MF 362 matalapainehydrauliikan merkkivalo
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:37 pm
- Viesti:
MF 362 matalapainehydrauliikan merkkivalo
362-4 massikan kanssa tuli eteen sellainen juttu, että matalapainehydrauliikan merkkivalo syttyy ja ongelman aiheuttajaa ei meinaa löytyä. Tämä tapahtui ensimmäisen kerran noin kuukausi sitten ja silloin vaihdoin hydrauliikkaan ja vaihteistoon öljyt sekä suodattimet ja puhdistin myös imusiivilän. Nyt tänään syttyi uudelleen. Sammuu noin 1500 kierroksen kohdalla. Tämähän on aika simppeli kone ja matalapainehydrauliikkaa ei liene muuta kuin etuakselin tasauspyörästön lukon kytkentä. Mistähän vikaa pitäisi etsiä?
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: Ti Tammi 21, 2014 8:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:37 pm
- Viesti:
Anturia en ole vielä testannut, joten siinä oikeastaan toivon vian olevan. Hydrauliikan paineitakaan en ole mitannut. Nostolaitteessa ja ulkopuolisessakin hydrauliikassa tuntuu olevan puhti kuitenkin tallella. Anturit (2 kpl) tässä on hydesuodattimen yhteydessä ja siinä kohtaahan ei paineita pitäisi ollakaan (paluusuodin).
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:37 pm
- Viesti:
Moottorin kyljessä jakopäässä olevan hydepumpun vieressä on yksi hydrauliöljyn suodatin. Imusiivilä löytyy peräkotelon pohjasta kolmella pultilla kiinni olevan lätkän alta. Nämä on siis putsattu/vaihdettu, jonka jälkeen vika hetkeksi katosi. Tämähän on vähän harvinaisempi melli, jossa on a4 236 moottori ja 8+2 vaihteisto. Peräpää on aika pitkälle sama kuin 165S tai 360 malleissa.
-
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Nuo anturit vissiin ilmoittaa suodattimen tukkeutumisen. Kai siinä on kojetaulussa kaksi lamppua; toinen ilmoittaa tukkeutumisen ja toinen liian alhaiset paineet. 390 on ainakin konepeiton alla anturi noille paineille. Tuolla jotain kuvaa, vaikka ei olekaan ihan samanlainen systeemi:Olli2 kirjoitti:Anturit (2 kpl) tässä on hydesuodattimen yhteydessä ja siinä kohtaahan ei paineita pitäisi ollakaan (paluusuodin).
http://www.haapasalontila.fi/MF390hyde.html
Yksi mahdollisuus on, että pumppu imee jakopäästä ilmaa risojen stefojen kautta, jolloin öljy menee vaahdoksi. Mulla oli näin vanhan pumpun kanssa, jonka laitoin 565 ferguun eli ei toiminut lainkaan. Tai sitten pumpun sisältä on tiiviste hajonnut tai on vain niin kulunut.
Eikö ohjaus käytä tätä samaa pumppua?
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
Onko sinulla ohjekirjaa koneeseen?
Muistelisin, että siinä oli kaikkiaan kolme suodatinta/siivilää/sihtiä mitkä piti vaihtaa/putsata. Yksi oli sellainen perinteinen peltikuorinen panos moottorin päässä. Yksi paperinen takakyljellä ja yksi pestävä pohjassa. Se paperinen piti vaihtaa nokka alamäkeen ajettuna tai sitten piti päästää 10 litraa öljyjä pihalle ennen avaamista.
Tai sitten muistan väärin...
Muistelisin, että siinä oli kaikkiaan kolme suodatinta/siivilää/sihtiä mitkä piti vaihtaa/putsata. Yksi oli sellainen perinteinen peltikuorinen panos moottorin päässä. Yksi paperinen takakyljellä ja yksi pestävä pohjassa. Se paperinen piti vaihtaa nokka alamäkeen ajettuna tai sitten piti päästää 10 litraa öljyjä pihalle ennen avaamista.
Tai sitten muistan väärin...
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:37 pm
- Viesti:
Kuvien perusteella pumppu ja suodatin näyttävät täyssin identtisille 390:n kanssa. Pitäisikö takakyljelläkin olla vielä vaihdettava suodatin? Putsasin vain pohjasta löytyvän imusihdin, mutta ei siellä kyllä mitään vaihdettavaa suodatin panosta ole. Perän ja vaihteiston osalta tämä malli on käsittääkseni jokseenkin sama kuin 165S tai 265.
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:37 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Sekin on sitten pestävä suodatin eli ei tarvitse vaihtaa ellei rutussa. Näkyy jossain kuvassa tuossa 565 jutussa:
http://www.haapasalontila.fi/MF565hyde.html
Öljyt saa kätevästi ja puhtaana pois traktorista, kun laittaa hydelähtöön letkun pikaliittimellä ja antaa pumpata kanisteriin (toinen pää avoin). Ite en ole oikein uskaltanut kokeilla pelkän nokan alasajon kanssa.
http://www.haapasalontila.fi/MF565hyde.html
Öljyt saa kätevästi ja puhtaana pois traktorista, kun laittaa hydelähtöön letkun pikaliittimellä ja antaa pumpata kanisteriin (toinen pää avoin). Ite en ole oikein uskaltanut kokeilla pelkän nokan alasajon kanssa.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:37 pm
- Viesti:
No joo, nyt on vaihdettu tämä toinenkin imusuodatin, mutta eipä auttanut ongelmaan. Lienee pumppu sökö. Löysin netistä tällaisen edullisen turkkilaisen vaihtoehdon https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... inen-tuote Kannattaakohan sekaantua?
-
- Viestit: 7530
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:37 pm
- Viesti:
Koneellahan ei ole ajettu kuin 2800 h. On ollut vanhalla papalla ja seisonut välillä pitkiä aikoja ladossa. Ei ole kuitenkaan huollettu parhaalla mahdollisella tavalla ja epäilen, että on likaisista öljyistä johtuva vika. Ilmenee sillä tavalla, että matalapainehydrauliikan merkkivalo sammuu öljyjen ollessa kylmänä n 1000 kierroksen kohdalla ja lämpimänä n. 1600 kierroksen kohdalla.
-
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa