Avant 520 ei käynnisty
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: Su Tammi 20, 2008 10:18 am
- Viesti:
Avant 520 ei käynnisty
Siinähän se ongelma jo tulikin kerrottua, eli -07 Avantti lähti ihan ok käyntiin, mutta 10 minuutin ajon jälkeen sammu eikä sen jälkeen käyntiin lähtenyt prkl. Talvilaatua on tankissa. Siirtopumpulta otin lähtevän letkun irti, niin startatessa pulpauttelee löpöä, ei mitenkään kauhian rivakasti, kuinkahan sieltä sitä kuuluisi tulla? Onko sähköinen pumppu paha laittaa tuon mekaanisen tilalle?
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 9:42 am
- Viesti:
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 3:18 pm
- Viesti:
Avant
Moi laita 2 tahti öljyä dieselin sekaan noin 4 desiä riippuen polttoaineen määrästä ja pyöritä konetta joniin aikaa että öljy pääsee pumpulle asti anna liuota jonkun päivän mielellään lämpönen tila jossa teet tämän saattaa lähtee toimimaan tämä on avantin tyyppivika jatkossa jokatoiseen tankaukseen vähän öljyä myös kesällä
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 7:06 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: Su Tammi 20, 2008 10:18 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
eikä välttämäti pelkällä pyörittelyn kokeilulla pumppu herkiä pyörimään, ensi ihmetyksen jälkeen crc,n kanssa irtopumppua nitkuteltu pöydällä liikeelle...
vaikka tässä on kubotan kone niin en muista kenenkään mainostaneen tälläistä "ominaisuutta" kubotan pikku traktoreissa, joten onko nyt a. mänty laput silmillä vai b. suomi tuoteeseen ostettu joku halvalla saatu koneversio?
vaikka tässä on kubotan kone niin en muista kenenkään mainostaneen tälläistä "ominaisuutta" kubotan pikku traktoreissa, joten onko nyt a. mänty laput silmillä vai b. suomi tuoteeseen ostettu joku halvalla saatu koneversio?
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 9:42 am
- Viesti:
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
- Paikkakunta: Turun eteläpuoli
- Viesti:
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2026
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Joo 3-pyttynen 520 Kupota on.
Kuullut jottua että lyhyet käyntijaksot on myrkkyä tuolle ruiskupumpulle.
Siellä on vissiin jotain roiskevoitelukohteita ja kylmät öljyt ei kerkiä voitelemaan sitä.
Auttaa vissiin jos jonkun kerran vuoteen kaataa koneen kyljelleen, sillain et pumppu jää alapuolelle..
Kuullut jottua että lyhyet käyntijaksot on myrkkyä tuolle ruiskupumpulle.
Siellä on vissiin jotain roiskevoitelukohteita ja kylmät öljyt ei kerkiä voitelemaan sitä.
Auttaa vissiin jos jonkun kerran vuoteen kaataa koneen kyljelleen, sillain et pumppu jää alapuolelle..
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
- Paikkakunta: Turun eteläpuoli
- Viesti:
-
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:33 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Hieman aihetta sivuten... Parilla yhteistyökumppanilla on käynyt tässä muutaman vuoden sisällä niin että 50h ensihuolto on noussut arvoonsa.
Toisella uusi 420 ja toisella 520:n. 420:sen omistaja valitteli että on kerrassaan puhditon tämä pikkuvehje ja sammumaan sitä ei saanut millään, työn teko kuin kuminauhaa venyttäisi... no 50h huollossa paikallisessa sopimushuollossa selvisi että ajopuolelta puuttui lähes puolet työpaineesta ja puomistakin jonkunverran. Huollossa tehtyjen säätöjen jälkeen laite muuttui huomattavasti paremmaksi.
520:sen käyttäjä kehui että ompa tämä todella tehokas peli kokoisekseen. Itsekin sitä ajaneelta se tuntui riskiltä peliltä. Moottorin sai sammutetuksi helpostikin montaa liikettä ja ajoa samaan aikaan suorittamalla. Tuli 50h huolto ja samaan liikkeeseen kuin 420:sen kanssa. Ajopuolella oli 30% liikaa, murtovoima kauhassa n. 30% liian vähän mutta taas aisastossa melkein 50% likaa... ilmankos se tuntui nostavan vaikka mitä ilman varoitussummerin piipitystä.
Todettakoon näiden kahden kokemuksen perusteella että tehtaalta tullessaan hydrauliikan paineiden säädöt ovat vain vähän sinnepäin ja loppuviritys jää ensihuollon vastuulle.
Toisella uusi 420 ja toisella 520:n. 420:sen omistaja valitteli että on kerrassaan puhditon tämä pikkuvehje ja sammumaan sitä ei saanut millään, työn teko kuin kuminauhaa venyttäisi... no 50h huollossa paikallisessa sopimushuollossa selvisi että ajopuolelta puuttui lähes puolet työpaineesta ja puomistakin jonkunverran. Huollossa tehtyjen säätöjen jälkeen laite muuttui huomattavasti paremmaksi.
520:sen käyttäjä kehui että ompa tämä todella tehokas peli kokoisekseen. Itsekin sitä ajaneelta se tuntui riskiltä peliltä. Moottorin sai sammutetuksi helpostikin montaa liikettä ja ajoa samaan aikaan suorittamalla. Tuli 50h huolto ja samaan liikkeeseen kuin 420:sen kanssa. Ajopuolella oli 30% liikaa, murtovoima kauhassa n. 30% liian vähän mutta taas aisastossa melkein 50% likaa... ilmankos se tuntui nostavan vaikka mitä ilman varoitussummerin piipitystä.
Todettakoon näiden kahden kokemuksen perusteella että tehtaalta tullessaan hydrauliikan paineiden säädöt ovat vain vähän sinnepäin ja loppuviritys jää ensihuollon vastuulle.
Valmet 1112 + Valtra J-610C -76
Valmet 604 -83
Volvo ECR58 -06
Volvo FE280 -08
Valmet 604 -83
Volvo ECR58 -06
Volvo FE280 -08
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Suunnilleen noin tuossa 722 Kubotassa tosiaan on. Pätkäajossa ruiskutuselementtien alapuolelle kertyy kosteutta, joka ruostuttaa ja syövyttää elementin jouset ja säätömekansismin. Yleensä ensin kierrossäätö alkaa oikuttelemaan, eikä pysähdy kerrasta.Paalari kirjoitti:Joo 3-pyttynen 520 Kupota on.
Kuullut jottua että lyhyet käyntijaksot on myrkkyä tuolle ruiskupumpulle.
Siellä on vissiin jotain roiskevoitelukohteita ja kylmät öljyt ei kerkiä voitelemaan sitä.
Auttaa vissiin jos jonkun kerran vuoteen kaataa koneen kyljelleen, sillain et pumppu jää alapuolelle..
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Helmi 06, 2012 7:46 pm
- Paikkakunta: Jokioinen
- Viesti:
Re: Avant 520 ei käynnisty
Kaivellaan tällainen aihe ylös..
Omassa nortissa sama kikkara ja ei vaan lähde tulille.
Hehkut toimii ja ainakin suuttimen putkista tulee löpöä kun niitä availee
Sauhuakin tulee putkesta melko reilusti startatessa. Missähän voisi vika olla ?
Ohessa video melkein käynnistyy mutta ei ihan.
Ja mitään muutoksia ei koneelle tehty, ajettu lämpimään talliin parkkiin vajaa viikko sitten ja nyt ei käynnisty.
https://youtu.be/dX_5MXG-F6Q
[youtube]https://youtu.be/dX_5MXG-F6Q[/youtube]
Omassa nortissa sama kikkara ja ei vaan lähde tulille.
Hehkut toimii ja ainakin suuttimen putkista tulee löpöä kun niitä availee
Sauhuakin tulee putkesta melko reilusti startatessa. Missähän voisi vika olla ?
Ohessa video melkein käynnistyy mutta ei ihan.
Ja mitään muutoksia ei koneelle tehty, ajettu lämpimään talliin parkkiin vajaa viikko sitten ja nyt ei käynnisty.
https://youtu.be/dX_5MXG-F6Q
[youtube]https://youtu.be/dX_5MXG-F6Q[/youtube]
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Re: Avant 520 ei käynnisty
Naksahtaako sammutin kun laittaa virrat päälle?
Eli sammutin päällä.
Eli sammutin päällä.
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Helmi 06, 2012 7:46 pm
- Paikkakunta: Jokioinen
- Viesti:
Re: Avant 520 ei käynnisty
Joo kyllä sammutti toimii niinkuin kuuluukin..
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2017 2:14 pm
- Viesti:
Re: Avant 520 ei käynnisty
Eli virrat päälle niin sammutin lähtee pois päältä.jos näin niin ok.
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
Re: Avant 520 ei käynnisty
saako ainetta ku ei ainakaan harmaata pukkaa
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Avant 520 ei käynnisty
Ei saa polttoainetta. Polttoaineensuodatin? Roska polttoaineputkessa?
Onko käynyt normaalisti ennen, ei kierrosryntäyksiä, vastannut kaasuun normaalisti? Hyvin ainakin pyörittää
Onko käynyt normaalisti ennen, ei kierrosryntäyksiä, vastannut kaasuun normaalisti? Hyvin ainakin pyörittää
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Helmi 06, 2012 7:46 pm
- Paikkakunta: Jokioinen
- Viesti:
Re: Avant 520 ei käynnisty
Ok. Eli löpön saanti ongelmaa.. miten paljon tuollaisen siirtopumpun pitäisi tuottaa ?
Kyllä sitä syöttöpumpulle nyt ihan ok. Tulee selkeästi yli tarpeen, mutta miten paljon sitä pitäisi tulla ?
Sitten tietty syöttöpumppukin on yksi mahdollinen vikapaikka, suutin putkia kun availin niin hiukan vähänlaisen oloisesti niistä naftaa tuli, toki näin pientä moottoria ei juuri aiemmin oo tullut ropailtua.
Ja mitään oiretta ei ole aiemmin ollut, pikkaisen laiska ollut käynnistymään, mutta sen laittanut ominaisuudeksi ja heikon akun piikkiin.
Kyllä sitä syöttöpumpulle nyt ihan ok. Tulee selkeästi yli tarpeen, mutta miten paljon sitä pitäisi tulla ?
Sitten tietty syöttöpumppukin on yksi mahdollinen vikapaikka, suutin putkia kun availin niin hiukan vähänlaisen oloisesti niistä naftaa tuli, toki näin pientä moottoria ei juuri aiemmin oo tullut ropailtua.
Ja mitään oiretta ei ole aiemmin ollut, pikkaisen laiska ollut käynnistymään, mutta sen laittanut ominaisuudeksi ja heikon akun piikkiin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Paalari, valtsu864 ja 43 vierailijaa