Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Stadissa ajelin aamulla haagasta manskun ali pasilan suuntaan. Joku perskärpänen liimautui vasemmalla kaistalla perään ja ajettiin melkein hartwallille asti kunnes hää vaihtoi yhden kaistain yli sinne oikeanpuoleiselle ja ohitti mut sekä sen mun oikealla puolella ajaneen ja palasi mun eteen ja siitä sitten takaisin sinne oikeanpuoleiselle ja rampista alas. tuolla liikkeellä se pääsi yhden tai kahden auton ohi kun en muista ohittiko yhden meidän edellä ajaneen. tunnelista siihen on kai kilometri tai puoltoista.
Aamulla turun motaria stadin suuntaan ja siitä kehä ykköselle. motarilla joku meni kiireellä ohi reilu kilsa ennen kehää ja sitten se olikin siinä kehää alittavassa rampissa toisten jaloissa kun oli kai olevinaan liukasta siinä kurvissa. se oli kerenny monta sataa metriä mun edelle mutta siinä kehän alituksessa kuitenkin menin ohi kun en ollu menossa kehälle vaan vermon suuntaan oikeanpuoleista kaistaa. siinä kehällä se taas näytti menevän kovaa kun oli suoraa ja jarrutteli kun pääsi jonkun kannikkaan kiinni. kansallispuku oli päällä kuskilla. mulla oli tänään kärry perässä ja ajelin vanhan rajoituksen mukaan säästellen.
Illalla kakkostiellä kovelon kohdalla Kaivurimiehet.fi ei malttanut odottaa muutamaa sataa metriä vaan piti keltaisten viivojen kohdalla ohittaa mun takana ajava. toki siinä samalla välttivät kameran ja kiirus oli johonkin. siitä on reilu puolituntinen kotinurkille.
Aamulla turun motaria stadin suuntaan ja siitä kehä ykköselle. motarilla joku meni kiireellä ohi reilu kilsa ennen kehää ja sitten se olikin siinä kehää alittavassa rampissa toisten jaloissa kun oli kai olevinaan liukasta siinä kurvissa. se oli kerenny monta sataa metriä mun edelle mutta siinä kehän alituksessa kuitenkin menin ohi kun en ollu menossa kehälle vaan vermon suuntaan oikeanpuoleista kaistaa. siinä kehällä se taas näytti menevän kovaa kun oli suoraa ja jarrutteli kun pääsi jonkun kannikkaan kiinni. kansallispuku oli päällä kuskilla. mulla oli tänään kärry perässä ja ajelin vanhan rajoituksen mukaan säästellen.
Illalla kakkostiellä kovelon kohdalla Kaivurimiehet.fi ei malttanut odottaa muutamaa sataa metriä vaan piti keltaisten viivojen kohdalla ohittaa mun takana ajava. toki siinä samalla välttivät kameran ja kiirus oli johonkin. siitä on reilu puolituntinen kotinurkille.
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä pistää usein ihmettelemään nuo joidenkin touhut tuolla liikenteessä. Ohitetaan vajaa sata metriä ennen ramppia josta sitten ajetaan pois. Puikkelehditaan kaistalta toiselle hirveiden kiihdytysten ja jarrutusten kanssa, ja varttitunnissa on edetty muuta autonmitta edemmäs. Risteyksiin ajetaan reilulla vauhdilla, ja sitten saadaan päätietä menevään letkaan jarruttelua, kun ensimmäinen autonkuljettaja polkaisee jarrua. Ne jotka liikenteessä ajaa reippaasti ja vaikka hivenen ylinopeutta ei aiheuta meikäläisessä mitään, jos kerran on "kiire" ja katoaa horisonttiin, niin siinähän menee.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kytkimen säädöissä on sanomista monella. Usein kuljettajana on jäykkäleukainen ikämies. Ongelma tulee esimerkiksi Salon ohikulkutiellä, kun vasemmalle kääntyvien valot ovat erikseen ja syttyvät ennen suoraan ajavien valoja, sammuvat nopeasti, ja kääntymiskaista on erillinen. Sitten ne, joilla ei kytkin irrota varmaan hyvin, hidastavat sinne erkanemiskaistan alkuun, jatkaakseen vasta sitten suoraan, sitten kun siellä kaukana keltainen syttyy, vaikka edessä on tyhjä tie valoihin asti, sillä tavalla leveästi vielä, ettei siitä mahdu puikahtamaan sinne kääntyvien valoihin.
Tämä kytkinongelma varmaan aiheuittaa sen, ettei mielellään pysähdy autolla, vaan ryömittää ykkösvaihteella kohti valoja.
Joillakin hattupäillä on myös tapana pysähtyä sivutielle kääntymisaikeissa, ajoradalle, vaikka samaan suuntaan ei menisi pyörätietä, ei mitään, jota pitäisi jotenkin takaviistoon yrittää tutkia. Varsinkin valtateillä vastaantuleva liikenne aiheuttaa semmoista jonojen äkkipysähtelyä, kun yksi päättääkin tutkia auto paikallaan erkanevan tien kylttiä tai jotakin muuta. Henkilöauto mahtuisi hyvin pientareellekin, jos pitää ihmetellä, aikooko kääntyä vai ei.
-SS-
Tämä kytkinongelma varmaan aiheuittaa sen, ettei mielellään pysähdy autolla, vaan ryömittää ykkösvaihteella kohti valoja.
Joillakin hattupäillä on myös tapana pysähtyä sivutielle kääntymisaikeissa, ajoradalle, vaikka samaan suuntaan ei menisi pyörätietä, ei mitään, jota pitäisi jotenkin takaviistoon yrittää tutkia. Varsinkin valtateillä vastaantuleva liikenne aiheuttaa semmoista jonojen äkkipysähtelyä, kun yksi päättääkin tutkia auto paikallaan erkanevan tien kylttiä tai jotakin muuta. Henkilöauto mahtuisi hyvin pientareellekin, jos pitää ihmetellä, aikooko kääntyä vai ei.
-SS-
-
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Toi tollanen kummallinen hätäily saa aikaan niitä tilanteita. Ei oo yhtään malttia seurata tilannetta. Ja vielä sekin että varsinkin tuollaisessa helsingin aamuliikenteessä ei se ylinopeutta ajaminen kovin paljoa nopeuta, mutta saa aikaan niitä tilanteita. Itse kuitenkin ajoin sitä sallittua kuuttakymppiä siinä hartwallin nurkilla mutta se ei sit siinä ihan lopussa riittänytkään sille perskärpäselle.Ajomies kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 8:22 pm Kyllä pistää usein ihmettelemään nuo joidenkin touhut tuolla liikenteessä. Ohitetaan vajaa sata metriä ennen ramppia josta sitten ajetaan pois. Puikkelehditaan kaistalta toiselle hirveiden kiihdytysten ja jarrutusten kanssa, ja varttitunnissa on edetty muuta autonmitta edemmäs. Risteyksiin ajetaan reilulla vauhdilla, ja sitten saadaan päätietä menevään letkaan jarruttelua, kun ensimmäinen autonkuljettaja polkaisee jarrua. Ne jotka liikenteessä ajaa reippaasti ja vaikka hivenen ylinopeutta ei aiheuta meikäläisessä mitään, jos kerran on "kiire" ja katoaa horisonttiin, niin siinähän menee.
Ja kyllä siellä Mäkelänkadullakin mielellään ajettiin vasenta kaistaa aika loppuun kun oli kärryn vetäjää ja kuorma-autoa siinä oikealla.
Moottoritieltä huomiona se ohittavan turvavälin jättäminen. Ohittava kyllä kovin kaukaa vaihtaa vasemmalle mutta palaakin takaisin oikealle toisinaan aika aikaisin. Sellainenkin tilanne että kolmas ohittaa kaksi edellä ajavaa ja se toinen lähtee sen kolmannen perään. Se kolmas sitten hätääntyy niistä toisen ajovaloista ja palaa sen ensimmäisen eteen kovin pian, kai kohteliaisuuttaan sitä toista kohtaan. ja siihen jos vielä se toinen puikkaa lähelle sitä ensimmäistä niin se ensimmäinen saapi kaiken paskan lasillensa. Ei pysty käsittämään miksi niin toimitaan.
Isomman takana on hyvä ajella kun se on sellainen selvä hitaampi niin sen ja seuraavan väliin ei ole paljoa tulijoita. Toki aina löytyy joku heikko kuka olettaa takana ajavan ahdistavan ja käy siinä välissä mutta muuten saa aika rauhassa ajella. ja näillä keleillä se perässä ajelu on kohtalaisen kaukana että ei rapa lennä lasille.
Joo kyllä annan valohoitoa ja kesoo tumpeloille. Eräs jo usein tumpeloinut eli tapatumpeloija oli ottanut rekkarin ylös ja soitti perään että mikä harmittaa. Ei ymmärtänyt lainkaan sitä tekemäänsä hölmöyttä roiskia rapaa ohitettavan lasille päivä toisensa jälkeen ja lopputulema oli että sanoin hänen luultavasti jatkavan sitä typeeeryyttä ja mä jatkan valohoitoja. siis usein tää kiireinen meni ohi hölmösti 10-15 kilsaa aiemmin ja sitten oltiin kuitenkin saman rampin valoissa kääntymässä eri suuntiin.
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Moottoritiellä auttaa ehkä se, että kun sellainen väliin koukkija kurakelillä näyttää siellä takana tapansa, vetää oman välin kiinni etupuolella, usein edellä ajavaan kuorma-autoon (kellun aika usein rahtiliikenteen perässä, ei tarvitse pälyillä kovasti taake , sivuille tai eteen, niin kuin rasavillillä ohittelu-hurjastelulla tarvitsisi). Kuraa tulee lasille joka tapauksessa, mutta eipä pääse se pujottelijan tavat omaava siihen väliin roiskimaan ja tapojansa kehittämään. Muutaman kerran on meinannut väkisin kiilata sivuoveen, vaikka olen parin metrin päässä alleajosuojasta siinä vierellä.
Kun se ei ole kiinni siitä, ettei arvoisa ohimenijä pääsisi vauhdilla eteen päin pitemmällekin, siinä vasemmalla kaistalla, mutta on pakko tavallaan koluta joka kolo siinä oikean kaistan jonossa. Pelkästään huono tapa, mielestäni, sen voi oppia poiskin. Olen kiitollinen, jos olen voinut tässä oppimisessa auttaa.
Tuo Turun moottoritie on tuttu itsellekin, usein ajan aamukuuden maissa siitä, että juuri silloin ei ole ihan LeMansia se ajo siellä. Vasemmalle kaistalle jos lähtee silloin kahdeksan jälkeen kun aamuäreät konsultit RS sokoteillaan nousevat mukaan kisaan Veikkolasta ja Nummelasta alkaen, ainoana mahdollisuutena näyttää sisäistä alfaurostaan, pitää olla vasemmalla kaistalla noin 150+ vauhtia, ja noin 3-4 m turvaväli jonon perään, käy kyllä rasittavaksi. Jos himmaa vähänkin, että jäisi edes 10 m turvaväli, tulee tieraivoa heti.
Dieselillä ajo on semmoista klak-lappu lattiaan ja sitten jarrua jonon pumpatessa, ja taas lähdetään kirimään vauhtia, kun jono karkaa. Siihen sitten koukkaa bimmerimiehet oikealta ohi, jos missaa parhaan kiihdytysvaihteen.
-SS-
Kun se ei ole kiinni siitä, ettei arvoisa ohimenijä pääsisi vauhdilla eteen päin pitemmällekin, siinä vasemmalla kaistalla, mutta on pakko tavallaan koluta joka kolo siinä oikean kaistan jonossa. Pelkästään huono tapa, mielestäni, sen voi oppia poiskin. Olen kiitollinen, jos olen voinut tässä oppimisessa auttaa.
Tuo Turun moottoritie on tuttu itsellekin, usein ajan aamukuuden maissa siitä, että juuri silloin ei ole ihan LeMansia se ajo siellä. Vasemmalle kaistalle jos lähtee silloin kahdeksan jälkeen kun aamuäreät konsultit RS sokoteillaan nousevat mukaan kisaan Veikkolasta ja Nummelasta alkaen, ainoana mahdollisuutena näyttää sisäistä alfaurostaan, pitää olla vasemmalla kaistalla noin 150+ vauhtia, ja noin 3-4 m turvaväli jonon perään, käy kyllä rasittavaksi. Jos himmaa vähänkin, että jäisi edes 10 m turvaväli, tulee tieraivoa heti.
Dieselillä ajo on semmoista klak-lappu lattiaan ja sitten jarrua jonon pumpatessa, ja taas lähdetään kirimään vauhtia, kun jono karkaa. Siihen sitten koukkaa bimmerimiehet oikealta ohi, jos missaa parhaan kiihdytysvaihteen.
-SS-
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Aika outoa puhetta. Ymmärsinkö oikein, että ajellaan motarilla 2 metrin päässä alleajosuojasta? Kuinkahan moni tietää millä matkalla 76 tonnia pysähtyy matkanopeudesta?-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 9:35 pm Moottoritiellä auttaa ehkä se, että kun sellainen väliin koukkija kurakelillä näyttää siellä takana tapansa, vetää oman välin kiinni etupuolella, usein edellä ajavaan kuorma-autoon (kellun aika usein rahtiliikenteen perässä, ei tarvitse pälyillä kovasti taake , sivuille tai eteen, niin kuin rasavillillä ohittelu-hurjastelulla tarvitsisi). Kuraa tulee lasille joka tapauksessa, mutta eipä pääse se pujottelijan tavat omaava siihen väliin roiskimaan ja tapojansa kehittämään. Muutaman kerran on meinannut väkisin kiilata sivuoveen, vaikka olen parin metrin päässä alleajosuojasta siinä vierellä.
https://www.youtube.com/watch?v=i3R1dgjcXXg
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Niin, siinähän sitten kuitenkin aina on joku siinä lavan alla, yhtä hyvin minäkin sitten. Heti sitten taas löysätään, kunnes siihen väliin meinaa tunkea joku. Jos ei siihen tungettaisi, helppo olisi pitää vaikka valtavaa neljän metrin väliä. Semmoinen on kyllä jo oikea änkeytyjämagneetti. Vasemmalta ja oikealta ängetään siihen.Aakku kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 10:16 pmAika outoa puhetta. Ymmärsinkö oikein, että ajellaan motarilla 2 metrin päässä alleajosuojasta? Kuinkahan moni tietää millä matkalla 76 tonnia pysähtyy matkanopeudesta?-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 9:35 pm Moottoritiellä auttaa ehkä se, että kun sellainen väliin koukkija kurakelillä näyttää siellä takana tapansa, vetää oman välin kiinni etupuolella, usein edellä ajavaan kuorma-autoon (kellun aika usein rahtiliikenteen perässä, ei tarvitse pälyillä kovasti taake , sivuille tai eteen, niin kuin rasavillillä ohittelu-hurjastelulla tarvitsisi). Kuraa tulee lasille joka tapauksessa, mutta eipä pääse se pujottelijan tavat omaava siihen väliin roiskimaan ja tapojansa kehittämään. Muutaman kerran on meinannut väkisin kiilata sivuoveen, vaikka olen parin metrin päässä alleajosuojasta siinä vierellä.
https://www.youtube.com/watch?v=i3R1dgjcXXg
Tervetuloa itse katsomaan turvavälien tuntemattomuutta Helsingin suunnan moottoriteillä aamu ja iltapäiväruuhkassa. Homma perustuu siihen turvallisuudentunteeseen, että jos sinne kisaan yrittäisi yksikin poliisi näitä peräroikkujia sakottamaan, lyö joku vaistomaisesti liinat kiinni ja sitten onkin 50 autoa rutussa ja koko päivän liikenne tukossa. Eli eipä polliisia näy. Ne kuvailevat ja sakottelevat keskipäivällä harvakseltaan liikkuvia kotiäitejä ja eläkeläisiä autoissaan.
-SS-
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Minäkin ajan motarilla rahtikoneiden takana, mutta turvavälin päässä. Hyvin harvoin siihen väliin ketään tunkee, koska ohittaja tietää rahtikoneen nopeuden. Minusta homman pitää toimia niin, että väliin tulijan taakse jätetään taas tarvittava turvaväli. Ei se siinä välissä pitkään viihdy, jolloin turvaväli mitoitetaan taas sen alleajosuojan päähän. Vähän se ohittaja tuottaa haitariliikettä, mutta noin toimien ne ei ole äkkinäisiä.-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 10:21 pm Niin, siinähän sitten kuitenkin aina on joku siinä lavan alla, yhtä hyvin minäkin sitten. Heti sitten taas löysätään, kunnes siihen väliin meinaa tunkea joku. Jos ei siihen tungettaisi, helppo olisi pitää vaikka valtavaa neljän metrin väliä. Semmoinen on kyllä jo oikea änkeytyjämagneetti. Vasemmalta ja oikealta ängetään siihen.
Hesassa olen aivan tarpeeksi ajanut. Se on vihoviimeinen paikka, johon lähtisin vapaaehtoisesti kruisailemaan. Hesalainen liikenne tuntuu olevan sellaista, että ajetaan kaiken aikaa tappituntumalla kelistä riippumatta.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ehdottamasi tapa pidentää väliä edessäsi, aina kun joku änkeää siihen eteen, ei toimi. Hurjimmissa kohdissa aamuruuhkaa joudut väliä ylläpitääksesi hidastamaan ja hidastamaan, ja kansa rupeaa olettamaan, että autosi hajoaa, ja sitten kuin yhdestä käskystä kaikki opportunistit Lohjalta asti lähtevät pientareet rapisten tungeksimaan eteesi. Siinä sitten jarruttelet ja lopulta pysähdyt.Aakku kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 8:10 amMinäkin ajan motarilla rahtikoneiden takana, mutta turvavälin päässä. Hyvin harvoin siihen väliin ketään tunkee, koska ohittaja tietää rahtikoneen nopeuden. Minusta homman pitää toimia niin, että väliin tulijan taakse jätetään taas tarvittava turvaväli. Ei se siinä välissä pitkään viihdy, jolloin turvaväli mitoitetaan taas sen alleajosuojan päähän. Vähän se ohittaja tuottaa haitariliikettä, mutta noin toimien ne ei ole äkkinäisiä.-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 10:21 pm Niin, siinähän sitten kuitenkin aina on joku siinä lavan alla, yhtä hyvin minäkin sitten. Heti sitten taas löysätään, kunnes siihen väliin meinaa tunkea joku. Jos ei siihen tungettaisi, helppo olisi pitää vaikka valtavaa neljän metrin väliä. Semmoinen on kyllä jo oikea änkeytyjämagneetti. Vasemmalta ja oikealta ängetään siihen.
Hesassa olen aivan tarpeeksi ajanut. Se on vihoviimeinen paikka, johon lähtisin vapaaehtoisesti kruisailemaan. Hesalainen liikenne tuntuu olevan sellaista, että ajetaan kaiken aikaa tappituntumalla kelistä riippumatta.
Välit kiinni ja yhtenä pötkönä sataaviittäkympiä Munkkiniemen jonon jatkoksi seisomaan.
-SS-
-
- Viestit: 739
- Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Oman työpaikan toimisto on kans Pasilassa. Onneksi nykyään tarvii vähemmän ajella, kun samat hommat hoituu kotoa käsin. Toimistopäivinä tulee mentyä kuudeksi ja lähdettyä viiden jälkeen, niin säästyy mielenterveys liikenteessä
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
-
- Viestit: 499
- Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 9:56 am
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ss:n tapaan liikenteessä, onnettomuudet lisääntyy. Jätä se tieraivo pois liikenteestä.
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Broadspeed
- Viestit: 2508
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Sellaisen havainnon taas tein ilmojen kylmetessä, että tuohon suolaamiseen tarvis saada joku roti. Ei tuossa ole nykymallilla päätä ei häntää
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 1944
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Juu tarvis saada joku roti. Lisää suolaa ripeämmin. Rahtikoneet rakastaa suolaa. Viddumaista liukastella läpisuomen. Syksy on näyttänyt että toisilla kunnilla ei ole suolaa edes tiemestarin keittoihin. Eihän tien kunnosspito luokka voi vaihtua pitäjän rajalla. Eihän?
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Silloin kun rahtia ajoin, niin oli nautinto ajaa suolatulla tiellä. Heti kun siirryin henkilöauton rattiin niin kirosin suolaajat syvimpään helvettiin.Pataässä kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 10:38 pm Juu tarvis saada joku roti. Lisää suolaa ripeämmin. Rahtikoneet rakastaa suolaa. Viddumaista liukastella läpisuomen. Syksy on näyttänyt että toisilla kunnilla ei ole suolaa edes tiemestarin keittoihin. Eihän tien kunnosspito luokka voi vaihtua pitäjän rajalla. Eihän?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: To Joulu 29, 2005 7:09 pm
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Itse kyllä pyrin pitämään etäisyyttä edessä ajavaan kuorma-autoon tai rekkaan, kun märällä kelillä se nostaa rapapilveä peräänsä, ja kuormista pakkaa lentelemään soraa tai muuta irtotavatraa, talvella lisäksi jääklimppejä irtoilee umpikorien päältä. Jos joku kiilaa siihen eteen niin mitä sitten, samaa vauhtia se kuitenkin menee kuin edessä ajava rekka.-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 10:21 pmNiin, siinähän sitten kuitenkin aina on joku siinä lavan alla, yhtä hyvin minäkin sitten. Heti sitten taas löysätään, kunnes siihen väliin meinaa tunkea joku. Jos ei siihen tungettaisi, helppo olisi pitää vaikka valtavaa neljän metrin väliä. Semmoinen on kyllä jo oikea änkeytyjämagneetti. Vasemmalta ja oikealta ängetään siihen.Aakku kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 10:16 pmAika outoa puhetta. Ymmärsinkö oikein, että ajellaan motarilla 2 metrin päässä alleajosuojasta? Kuinkahan moni tietää millä matkalla 76 tonnia pysähtyy matkanopeudesta?-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 9:35 pm Moottoritiellä auttaa ehkä se, että kun sellainen väliin koukkija kurakelillä näyttää siellä takana tapansa, vetää oman välin kiinni etupuolella, usein edellä ajavaan kuorma-autoon (kellun aika usein rahtiliikenteen perässä, ei tarvitse pälyillä kovasti taake , sivuille tai eteen, niin kuin rasavillillä ohittelu-hurjastelulla tarvitsisi). Kuraa tulee lasille joka tapauksessa, mutta eipä pääse se pujottelijan tavat omaava siihen väliin roiskimaan ja tapojansa kehittämään. Muutaman kerran on meinannut väkisin kiilata sivuoveen, vaikka olen parin metrin päässä alleajosuojasta siinä vierellä.
https://www.youtube.com/watch?v=i3R1dgjcXXg
Tervetuloa itse katsomaan turvavälien tuntemattomuutta Helsingin suunnan moottoriteillä aamu ja iltapäiväruuhkassa. Homma perustuu siihen turvallisuudentunteeseen, että jos sinne kisaan yrittäisi yksikin poliisi näitä peräroikkujia sakottamaan, lyö joku vaistomaisesti liinat kiinni ja sitten onkin 50 autoa rutussa ja koko päivän liikenne tukossa. Eli eipä polliisia näy. Ne kuvailevat ja sakottelevat keskipäivällä harvakseltaan liikkuvia kotiäitejä ja eläkeläisiä autoissaan.
-SS-
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Jos sinne ruuhkaan vielä poliisi menee "hidastamaan" liikkumista, niin ei sitä raivoamista kestä herkkähipiäinen kuunnella saati katsella, mikä siitä seuraa. Mutta se että aina syytetään hesalaisia kaahareiksi ja kiilaajiksi sekä onnettomuus alttiiksi porukaksi, niin totuus on kuitenkin se ettei ne hesalaiset siellä moottoriteillä ruuhka-aikoina ajele, kyllä ne on niitä muita eteläsuomen asukkeja jotka siellä törttöilevät.-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 10:21 pmNiin, siinähän sitten kuitenkin aina on joku siinä lavan alla, yhtä hyvin minäkin sitten. Heti sitten taas löysätään, kunnes siihen väliin meinaa tunkea joku. Jos ei siihen tungettaisi, helppo olisi pitää vaikka valtavaa neljän metrin väliä. Semmoinen on kyllä jo oikea änkeytyjämagneetti. Vasemmalta ja oikealta ängetään siihen.Aakku kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 10:16 pmAika outoa puhetta. Ymmärsinkö oikein, että ajellaan motarilla 2 metrin päässä alleajosuojasta? Kuinkahan moni tietää millä matkalla 76 tonnia pysähtyy matkanopeudesta?-SS- kirjoitti: ↑To Marras 24, 2022 9:35 pm Moottoritiellä auttaa ehkä se, että kun sellainen väliin koukkija kurakelillä näyttää siellä takana tapansa, vetää oman välin kiinni etupuolella, usein edellä ajavaan kuorma-autoon (kellun aika usein rahtiliikenteen perässä, ei tarvitse pälyillä kovasti taake , sivuille tai eteen, niin kuin rasavillillä ohittelu-hurjastelulla tarvitsisi). Kuraa tulee lasille joka tapauksessa, mutta eipä pääse se pujottelijan tavat omaava siihen väliin roiskimaan ja tapojansa kehittämään. Muutaman kerran on meinannut väkisin kiilata sivuoveen, vaikka olen parin metrin päässä alleajosuojasta siinä vierellä.
https://www.youtube.com/watch?v=i3R1dgjcXXg
Tervetuloa itse katsomaan turvavälien tuntemattomuutta Helsingin suunnan moottoriteillä aamu ja iltapäiväruuhkassa. Homma perustuu siihen turvallisuudentunteeseen, että jos sinne kisaan yrittäisi yksikin poliisi näitä peräroikkujia sakottamaan, lyö joku vaistomaisesti liinat kiinni ja sitten onkin 50 autoa rutussa ja koko päivän liikenne tukossa. Eli eipä polliisia näy. Ne kuvailevat ja sakottelevat keskipäivällä harvakseltaan liikkuvia kotiäitejä ja eläkeläisiä autoissaan.
-SS-
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7721
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Vuos takaperin,sainkin tähän asiaan varsin hyvät ohjeet.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Ke Marras 17, 2021 12:36 pm Ajelin eilen hämärissä kotio,oli tien varressa koiran ulkoiluttaja ja sillä pahuksen kirkas otsalamppu,sellainen mikä varmasti häikäisee kohti osoitettuna,jos tulee uudelleen vastaan,niin en kyllä vaihda lähivaloille.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Voin vahvistaa tuon. Mikäli joskus matka vie aamuruuhkan aikaan Helsingin suuntaan jotain moottoritietä pitkin, niin pitää valita kaksi eri vaihtoehtoa: körötellä raskaanliikenteen mukana oikean puoleisella kaistalla satasen alueella 75 ylämäessä ja 90 alasellaisessa tai ajaa vasemman puoleista kaistaa rikesakkorajalla ( mittarivirhe huomioiden ) ja seurata silmäkovana takaa aivan hurjasti lähestyviä Räikkösiä, Verstappeneita ja kaikenkarvaisia alimyyntipäälliköitä leasingpremiumeillaan. Tuota porukkaa ei tunnu minkään maailman nopeusrajoitukset tai turvaetäisyydet koskevan.Ajomies kirjoitti: ↑La Marras 26, 2022 2:11 pm Mutta se että aina syytetään hesalaisia kaahareiksi ja kiilaajiksi sekä onnettomuus alttiiksi porukaksi, niin totuus on kuitenkin se ettei ne hesalaiset siellä moottoriteillä ruuhka-aikoina ajele, kyllä ne on niitä muita eteläsuomen asukkeja jotka siellä törttöilevät.
Iltapäivisin Helsingistä poispäin on huomattavasti leppoisampaa. Onkohan isommat pomot imeneet mehut työpäivän aikana noista teidenkuninkaista?
Mikäli nuo olisivat hesalaisia kaahareita, niin miksi ne ovat aina aamuisin matkalla Helsinkiin muualta maasta ja iltapäivällä pois?
- Aakku
- Viestit: 8253
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
^
Pitänee laajentaa käsite Hesalaiset -> Pääkaupunkiseudun kuskit.
Aidot Hesalaiset taitavat kulkea vain metrolla, tai ratikalla, eivätkä käy kehä kolmosen ulkopuolella. Tuntuisi oudolta ajatus, että asuisivat ydinkeskustassa ja kävisivät suurella joukolla maaseudulla töissä.
Pitänee laajentaa käsite Hesalaiset -> Pääkaupunkiseudun kuskit.
Aidot Hesalaiset taitavat kulkea vain metrolla, tai ratikalla, eivätkä käy kehä kolmosen ulkopuolella. Tuntuisi oudolta ajatus, että asuisivat ydinkeskustassa ja kävisivät suurella joukolla maaseudulla töissä.
Viimeksi muokannut Aakku, Ke Marras 30, 2022 9:07 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Juhnu, Lurkus, Semrush [Bot] ja 46 vierailijaa