renault trafic 2.0 dci

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja epe2 »

Kertokaas kokemuksia noista relluista,kuinka paljon remontteja ja minkälaisia remontteja,kaiken kaikkiaan millaisia työkaluja noi on
8400
Viestit: 9806
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Melko paljon on pikkuvikaa. Varmasti pakettiautoista paras ruosteenkesto, mutta sähkö- ja muita pikkuvikoja piisaa.
Ajomies
Viestit: 28122
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

En työkäyttöön moista ottaisi, mutta harrastusvälineenä, niin mikä ettei. ;)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
MTI
Viestit: 360
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja MTI »

Joo onhan näissä sähkövikaa, nytkin pitäisi vaihtaa yhteen puolimiljoonaa ajettuun (2.5dci) valo- ja vilkkuviiksi, kun on niin kuluneet käytöstä :mrgreen: Ja virtalukkokin piti vasta vaihtaa.
Kyllähän niitä Essonbaari juttuja riittää.
Mulla on tuo 2.0dci henkilöautossa(175hp). Ketjukone. Vesipumppu alko vuotaan takuuaikana, muuta murhetta siinä ei oo ollu. Aj. 154tkm.
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja maukka »

Mulla on jo neljäs menossa, tosin ympyrä ja nuoli merkillä varustettuna, mutta sama kinneri kuin kysyjällä mielessä. Vikoja niin maan perusteellisesti :twisted: . Öljyjä ja suodattimia oon kaikkiin vaihtanu säännöllisesti n 15-20t km välein,varsinaisia vikoja vain muutama ajovalopoltin ja toiseks viimeiseen jouduin laittamaan raidetangon pään sekä jarrupalat taakse. Vakavin varsinainen vika oli epämääräinen sähköhäiriö joka temppuili monella tavalla, korjaantui sekin kohtuullisen halvalla, uusi maajohto korin ja moottorin väliin. Siinä kaikki, eihän mulla kyllä kestä se 50 cm ratakiskokaan, aina se jossain kohtaa taipuu :shock: .
SamiT
Viestit: 6789
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Muutama tuommoinen auto tutuilla käytössä ja eipä niissä muuta ole ollut kuin jotakin palloniveliä ovat laittaneet ja pyöränlaakereita myös. Eivät näytä edes ruostuvan juurikaan ja hyvää sekä melko hiljaista kyytiä tarjoavat pakettiautoksi.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Ferkku
Viestit: 5131
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Olkoon kuinka hyvä tahansa, mutta mua ainakin vituttais katsella autoa joka näyttää siltä kuin kuski olis lyöny päänsä kattoon.
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Vaihdelaatikkovikaa oli jossain vuosimalleissa, yhden laatikon irrottanut, laakeroinut ja kasannu takas, melko wattumainen laitettava.
Alapallot samat ku lagunassa, eli alamittaset. Pyöränlaakerit myös. Ikinä ostaisi itelle moista patonkilootaa.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2509
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Virman vekottimesta korkkas laatikko vähän päälle 200tkm. Kahisi sitä ennen kyllä jo kauan. Sähkövikaa oli ja etupään niveliä meni. Ajo pääasiassa tyhjänä. Nyt 2v vanha samanlainen tilalla ja vetari siinä jo naputtaa ja akku vaihdettu takuuna. Sillä takana 26tkm. Tais jotain vikakoodia herjata kans mittaristossa alle puolen vuoden käytön jälkeen.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
MTI
Viestit: 360
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja MTI »

Vaihdelaatikko kestää kun öljyt(elf) vaihtaa 60tkm välein ja 6 vaihteella ei saa ajaa alle satasta. :wink: Näin ainakin yli 500tkm ja yli 600tkm ajetuissa kestänyt.
Nivelet tosiaan samat kuin lagunassa, mut niitäkään ei tarvi jatkuvasti uusia kun ei laita ihan halvinta kuraa.
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja cardaani »

nuhvi46063 kirjoitti:Vaihdelaatikkovikaa oli jossain vuosimalleissa, yhden laatikon irrottanut, laakeroinut ja kasannu takas, melko wattumainen laitettava.
Alapallot samat ku lagunassa, eli alamittaset. Pyöränlaakerit myös. Ikinä ostaisi itelle moista patonkilootaa.

Jaa minä oon kyllä eri mieltä. Yhden laatikon oon laakeroinut ja homma oli mielestäni harvinaisen yksinkertainen homma. Laakereiden ulkokoolit (kartiorullalaakerit) vähän hankalat irroittaa, jos on huonot työkalut ja ei halua hitsata krymppiä. Muutenhan laatikko halkeaa kahteen puoliskoon kuin ajatus. Ja se laatikon irroitus ja asennus on suorastaan vasemman käden homma. Siihen kun tulee hurjasti tilaa purkamalla etuakselipalkin pois (viiden minuutin homma). Lohkossa on vielä parit pinnapultit laatikon kiinnitykselle, joten ei tarvitse edes kannatella sitä.

Se kutosvaihde ei ole tämän laatikon heikko kohta. 2-akselin posken puoleinen laakeri antautuu, ja sitä rasittaa muistaakseni juuri 2-vaihde.

Alapalloja ja rtp niveliä tosiaan menee, mutta ne ovat halpoja. Jarrut kannattaa huoltaa vuosittain, kun muuten palat jumittavat. Palat voi myös hioa hieman väljiksi liukuunsa. Sähkövikoja on tai sitten ei. Eipä juuri eroa muista merkeistä nykyään. Moottorissa harvoin on mitään vikaa.

Hyvä auto omatoimirassaajalle, jos ei säikähdä vaihteistovian mahdollisuutta.

Mä voin kyllä mielelläni ostaa halvalla tälläisen vaihteistovikaisen pois nurkista kuleksimasta...
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
kalvaana
Viestit: 7338
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Olikos se niin, että vaihteistokin on Lagunasta ?
JA kattokaa toi > http://www.tamgears.com/
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja epe2 »

missähän konemallissa ja vuosimallissa on mahdollisesti ollu noita vaihteistovikoja
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

epe2 kirjoitti:Kertokaas kokemuksia noista relluista,kuinka paljon remontteja ja minkälaisia remontteja,kaiken kaikkiaan millaisia työkaluja noi on
Mainettaan parempia kehonsiirtimiä. Ihan samanlaisia vikoja kuin muillakin merkeillä. Merkkiuskollisuus ei ole enää oikein sitä nykypäivää sillä merkkiautot on koottu nykyään monen valmistajan osista ja monesti monet osat käyvät ristiin eri mallien kesken.

Osat pääosin edullisia sillä kulutusosat ovat samoja monela merkillä. Seniciin meni volvon jarrupalat, takajarrulevyt laakereineen 120 euroa puoli ainoa mikä oli tyyris mitä on joutunut vaihtamaan oli vetari. Koko vetoakselin joutui vaihtamaan ja ovh 650 euroa mutta löytyi sitten kautta rantain 250 eurolla vaihto-osa kun selvitteli hetken. 200tkm kokemuksella parille käytetynä hankituille korjaus- ja huoltokustannukset olleet luokkaa 1500 euroa öljyn vaihdot mukaan luettuna.

Vaihteistoissa on ollut sellaisia ongelmia tietyissä laatikkomalleissa et tasauspyörästö hajoaa tai vetoakselin boorit korkkaa laatikolta tuossa milleeniumin malleissa jossain 200-350tkm tienoilla. Toki käyttäjästa riippuvainen ajotapa vaikuttanee. Nykyisistä malleista en siten tiedä voimansiirron osalta ovatko parantuneet. Automaateissa taas kannattaa katsoa että saa laatikkoon vaihdettua öljyt.

https://www.spritmonitor.de/en/ tuolta voit koittaa kaivella eri autojen huoltokustannuksia jos käyttäjät ovat niitä lisänneet autolleen.
Kuva

Tehkääpä perässä
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

cardaani kirjoitti:
nuhvi46063 kirjoitti:Vaihdelaatikkovikaa oli jossain vuosimalleissa, yhden laatikon irrottanut, laakeroinut ja kasannu takas, melko wattumainen laitettava.
Alapallot samat ku lagunassa, eli alamittaset. Pyöränlaakerit myös. Ikinä ostaisi itelle moista patonkilootaa.

Jaa minä oon kyllä eri mieltä. Yhden laatikon oon laakeroinut ja homma oli mielestäni harvinaisen yksinkertainen homma. Laakereiden ulkokoolit (kartiorullalaakerit) vähän hankalat irroittaa, jos on huonot työkalut ja ei halua hitsata krymppiä. Muutenhan laatikko halkeaa kahteen puoliskoon kuin ajatus. Ja se laatikon irroitus ja asennus on suorastaan vasemman käden homma. Siihen kun tulee hurjasti tilaa purkamalla etuakselipalkin pois (viiden minuutin homma). Lohkossa on vielä parit pinnapultit laatikon kiinnitykselle, joten ei tarvitse edes kannatella sitä.

Se kutosvaihde ei ole tämän laatikon heikko kohta. 2-akselin posken puoleinen laakeri antautuu, ja sitä rasittaa muistaakseni juuri 2-vaihde.

Teitä patonkikoppien puolustajia aina löytyy... laatikon laakerointi oli ihan piic of ceik, mutta ei mahdu jakelun miksi alle 200 tkm ajetusta jo aski porsii. Ja irrotus ja kiinnitys ei kyllä mikään helppo ollut.
Useampaan etuvetoseen kytkimen vaihtanut, ja kyllä se alle neljään tuntiin menee, mutta ei tähän ranskanpullaan :evil:
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
MTI
Viestit: 360
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja MTI »

Huollon puute on yksi iso syy miksi vehkeet ei kestä. Ja sit haukutaan kun patongit on ihan paskoja.
Eihän se nuhvillakaan ole mikään hyvä maine ja silti niitä jotkut harrastaa :wink:
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Nuhvi onkin legenda, rellunpippanat ei ole :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
MTI
Viestit: 360
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja MTI »

Nii kun on tarpeeksi paska niin on jo legenda :mrgreen: :mrgreen:
No siihen on sitten vielä rellulla vissiin matkaa :lol:
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja cardaani »

nuhvi46063 kirjoitti:Teitä patonkikoppien puolustajia aina löytyy...
Trafic / Vivaro / Primastar valmistetaan muuten briteissä, kuten kaikki muukin shaisse...


Mulla oli Primastar 2004-2007. Ostin sen uutena. Sen jälkeen ei ole ollut kuin mersuja. Mitä puolustamiseen tulee, niin olen vuosikymmenet toiminut huoltokorjaamossa, joka toimii sopimushuoltona Vivarolle ja Primastarille.

Kaikesta huolimatta voisin ostaa Vivaron tai Primastarin. Trafic ehkä pitkin hampain, koska rellun imago ei oo koskaan ollut mun juttu.

Jossain tuolla viitattiin kutosen hammaspyöräpariin. Ehkä niitäkin menee, mutta ei ole mun eteen tullut. Toi loota kannattaa laakeroida heti, kun vähänkään ääntää. On vielä silloin yksinkertainen juttu. Jos ajaa loppuun asti, niin peiliin saa katsoa.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
8400
Viestit: 9806
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: renault trafic 2.0 dci

Viesti Kirjoittaja 8400 »

MTI kirjoitti:Huollon puute on yksi iso syy miksi vehkeet ei kestä. Ja sit haukutaan kun patongit on ihan paskoja.
Eihän se nuhvillakaan ole mikään hyvä maine ja silti niitä jotkut harrastaa :wink:
Tuo huollon puute alkaa olla jo melkoinen ns. "cliché". Ei näistä huoltamalla saa hiaceja, kuten ei ruostuvasta autosta sinkkikorista pesemällä ja vahaamalla tai ladasta mersua jalopuuratilla. Vuoden päivät nyt ollut prima ja vikojen määrä todella iso, ihme on jos ei joku valo pala kojetaulussa. No ei tämä uusi auto ole, mutta silti. Täytyis hukata kun kakkosvaihde pitää ääntä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, JariM79, kalvaana ja 55 vierailijaa