Majori yhtäkkiä kolmelle sylinterille, mkä syynä?
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 5:34 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
Majori yhtäkkiä kolmelle sylinterille, mkä syynä?
Maantieajossa lakkasi yhtäkkiä kolmossylinteri toimintansa. Polttoainetta näyttää menevän, kone käy samanlaisesti vaikka ottaa kolmosen paineputken irti.Suihkun muodosta ja laadusta ei tietoa.
Oma selitykseni olisi että suuttimessa roskaa..tiedä onko edes mahdollista.
Jollain hyviä ideoita mikä vaivana?!
Kyseessä Power majori jossa Traderin nelos kone.
Oma selitykseni olisi että suuttimessa roskaa..tiedä onko edes mahdollista.
Jollain hyviä ideoita mikä vaivana?!
Kyseessä Power majori jossa Traderin nelos kone.
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 5:34 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
-
- Viestit: 623
- Liittynyt: La Heinä 29, 2006 8:40 pm
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
- Viesti:
Viime syksynä ostin -61 super majorin joka teki ovelan tempun.Ihmettelin erään käynnistyksen jälkeen kun kone ei käynyt kuin kolmella pytyllä.Työntötanko oli pompsahtanut keinuvivusta irti.Ei kun pistin tangon paikalleen ja taas pelitti.On pelannut sen jälkeen moitteetta.Olisko sinun traktorissa kuitenkin se ruiskutuspumpun mäntäosa juuttunut yläasentoon jos konetta on maantieajossa kierrätetty hiukan enemmän.
Viimeksi muokannut anglia67, Ti Huhti 03, 2007 9:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Jos kerta venttiilit toimii oikein ja on oikeat välykset niin vika on varmaan pumpun puolla. Manuel tuohon heittikin ehdotuksia. Se kaulusventtiili on se missä suutinputki on kiinni. Jos aukaset sen niin varo ettei hilut putoo maahan.
Mutta ensiksikin, tuleeko sieltä suutinputkesta polttoainetta ollenkaan? Jos ei tule niin tarkasta ensin se kaulusventtiili. Harvemmin kyllä pyöriessä takertuu kiinni. Älä pyöritä konetta kun venttiili on irti, vaan katso onko venttiilin reikä selvä ja liikkuuko jousen alla oleva osa joka on elementin päässä. Pienillä kärkipihdeillä sitä voi nostaa ja pyörittää.
Jos tää on kunnossa niin pumpun kyljestä luukku auki ja tarkasta että kaikki männät heiluu. Näkee kyllä selvästi. Jos kolmosen elementti on jäänyt ylös, niin naputtele se varovasti alas. Katso että pumpun nokka-akseli on siinä asennossa ättä mäntä pääsee laskeutumaan alas. Naputtelu vaiheessa liikuttele säätötankoa niin mäntä paremmin irtoaa.
Samalla kun luukku on auki niin voit putsata sieltä kaikki ruosteet pois. Maaliruiskuun polttoainetta ja ruiskuttamaan. Paineilmalla lopuksi. Ota pumpun ylivuotoputken liitin auki putsauksen ajaksi ja huuhtelu pumppua niin kauan että ylivuotoputken kiinnitysreiästä tulee puhdas polttoaine. Lopuksi pistä pumpuun kupillinen moottoriöljyä. Voit siitä avonaisesta lunkusta sen sinne valutella.
Jos taasen polttoainetta tulee suutinputkestä samanverran kuin muistakin, vikaa saattaa olla suuttimessa. Kärki katkennut tai jotain muuta. Pumpun paineen näet selvästi jos sulla tai kaverilla on irtosuutin, niin laittaa sen putkenpäähän ja starttaa tai pyörittää konetta. Suuttimen kunnon näkee testerillä paikallaankin, mutta majorissa se on helppo irrottaa.
Jos polttoainepuoli näyttää olevan kunnossa, niin sitten ei muuta kuin tekemään ohivuotokoetta koneelle. Ennenkuin rupeaa konetta aukomaan, niin kannattaisi tää testi suorittaa. Selviää hyvin vuotaako männät tai venttiilit ja mikä ja kuinka paljon jne.
Tässä nyt vähän alkuun jotakin, palataan asiaan jos aihetta antaa.
Rassailun iloa Pääsiäispyhiksi.
Mutta ensiksikin, tuleeko sieltä suutinputkesta polttoainetta ollenkaan? Jos ei tule niin tarkasta ensin se kaulusventtiili. Harvemmin kyllä pyöriessä takertuu kiinni. Älä pyöritä konetta kun venttiili on irti, vaan katso onko venttiilin reikä selvä ja liikkuuko jousen alla oleva osa joka on elementin päässä. Pienillä kärkipihdeillä sitä voi nostaa ja pyörittää.
Jos tää on kunnossa niin pumpun kyljestä luukku auki ja tarkasta että kaikki männät heiluu. Näkee kyllä selvästi. Jos kolmosen elementti on jäänyt ylös, niin naputtele se varovasti alas. Katso että pumpun nokka-akseli on siinä asennossa ättä mäntä pääsee laskeutumaan alas. Naputtelu vaiheessa liikuttele säätötankoa niin mäntä paremmin irtoaa.
Samalla kun luukku on auki niin voit putsata sieltä kaikki ruosteet pois. Maaliruiskuun polttoainetta ja ruiskuttamaan. Paineilmalla lopuksi. Ota pumpun ylivuotoputken liitin auki putsauksen ajaksi ja huuhtelu pumppua niin kauan että ylivuotoputken kiinnitysreiästä tulee puhdas polttoaine. Lopuksi pistä pumpuun kupillinen moottoriöljyä. Voit siitä avonaisesta lunkusta sen sinne valutella.
Jos taasen polttoainetta tulee suutinputkestä samanverran kuin muistakin, vikaa saattaa olla suuttimessa. Kärki katkennut tai jotain muuta. Pumpun paineen näet selvästi jos sulla tai kaverilla on irtosuutin, niin laittaa sen putkenpäähän ja starttaa tai pyörittää konetta. Suuttimen kunnon näkee testerillä paikallaankin, mutta majorissa se on helppo irrottaa.
Jos polttoainepuoli näyttää olevan kunnossa, niin sitten ei muuta kuin tekemään ohivuotokoetta koneelle. Ennenkuin rupeaa konetta aukomaan, niin kannattaisi tää testi suorittaa. Selviää hyvin vuotaako männät tai venttiilit ja mikä ja kuinka paljon jne.
Tässä nyt vähän alkuun jotakin, palataan asiaan jos aihetta antaa.
Rassailun iloa Pääsiäispyhiksi.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 5:34 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
Taitaa se haista mersulta, ja savuttaa hemmetisti! Sitä se tosin teki aikaisemminkin, mutta taitaa tehdä enemmän nyt.
Venttiilit näyttivät toimivan, käytin moottoria hetken ilman venttiilikoppaa ja tahdissa ne näytti liikkuvan. Täytyy vielä tutkia.
Haaverin tapahtumahetkellä kierroksia oli runsaasti.. Pumppukin on täysille ruuvattu...
Kaikista suutinputkista tulee mielestäni saman verran polttoainetta ulos, kolmossylinteristä kun ottaa irti niin ei vaan vaikuta moottorin käyntiin.
Venttiilit näyttivät toimivan, käytin moottoria hetken ilman venttiilikoppaa ja tahdissa ne näytti liikkuvan. Täytyy vielä tutkia.
Haaverin tapahtumahetkellä kierroksia oli runsaasti.. Pumppukin on täysille ruuvattu...
Kaikista suutinputkista tulee mielestäni saman verran polttoainetta ulos, kolmossylinteristä kun ottaa irti niin ei vaan vaikuta moottorin käyntiin.
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Sen takia mää kysyin, kun aattelin mersunhajun osottavan,Powerman kirjoitti:Taitaa se haista mersulta, ja savuttaa hemmetisti!
että polttoaine menee koneeseen mutta ei pala. Voiks suuttimessa olla
semmonen vika, että se laskee liian helposti läpi, ei tuu painetta,
ei sumuunnu, ei pala?
Minkä värinen savu?
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: To Helmi 08, 2007 10:25 pm
- Paikkakunta: Tarvasjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 5:34 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 5:34 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
Sieltä kolmosesta voi puuttuua puristukset. Starttaa niin että pysäytysnuppi on ulkona. Huomaa heti jos joka sylinterissä on puristukset, tai yksi on joukosta poissa.
Kun ottaa tarpeeksi kierroksia niin männät alkavat pistelemään venttiileitä kiinni. Voi siinä käydä niinkin että joku on vääntynyt.
Ei elemetti kierroksiin vaikuta. Samalla systeemillä klytketään laivadieseleistä yksittäinen sylinteri pois jos tulee vaurio. Elementi lukitaan vain yläasentoon. Simmsin pumpussa ei mitään tällaista lukitusta ole.
Fordsonista ei siis itse elementti hirtä vaan se mäntämäinen osa pumpun runkoon.
Kun ottaa tarpeeksi kierroksia niin männät alkavat pistelemään venttiileitä kiinni. Voi siinä käydä niinkin että joku on vääntynyt.
Ei elemetti kierroksiin vaikuta. Samalla systeemillä klytketään laivadieseleistä yksittäinen sylinteri pois jos tulee vaurio. Elementi lukitaan vain yläasentoon. Simmsin pumpussa ei mitään tällaista lukitusta ole.
Fordsonista ei siis itse elementti hirtä vaan se mäntämäinen osa pumpun runkoon.
Viimeksi muokannut Manuel, Ti Huhti 03, 2007 9:48 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Mää aattelisin ton niin, että jos elementti, siis mäntä siinä, onPowerman kirjoitti:Ei hyvältä kuulosta...fineline kirjoitti:Jos elementti juuttuu, kierrokset on silloin rajoittamattomissa
Savu on harmaata ja paksua, ei näy sinistä.
kiertymättömässä jumissa, niin se jumittaa säädön, siis kierrokset
karkaa tai niitä ei oteta.
Jos mäntä on juuttunu ylös, yks pytty ei saa ainetta, mutta muut
saattaa totella säädintä. Nyt kait säädin toimii?
Huonon suuttimen aine vissiin tulis harmaana savupiipusta ulos?
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: To Helmi 08, 2007 10:25 pm
- Paikkakunta: Tarvasjoki
- Viesti:
Ei voi totella, jos elementti jumissa hammastanko ei pääse kiertymään. Tää on kokekeiltuylioyja kirjoitti:Mää aattelisin ton niin, että jos elementti, siis mäntä siinä, onPowerman kirjoitti:Ei hyvältä kuulosta...fineline kirjoitti:Jos elementti juuttuu, kierrokset on silloin rajoittamattomissa
Savu on harmaata ja paksua, ei näy sinistä.
kiertymättömässä jumissa, niin se jumittaa säädön, siis kierrokset
karkaa tai niitä ei oteta.
Jos mäntä on juuttunu ylös, yks pytty ei saa ainetta, mutta muut
saattaa totella säädintä. Nyt kait säädin toimii?
Huonon suuttimen aine vissiin tulis harmaana savupiipusta ulos?
Dieselistä tulee voimaa
DEUTZ D40S
DEUTZ D6005
Porukkakoneina Pikkunalle ja Zetor 6045
DEUTZ D40S
DEUTZ D6005
Porukkakoneina Pikkunalle ja Zetor 6045
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 5:34 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
Uskaltaisin väittää että koneessa on puristukset kohdallaan, en ainakaan ole huomannut mitään erikoista kun käynnistää. Sen tosin huomaa että koneen kiihtyvyys vapaalla on huonoa sekä tahtoi sammuilla kun yritin ajaa(=siirtää).
Jotenkin tuntuisi siltä että kone ei saa tarpeeksi soppaa, mutta se ei taas selitä sitä että kone käy samanlaisesti 3-sylinterin paineputki irti.
Ei ymmärrä..
Jotenkin tuntuisi siltä että kone ei saa tarpeeksi soppaa, mutta se ei taas selitä sitä että kone käy samanlaisesti 3-sylinterin paineputki irti.
Ei ymmärrä..
-
- Viestit: 595
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos ja 51 vierailijaa