Ok. Olis tuon lohkon voinu tehdä muutaman millin pitemmillä karoilla/rungolla että mahtuis liittimet suoraan, mutta eipä tuo suuri haitta.Machist kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 9:35 pmKeskustelin Pauli Luodemaan kanssa sähköpostin välityksellä (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Sain sieltä hyvät neuvot, mitä osia tarvitsee tuon toteutukseen.
MF 690 huoltoa ja fiksailua
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
- Matsikka
- Viestit: 16227
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mulla oli 165:ssa nelilohkoinen venttiilistö johon justihin mahtui pikaliittimet suoraan kiinni. Aika vaikea on letkuja niihin tökkiä kun lukitusrengasta on hankala painaa alahappäin.Ferkku kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 11:02 pmOk. Olis tuon lohkon voinu tehdä muutaman millin pitemmillä karoilla/rungolla että mahtuis liittimet suoraan, mutta eipä tuo suuri haitta.Machist kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 9:35 pmKeskustelin Pauli Luodemaan kanssa sähköpostin välityksellä (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Sain sieltä hyvät neuvot, mitä osia tarvitsee tuon toteutukseen.
Nyt lohko on otettu irti kun ennallistamisprojekti vaati sen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Sama juttu 265:ssa. Siinä joku vanha Kontak pöytä ja liittimiä ei oo kovin mukava käyttää.Matsikka kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 11:09 pmMulla oli 165:ssa nelilohkoinen venttiilistö johon justihin mahtui pikaliittimet suoraan kiinni. Aika vaikea on letkuja niihin tökkiä kun lukitusrengasta on hankala painaa alahappäin.Ferkku kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 11:02 pmOk. Olis tuon lohkon voinu tehdä muutaman millin pitemmillä karoilla/rungolla että mahtuis liittimet suoraan, mutta eipä tuo suuri haitta.Machist kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 9:35 pmKeskustelin Pauli Luodemaan kanssa sähköpostin välityksellä (https://www.hydrauliikkapumppu.fi)
Sain sieltä hyvät neuvot, mitä osia tarvitsee tuon toteutukseen.
Nyt lohko on otettu irti kun ennallistamisprojekti vaati sen.
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tommosilla siitä vaivasta selviää. https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-runko- ... v12gasf-ip
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
- Matsikka
- Viestit: 16227
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Meleko kallista.Talumees kirjoitti: ↑Ke Huhti 15, 2020 7:47 amTommosilla siitä vaivasta selviää. https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-runko- ... v12gasf-ip
Itte oon noita vaihtanut pois sitämukaa kun on alkaneet reistaalla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 393
- Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tuosta vähän halavemmalla. https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... sisakierre
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Jep. Kalliita ja epäluotettavia. Vaihtanut myös 3060:aan tavalliset.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Huhti 15, 2020 7:54 amMeleko kallista.Talumees kirjoitti: ↑Ke Huhti 15, 2020 7:47 amTommosilla siitä vaivasta selviää. https://www.ikh.fi/fi/pikaliitin-runko- ... v12gasf-ip
Itte oon noita vaihtanut pois sitämukaa kun on alkaneet reistaalla.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tietä olin lanaamassa ja huomasin että öljyä tulee aika rajusti alle.
Syyllinen oli tuo alempi hydrauliikkalinja (paluu?)
Tuo lohkoa vasten oleva mutteri pyöri sormin.
Ei sinne mikään työkalu mahdu, jos ei tankkia pudota pois.
Vasara ja pitkä tamppi -> sain naputeltua tiukemmalle tuota mutteria ja vuoto lakkasi täysin.
Pitänee jossain vaiheessa kuitenkin kiristellä tuo kunnolla, eli tankki pois tieltä ja ehkä uusia o-rengas myös?
Näköjään kannattaa välillä tarkastella sulakkeet.
Löysä liitos ja ottaa lämpöä äkkiä. Huomasin kun tallissa starttailin ja alkoi kipinää lyödä.
Syyllinen oli tuo alempi hydrauliikkalinja (paluu?)
Tuo lohkoa vasten oleva mutteri pyöri sormin.
Ei sinne mikään työkalu mahdu, jos ei tankkia pudota pois.
Vasara ja pitkä tamppi -> sain naputeltua tiukemmalle tuota mutteria ja vuoto lakkasi täysin.
Pitänee jossain vaiheessa kuitenkin kiristellä tuo kunnolla, eli tankki pois tieltä ja ehkä uusia o-rengas myös?
Näköjään kannattaa välillä tarkastella sulakkeet.
Löysä liitos ja ottaa lämpöä äkkiä. Huomasin kun tallissa starttailin ja alkoi kipinää lyödä.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Lanausreissun jälkeen oli öljylätäkkö alla..
Tutkimuksen jälkeen selvisi että vuotaa keskeltä traktoria ja jostain ylhäältä.
Pesu liuottimella ja ihmettelemään, eikä vuoda mistään.
Sitten huomasin että katkaisukohdasta puuttuu yksi pultti. Nostin takalevyä ylös ja tarkkailin liitosta -> kun levy nousi niin liitoskohtaan tuli rako. Eli kun ajettiin tiellä kovempaa, niin roiskuttaa öljyä vaihteistossa ja liitos antaa periksi niin öljyt tuli pihalle.
Tankit tyhjäksi, irti ja eikun tutkimaan.
Kopin alla olevat pultit pyöri käsin, joten kaikki irti pesu cleanerilla ja liiman kanssa kiinni.
Puuttuvan pultit tilalle löytyi miljoonalaatikosta uusi tilalle.
Sitten seuraavaksi polttopuusavotassa alkoi lasit huurustumaan.
No syylärissä reikä
Vanha irti ja LH-Osalle tilausta.
230e uusi syyläri. Tänään täytyy hakea matkahuollosta ja alkaa punnertamaan paikalleen.
Samalla korjasin imusarjan luona olevat öljyvuodot.
Imusarjan pultit menee suoraan öljytilaan ja sieltä se vain hieman tihkui jatkuvasti.
+ lohkossa oli yksi ruuvi imusarjan alla joka myös tihkui.
imusarja irti ja pesu. Hylomarin kanssa putlit + tiivisteet paikalleen, niin jospa nyt rauhoittuisi.
Tutkimuksen jälkeen selvisi että vuotaa keskeltä traktoria ja jostain ylhäältä.
Pesu liuottimella ja ihmettelemään, eikä vuoda mistään.
Sitten huomasin että katkaisukohdasta puuttuu yksi pultti. Nostin takalevyä ylös ja tarkkailin liitosta -> kun levy nousi niin liitoskohtaan tuli rako. Eli kun ajettiin tiellä kovempaa, niin roiskuttaa öljyä vaihteistossa ja liitos antaa periksi niin öljyt tuli pihalle.
Tankit tyhjäksi, irti ja eikun tutkimaan.
Kopin alla olevat pultit pyöri käsin, joten kaikki irti pesu cleanerilla ja liiman kanssa kiinni.
Puuttuvan pultit tilalle löytyi miljoonalaatikosta uusi tilalle.
Sitten seuraavaksi polttopuusavotassa alkoi lasit huurustumaan.
No syylärissä reikä
Vanha irti ja LH-Osalle tilausta.
230e uusi syyläri. Tänään täytyy hakea matkahuollosta ja alkaa punnertamaan paikalleen.
Samalla korjasin imusarjan luona olevat öljyvuodot.
Imusarjan pultit menee suoraan öljytilaan ja sieltä se vain hieman tihkui jatkuvasti.
+ lohkossa oli yksi ruuvi imusarjan alla joka myös tihkui.
imusarja irti ja pesu. Hylomarin kanssa putlit + tiivisteet paikalleen, niin jospa nyt rauhoittuisi.
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Sopisiko ns. kukonjalka-/hanhenjalka-avain tuonne? Ahtaissa paikoissa oleviin liittimiin oiva työkalu.Machist kirjoitti: ↑Ti Kesä 09, 2020 9:26 am Tietä olin lanaamassa ja huomasin että öljyä tulee aika rajusti alle.
Syyllinen oli tuo alempi hydrauliikkalinja (paluu?)
Tuo lohkoa vasten oleva mutteri pyöri sormin.
Ei sinne mikään työkalu mahdu, jos ei tankkia pudota pois.
Vasara ja pitkä tamppi -> sain naputeltua tiukemmalle tuota mutteria ja vuoto lakkasi täysin.
Pitänee jossain vaiheessa kuitenkin kiristellä tuo kunnolla, eli tankki pois tieltä ja ehkä uusia o-rengas myös?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ei ole sellaista avainta käsillä niin en osaa sanoa.stls kirjoitti: ↑Pe Marras 13, 2020 10:26 amSopisiko ns. kukonjalka-/hanhenjalka-avain tuonne? Ahtaissa paikoissa oleviin liittimiin oiva työkalu.Machist kirjoitti: ↑Ti Kesä 09, 2020 9:26 am Tietä olin lanaamassa ja huomasin että öljyä tulee aika rajusti alle.
Syyllinen oli tuo alempi hydrauliikkalinja (paluu?)
Tuo lohkoa vasten oleva mutteri pyöri sormin.
Ei sinne mikään työkalu mahdu, jos ei tankkia pudota pois.
Vasara ja pitkä tamppi -> sain naputeltua tiukemmalle tuota mutteria ja vuoto lakkasi täysin.
Pitänee jossain vaiheessa kuitenkin kiristellä tuo kunnolla, eli tankki pois tieltä ja ehkä uusia o-rengas myös?
Kiristelin nuo samalla kun tankki oli irti. Toivotaan että ei vuoda ihan heti uudelleen.
-
- Viestit: 2707
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Saman näköinen oli kaverin 675:n syyläri, tihkui alareunastaan melkein koko matkalta, se kuitnkin korjautettiin alan tekijällä ja hyvä tuli. Remppaa helpottaa melko paljon kun ottaa eturenkaan pois, on paljon enemmän tilaa touhuta.
Minkä huollamme sen korjaamme.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyllä tuossa sopii tekemään ilman renkaan irroitustakin.
Taidan pestä ja laittaa syylärin vielä talteen jos sen korjaisi vaikka.
Ei siinä iso vuoto ole, mutta kuumana vuotaa kun painetta tulee.
Paikka-aineista on huonoja kokemuksia, niin en edes kokeile niitä.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kannattaa se vanha korjata ja pitää varalla, kun sitä kuitenkin kohta taas tarvitaa.Vanha irti ja LH-Osalle tilausta.
230e uusi syyläri.
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Bar's Leaks:ia oon laittanu useampaan, ja on toiminu ilman haittavaikutuksia.Machist kirjoitti: ↑Pe Marras 13, 2020 11:41 amKyllä tuossa sopii tekemään ilman renkaan irroitustakin.
Taidan pestä ja laittaa syylärin vielä talteen jos sen korjaisi vaikka.
Ei siinä iso vuoto ole, mutta kuumana vuotaa kun painetta tulee.
Paikka-aineista on huonoja kokemuksia, niin en edes kokeile niitä.
-
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Syyläri kun on tukkoinen, propeli vetää kennoa niin paljon notkolle, että senkin tähden hajoaa.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Uudella syylärillä nesteet alkoi pysyä koneessa ja lämmötkin on huomattavasti alhaisemmat.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Vähän tuli taas fiksailtua sähköjä ja laitettua valoa katolle.
Radio on täysin turha, niin laitoin kytkinpaneelin radion reikään.
Täytyy vielä peitelevyt tekasta sivuille.
Kyllä nyt kelpaa kun valoa riittää
Radio on täysin turha, niin laitoin kytkinpaneelin radion reikään.
Täytyy vielä peitelevyt tekasta sivuille.
Kyllä nyt kelpaa kun valoa riittää
-
- Viestit: 2796
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
juu vanhassa koneessa kuuntelee mielluumin ääniä koneesta kuin radiosta niin huomaan aikaisemmin jos tulee jotakin mikä alkaa rikkoontua
-
- Viestit: 5140
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Komeeta kuvia.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Semrush [Bot] ja 74 vierailijaa