Ford 4550 Traktorikaivuri
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
Ford 4550 Traktorikaivuri
Moron!
Löytyykö keltään otsikon mukaiseen laitteeseen käyttö/huoltokirjaa? Muukin tieto laitteesta olisi tarpeen. Kaikenlaista pikkulaittoa tuossa näkyisi olevan. Sit kiinnostais, et mistä saapi huolto/varaosia? Kait tuossa joku perustraktori on pohjana, että suodattimet ja traktoriosan osat löytyis helpollakin. Kaikki oljyt ja suodattimet menee nyt ihan ekaks vaihtoon, ja sit kattellaan lisää...
Löytyykö keltään otsikon mukaiseen laitteeseen käyttö/huoltokirjaa? Muukin tieto laitteesta olisi tarpeen. Kaikenlaista pikkulaittoa tuossa näkyisi olevan. Sit kiinnostais, et mistä saapi huolto/varaosia? Kait tuossa joku perustraktori on pohjana, että suodattimet ja traktoriosan osat löytyis helpollakin. Kaikki oljyt ja suodattimet menee nyt ihan ekaks vaihtoon, ja sit kattellaan lisää...
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
Huomioita ensimmäisistä käyttökokeiluista:
- Etupää on väljä. Kuningas pultit/helat vaihdettava
- Hydrauliikasta uupuu voima, tai ainakin on hidas. Jaksaa nostaa koneen kyllä tassujen ja etukuormaajan varaan, ja pysyykin siellä, mutta liikkeet on todella hitaita. Liekö öljy vähissä/suodatin tukossa. Voiko hydrauliikka öljy mennä huonoksi pitkän seisonnan aikana? Sillä tuo laite on seissyt useamman vuoden.
- Kauhan nivelissä ei suurempa klappia näy, eikä ole hitsailtu, eikä hydrauliikka vuoda. Jokunen letku näyttää kyllä siltä, että räjähtää heti sopivan tilausuuden tultua.
- Tassujen sylinterit vuotaa ja männänvarsien kromit saaneet osansa kiveniskuista. Kone pysyy kyllä ylhäällä.
- Etukuormaajan kauha melko kulunut, paikoitellen läpi asti. Myös joitakin pieniä hydrauliikkavuotoja.
- Kone ei ota oikein kierroksia, saattaa olla mekaaninen vika kaasumekanismissa.
- Laturi ei lataa, oisko hiilet.
- Tuulilasi säröillä
- Takarenkaat melko loppu, pintaa vähän jäljellä ja melkoisia halkeamia.
- Sammutin vaijeri puuttuu, joutuu sammuttamaan suoraan pumpusta.
- Valojen toiminnasta ei havaintoa.
- Ovien lukot ei toimi(ovet ei pysy kiinni)
Nämä nyt ekana päivän tutustumisen jälkeen. Saakohan tästä enää peliä tekemälläkään? Lähinnä tuo hydrauliikan hitaus/voimattomuus huolettaa. Vai voiko se johtua siitä, että kone ei kierrä tarpeeksi(kierroslukumittari ei muuten toimi sekään)
- Etupää on väljä. Kuningas pultit/helat vaihdettava
- Hydrauliikasta uupuu voima, tai ainakin on hidas. Jaksaa nostaa koneen kyllä tassujen ja etukuormaajan varaan, ja pysyykin siellä, mutta liikkeet on todella hitaita. Liekö öljy vähissä/suodatin tukossa. Voiko hydrauliikka öljy mennä huonoksi pitkän seisonnan aikana? Sillä tuo laite on seissyt useamman vuoden.
- Kauhan nivelissä ei suurempa klappia näy, eikä ole hitsailtu, eikä hydrauliikka vuoda. Jokunen letku näyttää kyllä siltä, että räjähtää heti sopivan tilausuuden tultua.
- Tassujen sylinterit vuotaa ja männänvarsien kromit saaneet osansa kiveniskuista. Kone pysyy kyllä ylhäällä.
- Etukuormaajan kauha melko kulunut, paikoitellen läpi asti. Myös joitakin pieniä hydrauliikkavuotoja.
- Kone ei ota oikein kierroksia, saattaa olla mekaaninen vika kaasumekanismissa.
- Laturi ei lataa, oisko hiilet.
- Tuulilasi säröillä
- Takarenkaat melko loppu, pintaa vähän jäljellä ja melkoisia halkeamia.
- Sammutin vaijeri puuttuu, joutuu sammuttamaan suoraan pumpusta.
- Valojen toiminnasta ei havaintoa.
- Ovien lukot ei toimi(ovet ei pysy kiinni)
Nämä nyt ekana päivän tutustumisen jälkeen. Saakohan tästä enää peliä tekemälläkään? Lähinnä tuo hydrauliikan hitaus/voimattomuus huolettaa. Vai voiko se johtua siitä, että kone ei kierrä tarpeeksi(kierroslukumittari ei muuten toimi sekään)
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:47 pm
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Ensinnäkin onnittelut hankinnasta.
Kyllä tuo hydrauliikan voimattomuus viittaisi siihen, että pumppu olisi loppusuoralla, tai venttiilipakassa karoja jotka jumivat (lähinnä pakan vapaakiertoasento, tai sisäisiä vuotoja karoissa ts. venttiilien tiivisteet). Tuo kierrosten ottaminen voi kanssa johtua monestakin asiasta, kuten ilmavaivat (tarkistappa,että onko polttoainepuolella vuotoja) pumpun elementtien kuluneisuus, puoliksi päällä oleva sammutuskara,ruiskutuspaineet suuttimissa,palaneet/karstoittuneet venttiilien seetit tms. Muista, että ihminen sen on tehnyt, joten kyllä sen ihminen korjaakin.
Kyllä tuo hydrauliikan voimattomuus viittaisi siihen, että pumppu olisi loppusuoralla, tai venttiilipakassa karoja jotka jumivat (lähinnä pakan vapaakiertoasento, tai sisäisiä vuotoja karoissa ts. venttiilien tiivisteet). Tuo kierrosten ottaminen voi kanssa johtua monestakin asiasta, kuten ilmavaivat (tarkistappa,että onko polttoainepuolella vuotoja) pumpun elementtien kuluneisuus, puoliksi päällä oleva sammutuskara,ruiskutuspaineet suuttimissa,palaneet/karstoittuneet venttiilien seetit tms. Muista, että ihminen sen on tehnyt, joten kyllä sen ihminen korjaakin.
Minäkö Muka Romunkerääjä??
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:47 pm
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
Juu, se imusuodatin mullakin on epäilyksenä. Mistäs sen sitten löytää, tai mitenkä siihgen pääsee käsiksi? Tuosta huoltokirjasta olisi kyllä suuresti apua, jos joltakulta sellaista löytyisi. Kopionivaskakin kelpaa. Täytyypä tarkistaa Alfamerin varastot.
Sitten tuo momentin muunnin. Onkos siellä yhteiset öljyt vaihteiston kanssa, vai onko se erillinen yksikkönsä? Mitä öljyä sinne kuuluu?
Sitten tuo momentin muunnin. Onkos siellä yhteiset öljyt vaihteiston kanssa, vai onko se erillinen yksikkönsä? Mitä öljyä sinne kuuluu?
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:47 pm
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Todennäköisesti samat ölkköset ko laatikossa...varma en ole osaisivatkohan ne jossakin korjaamossa, joka on nuitten Foortien kanssa pelannut, vastata siihen. Imusuodatin löytyy yleensä hydrauliikkaöljysäiliön kannesta. Pitää kattoa se sinun toiseen aiheeseen linkittämä kuva, josko siitä paljastuisi jotaki.
Minäkö Muka Romunkerääjä??
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:10 pm
- Paikkakunta: Päijät-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Joo se sammuminen testissä voi juontaa myös juurensa koneen heikosta tehosta
Mulla ei tahdo saada käyntiin kovalla pakkasella kun pumppu ottaa niin kovasti vastaan. Ja ulvoo. Kyllä lämmittyä homma toimii, sitten öljyt kuumana päästää venttiilipaketissa olevasta ylipainejutusta ohi sitä saanee kiristetyksi mutta onkohan se viisasta kun on aisasto niin hitsattu et on saattanut olla voimaa joskus liikaakin...
-SS-
Mulla ei tahdo saada käyntiin kovalla pakkasella kun pumppu ottaa niin kovasti vastaan. Ja ulvoo. Kyllä lämmittyä homma toimii, sitten öljyt kuumana päästää venttiilipaketissa olevasta ylipainejutusta ohi sitä saanee kiristetyksi mutta onkohan se viisasta kun on aisasto niin hitsattu et on saattanut olla voimaa joskus liikaakin...
-SS-
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:22 pm
- Viesti:
ei kannata kuristaa paineita sielt pää varost. nimittäin kokemuksesta tiedän kuinka helposti ne kuoret halkee jos siellä on se cesnan pumppu. se on heikko muut oli vissiin lamelli pumpulla ei ne nopeudet siitä paljon nouse uudella pumpulla autta kyllä voimaan. se on hitaamman aika kauden kaivuri siel on 12gal. pumppu ei sillä mitään hirmu urakoita tehä.itellä on 4550 tullut sorkittua joka läpi eikä ole huolto kansiota ,eikös kettusen karilla ollut semmone kopio myynissä
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 10753
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
No nyt mää oon vähän ymmälläni, taas...
Elikkäs tutkiskelin netistä tietoa select-o-speed vaihteistoista, ja jossain kerrottiin, että olisi 10-vaihdetta eteen ja kaksi taakse.
Tuossa miun laitteessa on "vaihdelaatikossa" 4-vaihdetta ja ratin vieressä suunnanvaihtajavipu. Kaasulla lähtee liikkeelle. Kovasti ei olu uskaltanut vielä kokeilla, kun on vanhat öljyt koneessa ja laatikossa...
Elikkäs tutkiskelin netistä tietoa select-o-speed vaihteistoista, ja jossain kerrottiin, että olisi 10-vaihdetta eteen ja kaksi taakse.
Tuossa miun laitteessa on "vaihdelaatikossa" 4-vaihdetta ja ratin vieressä suunnanvaihtajavipu. Kaasulla lähtee liikkeelle. Kovasti ei olu uskaltanut vielä kokeilla, kun on vanhat öljyt koneessa ja laatikossa...
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
Nyt alan epäillä, ettei tuossa miun koneessa o mitään s.o.s vaihteistoa...
Tuossa uudempi versio aiheesta, ja näyttäisi samanlaiselta se vaihteen valinta zydeemi: http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... =555610&PN
Tuossa uudempi versio aiheesta, ja näyttäisi samanlaiselta se vaihteen valinta zydeemi: http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... =555610&PN
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Joulu 24, 2005 10:28 pm
- Paikkakunta: e-p
- Viesti:
Valitettavasti ei nyt ole tietolähde käsillä että voisin tarkistaa mitä eroja ford 4500 eli 4550 edeltävä malli poikkesivat toisistaan muistelisin että mallisarja uudistui siinä vaiheessa kun uusi moottori tuli ns tonnisarjaan eli v-68 lopussa tai 69 aikana.Molempia malleja on saanut ns tavallisella ja 4-portaisella TC sunnanvaihdinlaatikolla,tällä laatikolla ja S.O.S laatikolla on huomattava ero.Yleensä nämä koneet tulivat ns lusikka haarukka yhdistelminä jonkin verran myös Fordin teollisuuskuormaimella.Mikäli ko koneen perässä on jalo kaivuri se on jonkun omatoimisesti siihen asentama.Jalo kaivuri valmistettiin tampereeella lokomon tehtaalla,jamekset syväsellä loimaalla.
ok-6
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
Mitenköhän suurista öljytilavuuksista mahdetaan tuollaisessa laitteessa puhua? Meinaan jos jotain yleisöljyä käyn hakemassa, niin piisaako 20litraa, vai tarviiko koko tynnyrillisen? Lähinnä hydrauliikan osalta tuo tilavuus kiinnostaa, sillä taitaa olla vettä reilusti öljyn joukossa, niin menee vaihtoon. Onkos mitään hyviä niksejä hydraulijärjestelmän tyhjentämiseksi vesi-öljy-emulsiosta, kun ei oikeen haluttais moneen kertaan niitä hydrauliöljyjä vaihdella...
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Jalot taidettiin asentaa MF:n teollisuusmalliin,itsellä on sellaisen esite jossain...se selittäisi Lokomon osuuden tekemiseen,sama perusta oli myös Lokomo 909-metsäkoneessa.Eli tampereen Hatanpäältä lähtöisin molemmat(myöhemmin metsäkoneet siirtyivät joensuuhun)
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59