MF 690 huoltoa ja fiksailua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Kone meni koneistamolle maanantaina ja tänään torstaina tuli jo ilmoitus, että on noudettavissa.
putkitettu ja laakerit vaihdettu.

Tässä kone menossa koneistamolle:

Kuva

Kytkin oli ihan ok, mutta vaihdetaan levy kuitenkin kun on levällään

Kuva

Tasapainokoneistoon tulee korjaussarja
Kuva

Kuva
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Kylläpä kohta kelpaa :wink:

Kuva

Otin tällä kertaa kumisen venttiilikopan tiivisteen, kun korkkinen tuppaa aina vuotamaan.

Kuva

Ulkoasu oli aika karu pesujen jäljiltä.
Rapsuttelin irtoavat maalit pois ja hioin karheaksi hiekkapaperilla.
Rasvan poisto ja maalia päälle.

Kuva

Kuva

Kuva

Korjasin nuo vesikanavaan menevät tulpat, kun olivat ehkä kierroksen verran sisässä. Kierteet oli niin ruostetta täynnä, ettei tulpat kiertyneet syvemmälle. Nyt ne on pohjassa.

Kuva

Eipä tarvitse vanhaa putkea mitata kun pykälän näkee silmällä :mrgreen:

Kuva

Laakerit oli minusta ihan jees, muutamaa lukuunottamatta. No onpahan siellä nyt uudet kuitenkin.

Kuva
Masseyman
Viestit: 506
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Masseyman »

Kone parempi kohta kuin uusi. Kuinkahan tuossa samassa hässäkässä olisi onnitunut vaihteiston roplaaminen, niin, että saisi vauhtia lisää.
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Ei nyt budjetti kestä enempää tekemään.
Vieraalla joutuu nuo purku/kasaus hommat teettämään.

Itse sentäs kuljetin lohkon koneistamolle ja takaisin, sekä maalasin ja puhdistelin lohkon.
Ferkku
Viestit: 5128
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Minkä hintainen on tuo remontti suunnilleen?
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Ferkku kirjoitti: Pe Huhti 01, 2022 10:50 pm Minkä hintainen on tuo remontti suunnilleen?
1670€ koneistamon lasku ja lisäksi osia 700€.
Sitten vielä purku ja kasaus, joka tekee varmasti jonkun tonnin.

Kyllä siinä säästäisi, jos purku/kasaustyöt voisi itse tehdä.
trattori
Viestit: 544
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: E-P
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja trattori »

Pudotuslaatikon akseleita ei saa. Omassa traktorissa se on ollut poikki muutamia vuosia. Kun korjasin 590:stä, opin purkamaan. Poikki.

https://aijaa.com/8Usz76

Purkupojilla on tarjolla tällainen.

https://www.purkupojat.com/akseli-pudot ... 52_527_533
Ei ole samanlainen. Ratkaisu, jossa neliveto olisi aina päällä, kävisi.
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Mikset teetä uutta, ei se halpa ole mutta ei nyt älyttömänkään hintainen.
jagr
Viestit: 1393
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja jagr »

Uusi osahan tuo Purkupoikeienkin on.
--JaGr
Ford 4610
Luxa
Viestit: 779
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
Paikkakunta: p-savo
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Luxa »

Teitkö kannelle mitään?
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Luxa kirjoitti: Su Huhti 03, 2022 6:14 pm Teitkö kannelle mitään?
viewtopic.php?p=1128392#p1128392

Uusi kansi on ja sen verran vähän aikaa ollu kiinni, että ei tartte toimenpiteitä.
Luxa
Viestit: 779
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
Paikkakunta: p-savo
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Luxa »

Ok.
trattori
Viestit: 544
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: E-P
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja trattori »

8400 kirjoitti: La Huhti 02, 2022 9:17 am Mikset teetä uutta, ei se halpa ole mutta ei nyt älyttömänkään hintainen.
Muutama päivä meni, sitten olikin IKH:lla taas käytetty akseli. Se on nyt paikallaan ja näyttää pelaavan. 300 € sis. alv.
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Viimeviikolla oli traktori saatu melkein kasattua, mutta silloin vasta huomasi että ne tasapainokoneiston rattaat puuttuu.
Ei olekkaan korjaussarjassa mukana.
Tarvikkeena 30-40e ja toimitusaika useita viikkoja. Alkuperäiset jotain päälle 80e/kpl ja toimitus oli parissa päivässä.
2kpl oli siis tarve.

Nyt olisi siis toivoa saada traktori kohta tulille 8)

Kuva

Jos joku on näitä valmiita tarvikekansia vaihdellut, niin kannattaa tarkastaa venttiilinkumien kunto.
Etenkin jos on alkanut syödä öljyä.
Nämä siis sen 2v vanhat ja kaikki murenivat käsiin. Vieressä uusi verrokkina.

Kuva
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Torstai iltana kävin hakemassa ja pitkän viikonlopun aikana tuli mittariin yli 50h :mrgreen:
Tietysti siihen sisältyy pajalta kotia ajo ja +30km suuntaansa pilkekoneen haku.

Perjantaina kun kaikki oli kuivaa ja puhdasta niin maalasin loputkin moottorista.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mittarikin nollautui sopivasti :lol:

Kuva

Yksi pieni öljyvyoto näkyy jakopään suunnalla olevan. Se täytyy tutkia ja sitten tältä osin projekti taputeltu.
Näköjään seuraava homma on takanavan remontointi ja vanteiden maalaus.

Mielipiteitä? maalaanko originaali värillä, rungon harmaalla vai ihan normaalilla harmaalla, aavistuksen tummemmalla kuin alkuperäinen?
MOP
Viestit: 7528
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja MOP »

Maalaa vaan alkuperäisellä värillä. Tuskin on vaivassa ja kustannuksissa suurta eroa, jos lainkaan.
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Kyllä ne varmaan pitää vetästä alkuperäisellä värillä.

Nyt mittarissa 140h ja vaihdoin ekat öljyt.

Tehostimen pumpun juuresta tiputtelee moottoriöljyä.
Pitäs käyttää irti ja liimata uudelleen.
No.. kunhan saadaa polttopuuhommat ensin tehtyä :wink:
Ferkku
Viestit: 5128
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

No johan on tullut tunteja.
Avatar
Machist
Viestit: 671
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Minne nuo takanavat huohottaa?
Nyt ei taida toimia kun tekee painetta ja öljyt tulee pihalle.

Aina kun tarkastan öljypinnan, niin siellä on todella reilusti painetta.

Saisko öljypropun tilalle huohottimen?
janne
Viestit: 1044
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:07 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja janne »

Oliskohan tuossa samanlaiset takanavat kuin 168.. siinä ei ainakaan ollut huohottimia. Vanteen kastelu loppui kun pistettiin uusi stefa ja laakeri napaan. Hommassa vissiin tarvii isomman prässin, 1.5h muistaakseni pajalla laskuttivat töitä kun vein irroitetun navan sinne.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jarikos, Jiitek, Semrush [Bot] ja 32 vierailijaa