Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ajomies
Viestit: 28156
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
rattori
Viestit: 11132
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rattori »

Ajomies kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02546.html

No sillä lailla!
Kummassa vika?
------------
tractors
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

rattori kirjoitti:
Ajomies kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02546.html

No sillä lailla!
Kummassa vika?
Eiköhän se ole törttöohittajan vika.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

rattori kirjoitti:
Ajomies kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 02546.html

No sillä lailla!
Kummassa vika?
Henkilöauton kuljettajassa minun mielestäni.
Torven soitto on tietysti kiellettyä, muuten kuin vaaran ja vahingon välttämiseksi, mutta ei liikenteessä pidä provosoitua tuohon pisteeseen.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Customi
Viestit: 2625
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Customi »

Joo, ei se peräänajaja aina ole syyllinen! Tämmöisiäkin juttuja on ollut: http://yle.fi/uutiset/3-6869925
Avatar
rattori
Viestit: 11132
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rattori »

Jos rekka ei olisi torvea soittanut, olisiko tapahtunut mitään?
------------
tractors
Velman
Viestit: 5176
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Velman »

Taas yksi ohituskieltoalueella tehty riskiohitus olis jäänyt huomiotta ;)
Avatar
rattori
Viestit: 11132
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja rattori »

Riskiohitus niin, vastaantulijoista ei mainita, liekö tullut?

En minä ymmärrä että (ammattilainen) rekkakuski provosoituu ohittajasta näin, luulisi että aina saa torvea soittaa jollekin kaaharille, ohittajalle, hidastelijalle yms. Ajavat varmaan niin paljon vuodessa että ovat nähneet kaikkea.
------------
tractors
Ajomies
Viestit: 28156
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Customi kirjoitti:Joo, ei se peräänajaja aina ole syyllinen! Tämmöisiäkin juttuja on ollut: http://yle.fi/uutiset/3-6869925
Nämä on pahoja juttuja ellei todistajia ole tapahtuman kulusta. Helposti mennään sen kaavan mukaan että peräänajaja on syyllinen. Tähän tuntuu tuudittautuvan ne kolmion, ja stoppimerkkien takaa ahtaaseen rakoon tunkeutujat, vaikka tästäkin on jo oikeuden päätöksiä ettei näin ole.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28156
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Mitenkä tuomitaan syyllisyys kun kapealla yhden ajoneuvon levyisellä tiellä ajetaan nokkakolari? Oma oletus on että jos saa pysäytettyä ja toinen sen jälkeen törmää asia on selvä, mutta meneekö aina puoliksi jos molemmat ovat liikkeessä törmäyksen tapahduttua?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Velman
Viestit: 5176
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Velman »

rattori kirjoitti:Riskiohitus niin, vastaantulijoista ei mainita, liekö tullut?

En minä ymmärrä että (ammattilainen) rekkakuski provosoituu ohittajasta näin, luulisi että aina saa torvea soittaa jollekin kaaharille, ohittajalle, hidastelijalle yms. Ajavat varmaan niin paljon vuodessa että ovat nähneet kaikkea.
Niin ei jutussa mitään vastaantulijoista mainita. Mutta ohituskieltoalueella ohittaminen on aina riskiohitus. (paitsi jos itte ohitan :mrgreen: )
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja grani »

Sattui minulle kesällä eräs tapaus kun olin stopmerkin takana odottamassa isommalle tielle pääsyä. Jonossa tuli sitten transiitti jolla oli vilkku päällä kääntyäkseen samalle sivutielle josta minä olin lähdössä. Lähdin menemään ja kun katsoin peilistä niin ei se kääntynytkään vaan tuli minun taakse. Ei siinä mikään peräänajovaara ollut missään vaiheessa mutta kaasuttelin kuitenkin reippaammin pois alta, mutta niin teki myös transiitti ja jäi lopulta aivan minun perään roikkumaan. Hän alkoi vilkuttaa valoja ja tööttäämään ja sitä jatkui noin puoli kilometriä 60 ja 50 alueella. Ajattelin että hän varmaan haluaa minun pysähtyvän jotta pääsee jututtamaan. Minä pysähdyin pysäkille, mutta transiittimies ei. Siinä vaiheessa olin jo juttutuulella ja jäin vuorostani sen perään vilkuttamaan ja tööttäämään. Tätä jatkui seuraavat 12 kilometriä. Muuta liikennettä ei onneksi enää ollut. Lopulta hän sitten pysähtyi ja sanoin haluavan selvittää asiaa. Hän väitti minun kiilanneeni hänen eteen. Ja minä siihen että olit käänymässä kun sulla oli vilkku päällä, ja että en olisi muuten kääntynyt eteen. Sanoin että pyydät vain anteeksi vilkun päälleunohtamisen ja sen jälkeisen tööttäilyn niin ollaan sujut. Niin hän teki ja sanoin että hyvää päivänjatkoa. Sitten hän jatkoi matkaa, ja vilkku oli päällä oikealle niin kauan kun perävalot näkyi. :roll:
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Itse en kyllä vilkkuihin luota. Pitää oikealle vilkuttavan tehdä selvät merkit kääntymisestään vilkuttamisen lisäksi ennenkö lähden itse liikkeelle.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7810
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Poliisi sedät,taikka ikä erosta johtuen minuun nähden,enempi poikia ne ovat,niin pyöritteilivät minulle päätään,tässä päivällä,kun olin kaupan pihalta lähdössä.
Joo,turvavyö oli minulta auki ja vissiin änkesin siihen tielle,vähän liian jämttiin väliin,sekä tämän lisäksi vielä väärästä liittymästä.
Niin että,olenk mää nyt kauhia rikollinen?
No,huomenna tulee varmaan taas asiaa,samoille kulmille,pittää tarkistaa ne kaupanpihan liikenne opasteet ja ottaa virheistään opiksi.
Ajomies
Viestit: 28156
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

http://www.ksml.fi/teemat/autot/Jyv%c3% ... 271368eec7

Onneksi on noita keksijöitä niin nyt poistuu tuokin ongelma ettei tiedä millä nopeudella saa ajella. ;)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti:Poliisi sedät,taikka ikä erosta johtuen minuun nähden,enempi poikia ne ovat,niin pyöritteilivät minulle päätään,tässä päivällä,kun olin kaupan pihalta lähdössä.
Joo,turvavyö oli minulta auki ja vissiin änkesin siihen tielle,vähän liian jämttiin väliin,sekä tämän lisäksi vielä väärästä liittymästä.
Niin että,olenk mää nyt kauhia rikollinen?
No,huomenna tulee varmaan taas asiaa,samoille kulmille,pittää tarkistaa ne kaupanpihan liikenne opasteet ja ottaa virheistään opiksi.
Olikohan samat poliisit, jotka kirjoittivat joku aika sitten sakkoja kauppakeskuksen parkkipaikalla, kun ei ollut heti lähdössä ollut turvavyötä kiinni?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Yhä mää vaan ihmettelen... onkohan kaikilla masinisteilla oikeen ajokorttiki?
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti:http://www.ksml.fi/teemat/autot/Jyv%c3% ... 271368eec7

Onneksi on noita keksijöitä niin nyt poistuu tuokin ongelma ettei tiedä millä nopeudella saa ajella. ;)
Jos oikein ymmärsin, niin Suomessa on jossain dataa, joka kertoo tarkalleen oikean nopeusrajoituksen. Sitä ei varmaan hevillä anneta jakoon, koska se voisi tietää sakkotulojen pienentymistä.
Nykyiset GPS kartta-aineistothan eivät tunne Suomen talvinopeuksia, eikä muutenkaan kovin nopeasti päivity muuttuneet rajoitukset.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Ajomies
Viestit: 28156
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Aakku kirjoitti:
Ajomies kirjoitti:http://www.ksml.fi/teemat/autot/Jyv%c3% ... 271368eec7

Onneksi on noita keksijöitä niin nyt poistuu tuokin ongelma ettei tiedä millä nopeudella saa ajella. ;)
Jos oikein ymmärsin, niin Suomessa on jossain dataa, joka kertoo tarkalleen oikean nopeusrajoituksen. Sitä ei varmaan hevillä anneta jakoon, koska se voisi tietää sakkotulojen pienentymistä.
Nykyiset GPS kartta-aineistothan eivät tunne Suomen talvinopeuksia, eikä muutenkaan kovin nopeasti päivity muuttuneet rajoitukset.
Sitä "dataa" on siinä liikenne merkissä joka näyttää kulloinkin voimassa olevan nopeusrajoituksen. ;)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ajomies
Viestit: 28156
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Noiden vaihtuvien nopeusnäyttöjen osalla on ongelmia, itse muutaman kerran osunut kun näytössä oli 60 km/h rajoitus mutta vaihtui
80 km/h. No eipä ne edellä menneet sitten tienneet näin tapahtuneen, niin siinä sitten letka eteni sitä n. 60 km/h.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Juhnu, Osmo_ ja 35 vierailijaa