Pääsinpä testamaan miten toimii Spareton palautus.
Tilasin tuolta Hondaan moniurahihnan kiristimen + muita osia. Osat tuli, vein osat tutulle korjaajalle että vaihda. Pian tuli puhelu että "tää uusi kiristin on muuten ihan väleä". Ja toden totta, vanhassa kiristimessä ainoa vika oli öljyä vuotava laakeri, mutta välystä ei vielä ollut. Uudessa INA:n osassa hihnapyörä heilui kuin hullu se mielettömän siellä. Joko laakeri oli rikki tai sitten läpipultin halkaisija ei täyttänyt toleranssia jolloin laakeri pääsi lonksumaan.
Sparetolla on 30pv palautusoikeus jos itse maksaa rahdit; viallisissa tuotteissa palautuskin on maksuton. Laitoin postia englanniksi ja suomeksi heille ja parin päivän päästä tuli vastaus (englanniksi) ja liitetiedosto; laita pakettiin, tulosta osoitelappu päälle ja paketti haetaan perjantaina. Laitoin vielä pari videopätkää ongelmasta ja kiittelivät.
Paketti haettiin kotiovelta luvatusti 16.10 ja se oli perillä Virossa 20.10. Sitten alkoikin hiljaisuus, paketti oli toimitettu johonkin noutopisteeseen josta sitä ei kukaan hakenut. Laitoin postia 27.10 että mitäs hommaa tämä on kun homma ei etene. Tänään 28.10 oli sitten vastattu että paketti on kyllä haettu ja palautamme nyt osan rahat takaisin; ja toden totta paypalilta oli tullut hyvitys ko.osan hinnasta.
Eivät kyllä koskaan todenneet mitään oliko osa heidän mielestään viallinen vai ei, sitä asiaa eivät enää kommentoineet sanallakaan.
Aika hienoa palvelua 67 euron osan kanssa, ensin tuotiin kotiovelle, viallinen haettiin kotoa luvatusti ja vielä rahat sai takaisin kohtuullisessa ajassa, no ehkä tuossa lopussa kesti vähän liian kauan.