Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
jussi77 kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 2:12 pm
Eilen yksi motoristi kihdytteli mun perään pysäkin kautta. Ei kyllä ollut mitenkään tiukka väli mun takana ja 80 rajoitus.
Piti vielä kotimatkan lopussa nähdä joku hätäilijä. Kerkes jo hiukan kurkkia paikkaa ohittaa ja lopulta lähti hiukan pimeästi vaikka oli jo ollu kyltit risteyksestä eli paikasta, jossa on kiellettyä ylittää keskiviiva. Kova oli kiirus kun ei malttanut ottaa takaisin vaikka näki vastaantulevat ennen kuin oli rinnalla. Siitä vaan kylkeä hipoen piti puristaa ohi.
Muuten ne edelliset 300 km meni melko kivasti, ajelin kärryn kanssa kahdeksaakymppiä.
Kuorma-autoilijoille jarrullisten ha-kärryjen hidastelut lienevät iso päänsärky. Kuorma-autot kun ajavat enimmäkseen 92-97 km/h, ja saisivat näin ylämäkiin paremman lähtöaseman. Henkilöautokuskit usein välttelevät rikemaksuja ja ajavat tasan tai vähän yli kahdeksaakymppiä, koska eivät voi tallata rajoitinta vasten.
Oli suuri virhe lainsäätäjältä tuomita jarrulliset perävaunut kahdeksaankymppiin, koska nyt ne ovat traktoreiden ja puimureiden ohella ainoat, jotka eivät pääse valtateillä ajamaan satasta - tai ainakin lähelle satasta. Jarrullinen kärry sentään katsastetaan joka toinen vuosi !
-SS-
Nojoo sen verran on pelisilmää, että päästän kyllä nopeamman raskaan ajoneuvon ohi jos en sitä yhdensääkymppiä halua ajaa. Nyt oli kyse uudehkosta henkilöautosta ja aivan väärään aikaan tehdystä ohituksesta.
Lakimuutoksen jälkeen on itsekin tullu ajeltua tyhjillä tai kevyesti kuormatuilla jarrullisilla satasta enkä näe sitä sen vaarallisemmaksi hommaksi kuin jarruttomilla saman painoisilla ajelua. Onhan tuo lehtijousilla ja C-luokan renkailla varustettu pienehkö jarrullinen jonkin verran vakaampi perässätulija.
Kovasti niitä kiihtyvyyksiä kehutaan jopa ihan kaveri porukoissa, mutta sitten tuolla liikenteessä sellaisia autoja näkee harvoin joka saa 100 km/h rajoituksella kiihtymään alle 30 sekunnin? Mitä tiukemmin tullaan sivusta eteen sen tahmeemmin se auto kiihtyy-
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 10:31 pm
Kovasti niitä kiihtyvyyksiä kehutaan jopa ihan kaveri porukoissa, mutta sitten tuolla liikenteessä sellaisia autoja näkee harvoin joka saa 100 km/h rajoituksella kiihtymään alle 30 sekunnin? Mitä tiukemmin tullaan sivusta eteen sen tahmeemmin se auto kiihtyy-
Ja myös sitä lyhemmän matkan päästä edestä kurvataan taas sivutielle. Varmaan menettelyllä tavoitellaan prosentuaalista matka-ajansäästöä; lyhyellä matkalla pienikin ajansäästö on merkityksellinen.
Talliemäntä lykkää mut monesti Lolvonsa rattiin. Nyt kun mä oon sitä monesti tässä kesällä ajellut niin ajatus vaan vahvistuu. Hänen mielestä se on nykypäivän skoda. Noita saa neljällä tonnolla eikä edes pahasti ajettuna. Vertaa juurikin skodaan. Julman iso, 2,4 kone, tänäpäivänä kauhea saastustuttaja mutta kun sillä pitää kantaa säkkejä, vetää konikaappia ja heinäkuormia.
Ei toi vajaa 300tkm ajettuna huono ole. Lähtee tiukkaankin väliin kuin telkkä pöntöstä kun vaan polkee kaasun pohjaan. Voisin ostaa ton kyseisen yksilön kun nyt tiedän sen remontit eikä se maksa kuin ykköstonneja.
Aulispoika kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 10:40 pm
Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Mikä ahistaa? Nyt on puhe siitä, että linja-autopysäkki ei voi olla kiihdytyskaista, koska se on niin lyhyt ja autot vain autoja. Ja eikös kuitenkin sähköautot noin yleensä ottaen ole parempia kiihtymään? Jopa Bemarit, jotka suinkaan eivät edusta automaailman eliittiä.
Aulispoika kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 10:40 pm
Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Mikä ahistaa? Nyt on puhe siitä, että linja-autopysäkki ei voi olla kiihdytyskaista, koska se on niin lyhyt ja autot vain autoja. Ja eikös kuitenkin sähköautot noin yleensä ottaen ole parempia kiihtymään? Jopa Bemarit, jotka suinkaan eivät edusta automaailman eliittiä.
Mikä noista nykymaailman rimpuloista edustaa eliittiä?
Aulispoika kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 10:40 pm
Linja-autopysäkiltä isomman tien vauhtiin ei pääse, kuin Teslalla.
On sitä autoissakin moottorit..
On varmaan. Mutta Teslan teoreettinen (muuten 2,1 s) liihtyvyys nollasta sataan on 1,1 sekuntia! Minkä auton moottoriin viittaat?
Bemaritkin kiihtyy alle neljän sekunnin (eikä läheskään kaikki teslat kiihdy edes alle neljän).
Mikä ahistaa? Nyt on puhe siitä, että linja-autopysäkki ei voi olla kiihdytyskaista, koska se on niin lyhyt ja autot vain autoja. Ja eikös kuitenkin sähköautot noin yleensä ottaen ole parempia kiihtymään? Jopa Bemarit, jotka suinkaan eivät edusta automaailman eliittiä.
Mikä noista nykymaailman rimpuloista edustaa eliittiä?
Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
Aulispoika kirjoitti: ↑Ti Heinä 19, 2022 10:31 pm
Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
Philipsin telkkarikos sulla oli?
Tuohon alkuperäiseen asiaan, että kyllä minä ainakin säikähdän, kun joku pomppaa kolmion takaa eteen, kun en voi tietää, jääkö se siihen vai kurvaako kuitenkin linja-autopysäkille. En ymmärrä, mitä lisäarvoa se pysäkille meno tarjoaa, minun pääni kääntyy kyllä 90 astetta ja näen sivuikkunasta, onko joku tulossa vasemmalta - mutta paljon hankalampi tihrustaa peileistä samaa asiaa siinä pysäkillä. Pysytään siellä kolmion takana, kunnes tie on vapaa!
Aulispoika kirjoitti: ↑Ti Heinä 19, 2022 10:31 pm
Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
Philipsin telkkarikos sulla oli?
Tuohon alkuperäiseen asiaan, että kyllä minä ainakin säikähdän, kun joku pomppaa kolmion takaa eteen, kun en voi tietää, jääkö se siihen vai kurvaako kuitenkin linja-autopysäkille. En ymmärrä, mitä lisäarvoa se pysäkille meno tarjoaa, minun pääni kääntyy kyllä 90 astetta ja näen sivuikkunasta, onko joku tulossa vasemmalta - mutta paljon hankalampi tihrustaa peileistä samaa asiaa siinä pysäkillä. Pysytään siellä kolmion takana, kunnes tie on vapaa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Aulispoika kirjoitti: ↑Ti Heinä 19, 2022 10:31 pm
Keskustellaanko nyt linja-autopysäkistä kiihdytyskaistana, vai Bemarien ylivoimaisuudesta? Olen mielipiteeni sanonut, enkä jatka tätä väittelyä. Bemari ei edusta eliittiä muussa, kuin mieleltään poikasten unissa.
Philipsin telkkarikos sulla oli?
Tuohon alkuperäiseen asiaan, että kyllä minä ainakin säikähdän, kun joku pomppaa kolmion takaa eteen, kun en voi tietää, jääkö se siihen vai kurvaako kuitenkin linja-autopysäkille. En ymmärrä, mitä lisäarvoa se pysäkille meno tarjoaa, minun pääni kääntyy kyllä 90 astetta ja näen sivuikkunasta, onko joku tulossa vasemmalta - mutta paljon hankalampi tihrustaa peileistä samaa asiaa siinä pysäkillä. Pysytään siellä kolmion takana, kunnes tie on vapaa!
täysin samaa mieltä itsellä kun tulee käytännössä 90% kilometreistä kesällä mp:llä, niin kaikki tuollaiset epämääräiset sooloilijat aiheuttaa vaistomaisesti oikean käden hakeutumisen jarrukahvalle. lisäksi ne jotka pysähtyvät liittymätielle ja siinä pikkuhiljaa nytkyttelevät eteenpäin. miksei vaan voi selkeästi olla pysähdyksissä. viime kesänä 1kpl tämmöinen bussi pysäkki immeinen lähti eteen ja voin sanoa että jos ei olisi ollut abs systeemiä pyörässä niin nurin ois eukon kanssa menty.
mh jkl kirjoitti: ↑Ke Heinä 20, 2022 9:57 pm
täysin samaa mieltä itsellä kun tulee käytännössä 90% kilometreistä kesällä mp:llä, niin kaikki tuollaiset epämääräiset sooloilijat aiheuttaa vaistomaisesti oikean käden hakeutumisen jarrukahvalle. lisäksi ne jotka pysähtyvät liittymätielle ja siinä pikkuhiljaa nytkyttelevät eteenpäin. miksei vaan voi selkeästi olla pysähdyksissä. viime kesänä 1kpl tämmöinen bussi pysäkki immeinen lähti eteen ja voin sanoa että jos ei olisi ollut abs systeemiä pyörässä niin nurin ois eukon kanssa menty.
Nämä hermostuneet nytkyttelijät kolmion takana ovat todella ikäviä. Samoin tyypit, jotka lähestyvät vauhdilla kolmion takaa risteystä ja joista ei varmaksi tiedä, pysähtyvätkö vai eivät. Varsinkin tämä jälkimmäinen tapa näyttää vielä olevan paikkakuntakohtainen, en tosin tiedä, miksi.
Tänään meinasin ajaa teslan vasemmasta ovesta sisälle, kun tämän kuljettaja päätti kääntyä kulkusuunnastaan vasemmalle, suoraan minun alle. Joutui ihan oikeesti polkemaan jarrua ettei olisi joutunut kolaritestiin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti: ↑To Heinä 21, 2022 8:39 pm
Tänään meinasin ajaa teslan vasemmasta ovesta sisälle, kun tämän kuljettaja päätti kääntyä kulkusuunnastaan vasemmalle, suoraan minun alle. Joutui ihan oikeesti polkemaan jarrua ettei olisi joutunut kolaritestiin.
Kerro Ajomies nyt viimeinkin, kuinka suomalaisessa liikenneympyrässä vilkutetaan oikeaoppisesti vasemmalle? Olen miettinyt pääni puhki, enkä millään älyä, että missä vaiheessa pitäisi vilkuttaa.
Harmi, että Teslan kuljettaja oli hölmö. Oliko tapahtumapaikka liikenneympyrä? Ajatko liikenneympyrät myötäpäivään? Alkaa vaikuttamaan siltä, pahoittelen.
Jos on,hiljainen pyhäaamu,niin voipi olla,etten paljoa ympyrässä vilkuttele,(onko siitä haittaa),toisaalta kun,enemmän liikenteen aikaan vilkuttelen,niin välillä peilistä katsoessa,se perässä tulija vilkauttaa kerran plink,kun se on,jo pois liikenneympyrästä.
Niin ja entäs tämä erkanemis ramppi,vilkutetaanko vasta rampilla vai,ennen kuin,siirrytään rampille?