Valtra L 912-1112M-4

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
kuski80
Viestit: 8
Liittynyt: La Helmi 21, 2015 7:49 pm
Viesti:

Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja kuski80 »

Onko kellään palstalaisilla Valtran 912-1112 M-4 koneita,tarkotan näitä muunnin-malleja esim takanostolaitteella. Onko ollu minkälaisia vikoja tai murheita,ja mitä hyviä puolia ootte keksiny? Ja kellään semmosta missä on se puomimurskain siinä konee kyljessä? Onko kellää täällä Pohjois-karjalassa semmoista?
Avatar
rattori
Viestit: 11136
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattori »

Mulla on tuollainen, joutaa vaik markkinoille.

Kuva

Eikös Valtran vaihdelaatikko ole tunnetusti sen heikko kohta?
------------
tractors
kuski80
Viestit: 8
Liittynyt: La Helmi 21, 2015 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuski80 »

Vaihelaatikko taitaa olla pieni ongelma näissä..on kai kahta mallia ja toisee ei löydy oikeen osia. Muistaakseni Valmet ck mehtäkoneissa on samaa lootaa.

Tästä siun koneesta tais ollakki myynti ilmotus,jossain näin...tarkotus on kyllä kahella ja ostaakki tämmönen "hienois" kohan saa auton maksettua.

Onko siulla ohjaamosta sisältä kuvia ja onko tuossa nostolaitteet?
Avatar
rattori
Viestit: 11136
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattori »

Nostolaitteet ja ulosottoakseli löytyy. Nostolaitetta voi käyttää yksi- tai kaksitoimisena. Sisältä ei niin siisti.
------------
tractors
5Gator
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 5Gator »

Oli aikoinaan 1112 lusikka-haarukka kovalla laatikolla
6 kpl Syvänen tehnyt , aikansa tehokkain,etuset hieman kääntyi.

Hyvät asiat jäänee kotimaisuuteen
kuski80
Viestit: 8
Liittynyt: La Helmi 21, 2015 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuski80 »

Jos siula "rattori"on aikaa ni oisitko näpänny pari valokuvaa eri puolilta konetta ja sisältä?
TiihaErkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Maalis 17, 2019 11:03 am
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja TiihaErkki »

Tuollainen C 912 M-4 tuli hankittua satunnaiseen rakennuksen pohjien tekoon ja pihan siivoiluun, kukkapenkkien tonkimiseen ja muuhun harrasteluun.

Viimeisiä 912-koneita jotka maailmalle lähti, tunteja koneessa vähän, osittain tästä syystä putkien o-renkaat vaihdettu ja muutaki remppaa tehty.

Edessä ois ainaki öljyjen ja nesteiden vaihto, ihan perushuollot yms mutta onko noissa muuta huomioitavaa? Mitä öljyjä turbiiniin/perään?

Ei kellään sattuis ko. koneeseen löytyyn ohje/huoltokirjaa kopioina/pdf:nä?
Leukkumies
Viestit: 761
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja Leukkumies »

Jaa, tuon Torin koneenko ostit?
TiihaErkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Maalis 17, 2019 11:03 am
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja TiihaErkki »

Ei ole tuo, vuoden tuoreemman ostin ja lisäksi kaivuri perässä. 8000 tuntia ajetttu ja historia tiedossa siitä asti kun lähteny kokoonpanohallista ulos.

Nesteet ja öljyt, pesun ja maalia tuo nyt ihan ensimmäisenä kaipailee.
trahata
Viestit: 818
Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja trahata »

Pääpiirteittäin samoja laatikoita 1100-1112M ja CK. M.ssä vaan muunnin edessä ,CK.ssa taas eiole muunninta vaan nestekytkin ja laatikko on vallan takaperin normaaliin traktoriin verraten .Mutta onko1112M mallissa voimanotossa myös ajovoimanotto ,maatalous mallissa 1102 on kai aina 540-1000 ja ajovoimanotto.
terra
Viestit: 101
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 1:41 pm
Paikkakunta: pohjoishäme
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja terra »

[quote="TiihaErkki"]Tuollainen C 912 M-4 tuli hankittua satunnaiseen rakennuksen pohjien tekoon ja pihan siivoiluun, kukkapenkkien tonkimiseen ja muuhun harrasteluun.

Viimeisiä 912-koneita jotka maailmalle lähti, tunteja koneessa vähän, osittain tästä syystä putkien o-renkaat vaihdettu ja muutaki remppaa tehty.

Edessä ois ainaki öljyjen ja nesteiden vaihto, ihan perushuollot yms mutta onko noissa muuta huomioitavaa? Mitä öljyjä turbiiniin/perään?

Ei kellään sattuis ko. koneeseen löytyyn ohje/huoltokirjaa kopioina/pdf:nä?[/quote]
ohjekirjat/korjaamo materiaalia löytyy,kunhan ehtii varastoa inventoimaan.kopioimaan varmaan pystyn.sama ehtiminen tulee vastaan.
TiihaErkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Maalis 17, 2019 11:03 am
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja TiihaErkki »

terra kirjoitti: ohjekirjat/korjaamo materiaalia löytyy,kunhan ehtii varastoa inventoimaan.kopioimaan varmaan pystyn.sama ehtiminen tulee vastaan.
Laitoin viestiä.

Eipä noita C912/CM8 koneita hirveemmin markkinoilla liiku, mutta tietoa niistä onneksi löytyy jonkinverran.
Harri02
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2017 8:13 pm
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja Harri02 »

Terveeks, jatkan tähän vanhaan ketjuun, kun en uuttakaan halua aloittaa.
Oliko jollain tuohon kyseiseen koneeseen käyttö ym ohjeita? Tänään tuli viikko sitten hommattu C 912 m4 pihalle ja jotain pientä huollettavaa siinä ois.
samivasala
Viestit: 4
Liittynyt: Su Maalis 29, 2020 12:51 pm
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja samivasala »

Moro. Olis tarve kanssa huolto/käyttö ohje kirjaselle valtra 912m-4 koneeseen
tatuplan
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 2:04 pm
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja tatuplan »

Harkinnassa hommata vallu 912m nelikko traktori. Kohdetta en ole vielä tsekannut.
Vähän mietittyttää koneen voimansiirto. Siinä on siis sähköisesti ohjattu suunnanvaihto ja monenninmuunni. Jonka jälkeen 4 lovinen laatikko.
Laatikosta valitaan käyttötarkoihukseen sopiva vaihde, sitten suunnan valinta ja kaasua. Niinkö se toimii? Mites maantieajossa kärry perässä. 4- vaihde pykälää ja kaasua, niinkö? Lähteekä liikkeellee ja mitä tapahtuu esim isossa mäessä?

Vai voiko laatikon vaihteita vaihtaa lennossa ylös alas, vaikkei kytkinpoljinta olekkaan?

Miten tuo VOA on tässä toteutettu? Lienee vaan yksi nopeus?
ch
Viestit: 1503
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja ch »

Laatikossa on neljä perusvaihdetta joita ei vaihdeta liikkeessä vaan paikallaan tyhjäkäynnillä vaihdekepistä. Rattiakselilla olevan suunnanvaihtajan saa erillisellä valintavivulla toimimaan kahdella tapaa. Toinen asento on eteen-taakse. Toisessa asennossa suunnanvaihtovivussa on kaksi nopeutta eteen eli taakse-asento toimii kuin alentava pikavaihde.

Voimanotolle ei ole irroittavaa levykytkintä, vaan mekaaninen kytkentä pitäisi suorittaa ohjeen mukaan moottori sammutettuna. Ja vain yksi nopeus vissiin on.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
trahata
Viestit: 818
Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja trahata »

Kyllä vaihteita pystyy vaihtaan vauhdisa ,kiihdyts vaan piemellä vaihteella jasuunnanvaihdin vapaalle ja samalla tietysti jalkakaasu seuraava vaihde pesän ja suunnanvaihdin etuajoasentoon takas ja lämä tiskiin ,eihän nyt kai kukaan isoimmalla vaihteella suoraan liikkeelle lähde,ainakin 615 valtralla onvauhdissa vaihto toiminut jo kohta 20 vuotta
tatuplan
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 2:04 pm
Viesti:

Re: Valtra L 912-1112M-4

Viesti Kirjoittaja tatuplan »

Kiitos vastauksesta, jotenkin noin sen kuvittelinkin tapahtuvan, tosin muitakin versioita olen kuullut. Onko voa- akselin kierrosnopuksista tietoa? Ilmeisesti yksi nopeus, olisko vaan tuo 540?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], seppo1 ja 34 vierailijaa