Zetor 6911 pari vaihdetta puuttuu

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Zetormeis6911
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 16, 2016 3:39 pm
Viesti:

Zetor 6911 pari vaihdetta puuttuu

Viesti Kirjoittaja Zetormeis6911 »

Elikkäs ajossa zetorista yhtäkkiä meni 1vaihde ja 5vaihde muut menee silmään traktorilla on vasta ajettu 2600 h mutta en itse rikkonut sitä vaan toinen henkilö epäilen että hän oli vähän vihainen ja väkivallalla vaihtoi vaihdetta kun oli vähän vaikeuksia laittaa lana kiinni kun lana oli pudonnut maahan kyseessä siis "rattivaihteinen" zetor 6911 takapotku
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

Zetor :lol:
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
heijo
Viestit: 2708
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heijo »

Vaikuttaa siltä että siirtohaarukka on pois pelistä, joko katkennut tai vaihdevipu ei sitä tavoita. Öljyntäyttöaukosta voisi yrittää tihrustaa sinne laatikkoon vaikka ei siitä kyllä paljoa näe. Seuraavaksi vaiheiston kansi pois, ei ole mahdoton homma sekään.
Minkä huollamme sen korjaamme.
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

Taitaa zetorissa olla yleinenkin vika, youtube täynnä zetorin vaihteensiirtäjä remontti videoita.
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

https://m.youtube.com/watch?v=xOLutNOE5LY

tämän kun katsoo niin 2min kohdalla rupee tulemaan vaihteiston purku kuvia.
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
MikaH.
Viestit: 1722
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikaH. »

Kyllä niitä vaihteensiirtäjä ongelmia on muissakin merkeissä,jopa fordeissa. Setkaan vissiin saa parempia palikoita sinne alkuperäisten tilalle
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

MikaH. kirjoitti:Kyllä niitä vaihteensiirtäjä ongelmia on muissakin merkeissä,jopa fordeissa. Setkaan vissiin saa parempia palikoita sinne alkuperäisten tilalle
Mutta ei näillä tunneilla.. fordissa on ollut monessa vikaa nostolaitteissa, moottorieissa, koppeja ruostunu ym... mutta vaihteisto on se mistä ei fordissa tarvitse huolehtia etenkin tonni ja 600 sarjassa! Edellyttäen että sitä hoietaan ja osataan käyttää..
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
MikaH.
Viestit: 1722
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikaH. »

Kyllä se kepinpää kuluu fordissakin,ainakin meidän 3000 ja 5000 on hypännyt niistä paloista pois.
Zetormeis6911
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 16, 2016 3:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetormeis6911 »

Nyt on zetori kunnossa ja kaikki vaihteet pelaa :lol:
Ajomies
Viestit: 28167
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Zetormeis6911 kirjoitti:Nyt on zetori kunnossa ja kaikki vaihteet pelaa :lol:
Mikäs siinä oli?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
MikaH.
Viestit: 1722
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikaH. »

Tarkemmin kun luin aloitusta niin minkälaiset on zetkan rattivaihteet? mulla ei kokemusta muista kun keskikepeistä
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
Zetormeis6911
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 16, 2016 3:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetormeis6911 »

Vaihteet toimivat niin että vipu liikku sivuttain ja sitten vääntämällä joko ylöspäin tai alaspäin ja niin vaihde vaihtuu vaihdekeppi sijaitsee ratin oikella puolella tässä vielä kaava 1 2 5
|-|-|
R 3 4
MikaH.
Viestit: 1722
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikaH. »

Selvä aukko zetori sivistyksessä! Minkälaiset ne on käyttää? Itse en ainakaan tykännyt yhtään kun joskus joutui ajamaan fordin rattivaihteisella. No ei ne keskikepitkään paraat mahdolliset ole
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olliki »

Zetormeis6911 kirjoitti:Vaihteet toimivat niin että vipu liikku sivuttain ja sitten vääntämällä joko ylöspäin tai alaspäin ja niin vaihde vaihtuu vaihdekeppi sijaitsee ratin oikella puolella tässä vielä kaava 1 2 5
|-|-|
R 3 4
Vaan selvitys korjauksesta vielä puuttuu.
Vai onko salaisuus?
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
EskoS
Viestit: 130
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 5:36 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EskoS »

Täälläkin kiinnostaa vika.. Meillä hyppää yleensä kepin pää siirtäjien hahloista pois varsinkin kun ottaa pakkia pois ja keppiä lähtee viemään sivulle ennenkuin kääntöliike kepistä on suoritettu loppuun asti.. Siis kiire-vöyhötyksellä työn tuoksinnasa auratessa pakilta kolmoselle-->sit irroitellaan kepin juuripalikkaa lootan kannesta ja kiire loppui siihen.. Tällöin keppi vapaalla ja pakki päällä..

Jotkut pitävät Zetorin rattivaihdetta ihan kamalana, mutta mielipide muuttuu yleensä, kun sen kanssa pääsee sinuiksi.. "V..tu, ja lisää voimaa, meneehän se"-mallin kaverille ei toimi yhtään! pitää olla niinsanotusti "herkät kädet". Zetorit on tyttö traktoreita ja pitää toimia niitten ehdoilla :lol:
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Meillä oli kanssa ongelmana kepin "karkaus" pakinkolosta hätäisesti vaihdettaessa. Otin pois siitä kepinnjuuresta sen keskitysjousen systeemin, ja ongelma väheni merkittävästi. Eikä siitä ole ollut mitään haittaa muuten ajossaa.
Puuha2
Viestit: 3114
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 11:03 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puuha2 »

Kakkosen alin hammaspyörä on muuten akselilla kohtuu heikosti kiinni lähtien luistamaan akselilla. Aiheuttaa sen että samaan aikaan on useampia vaihteita silmässä kun tuo hammaspyörä irtoaa akseliltaan. Pariin otteeseen sen kanssa teutaroineena lopuksi heppasin sen kiinni yläkautta kolmannella kerralla. Sittemmin on pysynyt paikoillaan.

Ei maksanut muuten montaa kymppiä tuo pää mikä kuluu vaihdekepistä. Se kannattaa kyllä uusia jos alkaa värkkäämään. Osakseen varmaan on ollut syy ja seuraus tuolle kakkosen hammaspyörän irtoilulle.
Kuva

Tehkääpä perässä
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Naapurin Zetorissa kepin paikka vaihtui alemmas kun vaihteistojumia ehjäilivät, mitä, miten ja miksi, sitä en tiedä.
Rokressi
Viestit: 1506
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

ultimate welder kirjoitti:Naapurin Zetorissa kepin paikka vaihtui alemmas kun vaihteistojumia ehjäilivät, mitä, miten ja miksi, sitä en tiedä.
Siihen on vaihdettu jostain syystä uudemman mallin vaihteiston kansi ja näin ollen vaihdekeppi on siirtynyt jalkoväliin :wink:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa