Taitaa ollakin enemmänkin dieselautojen ongelma tuo lämpöjen normaalissa pysyminen. Bensa-autot yleensä lämpiää kovillakin pakkasilla.sepi-n kirjoitti:Nyt en tietysti voi puhua kuin omasta puolestani lämpöjen pysymisestä normaalissa, tuossa omassa Mazda MPV 2,3 tila-auto pysyy hyvin lämmöt kun kerran moottori saavuttaa oikean lämpötilan ja lämmintä riitti hyvin tuossakin äskeisillä pakkasilla. Tietenkin verkkosähkönhän se letkulämmitin vaatii.LasseE kirjoitti:Edellisessä autossa oli kyseinen lämmitin, nyt on webasto.. Thermo toimii kyllä ok, tosin vaatiihan se sähkön..Mutta kyllä itse vertailemalla pidän webastoa paljon parempana, toki onhan se kalliimpi, mutta paljon nopeampi lämmittämään ja paikasta riippumatta käyttövalmis. Ja ajon aikana voi antaa lisälämpöä, jos esim. kaupunkiajossa ei lämmöt pysy normaalina.sepi-n kirjoitti:Ei tartte epereitä eikä veepereitä kun ostaa 1500w letkulämmittimen jossa on pumppu itsessään joka kierrättää vettä koko järjestelmässä.
Maksimissaan oli päällä yli 30 kymmenen asteen pakkasessa kaksi tuntia niin koko moottori oli lämmin venttiilikoppaa myöten.
Heti käynnistyksen jäikeen tuli lämmintä ilmaa kajuuttaan. Eikä mene akku tyhjäksi.
Webasto vai Eberspächer?
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Eeperi vai veeperi
-
- Viestit: 253
- Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 7:47 pm
- Viesti:
Pelastipa muuten Webasto yöllisen kotiin palaamisen. Katkesi nimittäin moniurahihna kesken ajon moottoritiellä. Kello oli noin 02:30, eikä olisi yhtään kiinnostanut herätellä muita apuihin. Matkaa kotiin oli noin 30km ja moottorin lämmöt alkoivat hiljalleen nousemaan ja sisätilat kylmenemään. Autossa 105Ah akku, joten tiesin että sähköt riittää hyvin loppumatkaan. Tajusin sitten tuikata kellosta Webaston päälle ja johan lähti moottorin lämmöt laskemaan kun kiertovesipumppu pyörähti käyntiin. Tulipa ohjaamoonkin taas lämmitä Näin päästiin kotiin asti. Risteyksissä sai ottaa ratista normaalia reilummin kiinni kun tehostinkin oli pois pelistä.
-
- Viestit: 4455
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Nyt on jo jonkin verran ehtinyt tulla käyttökokemuksia Wepastosta, vaikkei oikeita pakkasia olekaan ollut. Kyllä tuo varsin mukava laitos tuntuu olevan ja nappia tulee painettua aika usein, vaikka ilmankin tarkenisi. On vaan niin mukava, kun lämmöt nousee nopeasti.
Esittäisin kysymyksen kokeneemmille, onko haittaa laitten toiminnalle, jos wepastolla lämmittää lyhyitä käyntijaksoja, esimerkiksi 5-10 minuuttia ja sammuttaa pois? Vai olisiko parempi antaa tuon pohista sen puolituntisen aina kun kytkee päälle?
Esittäisin kysymyksen kokeneemmille, onko haittaa laitten toiminnalle, jos wepastolla lämmittää lyhyitä käyntijaksoja, esimerkiksi 5-10 minuuttia ja sammuttaa pois? Vai olisiko parempi antaa tuon pohista sen puolituntisen aina kun kytkee päälle?
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
En mä nyt ihan viittä minuuttia viitsisi käyttää, paljonhan siitä nokeamisesta netissä kirjoteltu. Mutta parissa minuutissahan se pata kuumaksi menee, tiiä sitten sanoa, tulipas savolainen vastaus. Ite oon käyttänyt sen tunnin aina kerrallaan, toiminut on.
Nytten kun olet päässyt mukavuusalueelle muista tarpeeksi myös ajaa/käyttää autoa ettei joku kuulas aamu jää lähtemättä tulille, hyvin usealle Webaston ensikäyttäjälle käynyt se klassinen akun hiipuminen. Niin se itselläkin kävi aikanaan.
Nytten kun olet päässyt mukavuusalueelle muista tarpeeksi myös ajaa/käyttää autoa ettei joku kuulas aamu jää lähtemättä tulille, hyvin usealle Webaston ensikäyttäjälle käynyt se klassinen akun hiipuminen. Niin se itselläkin kävi aikanaan.
-
- Viestit: 10726
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Kyllä pienet bensakoneet sen verran pihejä vehkeitä alkaa olla, että ei niistä joutavia lämpöjä isommin tule.jussi77 kirjoitti:Paristakin octaviasta kuullut kylmiä lausuntoja pakkasilla. Toinen 1,2 TSI toinen 1,4 TSI. Kyse ollut pääkaupunkiseudun ruuhka-ajosta. Kai niissä maantienopeuksissa lämmöt nousee.
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Ajot menee ehkä puoliksi pikkuhyppyihin ja tunnin-parin ajoihin, joten kaipa akussa riittää potkua. Näillä leudommilla keleillä ei tule edes Wepastoa käynnistettyä etukäteen, vaan vasta liikkeelle lähdettäessä ja saa pöhistä sitten kunnes lämpöä on riittävästi. Tuota vaan ajattelin, olisiko viisaampaa antaa käydä vaan, vaikka auton lämpö jo riittäisi?C20 kirjoitti:En mä nyt ihan viittä minuuttia viitsisi käyttää, paljonhan siitä nokeamisesta netissä kirjoteltu. Mutta parissa minuutissahan se pata kuumaksi menee, tiiä sitten sanoa, tulipas savolainen vastaus. Ite oon käyttänyt sen tunnin aina kerrallaan, toiminut on.
Nytten kun olet päässyt mukavuusalueelle muista tarpeeksi myös ajaa/käyttää autoa ettei joku kuulas aamu jää lähtemättä tulille, hyvin usealle Webaston ensikäyttäjälle käynyt se klassinen akun hiipuminen. Niin se itselläkin kävi aikanaan.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 3580
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Kyllähän se monessa nykyautossakin on automaattinen, eli pöhisee vain kun on tarvetta. Tuskinpa lienee rakenteeltaan erilainen, joten varmaankin toimii ihan ok, vaikkei turhaan käyttelisikään.olliki kirjoitti:Ajot menee ehkä puoliksi pikkuhyppyihin ja tunnin-parin ajoihin, joten kaipa akussa riittää potkua. Näillä leudommilla keleillä ei tule edes Wepastoa käynnistettyä etukäteen, vaan vasta liikkeelle lähdettäessä ja saa pöhistä sitten kunnes lämpöä on riittävästi. Tuota vaan ajattelin, olisiko viisaampaa antaa käydä vaan, vaikka auton lämpö jo riittäisi?
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 1:56 pm
- Viesti:
Kylläpä tähänkin topikkiin voi lausua lyhyesti, että ostakaa semmonen auto, jossa on kunnolla lämpiävä moottori, joka lähtee tarvittaessa käyntiin pakkasellakii niin ei tarvii mitään lisälämmittimiä.
Vaan kaippa se on niin, että ihmisen täytyy onnelliseksi tullakseen ostaa uusi skeida tai jokin muu deutzchpremium, jonka polttoainesäästö kuitataaan hankkimalla epävarmaa ja korjausta vaativaa härpäkettä, joka sitten vie ne vähät hyödyt, jotka kylmänkarmiva nykytekniikka tuo tullessaan tänne pohjan perille
Hienoa kumminkin, että ihmiset jaksaa tukea petoksia toteuttavia tehtaita ja kirkkain silmin katsoa synkkään tulevaisuuteen, jossa varkaat ja ryöstäjät eivät enää kiinni jää kun yksinkertaisen, nyljetyn kansan tuki on heidän puolellaan. Tiedän että puusilmän on tätä mahdoton ymmärtää, on niin helppoa mennä sinne minne "ylimmenviisaan käsi miestä johdattaa
Vaan kaippa se on niin, että ihmisen täytyy onnelliseksi tullakseen ostaa uusi skeida tai jokin muu deutzchpremium, jonka polttoainesäästö kuitataaan hankkimalla epävarmaa ja korjausta vaativaa härpäkettä, joka sitten vie ne vähät hyödyt, jotka kylmänkarmiva nykytekniikka tuo tullessaan tänne pohjan perille
Hienoa kumminkin, että ihmiset jaksaa tukea petoksia toteuttavia tehtaita ja kirkkain silmin katsoa synkkään tulevaisuuteen, jossa varkaat ja ryöstäjät eivät enää kiinni jää kun yksinkertaisen, nyljetyn kansan tuki on heidän puolellaan. Tiedän että puusilmän on tätä mahdoton ymmärtää, on niin helppoa mennä sinne minne "ylimmenviisaan käsi miestä johdattaa
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 1:56 pm
- Viesti:
Ja vielä sen sanon, että yhtään kertaa en ole mitään lämmitintä sähköisen moottorinlämmittimen lisäks tarvinnu. Auto jos on piuhassa jonku hetken niin mihin sitä nykyihminen muuta tarvii. Halpakauppa myy edullisesti haalarii, jos kylmä karmii
Traktori lähtee metän reunasta kynsivalkean avulla, mettään en ole viel joutunu autojani jättämään joten mihin näitä lisälämmittimiä tarvii jos ihmisellä on tupa, johon tulee sähkövirtaa. Mettäläisiäkö kaikki ootte, niiv varmaan. Hankkikaa kiintee asunto niin ongelmat katoaa, se on moninverroin parempi hankinta kuin irtain, joksi pimmerikin lasketaan
Traktori lähtee metän reunasta kynsivalkean avulla, mettään en ole viel joutunu autojani jättämään joten mihin näitä lisälämmittimiä tarvii jos ihmisellä on tupa, johon tulee sähkövirtaa. Mettäläisiäkö kaikki ootte, niiv varmaan. Hankkikaa kiintee asunto niin ongelmat katoaa, se on moninverroin parempi hankinta kuin irtain, joksi pimmerikin lasketaan
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Skaletonillahan se hätänen startti autossa on kun lasitkin sulattaa ja auton lämmittää hetsilleen. Käyttötavasta ja ajasta tässä muut puhuu, ei käyntiin lähdöstä, ehjä auto lähtee suomen pakkasessa aina käyntiin seiskoon sitten päivän tai kuukauden ja niin kaikialla ei ole sähkötolppia josta sen mukavuus lämmön ja puhtaat ikkunat ottaa läpi talven, tosta noin vaan napin painalluksella.
Asiasta eikö se ole siinä Webaston ajastimessa 10min se lyhin käyntiaika, sitä varmaan kannattaisi noudattaa noin nyrkkisääntönä.
Asiasta eikö se ole siinä Webaston ajastimessa 10min se lyhin käyntiaika, sitä varmaan kannattaisi noudattaa noin nyrkkisääntönä.
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Saman tapainen asenne oli minullakin nuorempana, ja pärjäisin toki vieläkin ilman mukavuuksia, jos olisi tarpeen, mutta kun ei ole! On iän myötä tullut mukavuudenhalua, eikä kiinnosta minkäänlainen extreme. Pihalla on ulko-wc, mutta käyn mieluummin sisällä vesiveskissä, nukun pehmeällä ja syön hyvää, jne. Auto kuuluu samaan sarjaan, eli maksan mielelläni mukavuudesta, mutta kohtuu tässäkin. Nykyinen on palvellut moitteetta ilman ainoatakaan vikaa 4 vuotta ja luen senkin jonkin asteiseksi mukavuudeksi, joten ei ole tarvetta valintaa katua, vaikka Wepaston päätinkin siihen hankkia.Skaleton kirjoitti:Ja vielä sen sanon, että yhtään kertaa en ole mitään lämmitintä sähköisen moottorinlämmittimen lisäks tarvinnu. Auto jos on piuhassa jonku hetken niin mihin sitä nykyihminen muuta tarvii. Halpakauppa myy edullisesti haalarii, jos kylmä karmii
Traktori lähtee metän reunasta kynsivalkean avulla, mettään en ole viel joutunu autojani jättämään joten mihin näitä lisälämmittimiä tarvii jos ihmisellä on tupa, johon tulee sähkövirtaa. Mettäläisiäkö kaikki ootte, niiv varmaan. Hankkikaa kiintee asunto niin ongelmat katoaa, se on moninverroin parempi hankinta kuin irtain, joksi pimmerikin lasketaan
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 601
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 9:27 pm
- Viesti:
Re: Webasto vai Eberspächer?
Tähän jatkoksi pari kysymystä:
Transitissa vm. -01 Eberbächer toimii, kun sen napista laittaa käyntiin. En ole koskaan kokeillut ajastaa. Viitisen vuotta sitten kun sen ostin, lämpeni auto myös sisältä nopeasti talvipakkasella. Nyt ei lämmitä sisätilaa samalla tavalla. Piti laittaa maskin eteen peittoa, että lämpenee paremmin pakkasella samanlaisella pakkasella, kuin joskus ennen. Mistä mahtaa johtua?
Sitten Transitissa vm. -91 oli Webasto Thermo Top 31396A, 5kw diesel irroitettuna laatikossa, kun sen ostin. Jotain vikaa siinä on ollut, kun sen on korjaamo irroittanut. Mikähän näissä mahtaa olla yleisin vika?
Transitissa vm. -01 Eberbächer toimii, kun sen napista laittaa käyntiin. En ole koskaan kokeillut ajastaa. Viitisen vuotta sitten kun sen ostin, lämpeni auto myös sisältä nopeasti talvipakkasella. Nyt ei lämmitä sisätilaa samalla tavalla. Piti laittaa maskin eteen peittoa, että lämpenee paremmin pakkasella samanlaisella pakkasella, kuin joskus ennen. Mistä mahtaa johtua?
Sitten Transitissa vm. -91 oli Webasto Thermo Top 31396A, 5kw diesel irroitettuna laatikossa, kun sen ostin. Jotain vikaa siinä on ollut, kun sen on korjaamo irroittanut. Mikähän näissä mahtaa olla yleisin vika?
Mitä tehdä, kun kursori on vielä keskellä näyttöruutua, vaikka hiirimaton reuna tuli jo vastaan...
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Webasto vai Eberspächer?
Yuotubesta kun katsot rassoojan videoita, löytyy kyllä hyviä filmejä noista lisälämmittimistä!boxer2000 kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 7:38 pm Tähän jatkoksi pari kysymystä:
Transitissa vm. -01 Eberbächer toimii, kun sen napista laittaa käyntiin. En ole koskaan kokeillut ajastaa. Viitisen vuotta sitten kun sen ostin, lämpeni auto myös sisältä nopeasti talvipakkasella. Nyt ei lämmitä sisätilaa samalla tavalla. Piti laittaa maskin eteen peittoa, että lämpenee paremmin pakkasella samanlaisella pakkasella, kuin joskus ennen. Mistä mahtaa johtua?
Sitten Transitissa vm. -91 oli Webasto Thermo Top 31396A, 5kw diesel irroitettuna laatikossa, kun sen ostin. Jotain vikaa siinä on ollut, kun sen on korjaamo irroittanut. Mikähän näissä mahtaa olla yleisin vika?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4370
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Webasto vai Eberspächer?
Ensimmäinen kysymys: Jos lämmitin pöhisee niin vika on termostaatissa tai likaisessa lämppärin kennossa.boxer2000 kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 7:38 pm Tähän jatkoksi pari kysymystä:
Transitissa vm. -01 Eberbächer toimii, kun sen napista laittaa käyntiin. En ole koskaan kokeillut ajastaa. Viitisen vuotta sitten kun sen ostin, lämpeni auto myös sisältä nopeasti talvipakkasella. Nyt ei lämmitä sisätilaa samalla tavalla. Piti laittaa maskin eteen peittoa, että lämpenee paremmin pakkasella samanlaisella pakkasella, kuin joskus ennen. Mistä mahtaa johtua?
Sitten Transitissa vm. -91 oli Webasto Thermo Top 31396A, 5kw diesel irroitettuna laatikossa, kun sen ostin. Jotain vikaa siinä on ollut, kun sen on korjaamo irroittanut. Mikähän näissä mahtaa olla yleisin vika?
Toinen kysymys: tuohon vanhaan DW50:iin ei tahdo saada osia/sikakalliita. Unohda.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2020 5:04 pm
- Viesti:
Re:
Puusilmällä ei taida olla vaihtoehtoja? Luotettavassa iskussa olevat 700-sarjan Volvot ja 900-sarjan Saabit alkaa olla aika vähissä kun nettiautoa selaa?Skaleton kirjoitti: ↑Ti Maalis 01, 2016 4:35 pm Kylläpä tähänkin topikkiin voi lausua lyhyesti, että ostakaa semmonen auto, jossa on kunnolla lämpiävä moottori, joka lähtee tarvittaessa käyntiin pakkasellakii niin ei tarvii mitään lisälämmittimiä.
Vaan kaippa se on niin, että ihmisen täytyy onnelliseksi tullakseen ostaa uusi skeida tai jokin muu deutzchpremium, jonka polttoainesäästö kuitataaan hankkimalla epävarmaa ja korjausta vaativaa härpäkettä, joka sitten vie ne vähät hyödyt, jotka kylmänkarmiva nykytekniikka tuo tullessaan tänne pohjan perille
Hienoa kumminkin, että ihmiset jaksaa tukea petoksia toteuttavia tehtaita ja kirkkain silmin katsoa synkkään tulevaisuuteen, jossa varkaat ja ryöstäjät eivät enää kiinni jää kun yksinkertaisen, nyljetyn kansan tuki on heidän puolellaan. Tiedän että puusilmän on tätä mahdoton ymmärtää, on niin helppoa mennä sinne minne "ylimmenviisaan käsi miestä johdattaa
-
- Viestit: 601
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 9:27 pm
- Viesti:
Re: Webasto vai Eberspächer?
Minkä hintainen mahtaisi olla uusi korvaava lämmitin, jonka tuon DW50 tilalle mahdollisesti voisi asentaa?Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 8:51 pmEnsimmäinen kysymys: Jos lämmitin pöhisee niin vika on termostaatissa tai likaisessa lämppärin kennossa.boxer2000 kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 7:38 pm Tähän jatkoksi pari kysymystä:
Transitissa vm. -01 Eberbächer toimii, kun sen napista laittaa käyntiin. En ole koskaan kokeillut ajastaa. Viitisen vuotta sitten kun sen ostin, lämpeni auto myös sisältä nopeasti talvipakkasella. Nyt ei lämmitä sisätilaa samalla tavalla. Piti laittaa maskin eteen peittoa, että lämpenee paremmin pakkasella samanlaisella pakkasella, kuin joskus ennen. Mistä mahtaa johtua?
Sitten Transitissa vm. -91 oli Webasto Thermo Top 31396A, 5kw diesel irroitettuna laatikossa, kun sen ostin. Jotain vikaa siinä on ollut, kun sen on korjaamo irroittanut. Mikähän näissä mahtaa olla yleisin vika?
Toinen kysymys: tuohon vanhaan DW50:iin ei tahdo saada osia/sikakalliita. Unohda.
Mitä tehdä, kun kursori on vielä keskellä näyttöruutua, vaikka hiirimaton reuna tuli jo vastaan...
-
- Viestit: 601
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 9:27 pm
- Viesti:
Re: Webasto vai Eberspächer?
boxer2000 kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 10:01 amMinkä hintainen mahtaisi olla uusi korvaava lämmitin, jonka tuon DW50 tilalle mahdollisesti voisi asentaa?Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 8:51 pmEnsimmäinen kysymys: Jos lämmitin pöhisee niin vika on termostaatissa tai likaisessa lämppärin kennossa.boxer2000 kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 7:38 pm Tähän jatkoksi pari kysymystä:
Transitissa vm. -01 Eberbächer toimii, kun sen napista laittaa käyntiin. En ole koskaan kokeillut ajastaa. Viitisen vuotta sitten kun sen ostin, lämpeni auto myös sisältä nopeasti talvipakkasella. Nyt ei lämmitä sisätilaa samalla tavalla. Piti laittaa maskin eteen peittoa, että lämpenee paremmin pakkasella samanlaisella pakkasella, kuin joskus ennen. Mistä mahtaa johtua?
Sitten Transitissa vm. -91 oli Webasto Thermo Top 31396A, 5kw diesel irroitettuna laatikossa, kun sen ostin. Jotain vikaa siinä on ollut, kun sen on korjaamo irroittanut. Mikähän näissä mahtaa olla yleisin vika?
Toinen kysymys: tuohon vanhaan DW50:iin ei tahdo saada osia/sikakalliita. Unohda.
Mitä tehdä, kun kursori on vielä keskellä näyttöruutua, vaikka hiirimaton reuna tuli jo vastaan...
-
- Viestit: 601
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 9:27 pm
- Viesti:
Re: Webasto vai Eberspächer?
Uusi korvaava Webasto 1750€. Kannattaako lähettää ohjainkortti tarkastukseen / korjaukseen?!boxer2000 kirjoitti: ↑Pe Tammi 14, 2022 10:01 amMinkä hintainen mahtaisi olla uusi korvaava lämmitin, jonka tuon DW50 tilalle mahdollisesti voisi asentaa?Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 8:51 pmEnsimmäinen kysymys: Jos lämmitin pöhisee niin vika on termostaatissa tai likaisessa lämppärin kennossa.boxer2000 kirjoitti: ↑Ke Joulu 15, 2021 7:38 pm Tähän jatkoksi pari kysymystä:
Transitissa vm. -01 Eberbächer toimii, kun sen napista laittaa käyntiin. En ole koskaan kokeillut ajastaa. Viitisen vuotta sitten kun sen ostin, lämpeni auto myös sisältä nopeasti talvipakkasella. Nyt ei lämmitä sisätilaa samalla tavalla. Piti laittaa maskin eteen peittoa, että lämpenee paremmin pakkasella samanlaisella pakkasella, kuin joskus ennen. Mistä mahtaa johtua?
Sitten Transitissa vm. -91 oli Webasto Thermo Top 31396A, 5kw diesel irroitettuna laatikossa, kun sen ostin. Jotain vikaa siinä on ollut, kun sen on korjaamo irroittanut. Mikähän näissä mahtaa olla yleisin vika?
Toinen kysymys: tuohon vanhaan DW50:iin ei tahdo saada osia/sikakalliita. Unohda.
https://www.janilehto.com/product/444/w ... w50-mallit
Mitä tehdä, kun kursori on vielä keskellä näyttöruutua, vaikka hiirimaton reuna tuli jo vastaan...
-
- Viestit: 4370
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Webasto vai Eberspächer?
Mistä löysit noin kalliin Webaston?
Hommaa vaan se venäläinen lämmitin. Se maksaa perusversiona 700€ asennusosineen. Ei ole vaikea asentaa. Paikkahan siellä on jo..
Ohjainkortti on tuossa sun vanhassa webastossa pienin ongelma. Todennäköisesti siellä on puhallinmoottorin laakerit jumissa. Aika ja seisonta jumittaa kaiken.
Hommaa vaan se venäläinen lämmitin. Se maksaa perusversiona 700€ asennusosineen. Ei ole vaikea asentaa. Paikkahan siellä on jo..
Ohjainkortti on tuossa sun vanhassa webastossa pienin ongelma. Todennäköisesti siellä on puhallinmoottorin laakerit jumissa. Aika ja seisonta jumittaa kaiken.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Saapiska ja 39 vierailijaa