Vilkuta vaan vasta kotipihassa kaikkien käännösten edestä, jos tarttee tuollaista kysyäSirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Pe Heinä 22, 2022 6:48 pm Jos on,hiljainen pyhäaamu,niin voipi olla,etten paljoa ympyrässä vilkuttele,(onko siitä haittaa),toisaalta kun,enemmän liikenteen aikaan vilkuttelen,niin välillä peilistä katsoessa,se perässä tulija vilkauttaa kerran plink,kun se on,jo pois liikenneympyrästä.
Niin ja entäs tämä erkanemis ramppi,vilkutetaanko vasta rampilla vai,ennen kuin,siirrytään rampille?
Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 2097
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 7788
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Juu ja mää sanon että,sinä käskit.rautakasa kirjoitti: ↑Pe Heinä 22, 2022 7:43 pmVilkuta vaan vasta kotipihassa kaikkien käännösten edestä, jos tarttee tuollaista kysyäSirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Pe Heinä 22, 2022 6:48 pm Jos on,hiljainen pyhäaamu,niin voipi olla,etten paljoa ympyrässä vilkuttele,(onko siitä haittaa),toisaalta kun,enemmän liikenteen aikaan vilkuttelen,niin välillä peilistä katsoessa,se perässä tulija vilkauttaa kerran plink,kun se on,jo pois liikenneympyrästä.
Niin ja entäs tämä erkanemis ramppi,vilkutetaanko vasta rampilla vai,ennen kuin,siirrytään rampille?
-
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Pe Maalis 06, 2009 4:29 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kyllä tuo vilkun käyttö täytyy olla aivan yhtä itsestäänselvää, kuin takapuolen pyyhkiminen tarpeella käynnin jälkeen.
No, jotkut onnettomat haisevat pahalle....
No, jotkut onnettomat haisevat pahalle....
-
- Viestit: 3767
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Miten tämä ketju alkaa näyttää minusta yhä enemmän sellaiselta kuin mitä on suomi24-palstalla? Keskinäisen kettuilun kerholta.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 2097
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
-
- Viestit: 7788
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008962314.html
Viime yön satoa.......
Vähän vanhempi tapaus
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008961023.html
Tämmöisiä tältä perältä....
Viime yön satoa.......
Vähän vanhempi tapaus
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008961023.html
Tämmöisiä tältä perältä....
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kollegan jälkikasvu oli saanut kortin, ja jo muutaman kuukauden päästä viikontakaisena viikonloppuyönä tuli isälle paniikkisoitto kolaripaikalta. Uusi runsaat 20 v vanha teini-silmäterä oli lähtenyt lapasesta ja suistunut johonkin kantoon.
Tutina kuulemma oli kova, shokin kaltainen, ja naama hierteillä airbagin potkusta. Sairaalasa kävivät, ja terveeksi todettiin. Kuitenkin tärkeintä oli, ettei tarvinnut pojan vielä elintenluovuttajaksi ryhtyä.
Autoja saa uusia, mutta ei henkiä, ja pojan seuraava auto onkin nyt leppoisampi malliltaan, toivottavasti on oppinut läksynsä. Itse säästetyn auton tuhoutuminen söi eniten nuoren kesätyöläisen sielua, nuori ihminen kun itse tuntee olevansa kuolematon.
-SS-
Tutina kuulemma oli kova, shokin kaltainen, ja naama hierteillä airbagin potkusta. Sairaalasa kävivät, ja terveeksi todettiin. Kuitenkin tärkeintä oli, ettei tarvinnut pojan vielä elintenluovuttajaksi ryhtyä.
Autoja saa uusia, mutta ei henkiä, ja pojan seuraava auto onkin nyt leppoisampi malliltaan, toivottavasti on oppinut läksynsä. Itse säästetyn auton tuhoutuminen söi eniten nuoren kesätyöläisen sielua, nuori ihminen kun itse tuntee olevansa kuolematon.
-SS-
-
- Viestit: 7788
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008969378.html
Sopeisko tämän otsikon alle,on tämä ainakin tienpäällä sattunut vahinko,jos kerran yksi on auton alle jäänyt ja mitenkä etäälle lie muut ehtineet?
Sopeisko tämän otsikon alle,on tämä ainakin tienpäällä sattunut vahinko,jos kerran yksi on auton alle jäänyt ja mitenkä etäälle lie muut ehtineet?
-
- Viestit: 2097
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Voisiko joku hakea varastosta rautalankaa ja selittää tyhmälle
- miksi kesäkelissä keskellä kirkasta päivää pitää ajaa maantiellä 10-20 km/h alle rajoitusnopeuden
- miksi ajonopeus vaihtelee jatkuvasti 10-20 km/h
- miksi suoralla tieosuudella nopeus nousee niin, että ohittaminen vaikeutuu ja laskee taas, kun suora päättyy
- miksi ohituskaista pitää blokata ajamalla ohitettavan rinnalla 1 km/h nopeuserolla
- miksi asunto- ja vetoautoissa on niin vähän tehoa, että ne hyytyvät jokaiseen ylämäkeen
Kiitos!
- miksi kesäkelissä keskellä kirkasta päivää pitää ajaa maantiellä 10-20 km/h alle rajoitusnopeuden
- miksi ajonopeus vaihtelee jatkuvasti 10-20 km/h
- miksi suoralla tieosuudella nopeus nousee niin, että ohittaminen vaikeutuu ja laskee taas, kun suora päättyy
- miksi ohituskaista pitää blokata ajamalla ohitettavan rinnalla 1 km/h nopeuserolla
- miksi asunto- ja vetoautoissa on niin vähän tehoa, että ne hyytyvät jokaiseen ylämäkeen
Kiitos!
-
- Viestit: 7788
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Hmm....Jos kesällä on ratissa sellaiset,jotka eivät niin paljon muina aikoina aja ja ajaminen on epävarmaa.
-
- Viestit: 1393
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Noihin ykkös ja kakkoskysymyksiin on erittäin usein vastauksena kuskin pölöttäminen puhelimeen tai jopa kännykän näpyttely. Siihen pitäisi viranomaisten oikeasti puuttua koska kännykän käyttö nykyisellä tavalla vaarantaa pahasti liikennettä. Toinen syy on kesäkuskit eli vanhempi tai muuten varovaisempi kuljettaja joka ei uskalla ajaa rajoituksen mukaan. Tosin se voi olla hyväkin ettei yli kykyjensä kaahota.
Kakkos ja kolmoskysymykseen lie vastaus kateus ja v(/&/&%ttumaisuus, toisia pitää kiusata aina kun voi - vrt koulukiusaaminen
Viimeiseen taitaa olla vastauksena raha eli tarpeeksi tehokasta veturia tai alustaa ei ole varaa tai muuten vaan rääpyä ostaa.
Kakkos ja kolmoskysymykseen lie vastaus kateus ja v(/&/&%ttumaisuus, toisia pitää kiusata aina kun voi - vrt koulukiusaaminen
Viimeiseen taitaa olla vastauksena raha eli tarpeeksi tehokasta veturia tai alustaa ei ole varaa tai muuten vaan rääpyä ostaa.
--JaGr
Ford 4610
Ford 4610
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
1 ja 2 varmasti on kuljettajia joilla ei ole ajatuksia uhrattavaksi sille ettei siellä tien päällä ole yksin. 3. On taas yksi tekijä se että uskaltaa ajaa kovempaa kun tie on leveämpi. Mutta varmasti on niitä "koulukiusaajia tai kiusattuja jotka kostavat niitä traumoja. 4. On taas se että yhdet sakot ohituskaistalla ajetusta ylinopeudesta on tehnyt tehtävänsä, tai sitten sama kuin edellisessä. 5. Ei välttämättä ole tehon puutetta, vaan ajetaan kaasupoljin samalla kohdalla, kuten pelkällä autolla ajettaessa. Mutta on sitten mm. tuo 508 mersu, sillä saa ajaa täysikaasulla kaikki mäet eikä ole pelkoa että vauhti kiihtyisi. 80 hv ja 3,5 t painoa ei ole rakettilukemia.rautakasa kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 3:00 pm Voisiko joku hakea varastosta rautalankaa ja selittää tyhmälle
- miksi kesäkelissä keskellä kirkasta päivää pitää ajaa maantiellä 10-20 km/h alle rajoitusnopeuden
- miksi ajonopeus vaihtelee jatkuvasti 10-20 km/h
- miksi suoralla tieosuudella nopeus nousee niin, että ohittaminen vaikeutuu ja laskee taas, kun suora päättyy
- miksi ohituskaista pitää blokata ajamalla ohitettavan rinnalla 1 km/h nopeuserolla
- miksi asunto- ja vetoautoissa on niin vähän tehoa, että ne hyytyvät jokaiseen ylämäkeen
Kiitos!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1821
- Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Navigaattori kertoo nopeuden tarkemmin kuin mittari. Cruisella pysyy nopeus tasaisena.
Edit: on noita kyläpoliiseja. Ohituspaikassa nopeus nousee ja valtatiellä sit taas hyssytellään.
Ohituskaistalla voidaan mitata ne voima ja päät. Jos se edelläajava seilaa 70 ja vaikuttaa kyläpoliisilta niin viimeistään ohituskaistalla mä painan kaasun pohjaan. Tossa volvon vanhuksessa on jo semmoinen tietokone et se vedättää itse sinne kuuteen tonniin ennen vaihtoa ja marssivauhdista laatikko arpoo koko ajan pienempää kun se tajuaa et nyt on tarkoitus lähteä.
Yllätyshyökkäys sieltä takaa. Vilkku vasemmalle, vittumainen ilme naamalle ja all-inn.
Edit: on noita kyläpoliiseja. Ohituspaikassa nopeus nousee ja valtatiellä sit taas hyssytellään.
Ohituskaistalla voidaan mitata ne voima ja päät. Jos se edelläajava seilaa 70 ja vaikuttaa kyläpoliisilta niin viimeistään ohituskaistalla mä painan kaasun pohjaan. Tossa volvon vanhuksessa on jo semmoinen tietokone et se vedättää itse sinne kuuteen tonniin ennen vaihtoa ja marssivauhdista laatikko arpoo koko ajan pienempää kun se tajuaa et nyt on tarkoitus lähteä.
Yllätyshyökkäys sieltä takaa. Vilkku vasemmalle, vittumainen ilme naamalle ja all-inn.
Viimeksi muokannut Varvikello, Ke Heinä 27, 2022 5:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Nämä ikiliikkujat ei ole niitä kaikkein nopeimpia. Eikä se sama kiuas täyteen mittaan tehtynä (6 syl), tonnin painavampaa vie sen ripeämminAjomies kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 4:58 pm 5. Ei välttämättä ole tehon puutetta, vaan ajetaan kaasupoljin samalla kohdalla, kuten pelkällä autolla ajettaessa. Mutta on sitten mm. tuo 508 mersu, sillä saa ajaa täysikaasulla kaikki mäet eikä ole pelkoa että vauhti kiihtyisi. 80 hv ja 3,5 t painoa ei ole rakettilukemia.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 1821
- Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Luulin ajavani rajoituksen mukaan kunnes hankin käsi-gps:n. Mittarivirhe 10km/h luokkaa.rautakasa kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 3:00 pm Voisiko joku hakea varastosta rautalankaa ja selittää tyhmälle
- miksi kesäkelissä keskellä kirkasta päivää pitää ajaa maantiellä 10-20 km/h alle rajoitusnopeuden
- miksi ajonopeus vaihtelee jatkuvasti 10-20 km/h
- miksi suoralla tieosuudella nopeus nousee niin, että ohittaminen vaikeutuu ja laskee taas, kun suora päättyy
- miksi ohituskaista pitää blokata ajamalla ohitettavan rinnalla 1 km/h nopeuserolla
- miksi asunto- ja vetoautoissa on niin vähän tehoa, että ne hyytyvät jokaiseen ylämäkeen
Kiitos!
Nopeus on se mitä kaasujalka annostaa. Jalkahan on tunnetusti perstarkka.
Suoralla näkee pitkälle, tuntuu turvalliselta antaa rattaan lallattaa.
Ohituskaistalla pitää ajaa sen rekan rinnalla koska autot on tyttöjä. Siinä rinnalla vaan on niin hyvä kulkea laumaeläimena. Sama juttu marketin parkkiksella. Toistakymmentä, jopa sata paikkaa vapaana mutta siihen viereen pitää ängetä. Se vieteinen auto lohduttaa.
Kusilaitukoppiin en ota kantaa kuin että se on rekkaan verrsttavissa kuskin puolesta ja leveämpi mitä kaistalle mahtuu kun sitä kerran kesässä ajetaan.
Talliemäntä vaihtoi tuossa autoaan. Kriteerit oli vetokyky ja koukku. Mitä minä olen tolla vetänyt niin hyvin tulee kärry. Tolla on tarkoitus vetää konikaappia ja vois tolla nussisuuliakin vetää.
Ruotsalainen verme, suunniteltu veturiksi.
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://youtu.be/ibSYBoT_Uh0Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 12:56 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008969378.html
Sopeisko tämän otsikon alle,on tämä ainakin tienpäällä sattunut vahinko,jos kerran yksi on auton alle jäänyt ja mitenkä etäälle lie muut ehtineet?
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Nyt kun kesälomaa olen lopettelemassa ja kävin kokeilemassa yhdistelmäajoneuvolla vieläkö hommat kiinnostaa ja ajoin pariin vuorokauteen rapiat 1600 km. Huomioni kiinnittyi ohittajiin. Kaiken maailman yariksilla ja klonksvageneilla pusketaan hitaasti ja väkisin ohi paikoissa joissa minä en näe 300 metriä vapaata tietä, vaikka nenä on 3m korkealla.
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuo on kyllä totta, vaan mihinkä ne kahden pytyn tuomat voimavarat hukkuu?jiipee kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 5:17 pmNämä ikiliikkujat ei ole niitä kaikkein nopeimpia. Eikä se sama kiuas täyteen mittaan tehtynä (6 syl), tonnin painavampaa vie sen ripeämminAjomies kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 4:58 pm 5. Ei välttämättä ole tehon puutetta, vaan ajetaan kaasupoljin samalla kohdalla, kuten pelkällä autolla ajettaessa. Mutta on sitten mm. tuo 508 mersu, sillä saa ajaa täysikaasulla kaikki mäet eikä ole pelkoa että vauhti kiihtyisi. 80 hv ja 3,5 t painoa ei ole rakettilukemia.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4455
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Aamulla ykköstien erkanemiskaistat kehä ykköselle. eräs auto pysähtyi vasemman puoleiselle kaistalle juuri ennen kuin meni ohi bussipysäkin kaistasta. varmaan arpomaan oikeaa suuntaa, että jatkaakko sittenkin motaria loppuun vai lähteäkkö kehälle. vähän arveluttavaa, mutta eipä siinä ollu autoja sillä hetkellä tulossa takaa ja mä menin oikeaa kaistaa.
Yksi baijerilainen seisoi hetkeä aiemmin bussikaistan alussa ja veikkolan tienoilla oli toisella puolella joku torkkumassa pientareella. Hinuria varmaan odotteli.
Yksi baijerilainen seisoi hetkeä aiemmin bussikaistan alussa ja veikkolan tienoilla oli toisella puolella joku torkkumassa pientareella. Hinuria varmaan odotteli.
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Lähinnä varmaan pumpun säätöihin. Saa siitä 6-mukisesta 130 hepoa, mutta pitää laittaa pumppu antamaan ainetta enemmän ja säädin päästämään kierrokset korkeammalle, niin sitten alkaa mm. Unimogit 406/416/424 kulkemaan jo aika hyvin.Ajomies kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 11:20 pmTuo on kyllä totta, vaan mihinkä ne kahden pytyn tuomat voimavarat hukkuu?jiipee kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 5:17 pmNämä ikiliikkujat ei ole niitä kaikkein nopeimpia. Eikä se sama kiuas täyteen mittaan tehtynä (6 syl), tonnin painavampaa vie sen ripeämminAjomies kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 4:58 pm 5. Ei välttämättä ole tehon puutetta, vaan ajetaan kaasupoljin samalla kohdalla, kuten pelkällä autolla ajettaessa. Mutta on sitten mm. tuo 508 mersu, sillä saa ajaa täysikaasulla kaikki mäet eikä ole pelkoa että vauhti kiihtyisi. 80 hv ja 3,5 t painoa ei ole rakettilukemia.
Pojalla on muuten tuollainen 424, näkyy olevan ihan samalla auravarustuksellakin kuin tämä saksalainen: https://www.mascus.fi/kuljetuskalusto/v ... hgbge.html. Siitä ei ole pumppua ruuvattu ja tuollaisella auralla se ei mikään raketti siirtoajossa ole.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], juntunen, kkuula, LauriR ja 29 vierailijaa