SPS1975 kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 9:47 pm
Niinpä ja yksityisautoilu olisi syytä myös kieltää kokonaan, kuluttaa katuja ja teitä pirusti..
Eikös se ole tarkoituskin kieltää Hesassa. Ainakin suunnitellaan tietulleja. Sillä se käry, melu ja katujen kuluminen helposti saadaan kuriin.
Eihän tässä muuta tarvittaisi kun ihmiset pysyisi siellä missä asuvatkin, tietysti pitäisi työpaikatkin olla siellä. Porukkaa tunkee autoillaan tänne tuolta Inkoo - Lohja - Hyvinkää - Porvoo takaakin niin onhan siinä ihan turhaa liikennettä ja vielä yksi nenä per auto. Samasta perheestäkin saatetaan tulla kehä 3 sisäpuolella kahdella autolla kun ei aikataulut ja työpaikkojen sijainnit käy yksiin.
Itse tykkäsin siitä että työpaikka oli alle kymmenen minuutin kävelymatkan etäisyydellä kotoa, no oli kyllä väliaikaisesti tunnin ajomatkakin mutta ei sitä pitkään viitsinyt.
Aakku kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 9:13 pm
Poliisilla tuntuu olevan aikaa ja intoa puukottaa nastarenkailla ajavia, mutta riittääkö sitten aikaa puukottajien jahtaamiseen Hesassa.
Poliisin tehtävä on valvoa kaikkea lain noudattamista.
Mitä virkaa on kiellolla, jos sen noudattamista ei valvota.
Toki, ihmiseen kohdistuva väkivalta on tärkeämpi selvittää ja saada tekijät vastuuseen, mutta sen varjolla ei kuitenkaan voi poliisin muita tehtäviä kokonaan unohtaa.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Aakku kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 9:13 pm
Poliisilla tuntuu olevan aikaa ja intoa puukottaa nastarenkailla ajavia, mutta riittääkö sitten aikaa puukottajien jahtaamiseen Hesassa.
Poliisin tehtävä on valvoa kaikkea lain noudattamista.
Mitä virkaa on kiellolla, jos sen noudattamista ei valvota.
Toki, ihmiseen kohdistuva väkivalta on tärkeämpi selvittää ja saada tekijät vastuuseen, mutta sen varjolla ei kuitenkaan voi poliisin muita tehtäviä kokonaan unohtaa.
Poliisilla on aina mahdollisuus antaa myös suullinen huomautus, ainakin rikkeestä joka ei ole törkeä tai muita vaarantava. Mutta tämä sakko nyt taitaa olla vain herätys autoilijoille, että tämä(kin) asia kiinnostaa poliisia.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Nyt on ensimmäiset kitkarenkaat ikinä koskaan alla, saas nähdä miten tässä käy. Vitoon ostin käytetyt vanteineen kun molemmat sarjat oli loppu, ei tartte enää vaihdella renkaita ehkä koskaan tuohon autoon, kesät talvet menee noilla monta vuotta, pelottavaa Ei siihen paljon kilometrejä tule niin uskalsin kokeilla, katotaan meneekö pärjäilyksi homma...
Nuffield kirjoitti: ↑La Marras 26, 2022 1:14 pm
Nyt on ensimmäiset kitkarenkaat ikinä koskaan alla, saas nähdä miten tässä käy. Vitoon ostin käytetyt vanteineen kun molemmat sarjat oli loppu, ei tartte enää vaihdella renkaita ehkä koskaan tuohon autoon, kesät talvet menee noilla monta vuotta, pelottavaa Ei siihen paljon kilometrejä tule niin uskalsin kokeilla, katotaan meneekö pärjäilyksi homma...
Onko takaveto?
Vähän liukas saattaa olla isolla tiellä jos on. Nastoillakin ilman kontissa olevaa painoa saa luistoneston vilkuttamaan jokaisella vaihteella ja kaikissa nopeuksissa manuaalilla,ainakin tuolla omalla. 115cdi.
Todella levoton ajettava tämä nykyinen manuaali lyhyt malli verrattuna aiempaan joka oli kaikista pisin malli ja automaatti.
Tämä talvi ensimmäinen kun vitossa meilläkin kitkat alla. Pintaa hyvin eikä ole edes kymmentä vuotta vanhat vielä.
Nuffield kirjoitti: ↑La Marras 26, 2022 1:14 pm
Nyt on ensimmäiset kitkarenkaat ikinä koskaan alla, saas nähdä miten tässä käy. Vitoon ostin käytetyt vanteineen kun molemmat sarjat oli loppu, ei tartte enää vaihdella renkaita ehkä koskaan tuohon autoon, kesät talvet menee noilla monta vuotta, pelottavaa Ei siihen paljon kilometrejä tule niin uskalsin kokeilla, katotaan meneekö pärjäilyksi homma...
Onko takaveto?
Vähän liukas saattaa olla isolla tiellä jos on. Nastoillakin ilman kontissa olevaa painoa saa luistoneston vilkuttamaan jokaisella vaihteella ja kaikissa nopeuksissa manuaalilla,ainakin tuolla omalla. 115cdi.
Todella levoton ajettava tämä nykyinen manuaali lyhyt malli verrattuna aiempaan joka oli kaikista pisin malli ja automaatti.
Tämä talvi ensimmäinen kun vitossa meilläkin kitkat alla. Pintaa hyvin eikä ole edes kymmentä vuotta vanhat vielä.
Mulle tuli ihan sama mieleen. Vito takavedolla ja kitkarenkaat ei ole kovin hyvä yhdistelmä. Tuppaa jäämään lähes tasaisellakin kiinni.
Aakku kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 9:13 pm
Poliisilla tuntuu olevan aikaa ja intoa puukottaa nastarenkailla ajavia, mutta riittääkö sitten aikaa puukottajien jahtaamiseen Hesassa.
Poliisin tehtävä on valvoa kaikkea lain noudattamista.
Mitä virkaa on kiellolla, jos sen noudattamista ei valvota.
Toki, ihmiseen kohdistuva väkivalta on tärkeämpi selvittää ja saada tekijät vastuuseen, mutta sen varjolla ei kuitenkaan voi poliisin muita tehtäviä kokonaan unohtaa.
Poliisilla on aina mahdollisuus antaa myös suullinen huomautus, ainakin rikkeestä joka ei ole törkeä tai muita vaarantava. Mutta tämä sakko nyt taitaa olla vain herätys autoilijoille, että tämä(kin) asia kiinnostaa poliisia.
Tällainen huomautus tuli kerran, kun Heinäkuulla kurvasin nastarenkailla Motonetin parkkipaikalle hellekelissä nastat vaan ropisten. Kassalta tullessa oli parivaljakko auton edessä odottamassa. Olivat kuulleet autoonsa sisälle ropinan ja siksi huomanneet hieman laittoman tilanteen. Kakkosautolla osia ostamassa ykkösautoon katsastusta varten, niin meni huomautuksella. Seuraavana päivänä ilmoitin pois liikenteestä.
mauri kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 10:53 pm
Eihän tässä muuta tarvittaisi kun ihmiset pysyisi siellä missä asuvatkin, tietysti pitäisi työpaikatkin olla siellä.
Olisihan se optimia. Firmalla nyt vaan on toimipaikkoja usemmalla paikkakunnalla Suomessa ja yksi niistä on Helsingissä. Täältä periferiasta siellä Hessa käydessä, niin mitä tehdä (ja millä sanktiolla), kun se nastarengaskielto ensimmäisen kerran tulee yksisuuntaisella kadulla vastaan..?
mauri kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 10:53 pm
Eihän tässä muuta tarvittaisi kun ihmiset pysyisi siellä missä asuvatkin, tietysti pitäisi työpaikatkin olla siellä.
Olisihan se optimia. Firmalla nyt vaan on toimipaikkoja usemmalla paikkakunnalla Suomessa ja yksi niistä on Helsingissä. Täältä periferiasta siellä Hessa käydessä, niin mitä tehdä (ja millä sanktiolla), kun se nastarengaskielto ensimmäisen kerran tulee yksisuuntaisella kadulla vastaan..?
Tarkoitinkin sitä kun on paljon työläisiä ja työpisteitä jotka olisi järkevämpää olla lähempänä toisiaan ettei tarvitsisi noin 200 päivänä vuodessa ajaa kymmeniä - jopa parisataa kilometriä töissäkäynnin takia. Nythän on onneksi (koronan pakottamana) huomattu että töitä voi osittain tehdä myös kotonaan.
Ei se että työpaikan "konttori" on lähellä asuinpaikkaa kaikkia kuitenkaan pelasta työmatkailulta, omatkin työmaani sijaitsivat niin ettei ole montakaan kotimaista kaupunkia joissa en olisi käynyt.
Nuffield kirjoitti: ↑La Marras 26, 2022 1:14 pm
Nyt on ensimmäiset kitkarenkaat ikinä koskaan alla, saas nähdä miten tässä käy. Vitoon ostin käytetyt vanteineen kun molemmat sarjat oli loppu, ei tartte enää vaihdella renkaita ehkä koskaan tuohon autoon, kesät talvet menee noilla monta vuotta, pelottavaa Ei siihen paljon kilometrejä tule niin uskalsin kokeilla, katotaan meneekö pärjäilyksi homma...
Onko takaveto?
Vähän liukas saattaa olla isolla tiellä jos on. Nastoillakin ilman kontissa olevaa painoa saa luistoneston vilkuttamaan jokaisella vaihteella ja kaikissa nopeuksissa manuaalilla,ainakin tuolla omalla. 115cdi.
Todella levoton ajettava tämä nykyinen manuaali lyhyt malli verrattuna aiempaan joka oli kaikista pisin malli ja automaatti.
Tämä talvi ensimmäinen kun vitossa meilläkin kitkat alla. Pintaa hyvin eikä ole edes kymmentä vuotta vanhat vielä.
Mulle tuli ihan sama mieleen. Vito takavedolla ja kitkarenkaat ei ole kovin hyvä yhdistelmä. Tuppaa jäämään lähes tasaisellakin kiinni.
Etuvetoinen w638 se on, automaattilaatikolla. Katsotaan kuin käy
mauri kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 10:53 pm
Eihän tässä muuta tarvittaisi kun ihmiset pysyisi siellä missä asuvatkin, tietysti pitäisi työpaikatkin olla siellä.
Olisihan se optimia. Firmalla nyt vaan on toimipaikkoja usemmalla paikkakunnalla Suomessa ja yksi niistä on Helsingissä. Täältä periferiasta siellä Hessa käydessä, niin mitä tehdä (ja millä sanktiolla), kun se nastarengaskielto ensimmäisen kerran tulee yksisuuntaisella kadulla vastaan..?
Tarkoitinkin sitä kun on paljon työläisiä ja työpisteitä jotka olisi järkevämpää olla lähempänä toisiaan ettei tarvitsisi noin 200 päivänä vuodessa ajaa kymmeniä - jopa parisataa kilometriä töissäkäynnin takia. Nythän on onneksi (koronan pakottamana) huomattu että töitä voi osittain tehdä myös kotonaan.
Noin 15% meidän henkilöstöstä työskentelee Helsingin keskustassa, mutta aina joku/muutama heistä on kuitenkin etätöissä kotonaan. Taitaa olla 3-4 vuotta siitä, kun viimeksi meidän Helsingin toimipaikassa kävin. Tällaiselta harvoin Hesassa ajavalta maalaiselta tuollaiset uudet nastakielto- ym. liikennemerkit jäävät helposti huomaamatta, kun joutuu kiinnittämään enemmän huomiota oudossa paikassa ajamiseen. Tutuilla reiteillä tuollaiset uudet kiellot huomaa helpommin.
mauri kirjoitti: ↑Pe Marras 25, 2022 10:53 pm
Eihän tässä muuta tarvittaisi kun ihmiset pysyisi siellä missä asuvatkin, tietysti pitäisi työpaikatkin olla siellä.
Olisihan se optimia. Firmalla nyt vaan on toimipaikkoja usemmalla paikkakunnalla Suomessa ja yksi niistä on Helsingissä. Täältä periferiasta siellä Hessa käydessä, niin mitä tehdä (ja millä sanktiolla), kun se nastarengaskielto ensimmäisen kerran tulee yksisuuntaisella kadulla vastaan..?
Tarkoitinkin sitä kun on paljon työläisiä ja työpisteitä jotka olisi järkevämpää olla lähempänä toisiaan ettei tarvitsisi noin 200 päivänä vuodessa ajaa kymmeniä - jopa parisataa kilometriä töissäkäynnin takia. Nythän on onneksi (koronan pakottamana) huomattu että töitä voi osittain tehdä myös kotonaan.
Noin 15% meidän henkilöstöstä työskentelee Helsingin keskustassa, mutta aina joku/muutama heistä on kuitenkin etätöissä kotonaan. Taitaa olla 3-4 vuotta siitä, kun viimeksi meidän Helsingin toimipaikassa kävin. Tällaiselta harvoin Hesassa ajavalta maalaiselta tuollaiset uudet nastakielto- ym. liikennemerkit jäävät helposti huomaamatta, kun joutuu kiinnittämään enemmän huomiota oudossa paikassa ajamiseen. Tutuilla reiteillä tuollaiset uudet kiellot huomaa helpommin.
Minusta se on päinvastoin, siellä tutussa ympäristössä liikkuessa harvoin tulee kiinnitettyä huomiota esim. liikennemerkkeihin, kun ne on ollut ne samat siellä jo vuosikymmeniä ja jos sitten siellä vaihtuu joku tai jotkut merkit niin jostain syystä niitä ei vaan huomioi? Muistan työkaverin joka sai sakot kun 60 km/h rajoitusmerkki vaihtui 50 km/h jo keväällä, ja tämä kaveri sitten heinäkuussa ajoi poliisin tutkaan 66 km/h lukemat. Oli kaveri vielä todennut poliisille että onko sakotusrajat tiukentuneet kun 6 km/h ylinopeudesta sakotetaan, niin poliisi totesi että tuossa on ollut 50 km/h rajoitus kohta puolivuotta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Minä ainakin kieltäydyn tulevaisuudessa menemästä jos työnantaja osoittaa työpaikan minne ei voi nastarenkailla mennä. Tosin olen hesoista pois muuttanut ja lähimpänä tällä hetkellä yksi työmaa Vantaalla.
Viime talveksi piti uusia kumit sekä porteriin että muijan henkilöautoon ja päätin antaa ensimmäistä kertaa nastoille mahdollisuuden. En anna enää tulevaisuudessa kun ei tarvi kuin oma tienhaara olla vähän liukas jäisenä tai sohjossa niin ei selviä 1m noususta 5m matkalla.
Sikatiiker kirjoitti: ↑Su Marras 27, 2022 3:45 pm
Viime talveksi piti uusia kumit sekä porteriin että muijan henkilöautoon ja päätin antaa ensimmäistä kertaa nastoille mahdollisuuden. En anna enää tulevaisuudessa kun ei tarvi kuin oma tienhaara olla vähän liukas jäisenä tai sohjossa niin ei selviä 1m noususta 5m matkalla.
Sikatiiker kirjoitti: ↑Su Marras 27, 2022 3:45 pm
Viime talveksi piti uusia kumit sekä porteriin että muijan henkilöautoon ja päätin antaa ensimmäistä kertaa nastoille mahdollisuuden. En anna enää tulevaisuudessa kun ei tarvi kuin oma tienhaara olla vähän liukas jäisenä tai sohjossa niin ei selviä 1m noususta 5m matkalla.
Tuommoisesta nyt selviää vaikka kesärenkailla...
Jos tuosta ei selviä nastarenkailla, niin seuraava vaihtoehto lienee piikkirenkaat.. Vai onko nyt menneet nastat ja kitkat sekaisin kirjoittaessa?
On niitä huonojakin nastarenkaita olemassa. Tahtoo olla, että vain testien kärjessä olevilla on jotakuinkin pitkäikäisesti hyvät ominaisuudet vähän kaikkiin tilanteisiin. Samahan se pätee nastattomiinkin talvirenkaisiinkin. Rengaspaineilla ja renkaan koolla on hyvin iso merkitys myös. Helposti menee hyvien talvirenkaiden osto pieleen väärä koko valitessa. Kitkoille sopii yllättävän leveä paremman pidon aikaansaamiseksi siinä missä nastarenkailla pienempi ja etenkin kapeampi koko saattaa olla avuksi. Riippuu hyvin paljon auton mallista ja painosta, mikä koko ja rengaspaine on paras.
Kesällä kun tulimme Vikingin paatilta Ykköstielle olisi Googlemaps ohjannut Pohjoisespalta juuri tuolle Lönrotinkadulle. Ajettiin su päivällä kuitenkin Marskia pitkin.
Eiköhän maalainen tuolla kuitenkin nastolllakin selviä huomautuksella.
Make kirjoitti: ↑Ma Marras 28, 2022 12:32 pm
Kesällä kun tulimme Vikingin paatilta Ykköstielle olisi Googlemaps ohjannut Pohjoisespalta juuri tuolle Lönrotinkadulle. Ajettiin su päivällä kuitenkin Marskia pitkin.
Eiköhän maalainen tuolla kuitenkin nastolllakin selviä huomautuksella.
Saattaa olla, että maalaiselle annetaan korotettu maksu.
Mä ajan nastoilla hesassa missä huvittaa ja jos pysäytys tulee jää auto siihen. Sitten suuntaan lähimpään viihyisään baariin minttukaakaolle.
Nastoilla sattuu enemmän haavereita liikenteessä johtuu siitä kun niitä on niin paljon, sama juttu kuin valmettien hajoominen. Tietenkin