Belarus 426
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 5:25 pm
- Viesti:
Belarus 426
Olisiko kellään kokemuksia ja mielipiteitä Belarus 426 laitteesta. 4x4 on pitäisi ainakin olla. Paljonko näistä on hyvä kuntoisina tavatta pyytää? vm. 94 tms.
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:42 am
- Paikkakunta: Iitti
- Viesti:
Katseleppa mieluummin vähän isompaa belkkua vaikka 826 HX:sää, saat ainakin varaosia ja tietoa mahdollisiin korjaustoimenpiteisiin paremmin kuin tuohon 426:seen joka taitaa olla vähän kulttikoneen nosteessa masinistien piirissä
Ei millään pahalla
Tuotako Lahden Valtralla olevaako tarkoitit:
http://www.valtra.com/Com/Commonfiles/S ... -TBA_1.jpg
Ei millään pahalla
Tuotako Lahden Valtralla olevaako tarkoitit:
http://www.valtra.com/Com/Commonfiles/S ... -TBA_1.jpg
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 5:25 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
No kaippa tuo belarus ihan jonkinlainen on, yhellä tutulla on tuommonen, vissiin se on hyvin kestäny, ja ollu muutenkin ok. Pihakoneena on varmasti parhaimmillaan, ei tietenkään mihkään kovin isoihin töihin. Edelleen minua epäilyttää tuo etukuormaaja, taitaa olla väärässä koneessa, kesto riippuu tietysti, että miten on käytetty kuormaajalla ja minkälaista on käyttö sinulla. (meillä on katkennu (murtuma) kaksi 820 belarusta, kummassakin ollu kuormaaja, käyttö on tosin ollu aika rajua).
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 7:38 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Mulla 25 vuoden kokemus Belkuista 500 ja 800 sarjasta mitkä on Minskiläisiä.
400 sarjasta tiedän että ei voi laadullisesti verrata noihin suurempiin.
Se on tehty ihan eri tehtaassa,toki muutama yhteinen osa.
Siinä on pantajarrut mitkä vielä huonommat kun minskin koneissa.
Vaihteet enskertalaiselle vaikeat(poikittainen vaihdekaava) plussaa mek. suunnanvaihdin.
Neliveto on ainoastaan automaattinen(kytkeytyy kun takapyörät luistaa 4%)
En suosittele mihinkään raskaaseen käyttöön,pikkuhommissa ok.
En maksaisi yli 2tonnia no korkeintaan 3 vaikka ois kuormain nokalla.
400 sarjasta tiedän että ei voi laadullisesti verrata noihin suurempiin.
Se on tehty ihan eri tehtaassa,toki muutama yhteinen osa.
Siinä on pantajarrut mitkä vielä huonommat kun minskin koneissa.
Vaihteet enskertalaiselle vaikeat(poikittainen vaihdekaava) plussaa mek. suunnanvaihdin.
Neliveto on ainoastaan automaattinen(kytkeytyy kun takapyörät luistaa 4%)
En suosittele mihinkään raskaaseen käyttöön,pikkuhommissa ok.
En maksaisi yli 2tonnia no korkeintaan 3 vaikka ois kuormain nokalla.
-
- Viestit: 6842
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: N:järvi
- Viesti:
Lumikoneena toimiva - mulla aiempi 425 Fernmon kopilla. Uudemmissa ryskikoppi. Pakkasesta käyntiin lähtijänä yksi parhaimmista - suoraruisku, puolipuristajalla, ei hehkuja, ei vesiä. On yksi hehku imusarjassa lämppäämässä pientä purkillista löpö-totia, jos olot menee Ural-kategoriaan.. ei vaan ole täällä tarvinnut. Konela-Agroma asentanut öljypohjaan "lohko"-lämppärin, ja koppia varten ilma-Eberin tai -Webaston. Oli tuossa illalla lingotessa niin lämmintä kopissa, että pitää haalarin yläositta ajella...
Kummajaisuuksia tuossa riittää;
- vaihdekaavion kyllä oppii
- panta+levyjarrut
- etujousitus
- alennusvaihteet joka pyörässä (etuvetarit viuhuu väärinpäin, ristikoita pitää muistaa rasvata).
- aneemisen pieni laturi 33A (vaihtui 65A:een+orkkis releet läx.)
- tupla akut
Hyvääkin on;
- tuo AITO nelipyörä veto. Maantiellä takaveto, lipsuessa etuakseli tulee mukaan. Takaperän lukko manuaali poljin ja etuperän lukko autom. 4 % luistolla. Ja jarruttaessakin ottaa neljällä pyörällä kun lipsuu tarpeeksi.
- nostolaite 2-toiminen
- 2x 2-toim. lisähydr. vakiona
- oma VOA-kytkin (VOA joko 540rpm tai ajonop.)
- lyhyt akseliväli (suht. ketterä nelikoksi)
- kevyt hydrostaatinen ohjaus
Kuten kait kaikissa Pelastuksissa paikkoja saa kiristellä säännöllisesti, merkkailee hieman (ei sentään lätäköitä). Kun etujousituksessa ja ohjauksessa hieman löysää yhdistettynä yhden sormen ohjauskeveyteen ei ohjaustunto häävi... Etuakselisto ehken kestää etukuormaajan, mutta väljää siihen varmaan tulee, kun on tuo sen verran monesta liikkuvasta osasta tehty + jousitus.
Tyyppivikana kait jonkin verran vaivaa murtumat nostolaitteen valuosissa. Tässä yksilössä suunnavaihtajassa pakki välillä hyppii.
Varaosien saanti hankalaa 400-sarjaan. Muutoin kyllä hyvä-halpa -kapistus pienempään hommaan.
Mietin kyllä hetken ostaako lumikoneeksi samalla rahalla 80-lukulaisen ryski-nelivedon lämpimällä turvaohjaamolla, vai kopittoman 50/60-lukulaisen kopittomanan länsi-takapotkun.
En tiedä verrata 500 tai 800 sarjaan kun ei kokemusta.
Ei taida liike tuon ikäistä 426:sta alta 6-tonnin kuormaajalla myydä?
Kummajaisuuksia tuossa riittää;
- vaihdekaavion kyllä oppii
- panta+levyjarrut
- etujousitus
- alennusvaihteet joka pyörässä (etuvetarit viuhuu väärinpäin, ristikoita pitää muistaa rasvata).
- aneemisen pieni laturi 33A (vaihtui 65A:een+orkkis releet läx.)
- tupla akut
Hyvääkin on;
- tuo AITO nelipyörä veto. Maantiellä takaveto, lipsuessa etuakseli tulee mukaan. Takaperän lukko manuaali poljin ja etuperän lukko autom. 4 % luistolla. Ja jarruttaessakin ottaa neljällä pyörällä kun lipsuu tarpeeksi.
- nostolaite 2-toiminen
- 2x 2-toim. lisähydr. vakiona
- oma VOA-kytkin (VOA joko 540rpm tai ajonop.)
- lyhyt akseliväli (suht. ketterä nelikoksi)
- kevyt hydrostaatinen ohjaus
Kuten kait kaikissa Pelastuksissa paikkoja saa kiristellä säännöllisesti, merkkailee hieman (ei sentään lätäköitä). Kun etujousituksessa ja ohjauksessa hieman löysää yhdistettynä yhden sormen ohjauskeveyteen ei ohjaustunto häävi... Etuakselisto ehken kestää etukuormaajan, mutta väljää siihen varmaan tulee, kun on tuo sen verran monesta liikkuvasta osasta tehty + jousitus.
Tyyppivikana kait jonkin verran vaivaa murtumat nostolaitteen valuosissa. Tässä yksilössä suunnavaihtajassa pakki välillä hyppii.
Varaosien saanti hankalaa 400-sarjaan. Muutoin kyllä hyvä-halpa -kapistus pienempään hommaan.
Mietin kyllä hetken ostaako lumikoneeksi samalla rahalla 80-lukulaisen ryski-nelivedon lämpimällä turvaohjaamolla, vai kopittoman 50/60-lukulaisen kopittomanan länsi-takapotkun.
En tiedä verrata 500 tai 800 sarjaan kun ei kokemusta.
Ei taida liike tuon ikäistä 426:sta alta 6-tonnin kuormaajalla myydä?
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
En suosittele 400-sarjan belarusta, 500-sarjan koneilla jo ehkä jotakin tekee, mutta 800-sarjan kamppeet ylivoimaisesti parempia. Tuppaa noissa 400-sarjan koneissa niin paljon ihan selkeitä valmistus virheitä ja muita semmosia vikoja, ihan uudesta lähtien. Paikat huonostikiristettyjä ym...
Kevyessä käytössä ja hyvällä huollolla tietysti kestää, ja ei noi a.p:n esittämät viat kovin pahoilta vielä kuulosta.
Tuossa kun aikaisemmin puhuin tutun 426:sta, niin se on sattumoisin semmonen hyvä yksilö, kestänyt ihan ok, mutta viime talvena se oli tallissa, josta tippu katto alas Ihme kumma ei tullu pahoja vaurioita, peili särky ja konepeltiin tuli lommo ja jotain muuta pientä...
Kevyessä käytössä ja hyvällä huollolla tietysti kestää, ja ei noi a.p:n esittämät viat kovin pahoilta vielä kuulosta.
Tuossa kun aikaisemmin puhuin tutun 426:sta, niin se on sattumoisin semmonen hyvä yksilö, kestänyt ihan ok, mutta viime talvena se oli tallissa, josta tippu katto alas Ihme kumma ei tullu pahoja vaurioita, peili särky ja konepeltiin tuli lommo ja jotain muuta pientä...
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ti Touko 09, 2006 8:14 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Parempi pysyä kaukana jos vähänkin enemmän käyttöä.
Itsellä oli tuommonen 81 vuosimallin 425 11-vuotta ja tunteja tuli mun aikana noin 1800. Valuosat heiveröisiä mm: nostolaite,etukehto,olka-akselit,etuakselin kiinnitys. Kaikki repeili ilman etukuormaintakin.
Moottorin laakerit loppu 2000h.Viimesenä niittinä laatikon kuoret alko halkeemaan ja laakerit pyöriä pesissään.
Kone meni Mähöselle Töysään purkuun tunteja sillon 3400.
Pihakoneeksi varauksella,mutta oikeisiin töihin en suosittele.
Itsellä oli tuommonen 81 vuosimallin 425 11-vuotta ja tunteja tuli mun aikana noin 1800. Valuosat heiveröisiä mm: nostolaite,etukehto,olka-akselit,etuakselin kiinnitys. Kaikki repeili ilman etukuormaintakin.
Moottorin laakerit loppu 2000h.Viimesenä niittinä laatikon kuoret alko halkeemaan ja laakerit pyöriä pesissään.
Kone meni Mähöselle Töysään purkuun tunteja sillon 3400.
Pihakoneeksi varauksella,mutta oikeisiin töihin en suosittele.
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Gorky kirjoitti:Parempi pysyä kaukana jos vähänkin enemmän käyttöä.
Itsellä oli tuommonen 81 vuosimallin 425 11-vuotta ja tunteja tuli mun aikana noin 1800. Valuosat heiveröisiä mm: nostolaite,etukehto,olka-akselit,etuakselin kiinnitys. Kaikki repeili ilman etukuormaintakin.
Moottorin laakerit loppu 2000h.Viimesenä niittinä laatikon kuoret alko halkeemaan ja laakerit pyöriä pesissään.
Kone meni Mähöselle Töysään purkuun tunteja sillon 3400.
Pihakoneeksi varauksella,mutta oikeisiin töihin en suosittele.
Jos ei ole täysin itselleen suuttunut, ei kannata moiseen sekaantua.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: N:järvi
- Viesti:
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:40 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], MrThemas, Superdexta-64 ja 32 vierailijaa