Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

jussi77
Viestit: 4417
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

-SS- kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 5:13 pm
jussi77 kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 2:12 pm Eilen yksi motoristi kihdytteli mun perään pysäkin kautta. Ei kyllä ollut mitenkään tiukka väli mun takana ja 80 rajoitus.

Piti vielä kotimatkan lopussa nähdä joku hätäilijä. Kerkes jo hiukan kurkkia paikkaa ohittaa ja lopulta lähti hiukan pimeästi vaikka oli jo ollu kyltit risteyksestä eli paikasta, jossa on kiellettyä ylittää keskiviiva. Kova oli kiirus kun ei malttanut ottaa takaisin vaikka näki vastaantulevat ennen kuin oli rinnalla. Siitä vaan kylkeä hipoen piti puristaa ohi.
Muuten ne edelliset 300 km meni melko kivasti, ajelin kärryn kanssa kahdeksaakymppiä.
Kuorma-autoilijoille jarrullisten ha-kärryjen hidastelut lienevät iso päänsärky. Kuorma-autot kun ajavat enimmäkseen 92-97 km/h, ja saisivat näin ylämäkiin paremman lähtöaseman. Henkilöautokuskit usein välttelevät rikemaksuja ja ajavat tasan tai vähän yli kahdeksaakymppiä, koska eivät voi tallata rajoitinta vasten.

Oli suuri virhe lainsäätäjältä tuomita jarrulliset perävaunut kahdeksaankymppiin, koska nyt ne ovat traktoreiden ja puimureiden ohella ainoat, jotka eivät pääse valtateillä ajamaan satasta - tai ainakin lähelle satasta. Jarrullinen kärry sentään katsastetaan joka toinen vuosi !

-SS-
Nojoo sen verran on pelisilmää, että päästän kyllä nopeamman raskaan ajoneuvon ohi jos en sitä yhdensääkymppiä halua ajaa. Nyt oli kyse uudehkosta henkilöautosta ja aivan väärään aikaan tehdystä ohituksesta.

Lakimuutoksen jälkeen on itsekin tullu ajeltua tyhjillä tai kevyesti kuormatuilla jarrullisilla satasta enkä näe sitä sen vaarallisemmaksi hommaksi kuin jarruttomilla saman painoisilla ajelua. Onhan tuo lehtijousilla ja C-luokan renkailla varustettu pienehkö jarrullinen jonkin verran vakaampi perässätulija.
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

rautakasa kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 9:33 am
Aulispoika kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 10:40 pm Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kovasti niitä kiihtyvyyksiä kehutaan jopa ihan kaveri porukoissa, mutta sitten tuolla liikenteessä sellaisia autoja näkee harvoin joka saa 100 km/h rajoituksella kiihtymään alle 30 sekunnin? Mitä tiukemmin tullaan sivusta eteen sen tahmeemmin se auto kiihtyy-
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Jäärä
Viestit: 3760
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Ajomies kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 10:31 pm Kovasti niitä kiihtyvyyksiä kehutaan jopa ihan kaveri porukoissa, mutta sitten tuolla liikenteessä sellaisia autoja näkee harvoin joka saa 100 km/h rajoituksella kiihtymään alle 30 sekunnin? Mitä tiukemmin tullaan sivusta eteen sen tahmeemmin se auto kiihtyy-
Ja myös sitä lyhemmän matkan päästä edestä kurvataan taas sivutielle. Varmaan menettelyllä tavoitellaan prosentuaalista matka-ajansäästöä; lyhyellä matkalla pienikin ajansäästö on merkityksellinen.
Kyllä se siitä.
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Talliemäntä lykkää mut monesti Lolvonsa rattiin. Nyt kun mä oon sitä monesti tässä kesällä ajellut niin ajatus vaan vahvistuu. Hänen mielestä se on nykypäivän skoda. Noita saa neljällä tonnolla eikä edes pahasti ajettuna. Vertaa juurikin skodaan. Julman iso, 2,4 kone, tänäpäivänä kauhea saastustuttaja mutta kun sillä pitää kantaa säkkejä, vetää konikaappia ja heinäkuormia.
Ei toi vajaa 300tkm ajettuna huono ole. Lähtee tiukkaankin väliin kuin telkkä pöntöstä kun vaan polkee kaasun pohjaan. Voisin ostaa ton kyseisen yksilön kun nyt tiedän sen remontit eikä se maksa kuin ykköstonneja.
rautakasa
Viestit: 2078
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rautakasa »

Aulispoika kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 10:19 pm
rautakasa kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 9:33 am
Aulispoika kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 10:40 pm Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 9:45 am
Aulispoika kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 10:19 pm
rautakasa kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 9:33 am
Aulispoika kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 10:40 pm Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Mikä ahistaa? Nyt on puhe siitä, että linja-autopysäkki ei voi olla kiihdytyskaista, koska se on niin lyhyt ja autot vain autoja. Ja eikös kuitenkin sähköautot noin yleensä ottaen ole parempia kiihtymään? Jopa Bemarit, jotka suinkaan eivät edusta automaailman eliittiä.
Pataässä
Viestit: 1945
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 9:21 pm
rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 9:45 am
Aulispoika kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 10:19 pm
rautakasa kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 9:33 am
Aulispoika kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 10:40 pm Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Mikä ahistaa? Nyt on puhe siitä, että linja-autopysäkki ei voi olla kiihdytyskaista, koska se on niin lyhyt ja autot vain autoja. Ja eikös kuitenkin sähköautot noin yleensä ottaen ole parempia kiihtymään? Jopa Bemarit, jotka suinkaan eivät edusta automaailman eliittiä.
Mikä noista nykymaailman rimpuloista edustaa eliittiä?
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Pataässä kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:02 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 9:21 pm
rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 9:45 am
Aulispoika kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 10:19 pm
rautakasa kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 9:33 am
Aulispoika kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 10:40 pm Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Mikä ahistaa? Nyt on puhe siitä, että linja-autopysäkki ei voi olla kiihdytyskaista, koska se on niin lyhyt ja autot vain autoja. Ja eikös kuitenkin sähköautot noin yleensä ottaen ole parempia kiihtymään? Jopa Bemarit, jotka suinkaan eivät edusta automaailman eliittiä.
Mikä noista nykymaailman rimpuloista edustaa eliittiä?
Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
rautakasa
Viestit: 2078
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rautakasa »

Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:31 pm Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
Philipsin telkkarikos sulla oli?

Tuohon alkuperäiseen asiaan, että kyllä minä ainakin säikähdän, kun joku pomppaa kolmion takaa eteen, kun en voi tietää, jääkö se siihen vai kurvaako kuitenkin linja-autopysäkille. En ymmärrä, mitä lisäarvoa se pysäkille meno tarjoaa, minun pääni kääntyy kyllä 90 astetta ja näen sivuikkunasta, onko joku tulossa vasemmalta - mutta paljon hankalampi tihrustaa peileistä samaa asiaa siinä pysäkillä. Pysytään siellä kolmion takana, kunnes tie on vapaa!
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:43 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:31 pm Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
Philipsin telkkarikos sulla oli?

Tuohon alkuperäiseen asiaan, että kyllä minä ainakin säikähdän, kun joku pomppaa kolmion takaa eteen, kun en voi tietää, jääkö se siihen vai kurvaako kuitenkin linja-autopysäkille. En ymmärrä, mitä lisäarvoa se pysäkille meno tarjoaa, minun pääni kääntyy kyllä 90 astetta ja näen sivuikkunasta, onko joku tulossa vasemmalta - mutta paljon hankalampi tihrustaa peileistä samaa asiaa siinä pysäkillä. Pysytään siellä kolmion takana, kunnes tie on vapaa!
:!:
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:43 pm
Philipsin telkkarikos sulla oli?
Niin on! Mitä sitten? Samalta tehtaalta ne näytöt tulevat, oli merkki mikä hyvänsä. Ja missä Tv:n merkki on tullut esille?
rautakasa
Viestit: 2078
Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rautakasa »

Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:58 pm
rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:43 pm
Philipsin telkkarikos sulla oli?
Niin on! Mitä sitten? Samalta tehtaalta ne näytöt tulevat, oli merkki mikä hyvänsä. Ja missä Tv:n merkki on tullut esille?
Olit vaan yhtä onnessasi (köh köh) Philipsin telkkarista kuin minä bimmeristä ;-)
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

rautakasa kirjoitti: Ke Heinä 20, 2022 8:52 am
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:58 pm
rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:43 pm
Philipsin telkkarikos sulla oli?
Niin on! Mitä sitten? Samalta tehtaalta ne näytöt tulevat, oli merkki mikä hyvänsä. Ja missä Tv:n merkki on tullut esille?
Olit vaan yhtä onnessasi (köh köh) Philipsin telkkarista kuin minä bimmeristä ;-)
Olen vieläkin onnessani televisiosta. En Philipsistä. Vähän sama, kuin vertailisi Boxeria, Jumperia ja Ducatoa. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
mh jkl
Viestit: 306
Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
Paikkakunta: kainuu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:43 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 10:31 pm Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
Philipsin telkkarikos sulla oli?

Tuohon alkuperäiseen asiaan, että kyllä minä ainakin säikähdän, kun joku pomppaa kolmion takaa eteen, kun en voi tietää, jääkö se siihen vai kurvaako kuitenkin linja-autopysäkille. En ymmärrä, mitä lisäarvoa se pysäkille meno tarjoaa, minun pääni kääntyy kyllä 90 astetta ja näen sivuikkunasta, onko joku tulossa vasemmalta - mutta paljon hankalampi tihrustaa peileistä samaa asiaa siinä pysäkillä. Pysytään siellä kolmion takana, kunnes tie on vapaa!
täysin samaa mieltä itsellä kun tulee käytännössä 90% kilometreistä kesällä mp:llä, niin kaikki tuollaiset epämääräiset sooloilijat aiheuttaa vaistomaisesti oikean käden hakeutumisen jarrukahvalle. lisäksi ne jotka pysähtyvät liittymätielle ja siinä pikkuhiljaa nytkyttelevät eteenpäin. miksei vaan voi selkeästi olla pysähdyksissä. viime kesänä 1kpl tämmöinen bussi pysäkki immeinen lähti eteen ja voin sanoa että jos ei olisi ollut abs systeemiä pyörässä niin nurin ois eukon kanssa menty.
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
Jäärä
Viestit: 3760
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

mh jkl kirjoitti: Ke Heinä 20, 2022 9:57 pm täysin samaa mieltä itsellä kun tulee käytännössä 90% kilometreistä kesällä mp:llä, niin kaikki tuollaiset epämääräiset sooloilijat aiheuttaa vaistomaisesti oikean käden hakeutumisen jarrukahvalle. lisäksi ne jotka pysähtyvät liittymätielle ja siinä pikkuhiljaa nytkyttelevät eteenpäin. miksei vaan voi selkeästi olla pysähdyksissä. viime kesänä 1kpl tämmöinen bussi pysäkki immeinen lähti eteen ja voin sanoa että jos ei olisi ollut abs systeemiä pyörässä niin nurin ois eukon kanssa menty.
Nämä hermostuneet nytkyttelijät kolmion takana ovat todella ikäviä. Samoin tyypit, jotka lähestyvät vauhdilla kolmion takaa risteystä ja joista ei varmaksi tiedä, pysähtyvätkö vai eivät. Varsinkin tämä jälkimmäinen tapa näyttää vielä olevan paikkakuntakohtainen, en tosin tiedä, miksi.
Kyllä se siitä.
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tänään meinasin ajaa teslan vasemmasta ovesta sisälle, kun tämän kuljettaja päätti kääntyä kulkusuunnastaan vasemmalle, suoraan minun alle. Joutui ihan oikeesti polkemaan jarrua ettei olisi joutunut kolaritestiin. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Aulispoika
Viestit: 1830
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Ajomies kirjoitti: To Heinä 21, 2022 8:39 pm Tänään meinasin ajaa teslan vasemmasta ovesta sisälle, kun tämän kuljettaja päätti kääntyä kulkusuunnastaan vasemmalle, suoraan minun alle. Joutui ihan oikeesti polkemaan jarrua ettei olisi joutunut kolaritestiin. :(
Kerro Ajomies nyt viimeinkin, kuinka suomalaisessa liikenneympyrässä vilkutetaan oikeaoppisesti vasemmalle? Olen miettinyt pääni puhki, enkä millään älyä, että missä vaiheessa pitäisi vilkuttaa.
Harmi, että Teslan kuljettaja oli hölmö. Oliko tapahtumapaikka liikenneympyrä? Ajatko liikenneympyrät myötäpäivään? Alkaa vaikuttamaan siltä, pahoittelen.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7722
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

rautakasa kirjoitti: Ti Heinä 19, 2022 9:45 am
Aulispoika kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 10:19 pm
rautakasa kirjoitti: Ma Heinä 18, 2022 9:33 am
Aulispoika kirjoitti: Su Heinä 17, 2022 10:40 pm Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Minkä merkkisiä,oli ne autot missä ainoastaan kuljettaja kiihtyi?
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7722
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Jos on,hiljainen pyhäaamu,niin voipi olla,etten paljoa ympyrässä vilkuttele,(onko siitä haittaa),toisaalta kun,enemmän liikenteen aikaan vilkuttelen,niin välillä peilistä katsoessa,se perässä tulija vilkauttaa kerran plink,kun se on,jo pois liikenneympyrästä.
Niin ja entäs tämä erkanemis ramppi,vilkutetaanko vasta rampilla vai,ennen kuin,siirrytään rampille?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Paalari, Rami, Sirkkeli ja 8 sormea, Superdexta-64 ja 43 vierailijaa