MF 690 huoltoa ja fiksailua
- Machist
- Viestit: 672
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tänään soittelivat että ihan oikeaa Perkinssiä löytyisi myös puolikoneena.
Hinta ainakin jossain 5000e kantturoissa..
http://www.secodi.fi
Samaa sanoivat noista lisenssillä tehdyistä lohkoista, että yleensä toimivia, mutta kaikkea pientä ongelmaa.
mm kierteet erilaisia ja kaikki vanhat osat ei käy suoraan jne
Hinta ainakin jossain 5000e kantturoissa..
http://www.secodi.fi
Samaa sanoivat noista lisenssillä tehdyistä lohkoista, että yleensä toimivia, mutta kaikkea pientä ongelmaa.
mm kierteet erilaisia ja kaikki vanhat osat ei käy suoraan jne
-
- Viestit: 5128
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mulla 3060 T jossa tuo sama kone. Toimii se muuten, mutta käynnistyvyys mennyt tosi huonoksi. Joku on putkittanut ja porannut tuollaisen vähän pienemmäksi jolloin sopii 1000-sarjan turbomännät. Tuo olis ihan kiinostava ratkaisu. Voi toki olla venttiileissäkin vika. Mutta onhan tuolla jo tunteja takana sen verran että vois täysrempata.
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Huonoja näkyvät olevan perkinssit, liekö toi 1004 jo sitten eri maata.
- Machist
- Viestit: 672
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
En nyt tiedä onko tuo Perkins niin huono.
Ehkä huonolla huollolla jne nämä saa rikki.
Kyllähän tässä minunkin koneessa on tunteja kohtuullisesti ja ennen minulle tulemista oli ollut todella huonolla huollolla.
Selkeästi käytetty universaali öljyjä koneessa kun putket kiiltää jne..
Ehkä minun säännölliset huollot toi hieman lisäaikaa.
Ehkä huonolla huollolla jne nämä saa rikki.
Kyllähän tässä minunkin koneessa on tunteja kohtuullisesti ja ennen minulle tulemista oli ollut todella huonolla huollolla.
Selkeästi käytetty universaali öljyjä koneessa kun putket kiiltää jne..
Ehkä minun säännölliset huollot toi hieman lisäaikaa.
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Oliko sielä kuinka rappua sylinterien yläreunassa?
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Millää muulla öljyllä tuoko ei ole mahollista?!Selkeästi käytetty universaali öljyjä koneessa kun putket kiiltää jne..
Hajosko se tasapainomurikka samasta syystä?!
Tasapainomurikoita on hajoillu, mut ihan vaan siksi kun on sellaseks tehty, että saattaa yllättäen purkeentua.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ei siinä poikkeavan äänen tulossa kauan kestänykkää.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Su Tammi 03, 2021 10:40 pmAika ykstoikkosta on perkinssi kuunnella pitempää, ellei satu vaikka tasapainokoneisto tekemää välillä poikkeavia ääniä. Radiossa on sentää paljon eri kanavia ja eri ohjelma tyylejä joita voi vaihella mielinmäärin.Perkinssi on joka tapauksessa parempi kuin radiokanavat.
- Machist
- Viestit: 672
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyllä siellä etenkin ykkös sylinterissä oli rappua ja kaikki putket peilaa mukavasti.
Tämähän oli jo huomattavissa kantta vaihdettaessa.
Eiköhän se yksi syy kiilottumiseen ole se universaali ja tai vanhat öljyt.
Tasapainokoneisto saattoi hajota ihan siksi kun niillä on tapana hajota.. tunnit täynnä.
Kyllä tämä oli odotettavissa, sattuu vaan aina huonoon aikaan, kun puusavotat yms kesken.
Kyllä tässä kuukausi varmaan menee, että on taas ajokunnossa.
EDIT:
2016 tämän hommasin ja tunteja tullut reilut 1120h mittariin.
Tämähän oli jo huomattavissa kantta vaihdettaessa.
Eiköhän se yksi syy kiilottumiseen ole se universaali ja tai vanhat öljyt.
Tasapainokoneisto saattoi hajota ihan siksi kun niillä on tapana hajota.. tunnit täynnä.
Kyllä tämä oli odotettavissa, sattuu vaan aina huonoon aikaan, kun puusavotat yms kesken.
Kyllä tässä kuukausi varmaan menee, että on taas ajokunnossa.
EDIT:
2016 tämän hommasin ja tunteja tullut reilut 1120h mittariin.
-
- Viestit: 419
- Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 6:53 pm
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Machist kirjoitti: ↑Pe Maalis 04, 2022 12:26 pm Kyllä siellä etenkin ykkös sylinterissä oli rappua.
Oliko imusarjan tiiviste ehjä ja paikallaan. Noissa joissakin massikan malleissa on jo tehtaalla kasatessa menny imusarjan tiiviste huonosti paikalleen. Käytössä vetäny imusarjan tiivisteen välistä likasta ilmaa moottoriin.
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tuntuu nuo perkinssit olevan järkiään väljiä horoja 10000h ajettuna, kun vaikkapa taas saman ikäkauden valmet 411 ei tiedä tuon vertasista tunneista mitään. Mutta toisaalta taas tuo tunti määrä on raktorille ihan hyvä pätkä, pienemmän tilan vuosikymmenten raktori työt.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
On tietysti eroa kun tuloo mittariin tunti tunnista tyhjäkäynnilläkin jos toiseen tuloo tunti tunnissa kun ajaa 1900 r/min. Tietysti riippuu millä kerroksilla yleensä ajellaan mutta meillä 705:een tuli ihan älyttömän paljon tunteja vuodessa kun vertaa muihin.DexMasZet kirjoitti: ↑Pe Maalis 04, 2022 11:25 pm Tuntuu nuo perkinssit olevan järkiään väljiä horoja 10000h ajettuna, kun vaikkapa taas saman ikäkauden valmet 411 ei tiedä tuon vertasista tunneista mitään. Mutta toisaalta taas tuo tunti määrä on raktorille ihan hyvä pätkä, pienemmän tilan vuosikymmenten raktori työt.
Näköjään noita valmetin koneita repataan myös ennemmin, tutun 6300:een tehtihin remontti runsaalla 5000 tunnilla.
Meillä ei oo vielä yhtäkään perkinnssiä avattu, mutta noita valmetin koneita on erinäisistä syistä…
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- Machist
- Viestit: 672
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Oli ainakin se ehjä minkä minä irroitin.Oliko imusarjan tiiviste ehjä ja paikallaan. Noissa joissakin massikan malleissa on jo tehtaalla kasatessa menny imusarjan tiiviste huonosti paikalleen. Käytössä vetäny imusarjan tiivisteen välistä likasta ilmaa moottoriin.
Onhan se tietty keretty jo vaihtaa muutamankin kerran.
-
- Viestit: 681
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
- Paikkakunta: urjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Olen myös saman huomannut että, Ferguun tulee tosi hitaasti tunteja mittariin, niin eivät ole verran nollisia esim.valmetin tunteihin.
voisi ajatella että fergun mittarissa kun on tuo 10 000 tuntia niin samassa ajassa valmettiin on voinut tulla jopa 15 000 tuntia.
Samalla kaavalla kun ajatellaan huolto väliä, niin samalla tuntimäärällä jos on esim. öljyjä vaihdettu niin valmettia on huollettu taajempaan.
voisi ajatella että fergun mittarissa kun on tuo 10 000 tuntia niin samassa ajassa valmettiin on voinut tulla jopa 15 000 tuntia.
Samalla kaavalla kun ajatellaan huolto väliä, niin samalla tuntimäärällä jos on esim. öljyjä vaihdettu niin valmettia on huollettu taajempaan.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Juu, ja jossain setkassa on noissa tunneissa vasta 2000 tuntia, ainakin remonttihistoriaa vertaamalla!?Olen myös saman huomannut että, Ferguun tulee tosi hitaasti tunteja mittariin, niin eivät ole verran nollisia esim.valmetin tunteihin.
voisi ajatella että fergun mittarissa kun on tuo 10 000 tuntia niin samassa ajassa valmettiin on voinut tulla jopa 15 000 tuntia.
Kyllä se on ihan siitä mitä on ollu käyttö, kun normaaleissa töissä se massikkakin menee tunti tuntii, jopa ylikin, ja jos ollu vaa pikku puuhastelussa ja pilkekonetta reilulla tyhjäkäynnillä pyörittämässä, niin sitten on tunnit jälessä kellotunneista.
Paljonkas massikassa on ohjeena moottorin öljynvaihtoväli?
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Jonkin verran pienempi oljyntilavuus näissä perkinsseissä on ainaki verrattuna muutamaan muuhun: Esim 6265:ssa on (1004t perkins)7.5l kun 6600 valmetissa se on 13l. Jd 6410 12l jne..
Pirun kovia huohottajia nämä jostain syystä on. Matsikka tais mainita että ihan uudesta asti sitä on 399 tehnyt. Tuo oma 6265:nkin höyryää ku mikäki, äkkiseltään vois jopa luulla että se keittää. ja hajusta tunnistaa millon on uudet öljyt koneessa.
Pirun kovia huohottajia nämä jostain syystä on. Matsikka tais mainita että ihan uudesta asti sitä on 399 tehnyt. Tuo oma 6265:nkin höyryää ku mikäki, äkkiseltään vois jopa luulla että se keittää. ja hajusta tunnistaa millon on uudet öljyt koneessa.
-
- Viestit: 544
- Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
- Paikkakunta: E-P
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
MF 690 uudella moottorilla öljynvaihtoväli 200 tuntia. 600 tunnin jälkeen 300.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 681
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
- Paikkakunta: urjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
mf 399:sä öljynvaihtoväli 250 tuntia. öljymääräkin on isompi kuin 690:sessä.
Viimeksi muokannut antti.hakamaa, Ma Maalis 07, 2022 1:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
-96 mallisessa 399:ssä on öljynvaihtoväli 250 h ja tilavuus 14 litraa.antti.hakamaa kirjoitti: ↑Su Maalis 06, 2022 5:52 pm mf 399:sä öljynvaihtoväli 500 tuntia. öljymääräkin on isompi kuin 690:sessä.
-01 mallisessa 4255:ssa on öljynvaihtoväli 250 h ja tilavuus 6,5 litraa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 681
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
- Paikkakunta: urjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Matsikka on oikeassa öljyn vaihtovälistä. ohjekirjassa on tuo 250 tuntia.
isompi huolto polttoaine- ja hydrauli-suodattimet 500 tunnin välein.
isompi huolto polttoaine- ja hydrauli-suodattimet 500 tunnin välein.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa