MF 690 huoltoa ja fiksailua
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kone meni koneistamolle maanantaina ja tänään torstaina tuli jo ilmoitus, että on noudettavissa.
putkitettu ja laakerit vaihdettu.
Tässä kone menossa koneistamolle:
Kytkin oli ihan ok, mutta vaihdetaan levy kuitenkin kun on levällään
Tasapainokoneistoon tulee korjaussarja
putkitettu ja laakerit vaihdettu.
Tässä kone menossa koneistamolle:
Kytkin oli ihan ok, mutta vaihdetaan levy kuitenkin kun on levällään
Tasapainokoneistoon tulee korjaussarja
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kylläpä kohta kelpaa
Otin tällä kertaa kumisen venttiilikopan tiivisteen, kun korkkinen tuppaa aina vuotamaan.
Ulkoasu oli aika karu pesujen jäljiltä.
Rapsuttelin irtoavat maalit pois ja hioin karheaksi hiekkapaperilla.
Rasvan poisto ja maalia päälle.
Korjasin nuo vesikanavaan menevät tulpat, kun olivat ehkä kierroksen verran sisässä. Kierteet oli niin ruostetta täynnä, ettei tulpat kiertyneet syvemmälle. Nyt ne on pohjassa.
Eipä tarvitse vanhaa putkea mitata kun pykälän näkee silmällä
Laakerit oli minusta ihan jees, muutamaa lukuunottamatta. No onpahan siellä nyt uudet kuitenkin.
Otin tällä kertaa kumisen venttiilikopan tiivisteen, kun korkkinen tuppaa aina vuotamaan.
Ulkoasu oli aika karu pesujen jäljiltä.
Rapsuttelin irtoavat maalit pois ja hioin karheaksi hiekkapaperilla.
Rasvan poisto ja maalia päälle.
Korjasin nuo vesikanavaan menevät tulpat, kun olivat ehkä kierroksen verran sisässä. Kierteet oli niin ruostetta täynnä, ettei tulpat kiertyneet syvemmälle. Nyt ne on pohjassa.
Eipä tarvitse vanhaa putkea mitata kun pykälän näkee silmällä
Laakerit oli minusta ihan jees, muutamaa lukuunottamatta. No onpahan siellä nyt uudet kuitenkin.
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kone parempi kohta kuin uusi. Kuinkahan tuossa samassa hässäkässä olisi onnitunut vaihteiston roplaaminen, niin, että saisi vauhtia lisää.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ei nyt budjetti kestä enempää tekemään.
Vieraalla joutuu nuo purku/kasaus hommat teettämään.
Itse sentäs kuljetin lohkon koneistamolle ja takaisin, sekä maalasin ja puhdistelin lohkon.
Vieraalla joutuu nuo purku/kasaus hommat teettämään.
Itse sentäs kuljetin lohkon koneistamolle ja takaisin, sekä maalasin ja puhdistelin lohkon.
-
- Viestit: 5145
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Minkä hintainen on tuo remontti suunnilleen?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
1670€ koneistamon lasku ja lisäksi osia 700€.
Sitten vielä purku ja kasaus, joka tekee varmasti jonkun tonnin.
Kyllä siinä säästäisi, jos purku/kasaustyöt voisi itse tehdä.
-
- Viestit: 544
- Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
- Paikkakunta: E-P
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Pudotuslaatikon akseleita ei saa. Omassa traktorissa se on ollut poikki muutamia vuosia. Kun korjasin 590:stä, opin purkamaan. Poikki.
https://aijaa.com/8Usz76
Purkupojilla on tarjolla tällainen.
https://www.purkupojat.com/akseli-pudot ... 52_527_533
Ei ole samanlainen. Ratkaisu, jossa neliveto olisi aina päällä, kävisi.
https://aijaa.com/8Usz76
Purkupojilla on tarjolla tällainen.
https://www.purkupojat.com/akseli-pudot ... 52_527_533
Ei ole samanlainen. Ratkaisu, jossa neliveto olisi aina päällä, kävisi.
-
- Viestit: 9814
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mikset teetä uutta, ei se halpa ole mutta ei nyt älyttömänkään hintainen.
-
- Viestit: 1396
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 779
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
- Paikkakunta: p-savo
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Teitkö kannelle mitään?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
viewtopic.php?p=1128392#p1128392
Uusi kansi on ja sen verran vähän aikaa ollu kiinni, että ei tartte toimenpiteitä.
-
- Viestit: 779
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
- Paikkakunta: p-savo
- Viesti:
-
- Viestit: 544
- Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
- Paikkakunta: E-P
- Viesti:
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Viimeviikolla oli traktori saatu melkein kasattua, mutta silloin vasta huomasi että ne tasapainokoneiston rattaat puuttuu.
Ei olekkaan korjaussarjassa mukana.
Tarvikkeena 30-40e ja toimitusaika useita viikkoja. Alkuperäiset jotain päälle 80e/kpl ja toimitus oli parissa päivässä.
2kpl oli siis tarve.
Nyt olisi siis toivoa saada traktori kohta tulille
Jos joku on näitä valmiita tarvikekansia vaihdellut, niin kannattaa tarkastaa venttiilinkumien kunto.
Etenkin jos on alkanut syödä öljyä.
Nämä siis sen 2v vanhat ja kaikki murenivat käsiin. Vieressä uusi verrokkina.
Ei olekkaan korjaussarjassa mukana.
Tarvikkeena 30-40e ja toimitusaika useita viikkoja. Alkuperäiset jotain päälle 80e/kpl ja toimitus oli parissa päivässä.
2kpl oli siis tarve.
Nyt olisi siis toivoa saada traktori kohta tulille
Jos joku on näitä valmiita tarvikekansia vaihdellut, niin kannattaa tarkastaa venttiilinkumien kunto.
Etenkin jos on alkanut syödä öljyä.
Nämä siis sen 2v vanhat ja kaikki murenivat käsiin. Vieressä uusi verrokkina.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Torstai iltana kävin hakemassa ja pitkän viikonlopun aikana tuli mittariin yli 50h
Tietysti siihen sisältyy pajalta kotia ajo ja +30km suuntaansa pilkekoneen haku.
Perjantaina kun kaikki oli kuivaa ja puhdasta niin maalasin loputkin moottorista.
Mittarikin nollautui sopivasti
Yksi pieni öljyvyoto näkyy jakopään suunnalla olevan. Se täytyy tutkia ja sitten tältä osin projekti taputeltu.
Näköjään seuraava homma on takanavan remontointi ja vanteiden maalaus.
Mielipiteitä? maalaanko originaali värillä, rungon harmaalla vai ihan normaalilla harmaalla, aavistuksen tummemmalla kuin alkuperäinen?
Tietysti siihen sisältyy pajalta kotia ajo ja +30km suuntaansa pilkekoneen haku.
Perjantaina kun kaikki oli kuivaa ja puhdasta niin maalasin loputkin moottorista.
Mittarikin nollautui sopivasti
Yksi pieni öljyvyoto näkyy jakopään suunnalla olevan. Se täytyy tutkia ja sitten tältä osin projekti taputeltu.
Näköjään seuraava homma on takanavan remontointi ja vanteiden maalaus.
Mielipiteitä? maalaanko originaali värillä, rungon harmaalla vai ihan normaalilla harmaalla, aavistuksen tummemmalla kuin alkuperäinen?
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Maalaa vaan alkuperäisellä värillä. Tuskin on vaivassa ja kustannuksissa suurta eroa, jos lainkaan.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyllä ne varmaan pitää vetästä alkuperäisellä värillä.
Nyt mittarissa 140h ja vaihdoin ekat öljyt.
Tehostimen pumpun juuresta tiputtelee moottoriöljyä.
Pitäs käyttää irti ja liimata uudelleen.
No.. kunhan saadaa polttopuuhommat ensin tehtyä
Nyt mittarissa 140h ja vaihdoin ekat öljyt.
Tehostimen pumpun juuresta tiputtelee moottoriöljyä.
Pitäs käyttää irti ja liimata uudelleen.
No.. kunhan saadaa polttopuuhommat ensin tehtyä
-
- Viestit: 5145
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
No johan on tullut tunteja.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Minne nuo takanavat huohottaa?
Nyt ei taida toimia kun tekee painetta ja öljyt tulee pihalle.
Aina kun tarkastan öljypinnan, niin siellä on todella reilusti painetta.
Saisko öljypropun tilalle huohottimen?
Nyt ei taida toimia kun tekee painetta ja öljyt tulee pihalle.
Aina kun tarkastan öljypinnan, niin siellä on todella reilusti painetta.
Saisko öljypropun tilalle huohottimen?
-
- Viestit: 1045
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:07 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Oliskohan tuossa samanlaiset takanavat kuin 168.. siinä ei ainakaan ollut huohottimia. Vanteen kastelu loppui kun pistettiin uusi stefa ja laakeri napaan. Hommassa vissiin tarvii isomman prässin, 1.5h muistaakseni pajalla laskuttivat töitä kun vein irroitetun navan sinne.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: trantor ja 35 vierailijaa