Cargon kutosten tehot?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

kaapo
Viestit: 40
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:39 am
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Cargon kutosten tehot?

Viesti Kirjoittaja kaapo » La Huhti 07, 2007 11:01 pm

Niin,ilmaiseeko Ford Cargon mallinumero moottori tehon esim,0711 110hv, 1013 130hv, 1015 150hv?? Jos näin on,tuo 1015 on ilmeisesti se turbo versio,mutta mikähän ero vapareissa on keskenään?

tane II
Viestit: 3189
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane II » La Huhti 07, 2007 11:31 pm

Pienempi on 360 cu.in "Dover 110" ja isompi 380 cu.in "Dover 130". Ahdettu "Dover 150" näyttäisi olevan 360 cu.in.

UniversalDM4
Viestit: 1534
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UniversalDM4 » Su Huhti 08, 2007 12:18 am

Sitten oli vielä lisänä Deutz´n V6 ja 10-litrainen Cummins.

kaapo
Viestit: 40
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:39 am
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapo » Su Huhti 08, 2007 9:50 pm

Kaivelin kaikki tällä foorumilla olleet custom/cargo jutut,ja kaikissa puhuttiin 360cid koneista. Äkkiseltään laskettuna se tekee 5,9 litraa,silti puhutaan 6,0 litrasista koneista. Viesti ketjuista löytämäni vinkin perusteella,kaavin ostamastani koneesta esille kohdan,johon kuutio tilavuus on meistetty. Siellä oli 365,josta tulee juuri tuo 6litraa. Mistä juontaa tämä 360? Ja niin,tottakai meikäläisen innolla tuli tietysti ostettua se pienempi ja tehottomampi kone...

tane II
Viestit: 3189
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane II » Su Huhti 08, 2007 10:59 pm

Jos tarkkoja ollaan, niitä kuutosiakin on aika montaa eri kokoa. Jos nämä linkit nyt sattuu toimimaan, niistä näkee jotain:

http://www.king-bearings.com/cat/panel/pan335.htm
http://www.king-bearings.com/cat/panel/pan336.htm

(Ainakin 2704E/2709E:n iskutilavuus taitaa tuolla kyllä olla väärin!)

Osa kokoeroista selittyy sillä, että vanhemmat 2700-sarjan koneet ovat (kuiva)putkikoneita, mutta uudemmat ilmeisesti samoista lohkoista tehtyjä putkettomia koneita: kun on menty putkikoneesta putkettomaan, tilavuus on kasvanut sellaiset 20..30 cu.in.

Päkä
Viestit: 385
Liittynyt: To Marras 02, 2006 7:25 pm
Paikkakunta: Turenki
Viesti:

Kuutiotuumat

Viesti Kirjoittaja Päkä » Ma Huhti 09, 2007 9:13 am

KAAPO ei se Sinun 360 ole se pienin. Itselläni on ollut myös 330 kuutiotuumainen. Kuten noista TANE II linkeistä selviää, on koneita ollut montaa kokoa. :roll:

kaapo
Viestit: 40
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:39 am
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapo » Ma Huhti 09, 2007 12:03 pm

Aika sekalainen seurakunta tuntuu olevan nämä ford moottorit. Kohta alkaa D sarja ja doverit vilkkua jo unissakin,joten on parempi alkaa suunnitella öljy pohjaa... Kiitos tanelle linkistä!

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ch, Google [Bot], Ilmiö, konis68, Lurkus, Majestic-12 [Bot], Matti62, nuhvi46063 ja 33 vierailijaa