaan paljon puhuttu.
Kyllä tuolloin kun itse korttia hommasin, niin ihan ohjeistuksessa oli tuo henkilöautolla suoritettava ns. maantie ajo.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Matsikka
Viestit: 16232
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ajomies kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 10:03 pm
Matsikka kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 10:01 pm
Ajomies kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 9:58 pm
rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm
Aakku kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:50 am Nuorena miehenä olin liikkuvan poliisin matkassa. Silloin ohituksessa aiheutunut ylinopeus oli rangaistavampi, kuin ylinopeus ilman ohitusta. Perusteltiin tahallisuudella.
Elikä siitä vain pelko perseessä ohittamaan ylinopeutta. Ei tarvitse kauheasti mutista poliisiauton takapenkillä jostain ohitustilanteen nopeuttamisesta.
Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Kuorma-autokorttia hankkiessa ei ollut paljon ohittamisesta puhetta, mutta sitten piti henkilöautolle tehtävän maantieajo osuuden aikana sitäkin yrittää, kun opettaja neuvoi 1250 Kostajalla ohittamaan 850 fiiattia. Aika pitkäksi se ohitus venyi kun ei kostajan vauhti mittarin mukaan mennyt lähellekään 140 km/h, ja ei tainnut se fiiukaan siihen vauhtiin pystynyt. No ajon jälkeen sitten kyllä opettaja opasti ettei tuota temppua ole pakko jatkossa kokeilla. Mainittakoon nyt että tämä tapahtui silloin kun maanteillä vallitsi vapaat nopeudet. :)
Kun ajoin kuorma-autokortin, en ajanut metriäkään henkilöautolla. Eikä ohittamisestakaan paljon puhuttu.
Kyllä tuolloin kun itse korttia hommasin, niin ihan ohjeistuksessa oli tuo henkilöautolla suoritettava ns. maantie ajo.
No minä en ajanut.
Oli vähän outoa kun tuli kotia kortti taskussa ja sai oikeen luvan kans lähtiä Cortinalla tielle. Ei oikein osannut ajaakkaan kun oikealla puolella ei ollut peiliä eikä nähnyt kuinka lähellä reunaa ajaa…
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

En ajanut minäkään autokoulussa metriäkään henkilöautolla. Kuorma-autollakin vain jotain 5 tuntia ja siitäkin ajasta suurin osa meni kuorman purkuun opettajan raksatyömaalla.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Jäärä kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 8:44 pm
rautakasa kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 7:51 pm Minulle opetettiin autokoulussa, että ohittamaan lähtiessä kaasu pohjaan ja kun on ohitettavan rinnalla, kaasua voi hiukan höllätä. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena.
Noinhan sen pitäisi tapahtua, eli hetkellinen ylinopeus ohituksen aikana ei olisi rangaistava. Silloin ohitukset suoritettaisiin nopeasti ja turvallisesti.

Tietysti seuraksena olisi se, että ryhtyisi esiintymään kuskeja, jotka "ohittaisivat turvallisesti" nopeudella 150 km/h esimerkiksi koko matkan Oulusta Kemiin.
Kun mietin seuraavan ajatuksen eteenpäin, keksin ratkaisun tuohon ongelmaan: keskinopeusvalvonta. Silloin nopeutta ei valvottaisikaan yksittäisillä kameroilla tai tutkilla, vaan kamerapareilla, jotka rekisteröivät tiettyyn matkaan käytetyn ajoajan. Jos ajoaika menee niin lyhyeksi, ettei sitä tyhjälläkään tiellä pysty ajamaan rajoituksia noudattaen, tiketti tulee. Ja mikä parasta, tämä mittaustapa korostaisi matalimpien rajoituksien ehdottomampaa noudattamista, mutta ohitukset saattaisivat silti nopeutua.
Kyllä se siitä.
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Jäärä kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:06 pm Kun mietin seuraavan ajatuksen eteenpäin, keksin ratkaisun tuohon ongelmaan: keskinopeusvalvonta. Silloin nopeutta ei valvottaisikaan yksittäisillä kameroilla tai tutkilla, vaan kamerapareilla, jotka rekisteröivät tiettyyn matkaan käytetyn ajoajan. Jos ajoaika menee niin lyhyeksi, ettei sitä tyhjälläkään tiellä pysty ajamaan rajoituksia noudattaen, tiketti tulee. Ja mikä parasta, tämä mittaustapa korostaisi matalimpien rajoituksien ehdottomampaa noudattamista, mutta ohitukset saattaisivat silti nopeutua.
Ja jos minä olisin Palsternakka, niin laittaisin siihen välille silloin tällöin poliisin passiin tutkan kanssa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Aakku kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:31 pm Ja jos minä olisin Palsternakka, niin laittaisin siihen välille silloin tällöin poliisin passiin tutkan kanssa.
Tietysti tutkan kanssa sojottelu on poliisille helppoa rutiinityötä, jossa tämän ei kannata kytkeä edes aivojaan päälle. Katsoo vain, osoittaako tutka rajoitusta isompaa lukemaa, ja pysäyttää tällaisen ajoneuvon sakotettavaksi. Mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, onko se poliisiresurssien oikeaa käyttöä, saati sitten oikea tapa valvoa liikennettä. Rahankeräyksenkin voisi jättää enemmän valtionvarainministeriön tehtäväksi.

Tietysti liikenteen muunlainen liikenteenvalvonta edellyttäisi poliisin kulkemista liikenteen seassa ja yleensä vielä tunnuksettomilla autoilla sekä tehdä ajotapavalvontaa. Vain näin pystyttäisiin puuttumaan kiilailuihin, törkyohituksiin, liian lyhyiin ajoneuvoväleihin, huonokuntoisiin tai peräti katsastamattomiin ja vakuuttamattomiin ajoneuvoihin tms.
Kyllä se siitä.
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Jäärä kirjoitti: La Loka 09, 2021 1:03 am
Aakku kirjoitti: Pe Loka 08, 2021 11:31 pm Ja jos minä olisin Palsternakka, niin laittaisin siihen välille silloin tällöin poliisin passiin tutkan kanssa.
Tietysti tutkan kanssa sojottelu on poliisille helppoa rutiinityötä, jossa tämän ei kannata kytkeä edes aivojaan päälle. Katsoo vain, osoittaako tutka rajoitusta isompaa lukemaa, ja pysäyttää tällaisen ajoneuvon sakotettavaksi. Mutta en ole ollenkaan vakuuttunut, onko se poliisiresurssien oikeaa käyttöä, saati sitten oikea tapa valvoa liikennettä. Rahankeräyksenkin voisi jättää enemmän valtionvarainministeriön tehtäväksi.

Tietysti liikenteen muunlainen liikenteenvalvonta edellyttäisi poliisin kulkemista liikenteen seassa ja yleensä vielä tunnuksettomilla autoilla sekä tehdä ajotapavalvontaa. Vain näin pystyttäisiin puuttumaan kiilailuihin, törkyohituksiin, liian lyhyiin ajoneuvoväleihin, huonokuntoisiin tai peräti katsastamattomiin ja vakuuttamattomiin ajoneuvoihin tms.
Ei se keskinopeusvalvonta auta, jos kuski tietää aloitus ja päätepisteen. Sillä välillä voi sitten tehdä mitä vain. Kyllä se satunnainen mahdollisuus jäädä kiinni on tehokkain ennalta ehkäisevä konsti. Tälläkin hetkellä järjestelmäongelmien takia jopa 80% peltipoliiseista on poissa käytöstä, mutta pelotteina pöntöt silti varmasti toimii.

"Peltipoliisit räpsyneet poikkeuksellisen vähän: "Pudonnut jopa 80 prosentilla"
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... ae443e0e45
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Aakku kirjoitti: La Loka 09, 2021 7:47 am Ei se keskinopeusvalvonta auta, jos kuski tietää aloitus ja päätepisteen. Sillä välillä voi sitten tehdä mitä vain. Kyllä se satunnainen mahdollisuus jäädä kiinni on tehokkain ennalta ehkäisevä konsti.
Mutta jos ei tiedä? Keskinopeuksiakin voi mitata minkä kameraparin välillä tahansa. Jos auto ilmestyy liian aikaisin jälkimmäiselle, salaiselle aikatarkastusasemalle, niin virhepisteitä tulee. Silmänpalvonta ei auta.
Kyllä se siitä.
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Jäärä kirjoitti: La Loka 09, 2021 8:54 am
Aakku kirjoitti: La Loka 09, 2021 7:47 am Ei se keskinopeusvalvonta auta, jos kuski tietää aloitus ja päätepisteen. Sillä välillä voi sitten tehdä mitä vain. Kyllä se satunnainen mahdollisuus jäädä kiinni on tehokkain ennalta ehkäisevä konsti.
Mutta jos ei tiedä? Keskinopeuksiakin voi mitata minkä kameraparin välillä tahansa. Jos auto ilmestyy liian aikaisin jälkimmäiselle, salaiselle aikatarkastusasemalle, niin virhepisteitä tulee. Silmänpalvonta ei auta.
Silloin se peloite auttaa. Palsternakka voisi sitten pystyttää kylmiä kameratolppia lisää tuon keskinopeusvalvonnan väliin. Tosiasiassahan tällä hetkellä suurin osa tolpista onkin kylmiä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

https://www.youtube.com/watch?v=nXx_b_VC5yw

Noissa tilanteissa se kiire viimeistään menee ohi! :( Mutta kun noita sattuu vain muille, ei MINULLE, niin meno jatkuu entisellään. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
juha
Viestit: 7604
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja juha »

Jäärä kirjoitti: La Loka 09, 2021 1:03 am

Tietysti liikenteen muunlainen liikenteenvalvonta edellyttäisi poliisin kulkemista liikenteen seassa ja yleensä vielä tunnuksettomilla autoilla sekä tehdä ajotapavalvontaa.
Ainakin vielä 22-04 välillä on ollut moottoripyöräpoliisia VT-9 Turun pään moottoritiellä liikenteessä.
Toisinaan on ollut myös "valeasussa".
Siinä on sitten heikoilla kuka tuolla vauhtiaan kokeilee, kun ninja vilhtaa takakonttiin :roll:
jussi77
Viestit: 4469
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Oli asfalttityömaa ja liikennevalot sekä johtoauto. Oli pimeätä ja pysähdyin ensimmäiseksi ja toinen tuli kohta perään. Se ei kauaa jaksanut odotella ja paineli liikenteenohjaajan ohi. Aika kauan tuossa sai odotella kun taisivat päästää ennemmin isoja autoja toisesta suunnasta.
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ei vaan ne takavalot noihin autoihin näytä sumussa automaattisesti syttyvän. Tänään aamulla sellainen parikymmentä autoa tuli havaittua joissa ei tuikkuakaan perässä näkynyt, tiedä sitten montako meni edellä joita ei nähnyt?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
jussi77
Viestit: 4469
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

EIkä aina pimeälläkään. Äsken täysin pimeällä ajoin valottoman perässä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], raktori63 ja 48 vierailijaa