Ööö...Tai sitten kaikki siirtyy sille vasemmanpuoleiselle kaistalle ajelemaan sitä korkeampaa nopeutta ja sitten ei kuitenkaan voi ajaa yhtään ylinopeutta? Tai voihan tietysti ajella oikeanpuoleista vieläkin suurempaa ylinopeutta, eiku....Jäärä kirjoitti: ↑Pe Joulu 30, 2022 6:40 pmOlen ihmetellyt, miksi ohituskaistakohdille ei laiteta kaistakohtaista nopeusrajoitusta. Oikealla jatkuu edeltävä rajoitus ja vasemmalla on porrasta korkeampi.
Tietysti silloinkin voi siirtyä vasemmalle kaistalle ajamaan oikean kaistan nopeutta, sillä kiusa se on pienikin kiusa.
Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 329
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:23 pm
- Paikkakunta: Tampere and Keuruu
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Teknik, sano ryssä kun saranan näki.
-
- Viestit: 1821
- Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://www.tilannehuone.fi/tehtava.php ... 24e57fb886
Satuin tohon kohdalle tossa 17:30 maissa. Olin pohjoiseen päin matkalla n. tuntia aiemmin eli pääsin juuri pois alta. Puolikas siellä kuusitaimikossa oli niin syvällä ettei vetäjää näkynyt. Heti heräsi epäilys että joku pitkäkilpinen siellä taas on. Toi 3-rata on tässä mein nurkilla melko hasardi talvisin. Mä liikennöin tosta parikyt kilsaa kumpaankin suuntaan ja toi on suht helppo paikka jota on parannettu alkuperäisestä. Ohituskaista rekan kulkusuuntaan on juuri alkanut ja se osuus on valaistu. Mikä lie käpy käynyt kun siinä pitää vähän ohjata oikealle.
Haulikonkantaja nousi sen verran ulos että laski meidän olevan 11. jonossa. Ei tainnut ihan viittä minuuttia mennä niin meidät jotka oltiin siinä 1-kaistaisella puolella, päästettiin ohi. Taisi olla sekä Ikaalisten että Parkanon yksiköitä paikalla, niitä oli niin paljon ja kun se kaide estää kääntymisen niin kulkusuunnan mukaan varmaan olivat perä kohti omaa asemaa. En hirveästi voinut ohi ajaessa kuikuilla kun vähän penkalle joutui ajamaan ja ukkoa oli tiellä kuin Ilveksen maalilla. Kaidetta leikkasivat juuri kannettavan kokoisiin paloihin.
Pohjoiseen menevien puolella oli kaksi autoa pysähtyneenä pientareella ohituskaista-osuudella. Jälkimmäisellä oli konikaappi perässä. Ei hätävilkkuja ja ihminen siinä käveli ja olihan siinä viranomaisia sadan metrin päässä. Valaistu osuus, ehkä tällä kertaa hyvä paikka pysähtyä varsinkin jos siellä oli hepo kyydissä. Haulikkoampujana oli toi talliemo, häntä sykähdytti heti kun mä mainitsin hevostrailerista. Harvoin toi tunteilee hevosten takia noin voimakkaasti mutta nyt taas tuli ilmi kuinka rakkaita ja tärkeitä eläimiä ne voi olla. Solidaarisuus on näköjään määrätöntä jos on edes epäilys hevosen hyvinvoinnista.
Asian vierestä. Ootte varmaan kuulleet, anakin hevosnaisten uhrit, kuinka Suomessa on trailerin pohjavaneri pettänyt ja hevosen jalat on hioutuneet asvalttia vasten, tietäköön miten pitkälle. Tää on tapahtunut oikeasti ton talliemon toisen askeleen tuttavapiirissä eli kaverin kaverille. Luotan tuohon tietoon. Tommosessa tilanteessa, poliisi tai kuka tahansa asetta kantava henkilö mahdollisimman nopeasti paikalle ja lopetus mahdollisimman nopeasti.
Tosta tapahtumapaikalta kilometrin päässä on lähin tuttu/naapuri jolla on metsästyskiväärin lisäksi pistooli ja kuuluu srva:a antavaan seuraan kun lupa-alueet menee molemmin puolin valtatietä. Soitto sille, sen veljelle tai niiden isälle. Varmana ois tullut nopea ja inhimillinen (eläimellinen?) lopetus.
Tämmöistä meilläpäin tänään. Tästä puhutaan kylällä vielä lumien sulaessa ja mä voin antaa silminnäkijän tietoa kun olin siinä jonossa. Naapurit kuitenkin ottaa asian esiin vappuun saakka, meillä mörköperällä kun on tapahtumat vähissä.
Satuin tohon kohdalle tossa 17:30 maissa. Olin pohjoiseen päin matkalla n. tuntia aiemmin eli pääsin juuri pois alta. Puolikas siellä kuusitaimikossa oli niin syvällä ettei vetäjää näkynyt. Heti heräsi epäilys että joku pitkäkilpinen siellä taas on. Toi 3-rata on tässä mein nurkilla melko hasardi talvisin. Mä liikennöin tosta parikyt kilsaa kumpaankin suuntaan ja toi on suht helppo paikka jota on parannettu alkuperäisestä. Ohituskaista rekan kulkusuuntaan on juuri alkanut ja se osuus on valaistu. Mikä lie käpy käynyt kun siinä pitää vähän ohjata oikealle.
Haulikonkantaja nousi sen verran ulos että laski meidän olevan 11. jonossa. Ei tainnut ihan viittä minuuttia mennä niin meidät jotka oltiin siinä 1-kaistaisella puolella, päästettiin ohi. Taisi olla sekä Ikaalisten että Parkanon yksiköitä paikalla, niitä oli niin paljon ja kun se kaide estää kääntymisen niin kulkusuunnan mukaan varmaan olivat perä kohti omaa asemaa. En hirveästi voinut ohi ajaessa kuikuilla kun vähän penkalle joutui ajamaan ja ukkoa oli tiellä kuin Ilveksen maalilla. Kaidetta leikkasivat juuri kannettavan kokoisiin paloihin.
Pohjoiseen menevien puolella oli kaksi autoa pysähtyneenä pientareella ohituskaista-osuudella. Jälkimmäisellä oli konikaappi perässä. Ei hätävilkkuja ja ihminen siinä käveli ja olihan siinä viranomaisia sadan metrin päässä. Valaistu osuus, ehkä tällä kertaa hyvä paikka pysähtyä varsinkin jos siellä oli hepo kyydissä. Haulikkoampujana oli toi talliemo, häntä sykähdytti heti kun mä mainitsin hevostrailerista. Harvoin toi tunteilee hevosten takia noin voimakkaasti mutta nyt taas tuli ilmi kuinka rakkaita ja tärkeitä eläimiä ne voi olla. Solidaarisuus on näköjään määrätöntä jos on edes epäilys hevosen hyvinvoinnista.
Asian vierestä. Ootte varmaan kuulleet, anakin hevosnaisten uhrit, kuinka Suomessa on trailerin pohjavaneri pettänyt ja hevosen jalat on hioutuneet asvalttia vasten, tietäköön miten pitkälle. Tää on tapahtunut oikeasti ton talliemon toisen askeleen tuttavapiirissä eli kaverin kaverille. Luotan tuohon tietoon. Tommosessa tilanteessa, poliisi tai kuka tahansa asetta kantava henkilö mahdollisimman nopeasti paikalle ja lopetus mahdollisimman nopeasti.
Tosta tapahtumapaikalta kilometrin päässä on lähin tuttu/naapuri jolla on metsästyskiväärin lisäksi pistooli ja kuuluu srva:a antavaan seuraan kun lupa-alueet menee molemmin puolin valtatietä. Soitto sille, sen veljelle tai niiden isälle. Varmana ois tullut nopea ja inhimillinen (eläimellinen?) lopetus.
Tämmöistä meilläpäin tänään. Tästä puhutaan kylällä vielä lumien sulaessa ja mä voin antaa silminnäkijän tietoa kun olin siinä jonossa. Naapurit kuitenkin ottaa asian esiin vappuun saakka, meillä mörköperällä kun on tapahtumat vähissä.
-
- Viestit: 7721
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009315278.html
Mukana on rakas ajoneuvo (kirjoitus virhe) odotetaan koska korjaavat,siellä on aika sotku siivottavana......
Mukana on rakas ajoneuvo (kirjoitus virhe) odotetaan koska korjaavat,siellä on aika sotku siivottavana......
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: Pe Elo 22, 2014 3:13 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Viime perjantaina tuli todistettua todellista rattiraivoa moottoritiellä.
Audi ja Tesla kiukuttelivat toisilleen jostain syystä, alkuperäistä tapahtumaa en nähnyt, jos sellaista oikein olikaan. Oma veikkaukseni oli joko liian hidas ohittaminen toisen mielestä tai paluu suoraan toisen auton eteen oikealle kaistalle. Siis ihan mielenoisoituksellisesti. Tilanne jatkui kuitenkin sillä että vuorotellen ohitetaan toisen nokan eteen ja painetaan jarrua. Kun Teslamieheltä meni hermot pystyi hän pitämään Audin takanaan loppumatkan, parikymmentä kilometriä. Audi yritti mennä ohi jolloin toinen esti ohituksen menmällä eteen vaihtamalla samalle kaistalle. Sitten taas jarrutuksia. Autot olivat tehokkaita joten vauhti kiihtyi hetkessä ja välimatkaa autojen välissä ei ollut paljoa. Pitää varmaan hankkia kojelautakamera näitä varten.
Vaikea sanoa mistä tilanne lähti, olen joskus nähnyt vastaavaa 'opettamista' samassa kohdassa vuosia aiemmin kun eräs auto oli ohittamassa kahta rekkaa. Hermostunut audimies (silloinkin) ohitti ohittajan oikealta, rekkojen välistä, ja jarrutti voimakkaasti palattuaan vasemmalle kaistalle. Sitä en tiedä millaista autoa kyseinen henkilö ajaa nykyään ja oliko hän tässäkin tapauksessa osallisena. Huolestuttaa silti tämä mielenterveysongelmien valuminen liikenteen puolelle.
Audi ja Tesla kiukuttelivat toisilleen jostain syystä, alkuperäistä tapahtumaa en nähnyt, jos sellaista oikein olikaan. Oma veikkaukseni oli joko liian hidas ohittaminen toisen mielestä tai paluu suoraan toisen auton eteen oikealle kaistalle. Siis ihan mielenoisoituksellisesti. Tilanne jatkui kuitenkin sillä että vuorotellen ohitetaan toisen nokan eteen ja painetaan jarrua. Kun Teslamieheltä meni hermot pystyi hän pitämään Audin takanaan loppumatkan, parikymmentä kilometriä. Audi yritti mennä ohi jolloin toinen esti ohituksen menmällä eteen vaihtamalla samalle kaistalle. Sitten taas jarrutuksia. Autot olivat tehokkaita joten vauhti kiihtyi hetkessä ja välimatkaa autojen välissä ei ollut paljoa. Pitää varmaan hankkia kojelautakamera näitä varten.
Vaikea sanoa mistä tilanne lähti, olen joskus nähnyt vastaavaa 'opettamista' samassa kohdassa vuosia aiemmin kun eräs auto oli ohittamassa kahta rekkaa. Hermostunut audimies (silloinkin) ohitti ohittajan oikealta, rekkojen välistä, ja jarrutti voimakkaasti palattuaan vasemmalle kaistalle. Sitä en tiedä millaista autoa kyseinen henkilö ajaa nykyään ja oliko hän tässäkin tapauksessa osallisena. Huolestuttaa silti tämä mielenterveysongelmien valuminen liikenteen puolelle.
-
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Jollekin kiireisille se vain hiukan ylinopeutta ohittava ja riittävän kauas ogitettavan eteen ajava on ihnottava hidastelija. Vaikka hän onkin kiireinen niin aina riittää aikaa alkaa jarruttelemaan siinä edessä. Monesti kun et heti siirry sen ohitettavan eteen niin siellä takana aletaan jo selkeästi tekemään ohitusta oikealta. itse laitan vilkun ajoissa oikealle niin eivät lähde sieltä ohi. tokikaan nämä teiden ritarit ei hoksaa palata riittävän kaukana sen ohitettavan eteen vaikka itse ovat juuri sellaisen nähneet ihan aitiopaikalta.
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuollaista toimintaa ei voi käsittää liikenteessä, kun ei tuo ole edes sitä leikkimistä, jota isot pojat harrastaa. Virheitä tekee jokainen, mutta se kuinka siitä huomauttaa on jo haasteellisempaa, ettei mene sitten touhu tuohon kissa ja hiiri leikiksi. Mitä enemmän "sappi" kuohahtaa sen vaarallisemmaksi tilanne menee. Itse kyllä nostan käden ylös virheen merkiksi ja koitan näyttää olevani pahoillani, mutta siihen leikkimiseen en lähde mukaan, johon virheestä suivaantunut koittaa haastaa. Nyt kun muutenkin on varaa antaa hätäisempien mennä menojaan ja koitan ohi haluavallekin antaa tilaa. Eniten nykyisin häiritsee nuo vastaantulijoiden valojen käyttäminen, ajetaan pitkillä liian lähelle, vaikka omat valot olen vaihtanut esim. nyppylän takaa näkyvien valojen kajo, jonka arvioin riittävän lähellä olevaksi, mutta sieltä tullaan täysi valopatteri loimuten ja vasta kun oma autoni on näkyvissä vaihdetaan lyhyet, mutta sitten taas pitkät päälle 20 m ennen sivuuttamista. Kerran tapahtuvaa en vielä pidä pahana mutta kun yhden 30 - 50 km ajomatkalla näin tapahtuu monesti, niin ei tunnu hyvältä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7721
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
On ollut tavoitteena ,vaihtaa ajoissa lähivaloille,tosin välillä on myös mennyt,lähivaloilla vaihtaminen myöhäiseksi,kun nyppylän takaa on tullut auto vastaan.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Tammi 18, 2023 7:21 pm ........... Virheitä tekee jokainen, ........ Eniten nykyisin häiritsee nuo vastaantulijoiden valojen käyttäminen, ajetaan pitkillä liian lähelle, vaikka omat valot olen vaihtanut esim. nyppylän takaa näkyvien valojen kajo, jonka arvioin riittävän lähellä olevaksi, mutta sieltä tullaan täysi valopatteri loimuten ja vasta kun oma autoni on näkyvissä vaihdetaan lyhyet, mutta sitten taas pitkät päälle 20 m ennen sivuuttamista. Kerran tapahtuvaa en vielä pidä pahana mutta kun yhden 30 - 50 km ajomatkalla näin tapahtuu monesti, niin ei tunnu hyvältä.
Joskus,kun olen ollut terävimmilläni,niin olen koettanut katsoa,pilkottaako vastaantulijan valoja mutkan tai,mäen takaa ja olen silloin vaihtanut lähivaloille,silloin tällöin olen myös vilkauttanut pitkillä valoilla,siinä toivossa että,nyppylän tai,mutkan takaa tulija,ennen ilmestymistään vaihtaisi lähivaloille.
- rattori
- Viestit: 11066
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Mitä se kojelautakamera tässä auttaa?oju kirjoitti: ↑Ke Tammi 18, 2023 10:11 am Viime perjantaina tuli todistettua todellista rattiraivoa moottoritiellä.
Audi ja Tesla kiukuttelivat toisilleen jostain syystä, alkuperäistä tapahtumaa en nähnyt, jos sellaista oikein olikaan. Oma veikkaukseni oli joko liian hidas ohittaminen toisen mielestä tai paluu suoraan toisen auton eteen oikealle kaistalle. Siis ihan mielenoisoituksellisesti. Tilanne jatkui kuitenkin sillä että vuorotellen ohitetaan toisen nokan eteen ja painetaan jarrua. Kun Teslamieheltä meni hermot pystyi hän pitämään Audin takanaan loppumatkan, parikymmentä kilometriä. Audi yritti mennä ohi jolloin toinen esti ohituksen menmällä eteen vaihtamalla samalle kaistalle. Sitten taas jarrutuksia. Autot olivat tehokkaita joten vauhti kiihtyi hetkessä ja välimatkaa autojen välissä ei ollut paljoa. Pitää varmaan hankkia kojelautakamera näitä varten.
Vaikea sanoa mistä tilanne lähti, olen joskus nähnyt vastaavaa 'opettamista' samassa kohdassa vuosia aiemmin kun eräs auto oli ohittamassa kahta rekkaa. Hermostunut audimies (silloinkin) ohitti ohittajan oikealta, rekkojen välistä, ja jarrutti voimakkaasti palattuaan vasemmalle kaistalle. Sitä en tiedä millaista autoa kyseinen henkilö ajaa nykyään ja oliko hän tässäkin tapauksessa osallisena. Huolestuttaa silti tämä mielenterveysongelmien valuminen liikenteen puolelle.
------------
tractors
tractors
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Video kertoo tapauksesta objektiivisesti, myös usein enemmän kuin pitkäkään kirjoitettu kuvaus.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Onhan se kamera hyvä jossain paikoin selventämässä tilannetta, mutta harvemmin näkee sitä mitä takana ja sivulla tapahtuu ja mistä sitten lähtee asiat hurjistumaan. Eli sitten vaan näkyy mitä tapahtuu ohituksen jälkeen. Lisäksi vielä olisi se nopeusnäyttö hyvä, selventämään mitä tehdään hidastetaanko vai kiihdytetään, vai mennäänkö samalla nopeudella. Tuo nopeuden näyttö puuttuu omista kojelauta kameroista.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Joku nauroi että vartijoiksi hakeutuu ne jotka ei pääse poliisiksi. Onko kojelautakameroiden ostajat sitten seuraava porras ravintoketjussa?
Onhan se varmaan kätevä olla jos joutuu onnettomuuteen ja sitten setvimään mitä kävi mutta saa siinä tovin odotella että kamerasta on iloa. Liikenteessä perseilijät on perseestä ja välillä itsekkin käy mielessä että olisi hieno ollut se ja se saada filmille mutta mitäpä iloa siitäkään nauhasta olisi? Vai lähetteleekö porukka oikeasti noita omavalvontatallenteita poliisille?
Onhan se varmaan kätevä olla jos joutuu onnettomuuteen ja sitten setvimään mitä kävi mutta saa siinä tovin odotella että kamerasta on iloa. Liikenteessä perseilijät on perseestä ja välillä itsekkin käy mielessä että olisi hieno ollut se ja se saada filmille mutta mitäpä iloa siitäkään nauhasta olisi? Vai lähetteleekö porukka oikeasti noita omavalvontatallenteita poliisille?
-
- Viestit: 2078
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Nykyäänhän autoissa on 360 asteen kamerajärjestelmä, joka kuvaa edestä, takaa ja sivuilta. Omassani tuo tallentaa myös sijainnin ja nopeuden joka framelle.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Tammi 18, 2023 11:17 pm Onhan se kamera hyvä jossain paikoin selventämässä tilannetta, mutta harvemmin näkee sitä mitä takana ja sivulla tapahtuu ja mistä sitten lähtee asiat hurjistumaan. Eli sitten vaan näkyy mitä tapahtuu ohituksen jälkeen. Lisäksi vielä olisi se nopeusnäyttö hyvä, selventämään mitä tehdään hidastetaanko vai kiihdytetään, vai mennäänkö samalla nopeudella. Tuo nopeuden näyttö puuttuu omista kojelauta kameroista.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Se kannattaa muistaa, että uudessa tieliikennelaissa on velvoite ottaa huomioon toisen tienkäyttäjän mahdollinen lainvastainen toiminta.
Kuvaaja Kalle voi itsekin joutua kolaritapauksessa tuomiolle, mikäli kuvamateriaali tms osoittaa ettei ole huomioinnut omassa ajossaan toisen laitonta käytöstä.
Eli esimerkki: Ville ohittaa kuvaaja Kallen tavalla, joka saa kuvaaja Kallen vilkuttelemaan pitkiä protestiksi. Ville taas puolestaan protestiksi hidastaa edessä. Mikäli tämän jälkeen kolahtaa saattaa kummatkin olla syyllisiä, koska kummankin olisi pitänyt pyrkiä välttämään onnettomuutta uuden lain pohjalta.
Eli, vaikka kuvaaja Kallen kamera näyttäisi epäkohteliaan ja jopa liikennettä vaarantavan ohituksen, ei se muodosta syyllisyysolettamaa Villelle tuosta hetkestä eteenpäin.
Myös itse ohitustilanteessa myös ohitettavan pitää varautua ohittajan lainvastaiseen toimintaan onnettomuuden välttämiseksi.
Kamera voi jossain tilanteessa toimia todistajana, mutta saattaa laintulkinnasta riippuen syyllistää myös kuvaajan.
Kuvaaja Kalle voi itsekin joutua kolaritapauksessa tuomiolle, mikäli kuvamateriaali tms osoittaa ettei ole huomioinnut omassa ajossaan toisen laitonta käytöstä.
Eli esimerkki: Ville ohittaa kuvaaja Kallen tavalla, joka saa kuvaaja Kallen vilkuttelemaan pitkiä protestiksi. Ville taas puolestaan protestiksi hidastaa edessä. Mikäli tämän jälkeen kolahtaa saattaa kummatkin olla syyllisiä, koska kummankin olisi pitänyt pyrkiä välttämään onnettomuutta uuden lain pohjalta.
Eli, vaikka kuvaaja Kallen kamera näyttäisi epäkohteliaan ja jopa liikennettä vaarantavan ohituksen, ei se muodosta syyllisyysolettamaa Villelle tuosta hetkestä eteenpäin.
Myös itse ohitustilanteessa myös ohitettavan pitää varautua ohittajan lainvastaiseen toimintaan onnettomuuden välttämiseksi.
Kamera voi jossain tilanteessa toimia todistajana, mutta saattaa laintulkinnasta riippuen syyllistää myös kuvaajan.
- rattori
- Viestit: 11066
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Sitä ajattelin itsekin.skuikka kirjoitti: ↑To Tammi 19, 2023 11:33 am Joku nauroi että vartijoiksi hakeutuu ne jotka ei pääse poliisiksi. Onko kojelautakameroiden ostajat sitten seuraava porras ravintoketjussa?
Onhan se varmaan kätevä olla jos joutuu onnettomuuteen ja sitten setvimään mitä kävi mutta saa siinä tovin odotella että kamerasta on iloa. Liikenteessä perseilijät on perseestä ja välillä itsekkin käy mielessä että olisi hieno ollut se ja se saada filmille mutta mitäpä iloa siitäkään nauhasta olisi? Vai lähetteleekö porukka oikeasti noita omavalvontatallenteita poliisille?
Tämän päivän trendi; laitetaan pätkä kuvaa nettiin. Ei kerro mtn mitä tapahtui ennen ja jälkeen. Yksi kuva valehtelee enempi kuin tuhat sanaa.
------------
tractors
tractors
- rattori
- Viestit: 11066
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Eipä ole sellaista autoa päässyt edes ajamaan, mutta voihan noita autokameroitakin laittaa vaikka joka ikkunalle jos haluttaa, mutta ei ainakaan vielä ole ollut sellaiseen tarvetta.rautakasa kirjoitti: ↑To Tammi 19, 2023 12:08 pmNykyäänhän autoissa on 360 asteen kamerajärjestelmä, joka kuvaa edestä, takaa ja sivuilta. Omassani tuo tallentaa myös sijainnin ja nopeuden joka framelle.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Tammi 18, 2023 11:17 pm Onhan se kamera hyvä jossain paikoin selventämässä tilannetta, mutta harvemmin näkee sitä mitä takana ja sivulla tapahtuu ja mistä sitten lähtee asiat hurjistumaan. Eli sitten vaan näkyy mitä tapahtuu ohituksen jälkeen. Lisäksi vielä olisi se nopeusnäyttö hyvä, selventämään mitä tehdään hidastetaanko vai kiihdytetään, vai mennäänkö samalla nopeudella. Tuo nopeuden näyttö puuttuu omista kojelauta kameroista.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3569
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Havaintoja taas tältä ehtoolta. Tuntuu että on ”pipo kiristynyt” kantahämeessä liikenteen parissa.
60km/h alueella tikkusuoralla tiellä ilman liittymiä edellä menevä laski jalan kaasulta ilman jarruvaloja 40km/h nopeuteen hiipuen ja tilannetta seuranneena lähestyin luonnollisesti tuota himmaajaa, jättäen kuitenkin reilun välin….no tämä päätti pahoittaa mielen ja räppäsi parikertaa jarruvaloja niin, että taisi etupyörät käydä lukossa (autossani kaikki kunnossa valojen suuntausta myöden, enkä ajanut todellakaan pitkillä). Kuittasin tuon pelleilyn parikertaa väläyttämällä pitkiä. Edellä menevässä päät pyörii puolin ja toisin, ja sitten vauhti nousi takaisin sallittuun. Mikälie ”opetus” kiikassa hyundaissa meneillään?
Seuraava episodi humppilassa etelään päin ajaessa, kun ”kenkämaailmasta” hyökkää gti golffi alle, vaikka olin ainut auto kumpaankaan suuntaan ajaessa, kääntyäkseen 100m jälkeen humppilan keskustaan oikealle….vittuuksissani kaarsin heti kaiteen jälkeen vasemmalta ohi, kun ei ketään tullut vastaan, ja tämä teiden ”kingi” protestoi pitkiä horkassa räpsien. Jos golfilainen luet tätä, niin mieti kuule siirtosi pari-kolme askelta eteenpäin, ennen kuin teet ensimäistäkään siirtoa mihinkään.
Pyrkiviä ohituksia tuli taas nähtyä useita 350km siirtymällä, jotka eivät voittaneet mitään….muutaman kymmenen km jälkeen olin taas saman auton perässä
Ai niin, ja kiikoisista huittisiin välillä mustan uuden farkkupassatin kuskilla hermo pinnassa, kun oltiin viides ja kuudes auto jonossa, joka kulki 70km/h heijaten ja jarruvalot jatkuvasti räpsien edellä menevillä. Passatti kävi vähän väliä vasemmalla kaistalla pitkiä räpsien, mutta ei saanut vauhtia letkan vetäjään
60km/h alueella tikkusuoralla tiellä ilman liittymiä edellä menevä laski jalan kaasulta ilman jarruvaloja 40km/h nopeuteen hiipuen ja tilannetta seuranneena lähestyin luonnollisesti tuota himmaajaa, jättäen kuitenkin reilun välin….no tämä päätti pahoittaa mielen ja räppäsi parikertaa jarruvaloja niin, että taisi etupyörät käydä lukossa (autossani kaikki kunnossa valojen suuntausta myöden, enkä ajanut todellakaan pitkillä). Kuittasin tuon pelleilyn parikertaa väläyttämällä pitkiä. Edellä menevässä päät pyörii puolin ja toisin, ja sitten vauhti nousi takaisin sallittuun. Mikälie ”opetus” kiikassa hyundaissa meneillään?
Seuraava episodi humppilassa etelään päin ajaessa, kun ”kenkämaailmasta” hyökkää gti golffi alle, vaikka olin ainut auto kumpaankaan suuntaan ajaessa, kääntyäkseen 100m jälkeen humppilan keskustaan oikealle….vittuuksissani kaarsin heti kaiteen jälkeen vasemmalta ohi, kun ei ketään tullut vastaan, ja tämä teiden ”kingi” protestoi pitkiä horkassa räpsien. Jos golfilainen luet tätä, niin mieti kuule siirtosi pari-kolme askelta eteenpäin, ennen kuin teet ensimäistäkään siirtoa mihinkään.
Pyrkiviä ohituksia tuli taas nähtyä useita 350km siirtymällä, jotka eivät voittaneet mitään….muutaman kymmenen km jälkeen olin taas saman auton perässä
Ai niin, ja kiikoisista huittisiin välillä mustan uuden farkkupassatin kuskilla hermo pinnassa, kun oltiin viides ja kuudes auto jonossa, joka kulki 70km/h heijaten ja jarruvalot jatkuvasti räpsien edellä menevillä. Passatti kävi vähän väliä vasemmalla kaistalla pitkiä räpsien, mutta ei saanut vauhtia letkan vetäjään
-
- Viestit: 7721
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/78b8 ... 9f09e89dd6
Puhuvat kaskenkadun ja hämeenkadun risteyksestä
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009371450.html
Ja tässä itäisen rantakadun ja hämeenkadun risteyksestä.
Takaa-ajo oli alkanut Lokalahdelta,Uudenkaupungin tuntumasta,pitkä takaa-ajo on ollut.
Puhuvat kaskenkadun ja hämeenkadun risteyksestä
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009371450.html
Ja tässä itäisen rantakadun ja hämeenkadun risteyksestä.
Takaa-ajo oli alkanut Lokalahdelta,Uudenkaupungin tuntumasta,pitkä takaa-ajo on ollut.
-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tikkusuoralla tiellä hiljentäjä yritti päästää sinua ohi. Minä teen aina samalla tavoin perässä roikkujille, sillä erolla, että tässä tapauksessa olisin pysähtynyt kokonaan ja katsonut, mikä mottipää siellä on, kun ei ymmärrä mennä, vaikka annetaan kohteliaasti tietä.korsteeni kirjoitti: ↑La Helmi 04, 2023 12:41 am Havaintoja taas tältä ehtoolta. Tuntuu että on ”pipo kiristynyt” kantahämeessä liikenteen parissa.
60km/h alueella tikkusuoralla tiellä ilman liittymiä edellä menevä laski jalan kaasulta ilman jarruvaloja 40km/h nopeuteen hiipuen ja tilannetta seuranneena lähestyin luonnollisesti tuota himmaajaa, jättäen kuitenkin reilun välin….no tämä päätti pahoittaa mielen ja räppäsi parikertaa jarruvaloja niin, että taisi etupyörät käydä lukossa (autossani kaikki kunnossa valojen suuntausta myöden, enkä ajanut todellakaan pitkillä). Kuittasin tuon pelleilyn parikertaa väläyttämällä pitkiä. Edellä menevässä päät pyörii puolin ja toisin, ja sitten vauhti nousi takaisin sallittuun. Mikälie ”opetus” kiikassa hyundaissa meneillään?
Seuraava episodi humppilassa etelään päin ajaessa, kun ”kenkämaailmasta” hyökkää gti golffi alle, vaikka olin ainut auto kumpaankaan suuntaan ajaessa, kääntyäkseen 100m jälkeen humppilan keskustaan oikealle….vittuuksissani kaarsin heti kaiteen jälkeen vasemmalta ohi, kun ei ketään tullut vastaan, ja tämä teiden ”kingi” protestoi pitkiä horkassa räpsien. Jos golfilainen luet tätä, niin mieti kuule siirtosi pari-kolme askelta eteenpäin, ennen kuin teet ensimäistäkään siirtoa mihinkään.
Pyrkiviä ohituksia tuli taas nähtyä useita 350km siirtymällä, jotka eivät voittaneet mitään….muutaman kymmenen km jälkeen olin taas saman auton perässä
Ai niin, ja kiikoisista huittisiin välillä mustan uuden farkkupassatin kuskilla hermo pinnassa, kun oltiin viides ja kuudes auto jonossa, joka kulki 70km/h heijaten ja jarruvalot jatkuvasti räpsien edellä menevillä. Passatti kävi vähän väliä vasemmalla kaistalla pitkiä räpsien, mutta ei saanut vauhtia letkan vetäjään
-
- Viestit: 4338
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ei kannata provosoitua, vaikka provosoidaan.korsteeni kirjoitti: ↑La Helmi 04, 2023 12:41 am Havaintoja taas tältä ehtoolta. Tuntuu että on ”pipo kiristynyt” kantahämeessä liikenteen parissa.
60km/h alueella tikkusuoralla tiellä ilman liittymiä edellä menevä laski jalan kaasulta ilman jarruvaloja 40km/h nopeuteen hiipuen ja tilannetta seuranneena lähestyin luonnollisesti tuota himmaajaa, jättäen kuitenkin reilun välin….no tämä päätti pahoittaa mielen ja räppäsi parikertaa jarruvaloja niin, että taisi etupyörät käydä lukossa (autossani kaikki kunnossa valojen suuntausta myöden, enkä ajanut todellakaan pitkillä). Kuittasin tuon pelleilyn parikertaa väläyttämällä pitkiä. Edellä menevässä päät pyörii puolin ja toisin, ja sitten vauhti nousi takaisin sallittuun. Mikälie ”opetus” kiikassa hyundaissa meneillään?
Seuraava episodi humppilassa etelään päin ajaessa, kun ”kenkämaailmasta” hyökkää gti golffi alle, vaikka olin ainut auto kumpaankaan suuntaan ajaessa, kääntyäkseen 100m jälkeen humppilan keskustaan oikealle….vittuuksissani kaarsin heti kaiteen jälkeen vasemmalta ohi, kun ei ketään tullut vastaan, ja tämä teiden ”kingi” protestoi pitkiä horkassa räpsien. Jos golfilainen luet tätä, niin mieti kuule siirtosi pari-kolme askelta eteenpäin, ennen kuin teet ensimäistäkään siirtoa mihinkään.
Pyrkiviä ohituksia tuli taas nähtyä useita 350km siirtymällä, jotka eivät voittaneet mitään….muutaman kymmenen km jälkeen olin taas saman auton perässä
Ai niin, ja kiikoisista huittisiin välillä mustan uuden farkkupassatin kuskilla hermo pinnassa, kun oltiin viides ja kuudes auto jonossa, joka kulki 70km/h heijaten ja jarruvalot jatkuvasti räpsien edellä menevillä. Passatti kävi vähän väliä vasemmalla kaistalla pitkiä räpsien, mutta ei saanut vauhtia letkan vetäjään
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jarppik, Pataässä, transit ja 36 vierailijaa