Valtra L 912-1112M-4
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Helmi 21, 2015 7:49 pm
- Viesti:
Valtra L 912-1112M-4
Onko kellään palstalaisilla Valtran 912-1112 M-4 koneita,tarkotan näitä muunnin-malleja esim takanostolaitteella. Onko ollu minkälaisia vikoja tai murheita,ja mitä hyviä puolia ootte keksiny? Ja kellään semmosta missä on se puomimurskain siinä konee kyljessä? Onko kellää täällä Pohjois-karjalassa semmoista?
- rattori
- Viestit: 11136
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Helmi 21, 2015 7:49 pm
- Viesti:
Vaihelaatikko taitaa olla pieni ongelma näissä..on kai kahta mallia ja toisee ei löydy oikeen osia. Muistaakseni Valmet ck mehtäkoneissa on samaa lootaa.
Tästä siun koneesta tais ollakki myynti ilmotus,jossain näin...tarkotus on kyllä kahella ja ostaakki tämmönen "hienois" kohan saa auton maksettua.
Onko siulla ohjaamosta sisältä kuvia ja onko tuossa nostolaitteet?
Tästä siun koneesta tais ollakki myynti ilmotus,jossain näin...tarkotus on kyllä kahella ja ostaakki tämmönen "hienois" kohan saa auton maksettua.
Onko siulla ohjaamosta sisältä kuvia ja onko tuossa nostolaitteet?
- rattori
- Viestit: 11136
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Helmi 21, 2015 7:49 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Maalis 17, 2019 11:03 am
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Tuollainen C 912 M-4 tuli hankittua satunnaiseen rakennuksen pohjien tekoon ja pihan siivoiluun, kukkapenkkien tonkimiseen ja muuhun harrasteluun.
Viimeisiä 912-koneita jotka maailmalle lähti, tunteja koneessa vähän, osittain tästä syystä putkien o-renkaat vaihdettu ja muutaki remppaa tehty.
Edessä ois ainaki öljyjen ja nesteiden vaihto, ihan perushuollot yms mutta onko noissa muuta huomioitavaa? Mitä öljyjä turbiiniin/perään?
Ei kellään sattuis ko. koneeseen löytyyn ohje/huoltokirjaa kopioina/pdf:nä?
Viimeisiä 912-koneita jotka maailmalle lähti, tunteja koneessa vähän, osittain tästä syystä putkien o-renkaat vaihdettu ja muutaki remppaa tehty.
Edessä ois ainaki öljyjen ja nesteiden vaihto, ihan perushuollot yms mutta onko noissa muuta huomioitavaa? Mitä öljyjä turbiiniin/perään?
Ei kellään sattuis ko. koneeseen löytyyn ohje/huoltokirjaa kopioina/pdf:nä?
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Jaa, tuon Torin koneenko ostit?
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Maalis 17, 2019 11:03 am
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Ei ole tuo, vuoden tuoreemman ostin ja lisäksi kaivuri perässä. 8000 tuntia ajetttu ja historia tiedossa siitä asti kun lähteny kokoonpanohallista ulos.
Nesteet ja öljyt, pesun ja maalia tuo nyt ihan ensimmäisenä kaipailee.
Nesteet ja öljyt, pesun ja maalia tuo nyt ihan ensimmäisenä kaipailee.
-
- Viestit: 818
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Pääpiirteittäin samoja laatikoita 1100-1112M ja CK. M.ssä vaan muunnin edessä ,CK.ssa taas eiole muunninta vaan nestekytkin ja laatikko on vallan takaperin normaaliin traktoriin verraten .Mutta onko1112M mallissa voimanotossa myös ajovoimanotto ,maatalous mallissa 1102 on kai aina 540-1000 ja ajovoimanotto.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 1:41 pm
- Paikkakunta: pohjoishäme
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
[quote="TiihaErkki"]Tuollainen C 912 M-4 tuli hankittua satunnaiseen rakennuksen pohjien tekoon ja pihan siivoiluun, kukkapenkkien tonkimiseen ja muuhun harrasteluun.
Viimeisiä 912-koneita jotka maailmalle lähti, tunteja koneessa vähän, osittain tästä syystä putkien o-renkaat vaihdettu ja muutaki remppaa tehty.
Edessä ois ainaki öljyjen ja nesteiden vaihto, ihan perushuollot yms mutta onko noissa muuta huomioitavaa? Mitä öljyjä turbiiniin/perään?
Ei kellään sattuis ko. koneeseen löytyyn ohje/huoltokirjaa kopioina/pdf:nä?[/quote]
ohjekirjat/korjaamo materiaalia löytyy,kunhan ehtii varastoa inventoimaan.kopioimaan varmaan pystyn.sama ehtiminen tulee vastaan.
Viimeisiä 912-koneita jotka maailmalle lähti, tunteja koneessa vähän, osittain tästä syystä putkien o-renkaat vaihdettu ja muutaki remppaa tehty.
Edessä ois ainaki öljyjen ja nesteiden vaihto, ihan perushuollot yms mutta onko noissa muuta huomioitavaa? Mitä öljyjä turbiiniin/perään?
Ei kellään sattuis ko. koneeseen löytyyn ohje/huoltokirjaa kopioina/pdf:nä?[/quote]
ohjekirjat/korjaamo materiaalia löytyy,kunhan ehtii varastoa inventoimaan.kopioimaan varmaan pystyn.sama ehtiminen tulee vastaan.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Maalis 17, 2019 11:03 am
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Laitoin viestiä.terra kirjoitti: ohjekirjat/korjaamo materiaalia löytyy,kunhan ehtii varastoa inventoimaan.kopioimaan varmaan pystyn.sama ehtiminen tulee vastaan.
Eipä noita C912/CM8 koneita hirveemmin markkinoilla liiku, mutta tietoa niistä onneksi löytyy jonkinverran.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Joulu 27, 2017 8:13 pm
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Terveeks, jatkan tähän vanhaan ketjuun, kun en uuttakaan halua aloittaa.
Oliko jollain tuohon kyseiseen koneeseen käyttö ym ohjeita? Tänään tuli viikko sitten hommattu C 912 m4 pihalle ja jotain pientä huollettavaa siinä ois.
Oliko jollain tuohon kyseiseen koneeseen käyttö ym ohjeita? Tänään tuli viikko sitten hommattu C 912 m4 pihalle ja jotain pientä huollettavaa siinä ois.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Maalis 29, 2020 12:51 pm
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Moro. Olis tarve kanssa huolto/käyttö ohje kirjaselle valtra 912m-4 koneeseen
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 2:04 pm
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Harkinnassa hommata vallu 912m nelikko traktori. Kohdetta en ole vielä tsekannut.
Vähän mietittyttää koneen voimansiirto. Siinä on siis sähköisesti ohjattu suunnanvaihto ja monenninmuunni. Jonka jälkeen 4 lovinen laatikko.
Laatikosta valitaan käyttötarkoihukseen sopiva vaihde, sitten suunnan valinta ja kaasua. Niinkö se toimii? Mites maantieajossa kärry perässä. 4- vaihde pykälää ja kaasua, niinkö? Lähteekä liikkeellee ja mitä tapahtuu esim isossa mäessä?
Vai voiko laatikon vaihteita vaihtaa lennossa ylös alas, vaikkei kytkinpoljinta olekkaan?
Miten tuo VOA on tässä toteutettu? Lienee vaan yksi nopeus?
Vähän mietittyttää koneen voimansiirto. Siinä on siis sähköisesti ohjattu suunnanvaihto ja monenninmuunni. Jonka jälkeen 4 lovinen laatikko.
Laatikosta valitaan käyttötarkoihukseen sopiva vaihde, sitten suunnan valinta ja kaasua. Niinkö se toimii? Mites maantieajossa kärry perässä. 4- vaihde pykälää ja kaasua, niinkö? Lähteekä liikkeellee ja mitä tapahtuu esim isossa mäessä?
Vai voiko laatikon vaihteita vaihtaa lennossa ylös alas, vaikkei kytkinpoljinta olekkaan?
Miten tuo VOA on tässä toteutettu? Lienee vaan yksi nopeus?
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Laatikossa on neljä perusvaihdetta joita ei vaihdeta liikkeessä vaan paikallaan tyhjäkäynnillä vaihdekepistä. Rattiakselilla olevan suunnanvaihtajan saa erillisellä valintavivulla toimimaan kahdella tapaa. Toinen asento on eteen-taakse. Toisessa asennossa suunnanvaihtovivussa on kaksi nopeutta eteen eli taakse-asento toimii kuin alentava pikavaihde.
Voimanotolle ei ole irroittavaa levykytkintä, vaan mekaaninen kytkentä pitäisi suorittaa ohjeen mukaan moottori sammutettuna. Ja vain yksi nopeus vissiin on.
Voimanotolle ei ole irroittavaa levykytkintä, vaan mekaaninen kytkentä pitäisi suorittaa ohjeen mukaan moottori sammutettuna. Ja vain yksi nopeus vissiin on.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 818
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Kyllä vaihteita pystyy vaihtaan vauhdisa ,kiihdyts vaan piemellä vaihteella jasuunnanvaihdin vapaalle ja samalla tietysti jalkakaasu seuraava vaihde pesän ja suunnanvaihdin etuajoasentoon takas ja lämä tiskiin ,eihän nyt kai kukaan isoimmalla vaihteella suoraan liikkeelle lähde,ainakin 615 valtralla onvauhdissa vaihto toiminut jo kohta 20 vuotta
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 2:04 pm
- Viesti:
Re: Valtra L 912-1112M-4
Kiitos vastauksesta, jotenkin noin sen kuvittelinkin tapahtuvan, tosin muitakin versioita olen kuullut. Onko voa- akselin kierrosnopuksista tietoa? Ilmeisesti yksi nopeus, olisko vaan tuo 540?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], seppo1 ja 34 vierailijaa